HONDA fórum
2024. április 28. vasárnap, 22:41,  Valéria, Vitalia Legújabb regisztráltunk: igiigi 0 




A válaszok és azok válaszai a hozzászólásra, kifejtve
Téma neve

#186929 grego +  2023. szeptember 27. 10:23:16 re: #186928 (KawaBazsy 0 )  ←  ‹›   →  ↑  +1 | rejt
Villany :P
2023. szeptember 27. 13:55:20: megválaszolva Mykee +  által, → #186930 

#186928 KawaBazsy 0  2023. szeptember 27. 10:22:08 re: #186925 (grego + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
A végén még kiderül, h no replacement for displacement. [SMIL:/szetvert.gif]
2023. szeptember 27. 10:23:16: megválaszolva grego +  által, → #186929 

#186922 Rikk_ +  2023. szeptember 26. 21:39:26 re: #186921 (Laci-DSI + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Nem akarok nagyképünek tünni ,de nekem meg màr pont hiànyzik még 40-50 le az FL5-böl. Szerintem eleve 350-360 le-vel kellett volna kiadni, màr csak a konkurencia miatt is ,még utoljàra egy nagyot durrantani a hondànak. Igy a nagyon nagy durranàs szerintem elmaradt. Az biztos ,hogy az FL5 jobb auto mint az FK8 , de lett volna még pàr ötletem amivel még jobb lehetne. Amugy az asszony és màsok szerint is az FK8 ülés kényelmesebb mint az FL5 ülés. Én idén 2x voltam vele otthon és kivàlo (1100 km) ,de nekem nincsennek nagy igényeim.
2023. szeptember 27. 09:01:11: megválaszolva grego +  által, → #186924 
2023. szeptember 27. 04:33:56: megválaszolva LINSZTER +  által, → #186923 

Téma neve

#139681 Kázmér +  2023. szeptember 27. 15:59:00 re: #139680 (JohnyFirpo + )  ←  ‹›   →  ↑  +2 | rejt
Na látod ez nálad ez már csak múlt idő, meg az is lesz, ha ilyen sharanokat egyáltalán szóba hozol! [SMIL:/szetvert.gif] [SMIL:/smile2.gif]
Nálam ezt veszik természetesnek, és ha nem így megyek, elkezdenek aggódni, h valami bajom van. [SMIL:/smile2.gif]
2023. szeptember 27. 16:09:37: megválaszolva JohnyFirpo +  által, → #139682 

#139684 JohnyFirpo +  2023. szeptember 27. 21:31:50 re: #139683 (KawaBazsy 0 )  ←  ‹›  +1 | rejt
Majd ha belefingottam az elsőt. Akkor teljesen biztos. :)

#139683 KawaBazsy 0  2023. szeptember 27. 19:30:15 re: #139682 (JohnyFirpo + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Nemsokára meglesz az utód

Vallj! :-)
2023. szeptember 27. 21:31:50: megválaszolva JohnyFirpo +  által, → #139684 

#139682 JohnyFirpo +  2023. szeptember 27. 16:09:37 re: #139681 (Kázmér + )  ←  ‹›   →  ↑  +2 | rejt
Nem kell aggódni, apa tolja neki, bármilyen autóról legyen szó! :D
Nemsokára meglesz az utód, aztán majd azt is be kell repülni! :)
2023. szeptember 27. 19:30:15: megválaszolva KawaBazsy 0  által, → #139683 

Téma neve

#186932 Kázmér +  2023. szeptember 27. 16:05:28 re: #186931 (grego + )  ←  ‹›  0 | rejt
Ha kigyullad, akkor tényleg mindent visz maga körül. Még egy hatalmas hajót is, mint azt láttuk. [SMIL:/smile2.gif]

Téma neve

#139680 JohnyFirpo +  2023. szeptember 27. 14:31:24 re: #139679 (Kázmér + )  ←  ‹›   →  ↑  +1 | rejt
Nálunk is, amíg fiam volt csak, konkrétan követelte, hogy menjünk csapatni! :D
Fehértő felé, Kalocsáról Meszes felé, kettesben 3000-3500 fordulaton tartva, majd a táblát elhagyva, teletalp, ami a csövön kifért. :D
Gyerek sikongatott, nevetett, nagyon élvezte. :)
2023. szeptember 27. 15:59:00: megválaszolva Kázmér +  által, → #139681 

