HONDA fórum
2024. május 13. hétfő, 22:40,  Imola, Szervác Legújabb regisztráltunk: igiigi 0 




A válaszok és azok válaszai a hozzászólásra, kifejtve
Téma neve
Fék-futómű-gumi-felni

#42877 Yakumo +  2024. április 9. 19:36:10 re: #42874 (avlavl + )  ←  ‹›  0 | rejt
Szerencsére majdnem semmit nem fog napon állni. Fedett, elől ugyan nyitott garázs, de a lemenő nap pont nem tudja nagyon érni. Szóval emiatt biztos nem fog elöregedni. (max. csak úgy magától simán, minden lehetséges [SMIL:/szetvert.gif] [SMIL:/szetvert.gif] )

#42876 Tomi77 0  2024. április 9. 17:13:12 re: #42873 (Yakumo + )  ←  ‹›  +1 | rejt
Nekem volt csájníz gumim. Nyári.
Már nem is tudom melyik márka.
Annyit vettem észre,h. nedves aszfalton kicsit jobban csúszott mint egy márkás, illetve hamarabb kezdett öregedni és amikor már kezdett megkopni (de még bőven használható profilmélységnél) elkezdett kicsit csúszni. De akkor már 5 éves volt (utcán állt a kocsi mindig) és volt benne vagy 35e km.
Szóval nem bántam meg, fele annyiba került mint egy márkás. Nyilván nem egy pályára való kanyarvadász de hétköznapi felhasználásra olyannak aki nem 20e/év futással számol, szerintem nem gáz.

2024. április 9. 17:13: Szerkesztve Tomi77 0  által, megtekintés

#42874 avlavl +  2024. április 9. 15:05:42 re: #42873 (Yakumo + )  ←  ‹›   →  ↑  +1 | rejt
mennyit fog napon állni ?
öregedes is erdekes...allitolag ujabb gumik nem jok abban illetve abban nagy különbsegek vannak
2024. április 9. 19:36:10: megválaszolva Yakumo +  által, → #42877 

#42873 Yakumo +  2024. április 8. 21:10:39 re: #42859 (KawaBazsy 0 )  ←  ‹›   →  ↑  +4 | rejt
Na szóval.

Sailun Atrezzo 4Seasons 185/60 R14 (82 H BSW M+S) gumi eddigi tapasztalatok:

Mint már volt szó róla kínai fos, de mivel évi kemény futásom 500-1000km, így ez lett egyelőre.

Miután a paszta megszáradt, kipróbáltam. Bele estem körforgalomba, ott is nyomtam míg nem csúszott, fékeztem nem kicsit, stb. Azt kell mondjam, hogy nagy szégyellnivalója nincsen a guminak. Mert alapvetően tapad, működik.

Egyik reggel még igencsak hidegben mentünk, akkor érezhetően puha volt, (ez volt kb. az első út vele) mondtam magamban, ha ez így marad, akkor ez érdekes lesz. [SMIL:/szetvert.gif] [SMIL:/smile2.gif] Szóval olyan igazi téli gumi feeling.

Amíg a fogorvosnál rohadtunk, délutánra bőven 20fok felé emelkedett a hőmérséklet hazafelé. Legőszintébb meglepetésemre, érezhetően "felkeményedett", inkább nyári gumi érzését adta, eltűnt a téli gumi feeling.
Ennyi tehát biztos, hogy kínai barátaink nem csak kifröccsöntöttek egy abroncs alakú gumit, hanem valósan tettek bele 4 évszakos tartalmat, tehát adaptálódik a gumikeverék. Ez már nem nulla. [SMIL:/smile2.gif] [SMIL:/smile2.gif]

Szóval eddig OK.

Amikre persze még rettentően kíváncsi leszek, hogy hogyan viselkedik majd:

-igazi mínuszban télen
-általánosan esőben (a kínai gumik legnagyobb gyengéje általában)
-forró aszfalton

Ha ezek is megvannak, (legalább kettő) ismét írok ezekről is.
(ha úgy kb. fél-1 éven belül mégsem írnék, akkor meghaltam, mert az egyik nagyon nem jött be [SMIL:/szetvert.gif] [SMIL:/szetvert.gif] [SMIL:/nevet/laugh6.gif] )
2024. április 9. 17:13:12: megválaszolva Tomi77 0  által, → #42876 
2024. április 9. 15:05:42: megválaszolva avlavl +  által, → #42874 

