Ezt mondtam én is. A trafó meghibásodása (rendeltetésszerű használat mellett) mióta a felhasználó hibája, illetve mióta kopó alkatrész. Hogy a fenébe nem fér bele a normál garanciába???
Újabb fejlemény a Kia rángatással kapcsolatban, talán pozitív, de nem akarom elkiabálni.
Legutóbb írtam, hogy megyek egy diagnosztikára és jó eséllyel trafó lesz. Na azért annyira nem volt egyszerű, azóta már vagy 3szor voltam még, de most két napja jó végre, régen éreztem ilyet.
Első alkalommal 3-as hengernél találtak gyújtáskimaradást. Ez már fél siker, hogy mérhető a hiba. Mivel lehet trafó vagy gyertya, ezért a 3-as és a 4-es hengere trafóját megcserélték és ha vándorol a hiba akkor trafó, ha nem akkor gyertya. Na a csere után nem volt hiba, csak hogy egyszerű legyen... . Visszaadták, hogy minden ok, talán valami kontakt hiba volt. Elindultam haza, tényleg jó is volt, csak az a baj, hogy egészen addig amíg hazaértem, aztán másnaptól újra rángatott, ráadásul sokkal jobban. Ezért arra gyanakodtak, hogy sokat mentem a rossz trafóval, ezért kinyírhatta a 3-as gyertyát, a rossz trafó meg most a 4-esen szarakodik, ezért rosszabb. Így a megoldás a trafó cseréje gariban, meg a 3-as henger gyertyája, de ez fizetős, mert kopó alkatrészre max 20.000 km-ig szól a gari. Mindegy, fizettem, csak jó legyen...
Na megint kb 1 napig volt jó, aztán újra rángatás, igaz valóban kisebb mértékben és nem mindig, így valami javulás volt.
Újra visszavittem, a diagnosztika szerint nincs hiba. Na ekkor már úgy autóztunk, hogy a szerelő mellettem a laptoppal, én meg vezettem. Mutatom, hogy rángat, érzed? Válasz, igen érzi meg tudja, mert ezeknél gyakori hiba de amíg a mért adatokban nincs egy bizonyos tartományban valami érték, addig nem lehet gariban elszámolni...
Na itt kezdett kicsit elegem lenni...
Aztán jött egy ötlet, hogy ott áll a törött autónk, ami elvileg nem rángatott a baleset előtt, vegyük ki a trafókat, tegyük át aztán próbáljuk meg. Tegnap ez megtörtént, azóta olyan jól megy az autó, hogy már nem is emlékszem mikor volt ilyen utoljára, most kb olyan öröm vezetni mint amikor átvettem.
Persze kérdés, hogy meddig, mert akkor ezek a trafók is feladhatják ugyanúgy. Csak elég gáz, hogy egy új autóval ennyit kell szenvedni, meg a szerelő tudja és érzi a hibát, de nem kimutatható úgy, hogy el lehessen számolni...
Több mint 15.000 km-t mentem vele ezzel a találgatással, hogy mi lehet, ezen idő alatt hol jobban, hol kevésbé jelentkezett a hiba, de néha megkeserítette az autó használatát.
Neked milyen így több mint egy hónap után? Remélem beváltotta a hozzá fűzött reményeket!
No, akkor csak lesz valami orvosság a kellemetlenségre!
Kollégádnak jobbulást, de ahogy olvasom, az ijedtségen kívül nincs más baja.
A miénkben már van 700 km, nagyon meg lehet szokni a kényelmet, a csendet és a komfortot. Nagyon szeretjük! Nálam a vegyes fogyasztás 6.1 liter, szerintem nagyon korrekt. Mondjuk ezt úgy hozza, hogy lépten-nyomon rendőrök és traffik, szóval nem hajszolom. 2000 km-ig amúgy is csak bejáratom, de már így mentem vele 140-nel, csak nem rugdosom.
Igen, visszavetették a teljesítményt, még időben rendeltük meg. Ha jól tudom, november 16-tal zárták a rendeléseket és azutáni rendelésekre gyártottak már csak 140 lovasok lesznek, 1.4-es motorral...
Remélem ez majd nyom a latba, ha a lízing végén értékesítjük az autót!