HONDA fórum
2024. május 14. kedd, 12:13,  Bonifác, Bonis Legújabb regisztráltunk: igiigi 0 




A válaszok és azok válaszai a hozzászólásra, kifejtve
Téma neve

#33352 MarciCB3F20A5 +  2021. március 9. 07:09:43 re: #33351 (Tonx + )  ←  ‹›  0 | rejt
De odamentem és ott a helyszínen újra beállítottam és utána jó lett.
persze. mindenki hibázhat. Na de itt a javítási szándék (gyere, hozd vissza!) sem volt meg. [SMIL:/smile1.gif]
na mindegy.

#33351 Tonx +  2021. március 8. 21:31:34 re: #33347 (MarciCB3F20A5 + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Én is állítottam már be úgy hogy utána csattogott. De odamentem és ott a helyszínen újra beállítottam és utána jó lett.
Az elkurvulás szerintem azért van, mert már nem kell ügyfelek után futkosni hanem jönnek maguktól, és már inkább több van mint elegendő. Aztán a tömeg nyomása miatt elkezdenek kapkodni majd rájönnek hogy elég a 90%-os munka is akkor is visszajönnek, majd 80% aztán szép lassan beállnak egy önfenntartó szintre és azon elvannak. Ahogy anno a Hondában a fényező is. Az elején tökéletes munkát végzett, de tényleg. 5-6 évvel később már úgy elkurta a színeket hogy nem 2 árnyalatni különbség volt közte hanem másképp is hívták a színeket. A félig elkészült autókat tárva nyitva hagyta gyújtáson az udvar közepén amit elkészült már nem rakták teljesen össze csak beszórták a maradék csavarokat egy dobozba oszt vidd.
2021. március 9. 07:09:43: megválaszolva MarciCB3F20A5 +  által, → #33352 

#33347 MarciCB3F20A5 +  2021. március 8. 19:35:34 re: #33346 (Tonx + )  ←  ‹›   →  ↑  +1 | rejt
nekem is volt egy hondás, nagyon jó szerelőm. szelephézagállítás után csattog a motor... majd beverődik - volt a válasz. Na akkor tanultam meg beállítani a hézagot [SMIL:/szetvert.gif] - és jó lett. Nem értem, miért van ez, amit írtál, de valós.
Ja, azelőtt meg hibátlanul dolgozott.
2021. március 8. 21:31:34: megválaszolva Tonx +  által, → #33351 


2021. március 8. 19:38: Szerkesztve MarciCB3F20A5 +  által, megtekintés

#33346 Tonx +  2021. március 8. 19:20:20 re: #33345 (sh adam 0 )  ←  ‹›   →  ↑  +1 | rejt
Azt tudom hogy egyre több a kókler Hondás szerelő. Egyik elrakja a vezérlést 1 foggal komplett motorfelújítás után, majd mondja hogy az új olajjal megszűnik a kopogás, a másik 4liter helyett 5-t rak bele mert tuning motor és alapjáraton kell annál nézni az olajszintet. Harmadik olyan leömlőt rak fel ami lyukat üt a karter aljára de úgy hogy még meg sincs húzva a csavar de már összeér, kb 2mm-t kellett leköszörülni a leömlőből és a karter alját felütni kalapáccsal hogy legalább legyen egy mm rés de úgy, hogy nem volt a közelben másra lehetőség tehát se új leömlő se más karter és volt rá kb 1 órám. Ugyanennél a kocsinál a kipuf rendszer majdnem 100e volt úgy hogy a lányom 12 évesen szebben hegesztette volna meg a csöveket. Amikor kihagyják a fém lapkákat a fékbetétnél aztán kopog a fék, amikor a frissen felújított motorból döl az olaj. Amikor a fékcső rossz helyen megy el és szépen dörzsöli a lengéscsillapító mert 3 perc alatt jó helyre lehetett rakni. És a legjobb amikor sajnálják a 200ft-ot egy új tömítőgyűrűre az olajleresztőnél, Volt hogy 3db volt már összepréselve. És ez csak pár autó a múltból amit javítanom kellett.
2021. március 8. 19:35:34: megválaszolva MarciCB3F20A5 +  által, → #33347 


