HONDA fórum
2024. május 14. kedd, 22:39,  Bonifác, Bonis Legújabb regisztráltunk: igiigi 0 




A válaszok és azok válaszai a hozzászólásra, kifejtve
Téma neve
Fék-futómű-gumi-felni

#42752 Tonx +  2023. január 22. 17:40:06 re: #42751 (Pörzsi + )  ←  ‹›  0 | rejt
Jó az úgy:)

#42751 Pörzsi +  2023. január 22. 15:38:17 re: #42743 (Tonx + )  ←  ‹›   →  ↑  +1 | rejt
A te korodban már lehetnél őszintébb az adatlapodon! :D Lehet páran meglepődnének
2023. január 22. 17:40:06: megválaszolva Tonx +  által, → #42752 

#42750 Tonx +  2023. január 19. 20:12:01 re: #42745 (Kázmér + )  ←  ‹›  +1 | rejt
Hogy a kiflit időben megkapják a dolgozók:)

#42745 Kázmér +  2023. január 19. 19:03:07 re: #42743 (Tonx + )  ←  ‹›   →  ↑  +1 | rejt
De egy pékcsávó minek szerelget autókat? [SMIL:/smile3.gif] [SMIL:/smile2.gif] [SMIL:/szetvert.gif]
2023. január 19. 20:12:01: megválaszolva Tonx +  által, → #42750 

#42743 Tonx +  2023. január 19. 18:51:52 re: #42742 (Yakumo + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Korábban akartam már írni de épp autókat szereltem. Ezért most.
2023. január 22. 15:38:17: megválaszolva Pörzsi +  által, → #42751 
2023. január 19. 19:03:07: megválaszolva Kázmér +  által, → #42745 

#42742 Yakumo +  2023. január 19. 18:48:23 re: #42741 (Tonx + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Ne.
2023. január 19. 18:51:52: megválaszolva Tonx +  által, → #42743 

#42741 Tonx +  2023. január 19. 17:50:02 re: #42730 (Yakumo + )  ←  ‹›   →  ↑  +1 | rejt
Csak egy apróság. A tehermentesító gyűrű egyedül magyarországon van. Külföldön központosító gyűrűnek hívják. Ahogy a pótféklámpa sem pót hanem középső vagy harmadik féklámpa máshol. Ettől függetlenül egy 2-3mm-es műanyag nehogy már több erőt tudjon átvinni mint 4-5db 12-14mm vastag csavar. Mindenesetre a csavarok odahúzzák a felnit az agyra ahol a súrlódás miatt és a kúpos anyákkal viszik át a terhelést. Az 5db 12-es 14-es csavar nagyon sokat kibír. A kúpos anyák meg középre rakják a felnit és fixen rögzítik hogy ne mozduljon el a csavarokhoz képest. Lehet hogy álló helyzetben elég a központosító de már kanyarban és egyenes haladás esetén is éri oldalsó terhelés az agyat amivel a tehermentesítő nem tud mit kezdeni. Ahogy gyorsításnál is a csavarok viszik át az erőt nem a központosító gyűrű. Maradjunk annyiban hogy az a gyűrű azért kell hogy a kerék pont középre kerüljön. Ja még valami ha az 5 tőcsavar kevés akkor az az egy gömbfej ami max 12-14mm átmérőjű az mégis elég hogy fékezésnél kanyarodásnál megtartsa az egész autót? A lengéscsillapító is van de annak nem az a feladata hogy a gyorsulási lassulási erőket átvigye, ha csak szabadon lóg az autóban akkor ide oda lehet mozgatni mivel felül legtöbbször gumi ágyban fekszik. És láttam már pár autót ahol hiányzott a központosító gyűrű és egynek sem meg tönkre a tőcsavarja.
2023. január 19. 18:48:24: megválaszolva Yakumo +  által, → #42742 

#42738 coyote_ +  2023. január 19. 16:02:53 re: #42736 (KawaBazsy 0 )  ←  ‹›  +2 | rejt
Tavaly nyáron Itáliában a 2€-os benyával… 87liter… könnybe lábadt a szemem.

Téma neve

#317229 KawaBazsy 0  2023. január 19. 15:13:31 re: #42737 (Yakumo + )  ←  ‹›  0 | rejt
A nagykönyv szerint 30 gallonos (113 liter) a tankom. De még sose volt tele, annyi pénz nincs is. :-) (meg ugye gázzal járok).

