Világos,de lehet egy kovácsolt dugó nem olyan nehéz ami hasonló kompressziós,mint egy PCT vagy rosszul gondolom?
@shadam a baltásítás pedig nem csak a súly könnyítése miatt jó, 9800at forgó motornál már az is fontos, hogy mekkora ellenynomást kap a dugó alulról. És akkor még lehet polírozni se árt a főtengelyt, persze úgy már inkább egy üzemórás motorról beszélünk.
Fölösleges ilyen dolgokba belebonyolódni (honda esetében) hogy főtengely "baltásítás". Az úgy jó ahogy gyárilag van, ha meg mégse akkor van elég profi kész termék ami közül lehet választani. Több autó forgott 10.000 közelében vagy a fölött gyári érintetlen főtengellyel gond nélkül.
Azt az 5tized cr-t inkább síkolással hoznám be, mint egy PCT dugóval ami nehéz mint a sár.
Norbi esetében a Supertech szelepek laposak voltak, vékony tömítés + síkolva is volt biztos így biztosan 12+ volt a cr. Úgy rémlik 20baros volt a végnyomás.
Ami akkor port kavart itt, hogy jó dolog az ITB vagy nem és volt aki szerint a tengely is fölöslegesen nagy volt.
1.Csak a Hubdyno-s nap után már teljesen bele vagyok zavarodva ebbe a HP , WHP közti különbségbe. Ott azt mondták @tschokker, hogy kb 30 LE különbség van azon a padon. Értem én, hogy más padnál más hogy számolja a hajtás veszteségét,de elsőkerekes szívó autóknál kb 15%-ot szoktak mondani. De kíváncis vagyok a véleményetekre erről, sajnos nekem az a pad ahol az enyém 211LE lett nem írta ki a kerékteljesítményt.
2. Hát ha az az 50 gramm máshonnan el lenne véve, akkor valószínű ( főtengely baltásítással mondjuk lehet annyit csökkenteni a forgó tömegből ), de, ha nem gondolom rosszul 0,5 kompresszió viszonyban azért nem elhanyagolható. VAGY az égéstérnek a kialakítása nem ahhoz a kompresszióhoz van kitalálva és át kellene alakítani,hogy érdemben hozzon teljesítményt? Csak hagosan gondolkodok, kíváncsi vagyok.