2021. március 8. 19:21: Szerkesztve Tonx +  által, megtekintés

#33345 sh adam 0  2021. március 8. 16:59:46 re: #33340 (Tonx + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Nem tudom ki és miből rakta össze konkrétan ezt az ITR-t DE azért azt tegyük tisztába idehaza milyen viszonyok is uralkodnak. Itt ahol nincs betyár becsület még hondás a hondást is átb@ssza. Mitöbb az anyját megb@szná mindenki 1ft-ért ha lenne még 1ft , de sajnos már nincs ( tisztelet a kivételnek! ). Volt nem 1 nem 2 eset mikor vagy be se került vagy nem az amiről szó volt. Konkrétan egy ITR-nél is volt így. Mikor a következő tulajnál derült ki szétbontásnál, hogy közel sem tartalmazza azt amit tudott az eladó. Vagy mikor szerviz után már nem voltak benne azok amik előtte! :D
Innentől kezdve, hogy melyik autó valójában milyen általános szervízt vagy generált kapott nehéz megmondani.

Ettől függetlenül még mindig úgy érzem elbeszél itt mindenki egymás mellett.
Itt a vita a füst pamacsból indult. Akkor még szó nem volt arról mennyi km-es vagy, hogy mit kapott vagy sem.
Korából és ebből adódóan vélt futásához lett mondva az, hogy mi olyan meglepő azon ha van egy kis pamacs?????
Én nem vagyok véres szájú hondás, SŐT az ITR-t mai viszonylatban irreálisan drágának és túlmisztifikáltnak tartom (tartottam mindig is), DE ez a nincs kicsattanó egészségeben kicsit erős volt számomra. :)
1 kezem sok ahhoz, hogy megszámoljam mennyi féltve őrzött ITR van itthon. A legtöbbet már új korától taknyosra rúgták. Már 2007 táján (név nélkül) volt amiben B16 motor + váltó volt mivel szétrúgták és hát akkoriban kokain árban volt hozzá minden így maradt a B(16) terv. Ezért mondom azt, hogy ki vagyunk feszülve mikor egy X-edik gazdás 200e fölötti futású 20éves autó pamacsot küld? :D

2021. március 8. 19:20:20: megválaszolva Tonx +  által, → #33346 

#33344 Tonx +  2021. március 8. 16:42:46 re: #33343 (Kard 0 )  ←  ‹›  +1 | rejt
Tudom hogy nem lehet gyárira megcsinálni de még csak az első hozzányúlás volt tehát elvileg lehetett volna jobbra megcsinálni. Viszont ugye nem tudjuk hogy mikor történt és utána hogy használták. Szóval ha nem régi a felújítás akkor szarul csinálták meg, vagy csak részben újították fel, ha meg már jó pár évvel és 50-100e km-rel ezelőtt történt, és azóta csak hajtották sűrűn nyélen akkor itt az ideje újra. Nem szólom le hogy egy kupac szar autó, mert jó autó és elfogadnám így ahogy van (mondjuk a gyári felni jobban tetszik) de valószínű hogy számolnék egy motorfelújítással.

