Ezt mondtam én is. A trafó meghibásodása (rendeltetésszerű használat mellett) mióta a felhasználó hibája, illetve mióta kopó alkatrész. Hogy a fenébe nem fér bele a normál garanciába???
Újabb fejlemény a Kia rángatással kapcsolatban, talán pozitív, de nem akarom elkiabálni.
Legutóbb írtam, hogy megyek egy diagnosztikára és jó eséllyel trafó lesz. Na azért annyira nem volt egyszerű, azóta már vagy 3szor voltam még, de most két napja jó végre, régen éreztem ilyet.
Első alkalommal 3-as hengernél találtak gyújtáskimaradást. Ez már fél siker, hogy mérhető a hiba. Mivel lehet trafó vagy gyertya, ezért a 3-as és a 4-es hengere trafóját megcserélték és ha vándorol a hiba akkor trafó, ha nem akkor gyertya. Na a csere után nem volt hiba, csak hogy egyszerű legyen... . Visszaadták, hogy minden ok, talán valami kontakt hiba volt. Elindultam haza, tényleg jó is volt, csak az a baj, hogy egészen addig amíg hazaértem, aztán másnaptól újra rángatott, ráadásul sokkal jobban. Ezért arra gyanakodtak, hogy sokat mentem a rossz trafóval, ezért kinyírhatta a 3-as gyertyát, a rossz trafó meg most a 4-esen szarakodik, ezért rosszabb. Így a megoldás a trafó cseréje gariban, meg a 3-as henger gyertyája, de ez fizetős, mert kopó alkatrészre max 20.000 km-ig szól a gari. Mindegy, fizettem, csak jó legyen...
Na megint kb 1 napig volt jó, aztán újra rángatás, igaz valóban kisebb mértékben és nem mindig, így valami javulás volt.
Újra visszavittem, a diagnosztika szerint nincs hiba. Na ekkor már úgy autóztunk, hogy a szerelő mellettem a laptoppal, én meg vezettem. Mutatom, hogy rángat, érzed? Válasz, igen érzi meg tudja, mert ezeknél gyakori hiba de amíg a mért adatokban nincs egy bizonyos tartományban valami érték, addig nem lehet gariban elszámolni...
Na itt kezdett kicsit elegem lenni...
Aztán jött egy ötlet, hogy ott áll a törött autónk, ami elvileg nem rángatott a baleset előtt, vegyük ki a trafókat, tegyük át aztán próbáljuk meg. Tegnap ez megtörtént, azóta olyan jól megy az autó, hogy már nem is emlékszem mikor volt ilyen utoljára, most kb olyan öröm vezetni mint amikor átvettem.
Persze kérdés, hogy meddig, mert akkor ezek a trafók is feladhatják ugyanúgy. Csak elég gáz, hogy egy új autóval ennyit kell szenvedni, meg a szerelő tudja és érzi a hibát, de nem kimutatható úgy, hogy el lehessen számolni...
Több mint 15.000 km-t mentem vele ezzel a találgatással, hogy mi lehet, ezen idő alatt hol jobban, hol kevésbé jelentkezett a hiba, de néha megkeserítette az autó használatát.
Neked milyen így több mint egy hónap után? Remélem beváltotta a hozzá fűzött reményeket!
A fogyasztás láb kérdése. Az 1,5 civic-kel is sokan mondják, h 6 lityó alatt símán. El is hiszem, mert kipróbáltam. De nekem sosem fog menni ezen az 1-2 próba úton kívül......
Tavalyelőtt cserélték a cégest, szintén 1.5 T-GDI, Ceed SW. Mindenkié rángat nálunk is, de csak a manuál. Nekem úgy tűnt inkább valami programozási hiba lehet, de nem vagyok nagy szakértő. + a repterek közelében full elszáll a fejegységem, újra kell indítani, hogy működjön a carplay, de már rendszeresítettem erre a célra egy golyóstollat Egyébként nagyon szeretem, jól megy, keveset fogyaszt, kényelmes, praktikus. Megvenném magamnak a lízing után, ha lenne ilyen opció.
Lassan átalakulunk Kia fórummá
No, akkor csak lesz valami orvosság a kellemetlenségre!
Kollégádnak jobbulást, de ahogy olvasom, az ijedtségen kívül nincs más baja.
A miénkben már van 700 km, nagyon meg lehet szokni a kényelmet, a csendet és a komfortot. Nagyon szeretjük! Nálam a vegyes fogyasztás 6.1 liter, szerintem nagyon korrekt. Mondjuk ezt úgy hozza, hogy lépten-nyomon rendőrök és traffik, szóval nem hajszolom. 2000 km-ig amúgy is csak bejáratom, de már így mentem vele 140-nel, csak nem rugdosom.
Igen, visszavetették a teljesítményt, még időben rendeltük meg. Ha jól tudom, november 16-tal zárták a rendeléseket és azutáni rendelésekre gyártottak már csak 140 lovasok lesznek, 1.4-es motorral...
Remélem ez majd nyom a latba, ha a lízing végén értékesítjük az autót!
Város azért nem sok van benne, ritkán van olyan hogy sokat megyek városban, de ott is megáll max 7 körül.
Ebben azért sok a hosszú táv, normálisan használva, sebességhatárok felett picivel.