#42860 Yakumo +  2024. március 24. 20:13:21 re: #42859 (KawaBazsy 0 )  ←  ‹›  +1 | rejt
Direkt nem írtam még, mert ugyan megjött és mondtam kipróbálom, de utána beugrott, hogy tök újonnan kerül fel a verdára, így be lesz pasztázva. Na, ha annak teljes száradás előtt odavágok, abból ugye lehetnek problémáim. [SMIL:/smile2.gif]

Szóval jelenleg várok^^

De előzetes érzések, ilyesmik: Amikor megjött, fogásra az anyaga teljesen normálisnak tűnik, a "vegyes" mintázata pedig nekem vásárláskor is szimpi volt. Ami jó pont, hogy 205/55R16 méretben volt szerencsém Linglong-hoz, hát az, amikor lekerült az autóról és akarta az ember gurítani, a saját súlyától majdnem összerogyott, olyan szar volt az oldalfalának a tartása.
Ennél ez nincsen, az amúgy kissé lufi(bb) méret ellenére sem. (185/60R14)
Szóval annál jóval bizalomgerjesztőbb.

Amikor meg a gumistól gurultam vele hazafelé, akkor rögtön egyértelmű volt, hogy a nyári 175/65R14-es keskenyebb mérete ellenére ezen sokkal finomabban gurul a verda.
Mondjuk ez nem olyan nagy csoda, mivel szegény Toyo már igencsak ősöreg állapotban volt. [SMIL:/szetvert.gif] [SMIL:/smile2.gif] Jó gumi, profilmélység is volt még, csak hát öreg volt már, mint az országút.... [SMIL:/mosoly.gif] (a téli szettel egyetemben)

A pasztára mondanak pár napot, míg véglegesen megköt, jövő hét szombaton ki lesz próbálva, mert megyek anyósékhoz, de addig nem, mert a munka is a nyakamon ezerrel, időm sem lesz addig. [SMIL:/mosoly.gif]

#42859 KawaBazsy 0  2024. március 24. 11:47:52 re: #42858 (Yakumo + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Nu milyen a papucs? :-)
2024. április 8. 21:10:39: megválaszolva Yakumo +  által, → #42873 
2024. március 24. 20:13:21: megválaszolva Yakumo +  által, → #42860 

#42858 Yakumo +  2024. március 20. 18:53:41 re: #42857 (KawaBazsy 0 )  ←  ‹›   →  ↑  +1 | rejt
Holnap vagy holnapután gyün, ha holnap, akkor holnapután ki is tudom próbálni, na persze csak szárazon egyelőre, bár tököm se tudja milyen idő lesz pénteken, de elvileg jó.
2024. március 24. 11:47:52: megválaszolva KawaBazsy 0  által, → #42859 

#42857 KawaBazsy 0  2024. március 20. 06:58:46 re: #42856 (Yakumo + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Mindenhol azt olvastam, h ebből jót kell venni, szal anno úgy kockáztattam meg (ill. volt felnire szerelt téli, meg nyári grt is azért, ha nem jönne be). Úgyhogy itt a márkát is teszteled, nem csak a típust. :-)
2024. március 20. 18:53:41: megválaszolva Yakumo +  által, → #42858 

#42856 Yakumo +  2024. március 20. 01:19:07 re: #42855 (johnny576 0 )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Jó is a te taktikád, én amúgy is kétkedve fordulok jelenleg is a 4 évszakos gumik felé, így normál esetben én sem kockáztattam volna, de mivel a használat a zéróhoz konvergál, így most mégis ez lett.
De ki fogom próbálni (hideg-meleg-eső) és maximum elrettentésnek felírom ide, hogy ilyet tuti ne vegyen senki, még álló autó alá se. [SMIL:/szetvert.gif] [SMIL:/szetvert.gif]
Meglátjuk....
2024. március 20. 06:58:46: megválaszolva KawaBazsy 0  által, → #42857 

#42855 johnny576 0  2024. március 19. 23:45:48 re: #42849 (Yakumo + )  ←  ‹›   →  ↑  +1 | rejt
Nem volt hozzá szerencsém. Nekem az volt a stratégiám, hogy 4 évszakos guminál nem kockáztatok, jót kell venni mert itt kritikusabb, hogy egész évben használható legyen. Aztán tulajdonképpen a Sava tök jó. 7gen Accordon :) (Ennél azt néztem, hogy a Sava Goodyear termék és a Goodyear Vector jól szerepelt a tesztekben)
2024. március 20. 01:19:07: megválaszolva Yakumo +  által, → #42856 