#33343 Kard 0  2021. március 8. 16:14:48 re: #33340 (Tonx + )  ←  ‹›   →  ↑  +1 | rejt
Sosem fogod tudni olyanra megcsinálni mint a gyári. Eleve a dugó nem kör alakra koptatja a henger falát, tehát "hátrányból" indulsz. Egy idő után pedig nincs hely hova fúrni, meg mint tudjuk a sem lesz olyan mint a gyári, mert a gyári hónolást nem tudod visszarakni. 2x éves autókról beszélünk és hogy a béjemvés is megnyugodjon sok 100e kilométerről. Ennyi. Csodák nincsenek, ezek elhasznált öreg autók. Örüljünk, hogy így megy ahelyett, hogy szarozzuk őket.
Talán mennyivel szebb lett volna azt mondani, hogy bazdki 23 éves autó, 2xxe kilométerrel és mégis így megy, meg így néz ki.
A K20-ad más motor, honnan tudod, hogy ez is így működik? Nekem 90e kilométerrel is ette a olajat, sőt ha a vége felé járt a periódusnak akkor simán sok decilitert betolt per ezer km. Ezek ilyen motorok, nincs rajta mit csodálkozni, de ha előveszed a gépkönyvet ott is benne van, hogy bizony fogy az olaj. Emlékszem az első szervizem alkalmával kb. 3x mondta el a szerelő, hogy vigyázzak rá, mert az ITR szereti enni az olajat és nehogy elfogyjon belőle.
2021. március 8. 16:42:46: megválaszolva Tonx +  által, → #33344 

#33341 bejemves 0  2021. március 8. 12:24:21 re: #33340 (Tonx + )  ←  ‹›  0 | rejt
Na, lehet ezt így is. Mennyivel kulturáltabb; és ami a legfontosabb: objektív.

#33340 Tonx +  2021. március 8. 12:17:40 re: #33337 (Kard 0 )  ←  ‹›   →  ↑  +2 | rejt
Most nem akarom védeni, de egy nagyobb kompressziós dugattyú került bele, tehát kaphatott új gyűrűket is. Bár nem tudom hogy mikor történt de már volt bontva a motor. Akkor meg ha átépítem nem hagyom félbe hanem vagy teljesen felújítom vagy sehogy. Ez olyan csöves megoldásnak tűnik. És ezért jogos valahol amit ír hogy márpedig ez nem normális az a kék füst hátul. Az én K20-am is eszi normál használat mellett 5-7e alatt 1 max-min távolság eltűnik. De ennyire nem pamacsol. A régi D16-om az rendesen füstölt állandóan sokkal durvábban mint ez, de ott 400km alatt fél liter belement. Majd felújítás után megszűnt. A D17 FRV-ben dettó 3-4e alatt 1 liter de nem füstölt, felújítás után jó lett.
2021. március 8. 16:59:46: megválaszolva sh adam 0  által, → #33345 
2021. március 8. 16:14:48: megválaszolva Kard 0  által, → #33343 
2021. március 8. 12:24:21: megválaszolva bejemves 0  által, → #33341 

#33339 bejemves 0  2021. március 8. 11:17:18 re: #33337 (Kard 0 )  ←  ‹›  0 | rejt
Egy autó-, illetve annak motorjának élettartamáról években beszélni aztán hatalmas szakmai alapokra utal :) . A futásteljesítmény vagy az üzemóra közelebb állna a valósághoz. Ha már dilettanizmus.

Azért vagyok ezen a fórumon, mert jónak tartom, sok az értelmes ember, de mint mindenhol már a világban, az objektív alapokon történő értelmes eszmecserék, viták már itt is egyre ritkábbak, és egyre gyakrabbak a te hozzászólásodhoz hasonló bunkó, szakmaiságot teljesen mellőző, személyeskedő megnyilvánulások. Az alábbi pár hozzászólás jó példa, nézd csak meg: annyit mertem írni, hogy kéket füstöl, ez azért nem túl jó. Aztán jött rögtön pár magyarázat, hogy az úgy jó, meg azért van, mert... Ja, és amúgy sem értek hozzá. Ennyire ne legyek már elvakultak.
Ami tény, hogy a B/K sorozatú motorok az egekig vannak állandóan magasztalva mindenhol, mert ez felpörög a menyországig, és ennek ellenére bírják, nem esnek szét, fél millió kilométerenként csak izzócsere, stb. Aztán meg láthatóan de. Semmivel sem jobbak, mint mondjuk a azonos korú BMW M50/M52-k. Előbbinek valami őshondás is hangot adott már itt, meg is voltam lepődve, hogy a rózsaszín ködből valaki ilyet mer mondani.