#42737 Yakumo +  2023. január 19. 14:48:47 re: #42736 (KawaBazsy 0 )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Hö? 100 literes tank? Olyan max. neked van a kombájnodban, nekem a Legend volt az egyetlen, ami azt hiszem 60 vagy 70 literes tankkal rendelkezett.
Jelenleg nekem a teli tank "szaros" 34-37 litert jelent. (21-23k huf)

szerk: Plusz 625-ért tankoltam ma. Nem 650-ért. [SMIL:/nevet/bucktooth.gif]
2023. január 19. 15:13:31: megválaszolva KawaBazsy 0  által, → #317229 


2023. január 19. 14:50: Szerkesztve Yakumo +  által, megtekintés

Téma neve
Fék-futómű-gumi-felni

#42736 KawaBazsy 0  2023. január 19. 14:36:36 re: #42735 (Yakumo + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Aszongya, hogy 100 literes tank, 650-es benzinnel.. jól keresel ezek szerint. :-)
2023. január 19. 16:02:53: megválaszolva coyote_ +  által, → #42738 
2023. január 19. 14:48:47: megválaszolva Yakumo +  által, → #42737 

#42735 Yakumo +  2023. január 19. 14:29:31 re: #42734 (rooby + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Én meg elmentem tankolni pihenésképpen ( [SMIL:/smile2.gif] ) meg begyógyszereztem magam max.-ra, (2 Aspirin+C meg 1 ACC 600) mert holnap nekem is menni kell visszakeresni a mai teli tank árát.

Ebben akkor meg is egyeztünk. ( [SMIL:/szetvert.gif] [SMIL:/smile2.gif] )

Ha nem lenne világos, ( [SMIL:/smile2.gif] ) én is elengedtem a témát, mindenki csináljon azt amit akar vagy nem akar. (ez utóbbi legalább biztos az életben [SMIL:/nevet/rofl4.gif] )
2023. január 19. 14:36:36: megválaszolva KawaBazsy 0  által, → #42736 

#42734 rooby +  2023. január 19. 11:55:00 re: #42733 (Yakumo + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Elengedem ezt a témát. Nem fogjuk egymást meggyőzni, vitatkozni meg nem akarok, Veled meg pláne nem. Inkább megyek keresni egy kis benzinre valót ... :)
2023. január 19. 14:29:31: megválaszolva Yakumo +  által, → #42735 

#42733 Yakumo +  2023. január 19. 11:47:12 re: #42731 (rooby + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Úgy értettem, hogy túl nagy jelentőséget tulajdonítasz neki. Így megfelel?
2023. január 19. 11:55:00: megválaszolva rooby +  által, → #42734 

#42732 KawaBazsy 0  2023. január 19. 11:23:58 re: #42730 (Yakumo + )  ←  ‹›  0 | rejt
https://totalcar.hu/tanacsok/gumidoktor/070503g/

A kerékcsavarok ugyanis "csak" rögzítik a felnit az agyon, de nem központosítják azt. Ez a feladat az agyra felfekvő középfuratra hárul, illetve ha ez nagyobb a kívánatosnál, akkor a tehermentesítő gyűrűre. E nélkül rázni fog a kerék.

#42731 rooby +  2023. január 19. 11:15:51 re: #42730 (Yakumo + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Misztifikálom az illesztési hézagot?! Hűha ... Hát ezt nem szeretném. [SMIL:/szetvert.gif]
2023. január 19. 11:47:12: megválaszolva Yakumo +  által, → #42733 

#42730 Yakumo +  2023. január 19. 11:03:56 re: #42728 (rooby + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Azt hiszem bejemves-től megkaptad a válaszodat.
Azzal, hogy misztifikálni próbálod a központi illesztési hézagot, azzal nem magyarázod meg az esetleges hülyeséget, hogy a tőcsavarok tartanának mindent és kizárólagosan feszesen.
Az a hézag, csak azért van, hogy fizikálisan fel lehessen tenni szereléskor a felnit, mert ha teljesen egyforma lenne, akkor minimum ütni kéne mindig.
(így is előfordul, hogy nehezen tudják feltenni a kereket, de ezért van az az ominózus egy tized a belső agyméreteknél: 56.1, 64.1 ésatöbbi)

Szóval KÉREK szépen mindenkit, hogy ne akarjuk már megmagyarázni a nyilvánvaló ellentétét. Ez nem hit, meg nem ízlés dolga. Fizika és józan ész. Előbbire ismét üljünk be vagy kérjük ki egy azt oktató véleményét, utóbbit meg használjuk.
2023. január 19. 17:50:02: megválaszolva Tonx +  által, → #42741 
2023. január 19. 11:23:58: megválaszolva KawaBazsy 0  által, → #42732 
2023. január 19. 11:15:51: megválaszolva rooby +  által, → #42731 


2023. január 19. 11:04: Szerkesztve Yakumo +  által, megtekintés

#42729 bejemves 0  2023. január 19. 10:50:17 re: #42728 (rooby + )  ←  ‹›  +1 | rejt
A kispolákét pl. így:



A többit is hasonlóan. Mindegyiken van tehermentesítő gyűrű, csak nem a klasszikus módon.

#42728 rooby +  2023. január 19. 10:26:13 re: #42725 (Yakumo + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Azt ne felejtsük el, hogy a központosító gyűrű es a kerékagy között kell legyen egy illesztési hézag, mivel mindkét részt gyk. azonos hőmérsékleten szereled össze.
A tőcsavarokon/anyákon viszont van egy kúpos/íves rész, ami a meghúzás után valóban egy hézag mentes kapcsolatot ad, ami alkalmas a felnit érő erők átadására.

