Az ADVAN NEOVA AD08R ahhoz a gumihoz képest maga volt a csoda 15 fok alatt esőben.
Márpedig nyaranta szokott lenni hirtelen nagy zuhé erős lehűléssel. Tudtam nyilván, hogy ilyenkor nem az igazi a PZ4 Sport, óvatosnak kell lennem, de arra nem számítottam, hogy a körforgalomban 15 km/h-val nem tudok elfordulni, mint a jégen, úgy csúsztam. Ráadásnak az elektronika valahogyan összeszedte az autót, mert nekem közöm sem volt hozzá, így keresztbe megálltam a körforgalomban. Ezután nem tudtam alapjáraton sem elindulni a nem túl erős 1.6 LANCER-el, helyben kiforogtak a kerekek, mint a jégen. Alig tudtam kivánszorogni a körforgóból, azt is össze-vissza csúszkálva. Nekem akkor az ott egy igazi sokk volt, két autót majdnem letaroltam. Az akkor kb. 1.000 km-t futott gumikat következő hét elején cseréltem, Pirelliket eladtam közvetítő segítségével (Én nem vállaltam, mert elfogultan csak rosszat mondtam volna róla).
Rá pár nappal találkoztam egy ismerőssel, ő volt az egyik akit majdnem letaroltam. Ő kérdezte, hogy mi a fasz történt, hogy csúszhattam meg így. Csak azért nem hajtott be elém a körforgóban, mert eléggé esett az eső. Így végig tudta nézni, hogy iszonyat csiga tempóból milyet csúszkáltam, azt mondta döbbenet volt látni kívülről is.
Sport gumit én ott azonnal elengedtem, az összeset, soha többet.
Egy valami még közrejátszhatott, a LANCER-en a megfelelő guminyomás elég magas 2.7 bar, erre van belőve gyárilag a keréknyomás ellenőrző. Pluszban még a Pirellik megvásárlása előtt felhívtam a Pirelli Hungary-t érdeklődtem a megfelelő gumiról, mit is vegyek. Szóba jött a guminyomás és azt mondta a szakértő, hogy arra az autóra 215/45R18 méretben a PZ4 Sport úgy lesz a legjobb, ha 3,0 bar nyomásra van fújva. Így is tettem. Ez is közrejátszhatott szerintem.
Akkor mit érdemes venni? Én most nézegetem a Yokohamat, régen volt toyo proxes r1r, de kb egy szezont bírt és vizes úton egyszer nagyon megfosatott. Azóta csak conti volt csak, ilyen kényszerből. De most szeretnék valami tapadósabb gumit.
Ja. Normál haladásnál hirtelen mondjuk be akartam venni egy kanyart, akkor az valóban nem volt nyerő, csúszott mint a xar.
Persze normál haladásra bőven elég volt, de arra meg egy linglong is az, szóval...
Vagy állatkodás vagy semmi, kicsit szélsőséges volt, az biztos...
Advan Fleva-t akartam rá később, mert az hirtelen gondolatnál is (sima haladásból) jól teljesített nekem az Accordon.
Kíváncsi lettem volna rá, de odáig nem jutottam, hogy cseréljem.
Pont ez volt a bajom vele. Azért normál haladásnál nem igazán meleg a gumi. Majd mikor előzésre került volna a sor (még ilyen 80-100 körüli tempónál is) visszaváltottam és nem haladtam előre, csak seggrisza volt.
Igaz 477 lovat nehezebb hátsó keréken lerakni az útra, de most a Goodyear-ral mégis sikerül
Mindenesetre valami Pilot Sport volt az övén, ami ugye nálam volt egy ideig, nekem az volt a tapasztalat, hogy amikor még nem volt meleg, akkor majd' leestem az első sperr diffis kanyarnál az útról , de miután bemelegedett, f*sza volt. De az első kanyarok tényleg életveszélyesek voltak vele, gondolom főleg a sperr miatt, utána meg pont amiatt nagyon jók voltak, de csak ha megfelelően felmelegedtek.^^
Cimborám próbálta mindkettőt, neki a PS4 sokkal jobban tetszett, a PS4S-t konkrétan szarabb tapadásúnak érezte, vagy csak nem sikerült soha rendesen bemelegítenie utcán.
Hát nekem nagyon nem volt jó választás a PS4S. Egy pozitívuma volt, hogy puha az oldalfala és komfortosabb, csakhogy a CTR-en pont ez is a hátránya. A sima PS4 meg nincs a méretben, de azért kb ugyanaz a két guma.
Én egy R53-as Minin használtam amire nem raktam téligumit mert csak jó időben vettem elő, de akár elég hidegben is. Sosem volt bajom a tapadással hidegen. Tény, hogy melegen még jobban tapadt, de a kiindulási pont is fasza volt. Kakucsringen parádésan jó volt egy nyári Minis napon, 4. helyezett lettem úgy, hogy vezetni azt nem tudok és az első 3 helyezett mind eléggé tuningolt autó volt, míg az enyém csak a JCW modell fékrendszerét kapta meg, amúgy csont széria volt, papír légszűrővel meg minden.
Én P Zero Nero-t cseréltem a PS4-gyel (azzal vettem az autót), de hát ugye egy lejárt guminál mindig jobb lesz egy friss, szóval nem tudom hogy amúgy milyen a Pirelli, sosem vettem még újként. A PS4-et nagyon szerettem, meglepően halkan futott és mindenhol jól tapadt, még pályáztam is vele.
Jah nekem most Pirelli P zero van de nem az igazi . Minden N tulaj véleménye ugyan ez, hogy baromira csúszkál. PS4-et vennék sok jó véleményt hallotam róla, bár most hiány van belőle.
PS4-nél van egy tartomány amikor jól tapad. Hidegen nem tapad annyira aztán jól tapad de amikor nagyon meleg lesz akkor se az igazi. Éjszaka a hűvös aszfalton is tud meglepetéseket okozni.
Nem találom, de láttam egy interjút a Michelin egyik vezető mérnökével, ő azt mondta, a SuperSport egy hangyányit jobb szárazon a PS4-nél, de minden más esetben a PS4 a jobb nála. (Én PS4-et vettem, eddigi legjobb gumim volt)