#42854 Yakumo +  2024. március 17. 20:28:18 re: #42853 (KawaBazsy 0 )  ←  ‹›  +1 | rejt
Szerdán jön elvileg, felrakom, oszt rögtön megégetem az 5gen-en, mit nekem 60ezer....... [SMIL:/szetvert.gif] [SMIL:/szetvert.gif] [SMIL:/smile2.gif]

(Nem. [SMIL:/smile2.gif] De azért majd persze kipróbálom mit bír kanyarban pl, meg ha leesik az eső, akkor külön is, mert azért tudnom kell mi a helyzet. Egyszer volt nálunk egy Linglong szett, öcsémék azzal kapták a Toyotát, na kb. 1 hétig volt fent, mert szárazon még közlekedésre alkalmas volt, de amikor leesett az eső...... Apám, halál és a veszély, amit az produkált, pedig vadiúj volt baszki... [SMIL:/smile2.gif] [SMIL:/szetvert.gif] Szóval azért be lesz vizsgálva ez a Sailun is, tényleg kíváncsi leszek, pláne, hogy 4 évszak.)

2024. március 17. 20:28: Szerkesztve Yakumo +  által, megtekintés

#42853 KawaBazsy 0  2024. március 17. 19:52:11 re: #42852 (Yakumo + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Jól meg kéne kergetni, hátha kiderül, h jól tapad.. :-)
2024. március 17. 20:28:18: megválaszolva Yakumo +  által, → #42854 

#42852 Yakumo +  2024. március 17. 19:40:03 re: #42850 (KawaBazsy 0 )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Az hát, egy fos, de azért egy Linglong-nál mondjuk feljebb van.
Arra, hogy 2 havonta 1-2x guruljak vele A-B-be, arra bőven elegendő.

De napi használatra vagy komolyabb guminak természetesen nem vennék ilyet. [SMIL:/mosoly.gif] [SMIL:/szetvert.gif] [SMIL:/smile2.gif]
2024. március 17. 19:52:11: megválaszolva KawaBazsy 0  által, → #42853 

#42851 Tomi77 0  2024. március 17. 18:03:29 re: #42847 (johnny576 0 )  ←  ‹›  0 | rejt
Nekem is ezt ajánlották: Vredestein Quatrac 5
Most "Barom" van rajta, azzal vettem aza utót, de nem vagyok elhasalva tőle...

#42850 KawaBazsy 0  2024. március 17. 17:42:11 re: #42849 (Yakumo + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Ez nem vmi kínai csoda? Még sose hallottam a nevet, tesztekben sem találkoztam vele..
2024. március 17. 19:40:03: megválaszolva Yakumo +  által, → #42852 

#42849 Yakumo +  2024. március 17. 14:29:03 re: #42847 (johnny576 0 )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Sailun-t nem próbáltad vagy nem került az utadba véletlenül?

Nem mintha annyira számítana, de azt vettem most az 5gen-re, amit nagyon nem gyakran használok, ezért is a 4 évszakos, így ha csak álló helyzetében nem amortizálódik el, akkor nem lesz problémám...... [SMIL:/szetvert.gif] [SMIL:/szetvert.gif]
2024. március 19. 23:45:48: megválaszolva johnny576 0  által, → #42855 
2024. március 17. 17:42:11: megválaszolva KawaBazsy 0  által, → #42850 

#42848 grego +  2024. március 17. 10:49:52 re: #42846 (KawaBazsy 0 )  ←  ‹›  +2 | rejt
Ja, sőt még az FRV-ben is ugyanaz a futómű elrendezés van mint a EP-kben :D

#42847 johnny576 0  2024. március 17. 09:46:37 re: #42821 (avlavl + )  ←  ‹›   →  ↑  +4 | rejt
4 évszakos tapasztalataim:
- Vredestein: Quatrac 3-nál még 1cm volt a profilmélység új korában és bitang erős gumiszaga volt. Nem öregszik gyorsan, teljesen jól működik. Quatrac 5 szintén jó.
- Apollo: ugyanaz mint a Vredestein
- Nokian: 1,5 év alatt elmállott, mély hasadások voltak a bordaközökben. Marso-nál pénzvisszatérítés lett a vége
- Bridgestone: nagyon jól működik, vizes úton kifejezetten jó, de hangos. 3 éves jelenleg és hát elég viseltesnek néz ki...
- Sava: 2 éves most, újszerűnek néz ki, semmi baja, jól ment hóban is. Vizes úton gyengébb mint a Bridgestone. Nekem bejött, Goodyear termék.
2024. március 17. 18:03:29: megválaszolva Tomi77 0  által, → #42851 
2024. március 17. 14:29:03: megválaszolva Yakumo +  által, → #42849 