Pl a Zaporozsec, "kispolszki", Trabi, Wartburg... Ezeknél hogy oldották meg ezt a problémát?

2023. január 19. 11:03:56: megválaszolva Yakumo +  által, → #42730 
2023. január 19. 10:50:17: megválaszolva bejemves 0  által, → #42729 

#42727 Yakumo +  2023. január 19. 09:50:57 re: #42726 (kashmir7 + )  ←  ‹›  0 | rejt
Jaja, csak azért emlékeztem, mert Accord-on volt nekem EP3 felni és gyűrű nélkül felment ÉS az meg tuti 64-es agyméret volt. Az még frissebb emlék, arra még emlékszem. [SMIL:/smile2.gif]

#42726 kashmir7 +  2023. január 19. 09:09:33 re: #42721 (Yakumo + )  ←  ‹›   →  ↑  +1 | rejt
köszönöm a válaszokat

Igazad van, 64,1 lesz az EP3, megnéztem még pár helyen, pl ami itt a fejlécben van
2023. január 19. 09:50:57: megválaszolva Yakumo +  által, → #42727 

#42725 Yakumo +  2023. január 19. 08:34:06 re: #42724 (admin + )  ←  ‹›   →  ↑  +3 | rejt
Ez így nagyon nem igaz. Tudom, ebből már volt itt fórumon vita, de abban én nem voltam benne, csak hallottam, de számomra nem kicsit furcsa, hogy van még ember, aki ezt így gondolja és ilyen határozottan. Ne haragudjon meg senki, de ez kb. akkora baromság mintha kijelentenéd, hogy a téli gumi hülyeség, csak pénzlehúzás a gumigyártók által.

Tanultunk fizikát? Kicsit gondoljunk már bele. Alap esetben a központosító gyűrű nélkül is a kerék (felni) egy vas peremre megy fel és ez viseli központosan mind azt a terhelést ami a kereket éri és ezt "átadja" a futóműnek.
A tőcsavarok feladata nem az, hogy viseljék ezt a terhelést, hanem az, hogy ehhez a ponthoz tartsák, csúnyán fogalmazva.

Ha ezt megvonod (nagyobb közép átmérőjű felnit raksz fel és a közepe nem fekszik fel) akkor az összes (főleg) függőleges irányú terhelést (kátyú odabasz, kocsi súlya, stb-stb.) a tőcsavarokra terheled. Ennek pedig hosszabb távon az lesz az eredménye, hogy szépen sorban cserélheted őket, mert NEM erre vannak kitalálva.

Nem tudom ebben mi a furcsa vagy mit nehéz ezen megérteni. És én kérek elnézést, de egyúttal le is szarom, ha valakinek nem tetszik az igazság.
2023. január 19. 10:26:13: megválaszolva rooby +  által, → #42728 

#42724 admin +  2023. január 19. 07:46:32 re: #42723 (Yakumo + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Hosszabb távon sem ;) Az csak egy központosító gyűrű, felszereléskor van lényege, más semmi, semmi más szerepe nincs.
2023. január 19. 08:34:06: megválaszolva Yakumo +  által, → #42725 

#42723 Yakumo +  2023. január 18. 22:11:31 re: #42722 (grego + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Ebben is van igazság, annyi távra elegek a tőcsavarok, igazából a tehermentesítő hiánya főleg hosszabb használatnál okozhat problémát. Vagy ha mondjuk belemegy pont egy ótvar nagy kátyúba. De majd ő eldönti.
2023. január 19. 07:46:32: megválaszolva admin +  által, → #42724 

#42722 grego +  2023. január 18. 22:05:37 re: #42721 (Yakumo + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Arra a pár méterre tök felesleges a központosító gyűrű. Én tuti nem szopnék vele...
2023. január 18. 22:11:31: megválaszolva Yakumo +  által, → #42723 


Az eredeti hozzászólás
#42721 Yakumo +  2023. január 18. 18:40:10 re: #42719 (kashmir7 + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Ahogy a kolléga mondta előttem, csak tehermenetsítő gyűrű kell és mehet fel.
(+lehet én emlékszem rosszul, de fejből én 64,1-es agyméretre emlékszem az EP3-nál. De ez a lényegen nem változtat, csak annyit, hogy keskenyebb gyűrű kell majd, semmi több)
2023. január 19. 09:09:33: megválaszolva kashmir7 +  által, → #42726 
2023. január 18. 22:05:37: megválaszolva grego +  által, → #42722 



Felhasználói lehetőségek
Felhasználói neved:
Jelszavad:







Get Firefox!

 A weboldal tartalmának másodközlése, felhasználása csak a jogtulajdonos engedélyével lehetséges.
Moderáció és szabályok

Szerver load: 0.76, 0.56, 0.45
Oldalgeneráláshoz felhasznált idő: 0.02 mp, 32 query