Én nem vagyok egy hatalmas műszaki zseni, de mindig is azt vallottam, hogy a szimpla állás semelyik autónak nem tesz jót hosszú távon.
Akár ritkán, de az alkatrészeket egyszerűen át kell mozgatni időnként, mert beállnak/kiszáradnak/berozsdálnak, csak idő kérdése.
Amikor megvettem a fehér CTR-t, (eladtam nemrég sajnos) ami tényleg nagyon jó állapotban volt, annál is az első hónapban szét kellett szedni a fékmunkahengereket, mert (na, szerelő sem vagyok, de megpróbálom megfogalmazni érthetően) a fékpofákat visszahúzó "karmantyú" vagy mi a rák ki volt száradva, ezért megszorult és nem engedte normálisan vissza a fékeket, ezért több kerék melegedett. Ha szarul is írtam, a lényeg, hogy melegedett a fék.
És ennek is az volt az oka, hogy az eladása előtt elég sokat állt egy mélygarázsban, cirka nem volt rendszeresen megjáratva.
Lehet persze mindent fújkálni, vigyázni rá álló helyzetben is, de akkor is az a legjobb szerintem, ha legalább egy kicsit át van mozgatva az egész verda időközönként (ahogy írja az ember is, legalább 1 hónapban egyszer) mert akkor át tud mozogni/forogni minden az autóban, a futómű, a kerékcsapágyak és ugye maga a motor is, tehát sok minden amihez amúgy nem lehet hozzáférni. Mármint szétszerelés nélkül.