HONDA fórum
2024. május 15. szerda, 06:15,  Zsófia, Szonja Legújabb regisztráltunk: igiigi 0 




A válaszok és azok válaszai a hozzászólásra, kifejtve
Téma neve
Fék-futómű-gumi-felni

#42448 johnny576 0  2020. november 30. 12:23:07 re: #42440 (Kázmér + )  ←  ‹›  0 | rejt
Nokian Weatherproof-ot használok 1,5 éve nagy megelégedéssel. Hóban 1X volt alkalmam menni vele (!), akkor is városon belül. Igaz sík terep volt, ilyen ez a Kisalföld. Semmi gond nem volt. Nyáron sem tapasztaltam, hogy nyúlna. Nyilván jobb lenne a 40 fokban egy nyári gumi, de mi a helyzet abban az esetben, ha valaki felrakatja a tesztgyőztes új téli gumit október közepén, majd a következő héten közel 20 fokban rongyol 150-el az autópályán? Gondolom mennyire lesz optimális a fékútja :)

#42446 integra_type_r 0  2020. november 26. 22:52:35 re: #42440 (Kázmér + )  ←  ‹›  0 | rejt
sztem az átlagos sofőrnek pont nem kell a hi-end gumi...
általános (pl. reakcióidőbeli) bénaságát kompenzálja azzal, hogy lassabban is megy...
ergo nem a gumi teljesítőképessége lesz nála a felső határ...hanem a saját képességeinek a korlátja...
a gumi messze nem fog abban a tartományban dolgozni amikor ez alapvetően számítana...
btw ha meg esetleg számítana akkor meg nem az útviszonyoknak megfelelő sebességet választotta...
de ez olyan "szabály" ami a hi-end gumira is igaz...

de ahogy írtam a többség még fékezni sem tud normálisan...
ha pedig nincs fékerő a gumi nem fog a tapadási teljesítmény maximumához közel dolgozni...
ahol az igazi különbségek kijönnek a gumik között...

ha most meg kéne becsülnöm, hogy egy átlagos user a hány %-át használja ki a gumijának a teljesítőképességéből a gumi élettartamára vetítve...nem mondanék 20-40%-nál többet...
ebben a tartományban meg sztem nincs drámai különbség a gumik között...

#42442 KawaBazsy 0  2020. november 25. 13:41:15 re: #42439 (Kázmér + )  ←  ‹›  0 | rejt
Tudom, én meg leírtam neked, h mások a körülményeim, mint a tesztben, s a saját szempontjaim szerint hibátlan a 4 évszakos.

#42440 Kázmér +  2020. november 25. 13:33:43 re: #181604 (integra_type_r 0 )  ←  ‹›   →  ↑  +1 | rejt
bocs, csak most kezdtem el olvasni, most több időm olvasgatni. [SMIL:/smile10.gif]

Persze, igazad van, nem fekete és fehér, azt annyi.

Az, h mennyi gumit adnak el, az a gumi kopásállóságától függ. A Bridgeket sokszor lejártam 40 Ekm alatt, na az nem a spórolós gumiról szólt. De olyat tudott nyári gumiként, h már régen meghaltam volna a 4 évszakossal.
Ne értsétek félre, nem szapulni akarom a 4 évszakos gumit, de nagyon a helyén kell kezelni. A véleményem csak annyi, hogy nagyon nem tudja azt nyáron, mint egy jó nyári gumi, és télen sem azt, amit egy jó téli.
30 évvel ezelőtt persze, g egyfajta gumink volt, a semperittel kimentünk a világból, de azt sem tudtuk, h létezik egyáltalán olyan, h téli gumi. Amíg több gumis is arról számol be, h a külföldről behozott használt gumikból lett milliomos, addig szinte felesleges is téli meg nyári gumi, az emberek többsége leszarja, h mi van az autóján, csak guruljon rajta.
Ez az egész abból indult ki, h nekem nem való a 4 évszakos, én én használati körülményeim mellett.
A jazzen elvan, semmi bajom vele, az asszony betotyog vele a munkahelyre, meg vissza.Ő nem fog kisodródni vele a kanyarban még nyáron sem. Igazából ezek a 4 évszakosok inkább téliesített gumik, mint nyáriak, épp ezért a gond a nyári viselkedésében van jobban. Főleg, h komoly tél nálunk ritka.
Írod, h átlagos sofőr, átlagos közlekedés, átlagos autó. Ha belegondolsz, akkor pont nekik kellene egy kihegyezett gumi az évszakhoz mérten, hisz nekik még több gondjuk akad egy kiélezett helyzetben, és az a 4-6-8-10 méter féktáv különbség náluk még nagyobb problémát jelent.
Épp ott a probléma, h ezek életében 1-2-3-szor adódik vészfékezés ahogy írod. Magyarul ez miatt 1-2-3 karambolja lehet, 1-2-3 embert üthet el.Lehet pont azért, mert annyival rosszabb a lassulása az autónak a 4 évszakos gumi miatt. Szerintem ez nagyon nem elhanyagolható dolog. [SMIL:/smile5.gif]
A környezeti hulladék meg elméletileg nem szaporodik, hisz a gumi mondjuk elkopik 60 Ekm alatt. Ez mondjuk egy téli+ egy nyári szettel legyen 6 év. Ez két garnitúra. A 4 évszakosból is pont két garnitúra fogy el, mert télen és nyáron is ugyanazt használja. Most nem a pontos számok a lényegesek amit írtam, hanem az elméletre próbáltam rávilágítani. (tudom, nem minden gumi kopoik pont ugyanúgy, stb)

