Brutál módon fogott a B12.
Tavaly mentem ki horvátokhoz és a határ utáni kanyarokban egy új bmw x5 a belső sávban nagy tempónál gépészkedik hogy íven tartsa az autót és külső íven elmentem mellette elég nagy tempóval. iszonyat. el se akartam hinni.
szóval nagyon jó cucc a Bilstein, nem lősz vele mellé.
B12 (de akár a sima B8 is) nekem űr technológia, mind árban, mind arra, amire kell az autó, ami alá kerülne.
Talán 10 évvel ezelőtt még valahogy összekapartam volna a rá valót, de ezt a fajta futómű/kasztni merevséget inkább csak a hétvégi/hobby autómban tudnám a mai fejemmel elképzelni, a napinál már elég az is, ha feszesebb, mint a gyári és nem billeg sokat a kasztni kanyarban vagy fékezésnél. Konkrétan, ha a lagymatag tdi -vel elérném egy azonos évjáratú S4 kanyarstabilitását, akkor elégedett lennék a művemmel.
Igaz mindkettőtök leírásából azt látom, hogy az irány, amit megcéloztam, az jó lesz nagyon, kíváncsian várom milyen lesz, ha teljesen összeállt végre az autóm.
Köszönöm még egyszer a leírtakat srácok, megerősített benne, hogy jó az irány.
Köszönöm a visszajelzést, nekem sajnos a "pro kit" hiányzik, csak mezei Eibach -30mm lesz, ha végre valahára megérkezik.
Ezért gondoltam, hogy a 4db új B4 gátlón még finomíttatnék egy kicsit, lehetőleg a leginkább hozzáértő kezekben.
Az autó "csak" munkába szaladgálós lenne, nagyrészt jó minőségű úton, némi upgrade -del önmagához képest. Ebbe nálam a futómű is beletartozna, nem csak a motor piszkálgatása. sőt, ha tetszik a végeredmény, akkor jövő ilyenkor egy kis fék revízió is következne valami combosabbra, mint a gyári.
Család ebben max csak ismert útszakaszokon fog velem utazni, egyéb utakra ott a asszony 206 SW -je... vagy a Vito -m. sajnos az Alfa -mal megtanultam, hogy ismeretlen útszakaszra vagy BP -ra csak akkor, ha nincs más választás, mert egyszerűen a fővárosi és hazai úthálózat nem igazán támogatja az ültetett/kemény futóműves autos életet.
Nekem B12 volt az Accorban (ez ugye B8 gátlót és eibach pro-kit rugót takar)
hááát. kemény. fog nagyon. kanyarban brutál. némi túlzással azt mondom, hogy kb. akármennyivel bele lehet menni vele a kanyarba. nagy sebességnél is fog a kanyarban. hihetetlen pontos kormányreakció, alig mozdítasz rajta már megy is, kb. mint egy gokart.
cserébe a legkisebb egyenetlenséget sem szereti. nem kell kátyú, elég egy kisebb feltüremkedés és üt olyat. meg pattogsz benne mint egy rally autóban.
olyan mintha ki lenne merevítve az autó. mintha bukó-csövezve lenne.
megálltam vele egy nagyobb lejtőn, kézifék behúz és az autó hátulja 1 mm-t se ment lejjebb... egyenes úton haladva is pattogott benne az egész család.
szal jó cucc nagyon, de csak kiváló utakra való. (azaz nem mo-ra)
Nekem B4 van, pro kit-tel párosítva. Amire nekem kell, tökéletes keményítés nélkül is. Ha nyaralni megyünk, akár csak egy hétvégére is, anya bepakoltatja velem a fél házat, szóval van súly rendesen, de nincs baj vele. Nagyobb bukkanókon sem ér bele az ívbe a kerék. Hétköznapi használat mellett pedig elég jól tartja magát, mondjuk a gyári futóműhöz képest elég lovaskocsi érzés a rosszabb utakon, ellenben remekül belefekszik a kanyarba, nem mozog semerre. Ha még ezt keményíteni szeretnéd, lelked rajta.
Szeretném kérdezni, hogy valakinek van -e innen a csoportból tapasztalata Bilstein B4 lengéscsillapító szettel? "off autó" alá lenne, de beszerelés előtt szerintem elküldeném a Katona Lengéscsillapító szervizbe, hogy keményítsenek rajta valamicskét.
A cél az lenne, hogy a borsosabb árú Bilstein B6 teljesítményét sikerüljön valamennyire megközelíteni. Katona Gábor Úr szerint nem lehetetlen a dolog, viszont így jóval kedvezőbb áron jönne ki a mutatvány.
Eibach -30mm -es rugók, meg a Katona által kezelésbe vett lengéscsillapítóknak már szerintem egy használható utcai szettet kellene eredményezniük. Az alany egy '97 -es Audi A4 quattro lesz, ha ez számít valamit.
Válaszaitokat a tapasztalataitokról ez ügyben előre is köszönöm!