Téma neve

#186931 grego +  2023. szeptember 27. 14:08:06 re: #186930 (Mykee + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Aszittem manapság a villany mindent is visz...
2023. szeptember 27. 16:05:28: megválaszolva Kázmér +  által, → #186932 

#186930 Mykee +  2023. szeptember 27. 13:55:20 re: #186929 (grego + )  ←  ‹›   →  ↑  +2 | rejt
Az is el tud melegedni nem kicsit, aztán elveszi powert vagy kigyullad [SMIL:/szetvert.gif]
2023. szeptember 27. 14:08:06: megválaszolva grego +  által, → #186931 

#186927 grego +  2023. szeptember 27. 09:03:41 re: #186926 (LINSZTER + )  ←  ‹›  0 | rejt
Én már a HDS-nek se hiszek...

#186926 LINSZTER +  2023. szeptember 27. 09:03:13 re: #186925 (grego + )  ←  ‹›   →  ↑  +2 | rejt
Majd átírjuk a kijelzést, hogy kevesebbet mutasson :D
2023. szeptember 27. 09:03:41: megválaszolva grego +  által, → #186927 


2023. szeptember 27. 09:03: Szerkesztve LINSZTER +  által, megtekintés

#186925 grego +  2023. szeptember 27. 09:02:10 re: #186923 (LINSZTER + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Aztán majd ez is melegedik majd min a picsa. Na nem mintha gyárilag nem lenne ugyanúgy melegedési problémája az FL5-nek :D
2023. szeptember 27. 10:22:08: megválaszolva KawaBazsy 0  által, → #186928 
2023. szeptember 27. 09:03:13: megválaszolva LINSZTER +  által, → #186926 

#186924 grego +  2023. szeptember 27. 09:01:11 re: #186922 (Rikk_ + )  ←  ‹›  0 | rejt
328 meg 40-50 ló az nem 350-360 :P

#186923 LINSZTER +  2023. szeptember 27. 04:33:56 re: #186922 (Rikk_ + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Kövi év elején majd gyere és megoldjuk azt a 40-50LE-t :D
2023. szeptember 27. 09:02:10: megválaszolva grego +  által, → #186925 

#186921 Laci-DSI +  2023. szeptember 26. 15:19:39 re: #186917 (Ivóke 0 )  ←  ‹›   →  ↑  +1 | rejt
Szépen összefoglaltad. Nekem ez alapján úgy tűnik, hogy az FL5 -re ezeket a hibákat mind kijavították.
Tudom, drága, és nem ér annyit, meg minden, de az egy kész autó - infotainmenttel és minden támogató rendszerrel együtt úgy jó, ahogy van. Simán, kényelemben mentem vele 13 órás utakat is - bár ilyen távolságokra már inkább repülőgép való.

Nekem ez a teljesítmény utcára már sok. Autópályán persze élvezetes, de egy kanyargós mellékúton és városban rövid szakaszokon is olyan sebbeségre képes, hogy az nekem szó szerrint félelmetes.
Ha bugira vágyom, akkor az FN2 a nyerő - az a számomra élvezetes, kezelhető teljesítmény szint, és a hangja is jobb. Ha hosszú útra indulok, akkor meg FL5.
2023. szeptember 26. 21:39:26: megválaszolva Rikk_ +  által, → #186922 

Téma neve

#139679 Kázmér +  2023. szeptember 26. 12:32:46 re: #186919 (KawaBazsy 0 )  ←  ‹›   →  ↑  +4 | rejt
Megértem a kölyköket..... [SMIL:/smile2.gif]



2023. szeptember 27. 14:31:24: megválaszolva JohnyFirpo +  által, → #139680 

Téma neve

#186920 teletxt 0  2023. szeptember 26. 11:43:51 re: #186917 (Ivóke 0 )  ←  ‹›  +3 | rejt
Szerintem az arany középút a CTR Sportline. Abban már a fészliftes cuccok vannak, így azokkal már nem kell vesződni.
Kinézetben meg a Sportline szárny szerintem 100x jobban néz ki.
Ahhoz még veszel egy LE ADS-t és az alappal kész vagy.
Ha viszont célszerszámként akarod használni, akkor bizony kellenek cuccok hozzá.