Ahogy írtam az elején, nem minden fekete és fehér, tudom. Ez csak egy általánosságra értendő hsz volt. [SMIL:/smile2.gif]
2020. november 30. 12:23:07: megválaszolva johnny576 0  által, → #42448 
2020. november 26. 22:52:35: megválaszolva integra_type_r 0  által, → #42446 

#42439 Kázmér +  2020. november 25. 13:12:26 re: #181603 (KawaBazsy 0 )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
"Ha az ADAC pontértékeit megpróbáljuk osztályzatokra átváltani, akkor még a legjobb öt abroncs is legfeljebb kettest kaphatna a tudására."

Nem én találtam ki.
2020. november 25. 13:41:15: megválaszolva KawaBazsy 0  által, → #42442 

#42438 hrv2003 +  2020. november 25. 12:38:28 re: #42417 ([TypeV] + )  ←  ‹›  +1 | rejt
látod, mindenki más.

Én nem cserélgetem az autóimat, de a 7g accordot amikor fórumtárs ugymond kikönyörögte azért adtam oda, mert nem tudtam elviselni a 20 km/h-s koccanás által okozott ocsmány javítást (1.3m ft volt a munka, 1 lámpa 1 sárvédő és még lehuztak azzal hogy értékesebb lett a kocsim) es rusnya volt az autó mert hozzányultak..

Na szóval ezt ellensúlyozni azzal, hogy kereket cserélek évente 2x, úgyis van téli felnim amit más a só szétmart, azon most figyel asszerm bridgestone téli, nyára meg a dunlop sportmaxx rt, és nekem így kerek a világ..

Nyáron mentünk autópályán előttem fék, passatos aki levillogott és megelőzött ő csattant. Én fékeztem, mögöttem azon izgultam hogy ne jöjjenek belém.

Megérte nekem a gumi csere, mivel jelenleg se kedvem se időm se hangulatom nincs új autót venni, 1 ilyen koccanás erlkerülése teljesíti azt amit erre áldozok, mivel 5 év alatt pont lejárjuk a gumi szettet és elég öreg lesz a kocsi (kb 120-130e km) amikor el kell adnom, mert váltó olajat kellene benne cserélni, ami eredménye az lesz hogy tönkreteszik így amikor ez aktuális inkább eladom. De addig pont jó, így plusz pénzbe nem kerül, és a lelkem nyugodt.


#42437 Szabb +  2020. november 25. 11:18:23 re: #42421 ([TypeV] + )  ←  ‹›  0 | rejt
Jó hát olyan gumi nincs ami mindenhol a legjobb (vízen, szárazon, gördülési, féktáv stb.) ellenben olyan van ami a azért jól szerepel szinte mindenhol. Olyat kell választani. Egy PS4 vagy egy Conti SP6 esetében nincs nagy mellé lövés. Ott megállsz nyugodtan nagy tempóról is és esőben is rendben van.