Egyébként a Ferrarit a saját ligájában tényleg nem tartom a legjobb autónak.



2021. március 8. 11:18: Szerkesztve bejemves 0  által, megtekintés

#33337 Kard 0  2021. március 8. 09:31:06 re: #33332 (bejemves 0 )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Alapvetően butaságokat beszélsz és láthatóan fogalmad sincs sem az Integráról meg úgy általában a kihegyezett (szívó)motorokról.
Annak a felhánytorgatása, hogy eszik olajat egy ilyen csúcsra járatott motor (főleg 23 évesen) kb. hasonló dillettantantizmusra utal mintha azt mondanád, hogy milyen szar a Ferrari vagy bármelyik super sport autó motorja mert 5e kilométerenként kell benne olajat cserélni bezzeg a Skoda Fabiában elég 30e-ként is.
2021. március 8. 12:17:40: megválaszolva Tonx +  által, → #33340 
2021. március 8. 11:17:18: megválaszolva bejemves 0  által, → #33339 

#33336 LZITR 0  2021. március 8. 09:22:32 re: #33331 (op9.. + )  ←  ‹›  +1 | rejt
Kicsit nagyobb kompressziós dugó lett belerakva. Úgy volt, hogy elindul egy tuning folyamat de végül, nem léptem meg, szerettem volna ha mindig beindul mikor menni szeretnék vele. Így maradt gyári az ECU is.
Nincs ültetve full gyári a futómű, oly annyira, hogy kerékcsapágy cserén kívül hozzá se lett nyúlva még egyáltalán 250e km alatt.
Toyo R888 és Buddyclub 17" nagyon könnyű felni került rá, sokan mondták, hogy hülyeség mert erre az autóra a gyárinál nincs jobb és lassabb is lesz vele az autó. Szerintem pedig stabilabb lett vele és lassulást sem sikerült mérni. Nem mellesleg szerintem jobban is néz ki vele... :)

#33335 KawaBazsy 0  2021. március 8. 09:16:26 re: #33332 (bejemves 0 )  ←  ‹›  0 | rejt
Attól, h egy huszonéves sportkupé nyom kis kék füstöt, még nem feltétlenül szar a motorja (úgy kompletten), lehet sokminden apróság is. Csak példának, amikor a 635 CSi-t anno megvettem, az is füstölt rendesen. Vettem is hozzá egy bontott hengerfejet biztos, ami biztos, s kiderült, h csak az olaj volt szar benne, olajcsere után megszűnt a füstölgés.

#33334 LZITR 0  2021. március 8. 09:11:10 re: #33332 (bejemves 0 )  ←  ‹›  0 | rejt
Te miért nem mész inkább valami BMW-s fórumra osztani az észt. Ott szerintem nagyobb rá a kereslet...

#33333 sh adam 0  2021. március 8. 09:03:55 re: #33332 (bejemves 0 )  ←  ‹›  0 | rejt
Én nem azt mondom , hogy nem szar. Amit én mondani akartam, hogy mi ezen a meglepő, hogy nincs kicsattanó egészségben?
Szar az összes szinte! Ezek általában nem a vak orvos házaspárok garázsban tartott 3. autója volt! Esetek nagy többségében "hülyegyerek" autó volt és haszmálták is. X-edik gazdája után meg a fene tudja mit kapott mit nem. Hozzáteszem én alapbol szétbontanám az Itr és a Vti motorját is 150-200e között. Vannak szép és jó állapotúak magasabb futással is, de az valószínűleg nem itthon. Néha bele pillantok a Spoon / Type-one blogjába itt akadnak sokat futottak de azért is vannak olyan állapotban mert itt és azt a szervízt kapták egész életükben az autók.