#42846 KawaBazsy 0  2024. március 17. 08:13:15 re: #42845 (Yakumo + )  ←  ‹›   →  ↑  +1 | rejt
Nah, most kitúrtam 2 db 7 gen teszet az Autóteszt magazinból. Az egyikben 1.6 Sedan Civic van, ott hátulra kettős keresztlengőkart írnak. A másikban hot hatch-ek, including Type-R, ott pedig multilink a hátsó (elöl mindkettő MacPherson). Érdekességképp a másik 2 kompakt csúcsmodellben egyaránt occsós, csatolt lengőkar van (Corolla TS, Stilo Abarth).
Bescannelni lusta vagyok.. :-)
2024. március 17. 10:49:52: megválaszolva grego +  által, → #42848 

#42845 Yakumo +  2024. március 17. 07:54:08 re: #42843 (grego + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Attól még érkezhetsz kelet felől. [SMIL:/smile2.gif] Meg nálad ki tudja éppen hol vagy a világban. [SMIL:/smile1.gif]

És jah, a pontatlanság meg az újságírás kéz a kézben járnak és egyre nagyobb a barátság köztük manapság. [SMIL:/nevet/spinround.gif]
(Ha csak a nyelvtant és helyesírást nézzük, már akkor is... [SMIL:/szetvert.gif] )
2024. március 17. 08:13:15: megválaszolva KawaBazsy 0  által, → #42846 

#42844 Tonx +  2024. március 16. 21:01:15 re: #42837 (Yakumo + )  ←  ‹›  +1 | rejt
A 195/60R15 pl a 7gen dizel alapmérete volt. Ami helyett jó volt télre a 185/65R15 nyárra meg a 195/65R15. Így nyáron csak 2km/h-t csalt az óra 100nál.

#42843 grego +  2024. március 16. 19:05:30 re: #42842 (Yakumo + )  ←  ‹›   →  ↑  +1 | rejt
Szerintem neked északra vagyok :D
Amúgy sokszor írnak pontatlanságot újságírók....sok ilyen van, ma is.
2024. március 17. 07:54:08: megválaszolva Yakumo +  által, → #42845 

#42842 Yakumo +  2024. március 16. 18:43:03 re: #42841 (grego + )  ←  ‹›   →  ↑  +2 | rejt
Eskü nem tudom, egy autós újságban vagy oldalon olvastam ezt akkoriban, nem én találtam ki. Meg konkrétan nem értek hozzá, csak megjegyeztem ezt, de akkor faszság, ez van. Majd akkor elfelejtem. [SMIL:/smile2.gif]
(amúgy számítottam jöttödre kelet felől, hogy megmondd a tutit [SMIL:/nevet/thumbsup.gif] [SMIL:/smile2.gif] )
2024. március 16. 19:05:30: megválaszolva grego +  által, → #42843 

#42841 grego +  2024. március 16. 18:00:28 re: #42839 (Yakumo + )  ←  ‹›   →  ↑  +2 | rejt
Mi az a MacPherson híd???
Elől van MacPherson futómű.
7 gen civic-ben hátul független felfüggesztés van.
8 genben jött be a csatolt lengőkar hogy lehessen Magic seat és a tank is a vezető és anyós ülés alá került.
9 genben maradt ez mert tulképpen 90%-ban a 8 gen padlólemeze.
10 genben lett újra fasza a hátsó futómű
11 gen meg alapban 10 gen padlólemez és maradt az ami a 10 gen
2024. március 16. 18:43:03: megválaszolva Yakumo +  által, → #42842 


2024. március 16. 18:01: Szerkesztve grego +  által, megtekintés

#42840 KawaBazsy 0  2024. március 16. 17:54:06 re: #42839 (Yakumo + )  ←  ‹›  0 | rejt
Én úgy emlékeztem, hogy csatolt lengőkar a 8 genben lett hátul, de persze tévedhetek is.. :-)

#42839 Yakumo +  2024. március 16. 17:48:35 re: #42838 (KawaBazsy 0 )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Én csak azt tudom, amit akkor olvastam róla, hogy hátul MacPherson híd van. Elöl őszintén azt se tudom pontosan hogy volt a futóműve. [SMIL:/szetvert.gif]

Meg amit láttam, amikor benéztem alá, hátul tényleg valami elég lóbaszó (fém)híd volt. Ilyen nincsen a 6gen alatt egyáltalán.
2024. március 16. 18:00:28: megválaszolva grego +  által, → #42841 
2024. március 16. 17:54:06: megválaszolva KawaBazsy 0  által, → #42840 