#42423 [TypeV] +  2020. november 25. 09:30:12 re: #42422 (Dontwalk + )  ←  ‹›  0 | rejt
:D :D :D

Tényleg így van. Egész nap pakolunk, nekem már az is számít ha ezeket nem kell pakolásznom, mosogatnom, hajolgatnom, állványra feltennem a létráról.

#42422 Dontwalk +  2020. november 25. 09:25:02 re: #42421 ([TypeV] + )  ←  ‹›   →  ↑  +4 | rejt
Ez a derekas érv a legmeggyőzőbb [SMIL:/szetvert.gif] [SMIL:/szetvert.gif]
2020. november 25. 09:30:12: megválaszolva [TypeV] +  által, → #42423 

#42421 [TypeV] +  2020. november 25. 09:13:38 re: #42419 (Szabb + )  ←  ‹›   →  ↑  +1 | rejt
Jó esőgumi ? És akkor mi lesz ha 40 fokban szeretnék fékezni 150 km/h-ról (mert ugye az nem fogja hozni a lenti szép ábrán szereplő száraz féktáv előnyt) ? Erre meg jön hogy persze, kell venni egy fasza nyári sportgumit ? És ugyanott vagyunk.

Vagyis közúti használatra Magyarországon valószínűleg a legjobb választás egy príma, friss négyévszakos gumi. Jól megrágtam, megforgattam a témát, ez a véleményem. Nem fog meglepetés érni remélhetőleg semmikor.

Az a járulékos előny, hogy nem kell még egy szett szép gyári felni gumival vagy félmillióért. Nem kell pakolgatni a kerekeket, elrakás előtt mosogatni. Egy csomó pénz és idő megmarad, plusz eggyel kevesebb lehetőség, hogy bekrepáljon derekam.
2020. november 25. 11:18:23: megválaszolva Szabb +  által, → #42437 
2020. november 25. 09:25:02: megválaszolva Dontwalk +  által, → #42422 

#42420 bejemves 0  2020. november 25. 08:57:07 re: #181604 (integra_type_r 0 )  ←  ‹›  +2 | rejt
Nagyon jól leírtad, jó meglátások.
Kicsit kiegészíteném. Ha már tél, november 25. van, az autósok nagy részének szerintem már bő egy hónapja (de inkább több) fent van a téli gumi (ami sok esetben 8-10 éves, de ezt hagyjuk is). Na most feltenném a kérdést: ebben az időszakban vajon hány olyan nap volt, amikor a téli egyértelműen jobb, mint egy négy évszakos. Szerintem konkrétan egy sem. ...és ahogy leírtad, a telek nagy része Magyarországon az utóbbi években ilyen. 0 °C, +1-5 °C. Fagyni alig szokott, max hajnalban, de akkor is agyon van már minden sózva.

A másik az adott út- és látási viszonyokhoz megfelelően megválasztott sebesség: kíváncsi lennék egy reprezentatív felmérésre azzal kapcsolatban, hogy akár a csoportosan (2+ autó), akár az egyénileg (árokba csúszás, stb.) elszenvedett balesetek hány százaléka lett volna elkerülhető az adott útviszonyokhoz megfelelőBB (megfelelőbb: esőgumi, 10 éves helyett új, szöges, stb.) abronccsal szerelt autó esetén. Ebbe beleszámítva persze azt is, hogy a paraszt tudja, hogy éppen az adott körülményekhez való legjobb gumi van az autóján, ezért bátrabb, jobban nyomja. Szerintem ez egy elenyésző szám, mert a gumi már sokat nem segít akkor, mikor 150-nel, egymástól 4 méterre vonatkoznak az autópályán, meg fénysebességgel száguldoznak a ködben, vizes úton.

Egyébként kicsit fura is ezt a négyévszakos gumi szapulást olvasni egy olyan fórumon, ahol a felhasználók nagy része semi slickkel jár nyáron (ami saját bevallása szerint is életveszély nedves úton), olyan fékbetét-féktárcsa kombó van az autóján, ami "hideg nem fog jól", vagy éppen úgy csereberélik a nyergeket, főfékhengereket, hogy azt se tudják mit csinálnak, és úgy növelik meg az autó fékútját (és nem féktávját, bocs) több méterrel, hogy pont az ellenkezőt gondolják...