Ha autópályán sietősebben megyek 150-160 körül, meg nagyobb gyorsítások, akkor volt 7,5 és 8 között.
Ha országúton 100 körül megyek tartósan, simán hozza az 5 litert, vagy alatta.
A hosszú távú az most kerek 6 liter, igaz kijelző szerint, így lehet azért szépít 1-2 decit, de ekkora autótól az is elfogadható szerintem.
6 litert eszik csak? Ebben város is van?
Anno a céges 1.4 vvti Corollám teljesen hozta a gyári fogyi értékeket, nyáron 6.5, télen inkább 7, a vegyes az 6.7 volt. Minden nap mentem vele 100-200 kilométert, tehát hidegen nem ment a kocsi sokat, de ebben Budapesti szüttyögés van épp annyi, mint országút/pálya.
Múlt pénteken nem volt sok időm írni, de igazából azóta történtek nálam is olyan dolgok az autóval kapcsolatban amiről érdemes is írnom.
Először is gratulálok még egyszer, nagyon jól mutat ebben a színben, meg a Proceed formája is sokkal szebb mint a sima kombié! Remélem sok örömötök lesz benne!!
Nekünk épp péntek délután nullázták le az egyik tavaly vásárolt Xceedünket. Egy kamionos kifordult elé a főútra, ráadásul ittas is volt a kamionsofőr. Szerencsére kollégám karcolás nélkül megúszta, de az autó úgy néz ki totálkáros.
Ma voltam a Kiánál intézni az ügyeit, meg kértem ajánlatot újra, hogy pótoljuk a kiesett Xceedet.
Mivel ott jártam, mondom rákérdezek a régóta húzódó rángatásos problémámra, hátha mondanak már valamit. Most azt mondták vigyem be egy diagnosztikára, gyújtótrafó szokott lenni, cserélik ha kell. Szóval jövő héten megyek és remélem megoldódik végre!
További érdekesség, hogy kértem ajánlatot újra és mondták, hogy áprilistól modellfrissítés jön, az 1.5 T-Gdi motorokat környezetvédelmi előírások miatt innentől 160 helyett csak 140 lóerővel hozzák. Remélem ezek a jó kis szabályok tönkre teszik ezt az autót is...
Csak hogy ne legyek nagyon off, ha már pozitív topik, teszek be én is egy képet. Továbbra is nagyon szeretem, van már benne 36 ezer km, a rángatáson kívül semmi, gondom nincs vele, hosszú távú átlaga 6 liter, szervizköltsége is nagyon kedvező a többi céges autónkhoz képest.
Igaz. Akkor még nem került képbe. De élőben meglesve, egészen más volt. Utána kezdtem jobban beletúrni magam a KIA kérdésbe. Jobban belemászva láttam, hogy nem ezt a motort szidják hanem a1.6-ost valamint a régebbiek közül jópárat. Utána már az is világossá vált, hogy sokan csak azért szidják, mert nem ismerik és valamit mégis csak fikázni kell, mert hát koreai. Tény, hogy vannak ott csodabogarak, de ez kimondottan tetszik.
Ár/érték arányban nem találtam jobbat és még tetszik is.
Mikor javasoltad? Nincs meg...
Nagyon sok dolgon agyaltam, de így volt épeszű a választás.
Korábban nem ismertem ezeket, de csak jókat olvastam és tapasztaltam.
Egy KIA ProCeed 160 T-GDI, automata.
Szóval nem egy erőmű, nem valami különlegesség...másnak. Nekünk nagyon tetszik és kb fél év olvasgatás, tudakozódás, keresgélés, tesztvezetés után böktem rá erre. Nálunk szempont volt a max 120 kW, sajnos.
Szóval semmi extra, de nekünk különleges. Orange fusion színben, fekete karosszéria elemek tarkítják, brutál jól néz ki.
Mikor elhoztuk, meg is könnyeztük...
Aztán az első tankolásnál máris hülyének voltunk nézve, jogosan. Nem nyílt ki a tankfedél, pedig az ajtók be voltak csukva... Igen ám, de a tető nyitva volt, ezért nem engedte. Volt ám fejvakarás, mire rájöttem, hogy mi lehet a probléma forrása!
JF-ék kombi Kia-t vettek, a pontos típust az OFF-ban megtalálod, ahol tuning lehetőségek felől érdeklődik. :-)
Az új autó flash megvolt nekem is többször, szerencsére a cehhet a cég fizette, akinek akkor dolgoztam, meg persze az értékvesztést is ők nyelték be.. :-D
Gratulálok, de mi lett az új? :-) Vagy csak nem találom az előzményt?
Én augusztusban, 45 évesen éltem át először, hogy milyen sok-sok év munkáját 'beváltani' egy ilyen történetb, hogy milyen a meddőnek tűnő várakozás, hogy 3 hónapon át naponta néztem a honlapot hol tart a konténerszállító, hogy az átvétel előestéjén szart se bírtam aludni, hogy remegő lábakkal ültem be és indultam el. Persze a beülés másodpercében szakadt le az ég és kellett az esti szopoládé dugóban meg a szakadó esőben hazaterelni a 235 lovas szörnyet. Éveket öregedtem, mire hazaértem. :-) De az érzés...... <3