A hibriddel az a baj hogy hiába van ott a villanymotor az aksit azt tölteni is kell. Ha benzinmotorral áramot állítok elő akkor nyugodtan mehetek csak benzinmotorral is. Ha meg plugin akkor az emberek kibaszott lusták és úgysem töltik fel az aksit mert ott a belsőégésű motor ami van. Egy lehetőség ha pl a hibridek úgy lennének szabályozva hogy lakott területen belül ne tudjanak belső égésű motorral menni, kinn meg mehetnének. Aki meg nem használná messzi távokra az nyugodtan mehetne csak villannyal.
Az elektrifikaciot (ha ez megfelelo szo egyaltalan) en sem ertem, az EU szabalyozas meg teljesen baromsag. Christian von Koenigsegg mondta, hogy o nem latja a jovojet a teljes villanyautozasnak, hybrid erat viszont annal inkabb. Ha megnezem, hogy mit hozott ossze es milyen abszolut forradalmi technologiakat (Pl. a Gemeraban a Freevavle technologias 3 hengeres 2L twinturbo ) alkalmaznak az autoikban ami fenyevekkel barki elott jar, akkor en inkabb hiszek neki.
A fő gond hogy eu nem piac a hondának ahogy ezek szerint japán sem. És a föld többi részén még nem erőltetik ennyire a villanyautót. Mondjuk sosem értettem hogy miért kell 2-3T-s autókat csinálni amikor 800kg-ból és kis motorral simán lehetne használható autókat gyártani ami röhögve megfelelne a 95g co2 kibocsájtásnak. Nade a honda így itt elkésett a villanyautóval. Van az E aztán ennyi meg a hybridek amik azért mégsem a világmegváltók. Ha nagyot akarnának dobni akkor egy olyan aksival jönnének ki ami más mint a többié. Esetleg kisebb gyorsabban tölthető több energiát tud tárolni. És olcsóbb. De ezzel megint csak egy kis piacra lenne megfelelő autójuk. Jó kina is szép lassan/gyorsan bevezeti a villanyautókat de ott vannak a saját márkái amik nevetséges áron kaphatók. Amcsik még nem erőltetik az elektromos autókat, eu kis piac, a maradék meg jól elvan a benzines motorokkal.
Amúgy két hete kipróbáltam az E-t. Itt érvényes a kevesebb néha több dolog. Ha sofőr szemmel nézem. Ha utasként akkor meg nagyon jó az egérmozi a sok kijelzővel. De sofőrként nagyon sokat kell gyakorolni hogy az útra figyelés mellett tudjam kezelni a rádiót navit egyebet.
Remélem mire visszatérnek majd a gyártásba, addigra én is leszek olyan helyzetben, hogy megvehessem az első Honda teljesen elektromos autómat.
Számomra a Honda már nem egyszer bizonyította, hogy tud kézenfekvő és árban észszerű megoldást nyújtani, ha jól időzítenek a visszatéréssel és árban is majd okosan helyezkednek (lesz mondjuk kicsi és megfizethető modelljük is) akkor lehet ez még jó. (újra)
Remélem így lesz és az elektromos korszakban is lehetek majd/maradhatok Hondás.