#42419 Szabb +  2020. november 25. 08:25:27 re: #42418 ([TypeV] + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Laci bácsi, egy jó eső guma és no problem. :) ;)
V105? Ott is ez lett volna vajon a szitu?
AD08R esetében ok. semi slick-ként szar vízen, de pl. nekem a Bridgestone Turanza T005 semmi ilyet nem produkált szerencsére, igaz ha orbitális nagy eső van akkor azért vissza kell venni a tempóból nyilván.

Városi használatra még érthető is vmilyen szinten a 4 évszakos mert ugye télen abban a 3 alkalomban amikor leesik 5 cm hó akkor lehet tömeg közlekedni. :)
Cserében tavasszal nyáron és ősszel nem az igazi.
2020. november 25. 09:13:38: megválaszolva [TypeV] +  által, → #42421 

#42418 [TypeV] +  2020. november 25. 08:10:15 re: #181609 (Szabb + )  ←  ‹›   →  ↑  +1 | rejt
Kivéve amikor pl. a nyári 25 fokból egy leszakadó esővel lesz 10 tíz fok.

És az új kb. 1.500 km-t futott Pirelli P Zero PZ4 Sport gumival 5 km/h -val óvatosan megközelíted a körforgót, elkezdesz a körforgóban kanyarodni és mint a jégen úgy csúszol. Majd nagy nehezen megállsz a körforgóban, szerencsére nem okoztam és nem tudsz elindulni. Csak forog el a kerék és villog a menetstabilizáló.

PZ4 Sport helyére behelyettesíthető a POTENZA RE002 és az ADVAN NOVA AD08R is. Nem vita indítónak szánom, ez a tapasztalatom, ez a véleményem, mindenki azt gondol és azt csinál amit szeretne.

Szerintem nekem a létező legjobb választás egy jó négyévszakos. Kis TOYOTA autónkon már harmadik évét az futja, az az igazság nagyon elégedettek vagyunk.
2020. november 25. 08:25:27: megválaszolva Szabb +  által, → #42419 

#42417 [TypeV] +  2020. november 25. 07:55:08 re: #181608 (hrv2003 + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
A nyári és téli cserénéll meg egyből érzem, hogy ez megint szarabb, mint a múlt szezonban. Különösen a télinél.

Elhasználtam én elég sok nyári és téli gumit. Sok-sok százezret költöttem gumikra. Nyáriból különösen a szupersport kategória volt kedvelt a számomra, csalódtam bennük így utólag. Télikről meg nem is beszélve, lehet túl sokat vártam tőlük.

Ezek után mondom, hogy igen fasza a Michelin négyévszakosa, nekem jól lesz.

Tudom, hogy itt javarészt mindig mindenki erősen kanyarodik, azt nézegeti, hogy az adott kanyart 110, van 112 km/h-val sikerült bevenni :D , ilyen jellegű dolgaim nekem már nincsenek. Kellően papásan közlekedek szerintem, már-már túlságosan óvatos is vagyok.
Sőt, azon agyalok, hogy egész évben téli szélvédőmosót kellene használnom. CIVIC vagy 3 hónapja nem látott esőt, egy cseppet sem. Bogarakat is ritkán kellett mosni. Ott tartunk, hogy ott áll a fűtetlen - de jól szellőző - garázsban, kb. tele nyári szélvédőmosóval, amit azért csak kellene lassan télire cserélni. Szuperül kiszesszenyezek a környezetbe 4 litert feleslegesen majd.