#42838 KawaBazsy 0  2024. március 16. 17:38:41 re: #42837 (Yakumo + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Várjá, a 7genben nem az volt a futómű visszalépés, h elül MacPherson-os volt (hátul viszont multilink)?
2024. március 16. 17:48:35: megválaszolva Yakumo +  által, → #42839 

#42837 Yakumo +  2024. március 16. 17:23:34 re: #42836 (KawaBazsy 0 )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Mert akkor a 90-es éveket írták és akkor az volt, ennyi. Meg olcsóbb volt, ami egy polgári (civic) autóhoz inkább illett, mint egy drága méret.
Bazz, a 2001-ben kijött első 7gen Civic-hez is az első gyári méret a 185/70R14 volt. (ezzel is kaptam én is akkor)

Volt persze 195-ös méret is hozzá, de az alap nem azzal jött persze. Meg később lett Sport is, ahhoz volt a gyári 205/55R16-os gumi, ami elsőként volt alkalmas arra, hogy kihasználja annak az autónak is a képességeit végre, mert egyébként nagyon jó volt az a futómű is, hiába volt hátul "csak" MacPherson híd. (a Sport változatban nincsen külön futómű, ugyanaz van mint a többiben, nem véletlenül)
2024. március 16. 21:01:15: megválaszolva Tonx +  által, → #42844 
2024. március 16. 17:38:41: megválaszolva KawaBazsy 0  által, → #42838 

#42836 KawaBazsy 0  2024. március 16. 16:51:43 re: #42835 (Yakumo + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Nekem a 185/60-al hibátlan volt. Nem is tudom, hogy egy ilyen fasza, kettős keresztlengőkaros futóműhöz minek erőltették a ballonos virslit..
2024. március 16. 17:23:34: megválaszolva Yakumo +  által, → #42837 

#42835 Yakumo +  2024. március 16. 16:34:30 re: #42833 (KawaBazsy 0 )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Jaja, csak nekem facelift van, ahhoz már az ajtón belül lévő címkén nincs is feltüntetve a 175/65R14-es méret, egy méret van, ami a 185/60R14.
Ehhez képest persze 15-öst használok, mert jobb, meg mert ezzel tényleg sokat megyek.
2024. március 16. 16:51:43: megválaszolva KawaBazsy 0  által, → #42836 

#42834 Yakumo +  2024. március 16. 16:24:14 re: #42831 (avlavl + )  ←  ‹›  0 | rejt
Ez van, neked is 20 éves a Jazz, nekem egy 25 meg egy 31 éves autóm van, abból kell válogatni, ami van.
De szerintem azért egy ideig lesz még a legyártott készletből utánpótlás ezekben a méretekben is.

Más nem, ha ugye az esetleges nem javítható defekttől tartasz, (ami érthető) akkor vagy vállalsz némi kockázatot, hogy nem lesz utánpótlás (de szerintem azért lesz) vagy fogod és veszel biztonság kedvéért egy ötödiket pótkeréknek, ha hosszú távra tervezel még az autóval, akkor megérheti a dolog.
(mert adott esetben, ha tényleg kapsz egy csúnya oldalfal kivágásos defektet mondjuk, ami nem javítható, akkor cserélhetsz minimum 2 gumit, hogy szabályosan ugyanolyan gumi legyen egy tengelyen)

Szerencsére nekem a 6gen-en van gyári méret 15-ös is, azt használom nap mint nap munkára úgyis, a másik 5gen pedig hobby, arra egyszer úgyis 16-os kerül, azzal sem lesz ilyen bajom.

Amúgy: a Jazz-re is létezik 15-ös gyári alufelni méret, ha nagyon leragadsz fejben ennél a problémánál, akkor szerezz egy olyan szettet és vegyél rá ahhoz való garnitúrát, para letudva. ;)

#42833 KawaBazsy 0  2024. március 16. 16:11:46 re: #42832 (Yakumo + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
A 6 gen Civic LSI-re is 175/65 volt a gyári kerék méret, ugyanúgy a 185/60-al sokkal jobb, az a fasza rá..
2024. március 16. 16:34:30: megválaszolva Yakumo +  által, → #42835 

#42832 Yakumo +  2024. március 16. 16:08:01 re: #42829 (avlavl + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Pont ma rendeltem amúgy ebben a méretben a kis 5gen Civic-re Sailun Atrezzo 4Seasons-t 185/60R14-es méretben.