Az 1.5 Sportot is ha elkezded célszerszámmá alakítani, akkor ahhoz is kellenek dolgok.
Mondjuk több minden mint a ctr-hez. [SMIL:/szetvert.gif]

#186919 KawaBazsy 0  2023. szeptember 26. 06:50:32 re: #186917 (Ivóke 0 )  ←  ‹›   →  ↑  +1 | rejt
Én mindig mosolyogva és az utat várva szállok be

Heh, ez ismerős.. :-) A kölkök meg újabban az ATS-t követelik, mindenhova azzal mennének (korábbi bökősebb körök eredménye :-)
2023. szeptember 26. 12:32:46: megválaszolva Kázmér +  által, → #139679 

#186918 Ivóke 0  2023. szeptember 26. 02:18:40 re: #186917 (Ivóke 0 )  ←  ‹›  0 | rejt
Bocsi, h hosszú lett + a javításokkal már kifutottam a szerkesztésre szánt időből, így maradt az eredeti szöveg.

2023. szeptember 26. 02:19: Szerkesztve Ivóke 0  által, megtekintés


Az eredeti hozzászólás
#186917 Ivóke 0  2023. szeptember 26. 02:12:35    ‹›   →  ↑  +8 | rejt
7 hónap és 20.000 km után pár gondolat a 10. gen CTR-ről.

Az autó hangulatát, már a külső is tükrözi. Én mindig mosolyogva és az utat várva szállok be. Ez vonatkozik egy városi 5-10km-es rövidke etapra, vagy egy 100-200km-es ide-oda menetről. Egy egyrészről nagyon jó, mert mindig jön a bugi, másrészről rossz mert már előre tudom 10-12 lityi alatt nem úszom meg. De ahogy a mondás tartja: akinek telik majomra annak… de ezzel tisztában voltam a vásárláskor, ráadásul nem is az átlag CTR felhasználó vagyok, de erről majd később. Szóval az autó megosztó, mint anno a 7g busz, vagy a 8g UFO. A 2011-ben megjelent 9g-vel a mai napig nem vagyok megbékélve, emiatt volt 2x 8.gen-em egymás után. A 10g végre egy jó fazonú Civic lett és ehhez képest a CTR? Tetszik vagy sem, igazi HOMASITA autó. Tipikus példája annak, hogy elengedték a kis japó mérnökök kezét ők pedig mindenhova, de tényleg mindenhova raktak valami kis izét, bizbaszt, ami tereli, vezeti el- vagy éppen oda a levegőt. Mikor 2016-ban megjelentek az első képek néztem én is, hogy WTF? Megkaptuk a WTCC-s Civic-et? Sokk volt és tényleg sok volt. ???? De azóta eltelt jó pár év és mint a többi, ez is megérett, beérett, megszoktuk. No nem az utcán mert abból most sincs sok, inkább a médiák oldalain - CTR csúcsdöntés itt, csúcsdöntés ott, YT videók CTR 0-100 vs. bármilyen más autó stb.

De mit is ad a TypeR igazán, mitől is jó? Az összhatástól. A folyamatosan ugrásra váró rendszerről (kinézet, kormány, váltó, futómű, motor), ami csak vár és perszer késztet is arra, hogy egy éppen adódó kanyarban, vagy egy kigyorsításban, előzésben partner legyen. Azonnal és előre. Mire rágondolsz, már oda is tette magát és csinálja. És ettől lett jó, nagyon jó. Feszes a futómű, mármint utcára. Röhögtem is magamban, hogy minden újságíró R módban jött-ment a városban! az autóval, majd írta, jó-jó de túl nehéz a kormány, meg pattog a futómű. Városban mi a pék fülének is kell pályabeállítással járni, tesztelni? Mert az R mód tényleg csak versenypályára való. Még az itthoni jobb autópályákon sem kell használni mert felesleges, plusz teljesítményt nem ad, csak minden hard lesz (futómű, kormány), de ettől nem fog annyival gyorsabban menni, viszont váll-, vagy hát- edzésnek meg kevés.