2020. november 25. 12:38:28: megválaszolva hrv2003 +  által, → #42438 

#181610 Dontwalk +  2020. november 24. 17:12:41 re: #181604 (integra_type_r 0 )  ←  ‹›  +3 | rejt
Régebben nem volt... 30 évvel ezelött már azért kezdtek megjelenni. De mondjuk menjünk vissza a 80-as évekbe amikor még valóban nem igazán volt jellemző az ami most van, hogy cserélgetünk a nyári/téli gumik között.Legalábbis itthon.
Igazából nem arról van szó, hogy szándékosan tolták szét a viselkedési spektrumokat hanem olvastam valahol róla, hogy "régen" mikor ügye egy gumival (Stomil a ladán [SMIL:/smile2.gif] ) abszolváltuk az egész évet akkor sokkal több kaucsukot tartalmazott az autógumi mint most. Ergo télen sem vált rideggé mint ahogy a teljesen nyári kondicíókra (és persze a spórolás miatt mert a kaucsuk igen drága lett) optimalizált "gumik" akkor így idézőjelben. És ez kezdte meg arra sarkallni a gumigyártókat, hogy arra a pár téli hónapra gyártanak igazi gumit téli mintával, nyárra meg mehetnek az olyan gumikeverékek amelyek 50-60 vagy még több fokos aszfalton sem égnek meg a felületükön és persze nem beszélve a mai technológiai tudásról, hogy a nyárit akkor csak nyárinak kell fejleszteni tehát még jobb lesz.És a marketing csak ez után jött érzésem szerint nem a marketing miatt vált többrétűvé a gumigyártás. Láttam én nem is olyan régen a 80-as évekből gumit , gyakorlatilag ránézésre nem volt baja. Egy mostani gumi akár prémium is 6-7-8 évesen már repedezett fos.
Azzal meg vitatkoznék, hogy átlagos autóra ,átlagos sofőrnek ...teljesen jó lehet a négyévszakos. Hát egy teljesen átlagos sofőr ügye teljesen átlagos reflexekkel rendelkezik tehát ha van egy szituáció akkor a reakcióideje nem olyan jó mint egy átlagon felüli sofőrnek. Na most ha ehhez még hozzáteszem az elnyújtott féktávot amit ezek a gumik adnak akkor nem lennék egy iylen sofőr+autó kombó elött ha hirtelen meg kell állni. Szerintem pont az átlagos sofőrök, átlagos autóira kellene a legjobb téli gumi ,hogy valamit kompenzáljon ha már egyik se M.Schumacher [SMIL:/smile10.gif]

#181609 Szabb +  2020. november 24. 16:41:48 re: #181602 (Kázmér + )  ←  ‹›   →  ↑  +1 | rejt
Egy kicsit télen is, egy kicsit nyáron is, de igazán semmikor nem jó...
2020. november 25. 08:10:15: megválaszolva [TypeV] +  által, → #42418 

#181608 hrv2003 +  2020. november 24. 16:35:21 re: #181606 (Tonx + )  ←  ‹›   →  ↑  +2 | rejt
folyamatosan hozzászokik... nomeg nem igazán van hasonlítási alapja, mert jó lenne ha felváltva használna ugyanolyan civicet eltérő gumikkal de az esélytelen.
2020. november 25. 07:55:08: megválaszolva [TypeV] +  által, → #42417 

#181607 [TypeV] +  2020. november 24. 16:34:58 re: #181606 (Tonx + )  ←  ‹›  0 | rejt
Úgy lesz persze.

#181606 Tonx +  2020. november 24. 16:25:25 re: #181605 ([TypeV] + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Várj még 1,5 évet és utána mondj véleményt.
2020. november 24. 16:35:21: megválaszolva hrv2003 +  által, → #181608 
2020. november 24. 16:34:58: megválaszolva [TypeV] +  által, → #181607 

#181605 [TypeV] +  2020. november 24. 15:19:00 re: #181604 (integra_type_r 0 )  ←  ‹›   →  ↑  +1 | rejt
Én egy tavaszi, nyári, őszi szezon után azt kell mondjam nagyon elégedett vagyok a CrossClimate+ gumival a CIVIC-en. Konkrétan ha akarnék sem tudnék rosszat mondani, azon kívül, hogy ocsmány a mintázata.

Várom a telet, kíváncsi leszek rá.
2020. november 24. 16:25:25: megválaszolva Tonx +  által, → #181606 

#181604 integra_type_r 0  2020. november 24. 14:17:51 re: #181602 (Kázmér + )  ←  ‹›   →  ↑  +5 | rejt
ez olyan mint az olaj kérdés... [SMIL:/nevet/smoker.gif]
picit azért árnyaltabban látom...

pár dolog...
szerintem a gumigyártók fejlesztései szándékosan tolták szét a gumik viselkedési spektrumát, egyrészt a technológia és anyagtudomány fejlődése miatt, másrészt önös érdekből, hogy még több terméket adhassanak el...
(kis kitérő...azért emlékezzünk rá, hogy 30 évvel ezelőtt nem is igazán volt még téli gumi legalábbis konzumer piacon, mert ipari igen, aztán mégis volt közlekedés, másrészt sanszos, hogy a 30 évvel ezelőtti "nyári" paraméterei biztosan rosszabbak mint a mostani négyévszakosé...mert egyszerűen ennyit fejlődött a technológia...)