Kimúlt a téli szett, (jó gumi, van még bőven profilmélység, de öreg már sajnos) a nyárit meg eleve használtan és kicsit öregen vettem és mivel sajnos egyelőre nagyon nem jutok el odáig sem időben, sem anyagilag, hogy feltegyem az amúgy már garázsban dobozában tárolt 16-os felniket rá (ésatöbbi) így most először életemben én is a 4 évszakos mellett döntöttem.

Erre is az egyik gyári méret a 175/65R14 pont (nyári ilyen is volt) de a téli garnitúra 185/60R14-es volt, amit kaptam hozzá és mivel jóval jobb volt vele az autó, annak ellenére, hogy téli és kicsit öreg volt, így a 4 évszakosnál is ennél a méretnél maradtam inkább.
(nem említve azt, hogy volt ugyanez a gumi 185/65R14-es méretben is, de abban drágább volt. De nem ez döntötte el amúgy)
2024. március 16. 16:11:46: megválaszolva KawaBazsy 0  által, → #42833 

#42831 avlavl +  2024. március 16. 15:59:04 re: #42830 (Yakumo + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
sajnos a 14" ami nincs többnyire, nem a 175/65 (minden kisauto is ujabban legalabb 15"-on gurul gondolom)

pl. nexen uj 4evszakosa: nexen

conti: conti

2024. március 16. 16:24:14: megválaszolva Yakumo +  által, → #42834 

#42830 Yakumo +  2024. március 16. 15:52:23 re: #42829 (avlavl + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Ez mondjuk igaz lehet.

Tudom, sokaknak az ördögtől való dolog, de semmit nem változtat az autón, (vagy inkább jobb is lesz) ha egy kicsit eltérő méretet nézel, azokban hátha van. Testvérem is 185/65R14-es méretet használ, de a 185/60R14-el sem jársz rosszul, sőt mindkét esetben a magasság alig változik, de a fékutat és kanyarodási sebességet, stb. egyértelműen pozitívan érinti.
Ezekben a méretekben újabb típusok is tudtommal jobban elérhetőek, főleg a 185/60R14-ben.

(mert nem igazán a perrel (/60-65) meg a felnimérettel (14-es) van a gond, hanem azzal, hogy a szélesség 175-ös, mert az ma már kicsit veszélyesen keskeny és már-már vicces, mert a fékút egy 165-175-ös gumival igencsak gyász, pláne egy adott és lehetséges vészfékezés esetén.....)
2024. március 16. 15:59:04: megválaszolva avlavl +  által, → #42831 

#42829 avlavl +  2024. március 16. 15:20:24 re: #42826 (Yakumo + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
ja, nem így értettem, nem irtam le pontosan: ugy ertettem, hogy uj tipus nem jelenik meg ebben a meretben (uj darab, de regebbi tipus van sok)

mivel kevesebbet megyek, attérnék 4evszakosra,

megjelent a Nexen Nblue 4 Season 2 - de ebben a meretben nincs, pedig az elödnel allitolag jobb, es az is eleg jo volt ar/ertekben

megjelent a Continental AllSeasonContact 2 - de ebben a 175/65 R14-ben nincs, pedig az elöd szep kiegyensulyozott volt tesztekben es ez a tesztekben jobb

Michelin CrossClimate-böl ugyanigy csak a regi van azt hiszem 175/65 R14-ben

lassan pedig kellene vennem, a Nexen Nblue 4season, Vredestein Quatrac (z ujabb Qautrac 5 szinten nincs ekkoraban), GoodYear Vector 4Seasons Gen-3 -bol valasztanék ma

epp ma gondoltam ra: aztan ha regebbi tipusu gumival olyan defekt lenne (katyu, szalszakad, ..), ami nem javithato, lehet egy regebbi tipusubol nehez lesz ujat talalni

szerintem ez a nagyobb kerek divatja miatt van
2024. március 16. 16:08:01: megválaszolva Yakumo +  által, → #42832 
2024. március 16. 15:52:23: megválaszolva Yakumo +  által, → #42830 

#42828 Yakumo +  2024. március 16. 12:46:43 re: #42827 (KawaBazsy 0 )  ←  ‹›  0 | rejt
Na látod. [SMIL:/smile2.gif] [SMIL:/smile2.gif]

#42827 KawaBazsy 0  2024. március 16. 12:46:01 re: #42826 (Yakumo + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Nekem még eladó hózoknim is van erre a méretre. [SMIL:/szetvert.gif]
2024. március 16. 12:46:43: megválaszolva Yakumo +  által, → #42828 

#42826 Yakumo +  2024. március 16. 11:23:05 re: #42825 (avlavl + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
A 175/65R14 ritka lenne már?
Hát nem tudom.
(Öcsémnek is 185/65R14 van fent, de nem emiatt. (Vredestein amúgy)

Nem mondom, hogy mindegyik világmegváltó gumi, de én
-54 féle nyárit,
-33 féle télit
és
-19 féle 4 évszakost

látok ebben a méretben jelenleg, ami hozzáférhető/vehető/rendelhető.