#33332 bejemves 0  2021. március 8. 08:05:53 re: #33329 (sh adam 0 )  ←  ‹›   →  ↑  -1 | rejt
Jajj, jajj. Nem írtam én semmit a mai autókról, sem a BMW-ről meg másról.
Annyit írtam, hogy ennek is szar a motorja. Ami ilyen szinten fossa magából a kék füstöt, az nem tízezrenként kér egy liter olajat, hanem kétezrenként inkább. Kár magyarázni a bizonyítványt. Minek? Ez a példány szar, és kész. A korábbi fekete meg még szarabb volt. Ami bent áll a nappaliban húsz éve, meg van benne tizenkétezer km, az biztosan nem esett még szét, de nagyon úgy néz ki, hogy a többi igen.
2021. március 8. 09:31:06: megválaszolva Kard 0  által, → #33337 
2021. március 8. 09:16:26: megválaszolva KawaBazsy 0  által, → #33335 
2021. március 8. 09:11:10: megválaszolva LZITR 0  által, → #33334 
2021. március 8. 09:03:55: megválaszolva sh adam 0  által, → #33333 

#33331 op9.. +  2021. március 7. 20:50:52 re: #33330 (LZITR 0 )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Azt lehet tudni, hogy mit jelent a motorfelújítás?
Gyári cuccok maradtak benne, vagy az is változott?
Milyen gumi volt rajta a laptimingban?
Meg nekem mintha picit alacsonyabbnak tűnne, mint a gyári magasság, vagy a gyári futómű van alatta?
15-ös gyári kerekek helyett, amint látom, ez 17-es, nem?
Miben tér el még a gyáritól?
2021. március 8. 09:22:32: megválaszolva LZITR 0  által, → #33336 

#33330 LZITR 0  2021. március 7. 18:31:49 re: #33329 (sh adam 0 )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
170e-nél (az én hibámból) volt motorfelújítás, ezt el is mondtam az új tulajnak. Kicsit lazább illesztésű, már a felújítás után is evett minimális olajat.
De a teljesítményén mit sem befolyásol, mint látszik az időn is. :)
Viszont ha már említetted a BMW-t, egy E92 M3on 250e km alatt 3x kell motort csapágyazni mert széthullik a 8e fordulattól.
A váltó szinkron hibáról viszont nem tudtam, igaz nem sokat használtam, de nekem jó volt... [SMIL:/ketelkedik/Hein36.gif]
2021. március 7. 20:50:52: megválaszolva op9.. +  által, → #33331 


Az eredeti hozzászólás
#33329 sh adam 0  2021. március 7. 17:22:10 re: #33328 (bejemves 0 )  ←  ‹›   →  ↑  +3 | rejt
Ezt többen észrevették a video alatt / közben. Nem ismerem a kocsi állpotát de talán a jelenlegi tulaj 200e km feletti futást írt. Na ha ez még egy bontatlan motor akkor már az se lenne durva ha ettől jobban füstölne. Majd LZITR megírja mi volt vagy éppen mi nem volt cserélve, de simán lehet egy szelepszár szimering is ez. Ha gyűrű is mit várunk egy ilyen magas fordulaton üzemelő motortól? Csoda nincs! Ne egy w210 200d-vel legyenek már ezek egy napon említve! Mai autók annyira jók? Mikor egy F80/82 M3/M4-ben ilyenkor már 2 turbó csere vagy éppen a E46 és E9X verziók sem arról voltak híresek, hogy örök élet +6nap hála a gyári frankó olajnak és az olajcsere periódusnak. :)

Teszem azt megeszik 1L olajat 10e km alatt. Az annyira nagy teher vagy olyan nagy költség? [SMIL:/smile3.gif]
Ez a mai autóknál már kb evidens.
2021. március 8. 08:05:53: megválaszolva bejemves 0  által, → #33332 
2021. március 7. 18:31:49: megválaszolva LZITR 0  által, → #33330 



Felhasználói lehetőségek
Felhasználói neved:
Jelszavad:







Get Firefox!

 A weboldal tartalmának másodközlése, felhasználása csak a jogtulajdonos engedélyével lehetséges.
Moderáció és szabályok

Szerver load: 0.5, 0.41, 0.35
Oldalgeneráláshoz felhasznált idő: 0.018 mp, 25 query