persze nyilván a marketing ideológia megvan mögötte, egy céleszköz az adott célnak jobban megfelel mint egy általános, ahol bizonyos kompromisszumokat kell kötni...ergo szépen be lehet mutatni valami valamihez képest mennyivel jobb vagy rosszabb...
könnyű érvelni és kvázi egy számmá lehet redukálni a különbséget amit mindenki ért...(pontosabban megvan az "értés" illúziója...)

de sztem itthon egy átlagos autónál, átlagos sofőrrel, klasszikus élethelyzetben teljesen jó alternatíva lehet a négyévszakos...
plusz az itthoni éghajlati viszonyok egyre kevésbé indokolják a gumik szétválasztását...(és ez a hatás a globális felmelegedéssel fokozódik majd...)
gyakoratilag nincs "igazi" tél...hó meg nopláne, vagy alig...
arról nem beszélve, hogy "dupla" ktg két garnitúrát finanszírozni...
állandó macera a gumicserével, tárolással, stb...
az ehhez kapcsolódó a környezeti terhelésről/hulladékról már nem is beszélve...
plusz a vezetési képességek kapcsán meg annyit, hogy az emberek 99%-a sztem élete során max. 1x-2x csinál igazi vészfékezést, ahol ezek a különbségek ilyen markánsan kijönnének...(sokan még az ülést sem tudják beállítani, hogy a pedálerőt maximalizálják...ha kell...)

de sztem, sokkal de sokkal többet számít az aktuális vezetési körülményekhez igazított sebesség, mint a négyévszakos és a célgumi (pl. nyári) közötti különbség...
mert egy ésszerű sebesség megválasztása ezeket a különbségeket minimalizálja...

(most általános felhasználási célról beszéltem, nem egy "nagy" teljesítményű autó speciális "igényeiről", mert az nyilván más megközelítést kíván...meg nyilván nem a kékestetőn lakó papról/orvosról akinek mindenhova mindig el kell tudnia menni... [SMIL:/nevet/evilsmile.gif] [SMIL:/nevet/smoker.gif] )
2020. november 25. 13:33:43: megválaszolva Kázmér +  által, → #42440 
2020. november 25. 08:57:07: megválaszolva bejemves 0  által, → #42420 
2020. november 24. 17:12:41: megválaszolva Dontwalk +  által, → #181610 
2020. november 24. 15:19:00: megválaszolva [TypeV] +  által, → #181605 

#181603 KawaBazsy 0  2020. november 24. 13:43:32 re: #181602 (Kázmér + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Nos, én egy 1 tonnás kocsival járok, nem suv-val. A gumim Bridgestone, aminek két hátrányát írják. Egyrészt jobban kopik, amit letojok. Másrészt meg állítólag nem olyan jó hóban.. Ezt még egy év alatt nem tudtam kipróbálni, mert NEM VOLT HÓ!! :-)
De írja is a tesztben:

"Aki olyan helyen lakik, ahol nem igazán kell hóra számítani, annak a Bridgestone Weather Control A005 is jó választás lehet, ez az abroncs száraz és nedves felületen is jó eredményt ért el"

Amúgy ha rápillantasz a beillesztett képre, az elsőn (száraz aszfalt) a nyári gumi után első a Michelin, második az általam használt Bridgesone. A második, nedves aszfalton meg - mit ad isten - ELSŐ a Bridgestone.. több, mint 4 méterrel hosszabb fékútja volt a nyári gumival. Ez jelentős különbség neked?? :-)

Hóban meg 1. nem járok 2. beülök az F-150-be, s bekattintom a 4wd-t 3. ha muszáj, felrakom a szerelt téli kerekeket..

A pickupra meg vegyes használatú (50-50% terep/országút), 4 évszakos gumit vettem, gondolom te se utcai télit raksz rá.
2020. november 25. 13:12:26: megválaszolva Kázmér +  által, → #42439 

#181602 Kázmér +  2020. november 24. 13:21:36 re: #181577 (KawaBazsy 0 )  ←  ‹›   →  ↑  +1 | rejt
Katasztrófálisak a vélemények a 4 évszakos gumikról a 2020-as teszteken:



Ha az ADAC pontértékeit megpróbáljuk osztályzatokra átváltani, akkor még a legjobb öt abroncs is legfeljebb kettest kaphatna a tudására.