Én nem gondolnám ezt kevésnek, azért lehet válogatni.

235/35R19-ben is elég jó a választék, bár ott nem tudom pontosan miről folyt az eszmecsere, mert nem követtem/olvastam végig.
46 nyári, 11 téli és 7 4évszakos, ami elérhető.

És ezek mind raktáron lévő gumik, kb. azonnali hozzáférhetőséggel.

(Forrás: automax.hu )

Eskü nem vagyok reklámember, csak rácsodálkoztam erre, hogy pont egy Jazz méret ritka lenne..... Új autókon nincsen már ilyen méret, az oké, de na.
2024. március 16. 15:20:24: megválaszolva avlavl +  által, → #42829 
2024. március 16. 12:46:01: megválaszolva KawaBazsy 0  által, → #42827 

#42825 avlavl +  2024. március 16. 09:04:57 re: #42824 (grego + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
áá, olyat nem találok

(sajnos ujabb gumikban a Jazz 175/65 R14 merete egyre ritkabb)

profilmelyseghez (nem tudom mennyire valos es mennyire marketing duma) : conti duma

"This tyre is manufactured and sold with 6.5mm of tyre tread, which is a bit below when compared to an industry average of 6.9-7.5mm (depending on the brand). Explaining this, Continental is quoting the new “Green Chili 2.0” compound, allowing them to slow the tyre wear, allowing the use of less tread depth on a new tyre."


Conti bicikligumijaibol regota "ismerem" a black chilit, sok jo tapasztalat van/volt vele: black chili

"The result is that BlackChili compound provides a truly unprecedented level of performance. Compared to Activated Silica Compound – our previous best performer – BlackChili tires have 30% higher grip, 26% less rolling resistance, and 5% increase in mileage. The speed and grip advantages are readily apparent, applied to either a bike or a car tire."
2024. március 16. 11:23:05: megválaszolva Yakumo +  által, → #42826 

#42824 grego +  2024. március 7. 13:40:28 re: #42823 (avlavl + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
235/35R19-et keress mert az FK2 méret.
Mértük, a Conti sokkal kevesebb volt 6 mm alatt. Szóval az a 5.8 az hihető. Michelint meg 8 mm re mértem. De simán lehet hogy én a teljes árkot mértem míg más meg a kopásjelzőig méri csak. Szóval eleve amik a netem megvannak adva azokat is fenntartással kell kezelni, mert a gyártók trükköznek, hogyan mérik/értik.

És mint írtam a szélesség se az ami rá van írva...
2024. március 16. 09:04:57: megválaszolva avlavl +  által, → #42825 


2024. március 7. 13:40: Szerkesztve grego +  által, megtekintés

#42823 avlavl +  2024. március 7. 13:33:53 re: #42822 (grego + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
"Michelin PS4S majdnem 1.5x olyan profilmélységű mint a fele azonos ligában futó Continental Sportcontact 6 vagy 7." ....hát...
ennek kapcsán:

pl. 2022 tyrereviews

255/35 R19
Continental SportContact 7 Tread: 7.4mm
Michelin Pilot Sport 4 S Tread: 7.5mm ez nagyon-nagyon szüken 1.5x [SMIL:/smile10.gif]

2023 tyre reviews

225/40 R18
Continental SportContact 7 Tread: 5.8mm
Michelin Pilot Sport 4 S Tread: 7.24mm ez ~ 1.25szöröse ...de az elözö fenyeben gyanus az 5.8mm


tyre reviews 2021

225/40 R18
Continental Premium Contact 6 Tread: 7.8mm
Michelin Pilot Sport 4 S Tread: 7.62mm itt meg ~0.98

lehet össze-vissza mérnek / írnak is, viszont index forumon nagyon az megy, hogy régen mélyebb volt uj gumikon

pl. regen 8mm táján: index1

ma inkabb 7mm alatt, pl. index2
2024. március 7. 13:40:28: megválaszolva grego +  által, → #42824 

#42822 grego +  2024. március 7. 12:29:11 re: #42821 (avlavl + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Öregedésre nem tudok válaszolni, de én ilyet nem nagyon tapasztaltam.
Ellenben a profilmélység meg szerintem gyártó függő.

