Egyetemen ezt úgy tanultam,ha 10°C-ot csökken a beszívott levegő hőmérséklete az 3%-al növeli a friss töltetet, ha még mélyebbre bele akarunk menni, ez igazolja te állításodat, bár ez szerintem még függ más tényezőktől is.
Még egy kis érdekesség, az előbbi példám 20 és 30 fok esetére van, viszont ha növeljük a hőmérsékletet és 40 és 50 fok között vizsgáljuk a különbséget akkor már 15 lóerő az eredmény. Van egy kalkulátorom amibe beírom a hőmérséklet légnyomás páratartalom értékeket és a mért teljesítményt, kiadja DIN ISO SAE JIS szabvány szerint az eredményeket.
ISO szabvány szerint a szívó benzinesnél például egy K20-asnál amiről megy a téma 10 Celsius fok csökkenés hatására 228 lóerőről 236 lóerőre változik a teljesítmény.
Legjobb lenne kipróbálni short ram után egy cai-t, és mondjuk repülő starttal tesztelni egy hasonlóan erős autó mellett előtte és utána.
Biztos jobb a CAI teljesítményre, mert hát a hűvösebb levegő a jobb levegő. Vagy legalább kiolvasnám OBD-ből hogy ugyan mekkora lehet a különbség celsiusban.. de közben meg ott van az is hogy fokozottan kell rá vigyázni, körülményes tisztítani, és szét kell gányolni ezt azt hogy levezethessem a dobbetéthez