Senkivel sem akarok vitatkozni, főleg Honda szerelőkkel nem. Ma összeraktam, úgy hogy nem vettem le az alsó müanyagot, minden baba. Köszönöm a segitsèget.
Igen, a vezérlést azt felső holtpontban (fleső holtpontRA) állítjuk. Arra figyelj, hogy a TONX által mutatott kép, a felső holtpontokról, illetve a vezérműkerék állásáról eltérhet, motorkódtól függően.
Tehát az UP jelzés az mindig kvázi felfelé áll, nem is állhat lefelé, viszont bizonyos motorkódnál a vezérműkereket a két vízszintes vonallal kell "vízszintezni" a hengerfej síkjával (ahogy a képen van), de valamelyik motornál (motorkódnál) nem a két vízszintes jelzés számít jelölési pontnak, hanem az a harmadik vonás ami szintén a vezérműkeréken van.. Annál viszont azt a bizonyos jelölést ahoz a másik háromszöghöz kell igazítani, ami látható lenne a blokk oldalán..
És itt jön közbe a probléma, amire Tonx is írt, hogy a szíjat ígyis-úgyis vissza kell lazítsad a feszítőnél és a burkolatot meg úgyis le kell vagyed, mert másképp nem fog menni a beállítás.
Csak gondolom az ékszíjtárcsa miatt nem vetted még le, mert az nem egykönnyen jön le a helyéről, mert meg kell húzni mint a barom...
Szíjtárcsa 1-es jel, vezérműtengely UP felfelé a szélén a két jel a hengerfej vonalával egyvonalban, a két jel a fontos!!!, gyújtás elosztó meg adja magát nem tudod fordítva felszerelni, mert az ék középről eltolt.
Hát ti tudjátok. A feszített szíjat ráerőszakolni a szíjtárcsára. Vagy a szíjjal feszített vezérműtengelyt lehúzatni az nem biztos hogy jó lesz, főleg nem az utóbbinál ha középről kellene lehúzni a csapágyházakat. A szíjnál már feszül a vezérműtengely, középen még ráfeszítetek a csavarokkal hát nem tudom. Remélem sikerül.
Akkor hogyan akarod feszíteni a szíjat? A feszítő a műanyag alatt van. Igaz van egy kis lyuk ott de nem nagyon lehet hozzáférni kívülről. Amúgy az 1-es a felső holtpont.
Ja, igazából, te most azt kérdezed, hogy melyik jel a FELSŐ HOLTPONTI JEL, a főtengely ékszíjtárcsán? Na ez egy fasza kérdés.. Gondolom a hengerfejet meg már felraktad és lehúztad, csak a vezérműtengelyt nem raktad még bele a HFbe?
Alternatív megoldás lehet egy vékony hosszó csavarhúzót, vagy mondjuk az olajpálcát a gyertya helyére beletenni, és az I és III jelek környékén mozgatni a főtengelyt oda vissza, figyelni a pálca mozgását és a hol irányt vált a felfelé mozásból lefelé mozgásba, ott van a felső holtpont, a szjtárcsán meg az lesz a jel...
Sajnos nem értjük egymást .
Nincs levéve a műanyag burkolat, nem cseréltem szíjat, így nem látom azt a jelet ami az ábrán van, ami látszik a III és az I jelölés illetve a V jel a műanyag burkolaton. Mivel a vezérműtengely le lett szedve ezért jó lenne helyes pozícióba rakni.