Michelin PS4S majdnem 1.5x olyan profilmélységű mint a fele azonos ligában futó Continental Sportcontact 6 vagy 7.
Ráadásul a Conti 235 szélesség mellett mérés alapján jó ha 225 mm széles míg a Michelin 235-ös méretben tudja a 235 mm-t.
2024. március 7. 13:33:53: megválaszolva avlavl +  által, → #42823 


2024. március 7. 12:44: Szerkesztve grego +  által, megtekintés

#42821 avlavl +  2024. március 7. 11:47:52 re: #42814 (Yakumo + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
"közel új gumikon gurulok" már az új gumik sem a régiek ! úgy értem:

- régebben egy új gumi kevésbé öregedett mint ma (tippem szerint körny.vedelem es/vagy olcsobb gyartas miatt az anyagösszetétel nem ugyanaz, "természetes gumit nyomokban tartalmazhat")

- régebben egy uj gumi profilmelysege több volt mint ma (mondjuk 7.5 -> 6.5mm)


ki erösiti, cafolja ezeket ?

es akkor: 4 evszakosbol 2004-es Jazz 175/65 R14 meretében vajh melyik normalisabb nem öregszik annyira hamar ? egyeb tulajdonsagaik+ár alapjan GY Vector3 Vredi Quatrac5 Nexen ... a jonak tartott, ugy olvasom
2024. március 17. 09:46:37: megválaszolva johnny576 0  által, → #42847 
2024. március 7. 12:29:11: megválaszolva grego +  által, → #42822 


2024. március 7. 11:48: Szerkesztve avlavl +  által, megtekintés

#42814 Yakumo +  2024. március 6. 21:14:07 re: #42813 (grego + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Persze, de arra én mindig is adtam, közel új gumikon gurulok most is (nem sokáig bírtam amikkel vettem a verdát, nem szeretem a más által már használt gumit, a téliket is ezen a télen használtam utoljára, az tuti) és azért nem Linglong-okon. [SMIL:/smile2.gif]
2024. március 7. 11:47:52: megválaszolva avlavl +  által, → #42821 

#42813 grego +  2024. március 6. 21:09:48 re: #42812 (Yakumo + )  ←  ‹›   →  ↑  +1 | rejt
Amúgy hiába a jó fék ha a gumi meg szar :D
2024. március 6. 21:14:07: megválaszolva Yakumo +  által, → #42814 

#42812 Yakumo +  2024. március 6. 21:08:37 re: #42811 (grego + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Jahogy, akkor értem. [SMIL:/smile2.gif]

Nekem amúgy a 6gen-en (Civic 1.5) semmi extra nincsen, amit nap mint nap használok, Nipparts tárcsák, Brembo betétekkel, tökéletesen megfelelő. Bár én nem úgy vezetek mintha versenyeznék és nem is teszem, de ha vészfékezni kell, akkor kell, és annál se volt gondom soha. [SMIL:/smile1.gif]

Az 5gen-re azért majd rakok valami f*sza féket egyszer, de az más tészta. [SMIL:/smile7.gif]
2024. március 6. 21:09:48: megválaszolva grego +  által, → #42813 


2024. március 6. 21:09: Szerkesztve Yakumo +  által, megtekintés

#42811 grego +  2024. március 6. 21:03:08 re: #42810 (Yakumo + )  ←  ‹›   →  ↑  +1 | rejt
Én úgy használom mintha versenyeznék :D
Amúgy nagyon jó fék. Bírja a kiképzést...
2024. március 6. 21:08:37: megválaszolva Yakumo +  által, → #42812 


Az eredeti hozzászólás
#42810 Yakumo +  2024. március 6. 20:59:57 re: #42804 (grego + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Akkor tépni kell, ez van. [SMIL:/smile2.gif]

De írtad, hogy Textar-t használsz. Arról nekem nem a versenyfék jut eszembe, de akkor annak is van olyan típusa?
2024. március 6. 21:03:08: megválaszolva grego +  által, → #42811 


2024. március 6. 21:01: Szerkesztve Yakumo +  által, megtekintés



Felhasználói lehetőségek
Felhasználói neved:
Jelszavad:







Get Firefox!

 A weboldal tartalmának másodközlése, felhasználása csak a jogtulajdonos engedélyével lehetséges.
Moderáció és szabályok

Szerver load: 0.32, 0.29, 0.3
Oldalgeneráláshoz felhasznált idő: 0.103 mp, 55 query