HONDA fórum
2024. május 14. kedd, 02:01,  Bonifác, Bonis Legújabb regisztráltunk: igiigi 0 




A válaszok és azok válaszai a hozzászólásra, kifejtve
Téma neve
Fék-futómű-gumi-felni

#42707 integra_type_r 0  2022. május 12. 21:31:37 re: #42706 (grego + )  ←  ‹›  +1 | rejt
napi tudomány... [SMIL:/nevet/smoker.gif]

The explanation…
On the sidewall of most new tyres are red and yellow painted dots. If these marks are aligned with particular points on the wheel, you will reduce the amount of weight required for balancing. The less lead weight used, the lower the cost of wheel balancing and the higher the profit on the job.

The Yellow Dot

When tyres are made, they are almost never perfectly balanced, and most manufacturers will place a yellow dot on the section of the tyre where there is least weight. When fitting a tyre, you should line up this yellow dot with the valve stem as this is the heaviest point of the wheel. By aligning the lightest spot on the tyre with the heaviest point on the wheel, the tyre/wheel balance is as close to optimal as can be. So, you won’t use as many weights around the wheel to balance out the tyre and wheel. Fewer weights make for a more balanced wheel, which then means a quieter, more comfortable ride, and a longer-lasting tyre.

The Red Dot

In the same way that tyres are never perfectly balanced from the manufacturer, tyres are never perfectly round either, even when new. They have high and low points which occur where the belts are joined, and these points can cause vibrations when a tyre is rolling. The red dot indicates the tyre’s high point. Most of the time a wheel will also have a dot—either a drilled dot or a sticker to indicate its low point; if you have these marks, you should align the red dot with the mark on the wheel and ignore the yellow dot. By doing this you minimise the vibration caused by the high point of the tyre

Red over Yellow

If both red and yellow dots are visible on your tyre and you don’t have any dots or marks on your wheel, red takes precedence over yellow and you should align the red dot with the valve stem. Cancelling out the high point takes precedence over the lightest point of the tyre, which can be addressed with wheel weights.



#42706 grego +  2022. május 12. 20:55:16 re: #42705 (Tonx + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Nekem az nem világos, hogy egy gumin nem egy hanem 2 vagy 3 pötty is van más színben.
Na meg legutóbb egy CRV-n pont azt láttam, hogy a piros pötty pont a szeleppel ellenkező oldalon volt gyárilag.
Meg is forgattuk és 20 grammokat kért a gyári szerelésű kerék.
2022. május 12. 21:31:37: megválaszolva integra_type_r 0  által, → #42707 

#42705 Tonx +  2022. május 12. 20:38:30 re: #42703 (integra_type_r 0 )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Múltkor pont a szeleppel ellenkező oldalra került aztán kellett is vagy 10g a 19-es felnire:)
2022. május 12. 20:55:16: megválaszolva grego +  által, → #42706 


Az eredeti hozzászólás
#42703 integra_type_r 0  2022. május 9. 20:10:18    ‹›   →  ↑  0 | rejt

Mi az a pötty rajta?

2022. május 12. 20:38:30: megválaszolva Tonx +  által, → #42705 



Felhasználói lehetőségek
Felhasználói neved:
Jelszavad:







Get Firefox!

 A weboldal tartalmának másodközlése, felhasználása csak a jogtulajdonos engedélyével lehetséges.
Moderáció és szabályok

Szerver load: 0.37, 0.3, 0.3
Oldalgeneráláshoz felhasznált idő: 0.071 mp, 10 query