Alább a talán legfontosabb jellemzők láthatók, bal oldalon a száraz felületen, 100 km/órás sebességről fékezve mért féktáv látható méterben, jobb oldalon pedig ugyanez, csak vizes felületen és csupán 80 km/órás sebesség mellett:






Ezen az ábrán pedig a havas – bal oldal – illetve jeges felületen – jobb oldal – mért féktávok láthatóak, itt értelemszerűen nem nyári, hanem egy teljes értékű téli abroncshoz hasonlították a tesztben szereplő egész évben használható gumikat:



1 métert is jelentős különbségnek szoktam jellemezni, itt meg aztán tényleg botrányos számokkal találkozhatunk......
Na ezért nincs 4 évszakos gumi a civicen. Én inkább lecserélem évente kétszer. [SMIL:/smile5.gif]

2020. november 24. 16:41:48: megválaszolva Szabb +  által, → #181609 
2020. november 24. 14:17:51: megválaszolva integra_type_r 0  által, → #181604 
2020. november 24. 13:43:32: megválaszolva KawaBazsy 0  által, → #181603 

#181578 KawaBazsy 0  2020. november 23. 10:28:57 re: #181576 (Kázmér + )  ←  ‹›  +1 | rejt
Mert a két szett gyári alapméret (14"-es), ez meg a Sport-ra való 16"-os. Meg ki akartam már próbálni a 4 évszakosat.

#181577 KawaBazsy 0  2020. november 23. 10:27:30 re: #181575 (hrv2003 + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Nekem Bridgestone van, eddig tökéletes. Direkt szoktam forszírozni (meg amúgy is), s meg se rezzen, nagyon jól bírja. De majd beszámolok, ha ez nem így lesz. Vki (tán Tonx) írta korábban, h az a tapasztalata, h az idő előrehaladtával gyengülnek.
2020. november 24. 13:21:36: megválaszolva Kázmér +  által, → #181602 

#181576 Kázmér +  2020. november 23. 10:23:50 re: #181573 (KawaBazsy 0 )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
De minek a 4 évszakos, ha van két szetted alapból is? Így ez a két szetted szépen elöregszik, mehet a kukába szép lassan ...Én biztos akkor vettem volna a helyedben, ha a többi már szétment, és lusta lennék kereket cserélni. De évente kétszer azt a fél órát kibírom.
2020. november 23. 10:28:57: megválaszolva KawaBazsy 0  által, → #181578 

#181575 hrv2003 +  2020. november 23. 10:18:47 re: #181573 (KawaBazsy 0 )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Ezt annak a continental gyárnak magyarázd meg, mint írtam én már 1 hónapja esőben elakadtam, de feleségem is elakadt vele, pár hete, megmondta hogy ő többet nem megy azzal az autóval míg ezek a gumik vannak rajta..

Ennyi. Biztos van ami elfogadható, nekem is volt olyan, az meg valami koreai nexen volt, egész jó volt csak 10e km alatt slickre kopott, de az első 4-5e km télen nem volt ám rossz.. Nyáron is jó volt slick gumiként :)

2020. november 23. 10:27:30: megválaszolva KawaBazsy 0  által, → #181577 


Az eredeti hozzászólás
#181573 KawaBazsy 0  2020. november 23. 10:12:05 re: #181571 (hrv2003 + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Ez így baromság, ahogy leírtad. Persze biztos van olyan 4 évszakos gumi.. Nekem 3 garintúra szerelt kerekem van a kocsihoz (téli, nyári, 4 évszakos), úgyhogy egyrészt van összehasonlítási alapom, másrészt meg azonnal tudnám is cserélni, ha vmi miatt kéne.
2020. november 23. 10:23:50: megválaszolva Kázmér +  által, → #181576 
2020. november 23. 10:18:47: megválaszolva hrv2003 +  által, → #181575 



Felhasználói lehetőségek
Felhasználói neved:
Jelszavad:







Get Firefox!

 A weboldal tartalmának másodközlése, felhasználása csak a jogtulajdonos engedélyével lehetséges.
Moderáció és szabályok

Szerver load: 0.16, 0.29, 0.31
Oldalgeneráláshoz felhasznált idő: 0.122 mp, 33 query