Összességében tényleg nagyon jó autó, de…

Mivel nálam napi használatban van munkára, voltam vele pályán és még egy közepes távú (2x650km) olaszországi nyaralás is bevállaltunk vele, így szereztem némi tapasztalatot az elmúlt 20.000 km során.

Kicsit olyan, mintha a mérnöki munka némileg kimerült volna a levegőcsatornában, a többi része meg félbe maradt volna. Mire is gondolok? A napi használat során azért kijöttek a gyengeségei az autónak. Mintha nem tudták volna eldönteni a mérnökök vagy a pénzügyi fejesek, hogy kiknek és mire is tervezték az autót.

Nem lett prémium autó ez látszik mind a felhasznált anyagokban, mind a kocsi súlyában (könnyű). Azaz olcsó műanyagok, kevés szigetelés. Ezzel nincs is probléma gondolhatnánk, hiszen az egy célszerszám, pályára való. Mármint versenypályára – de, ezzel két apró pici bökkenő van. Egyrészről a pályázáshoz alul tervezték a hűtését az autónak. Mára már komplett how-to-guide és komplett lista van arról, hogy mit is kell cserélni, beépíteni utólag, hogy ne 3 kör után melegedjen túl a moci egy pályázás során. Mert bizony már a Hringen is ezt teszi az autó. Csak pár apróság, gyári vízhűtő csere, olajhűtő beszerelés, gyári első a H jelet tartalmazó (grill) cseréje, és egy komplett motorháztető csere, amint a megfelelő helyen van a levegő bevezetés. Ezután még van egy jópár javaslat, de ez az alap.

Tehát a fentiek miatt nem igazán pályára való, amit semmi sem mutat jobban, hogy a megjelenése után sok ringtaxis (Nürburgring) cég vett CTR-t, majd gyorsan ki is futtatták a folyamatos melegedési problémák miatt.

Tehát nem igazán jó versenypályára igazán, nézzük az autópályát. Németországi autópályán szépen lehet szivatni a 250 km/h-s limites autókat, de ott sem lehet folyamatosan 270-el járni és nem is életszerű, ráadásul a tényleg picike 43l! tank ilyen tempónál már csak arra lenne elég, hogy kúttól-kútig elvergődjünk, a többiről nem is beszélve.

De vissza a való világba. Családdal 4 személlyel 4 napos apartman szálláshoz vitt cucc simán befért. Viszont a 650-ik km végére Comfort módban, már a 18”-os „kis” felniken semmim sem kívánta a további utazást. Kibajó a kagylós ülés, bőven van szivacs rajta, de előtte való hónapban toltunk le 6 nap alatt 3600km-t egy E400d Merciben (5,3 a 0-100, 700NM a nyomaték és 5,4L volt a fogyasztásunk, rendben az 40 milla, nem ugyanaz a kávéház és alma-körtével, de hát na…), azzal még most is mennénk, a CTR-el már repülővel jönnénk sírva, haza. Tehát pár száz km-re jó, de hosszú távra nem ezzel tervezel.

A belső tekintetében is akad bőven kompromisszum. Az infotainment rendszere nagyon gyerekcipőben jár. A droid 4.xx verziót futtató fejegység nem a világ legélesebb kése és akkor egész finom voltam. Nem piszkáltam, nem töltöttem rá appokat, hagytam úgy ahogy van, mert megy a AA (android auto), a többi része nem érdekel. Már egészen addig, míg 1 hete, a tök tudja miért elkezdett fagyogatni a fejegység. Menet közben szétkapcsolt a telóval, majd lefagyott a képernyő. Mind1 majd utánajárok, fórum, szerviz, valami, csak megint idő.

Egyéb apróságok:
Az esőérzékelő, ami a 8g-ben hibátlanul működött itt olyan, mintha egy másik időjárás jelentést néző kismanó ülne a műszerfal mögött és az ott látott radarkép szerint kapcsolgatná az ablaktörlőt. Tragédia.

A vészfékasszisztenssel és távolságtartóval kiegészített tempomat, kb. használhatatlan. Mintha elfelejtették volna erre az autóra szabni és az 1.0 rendszerét hagyták volna benne. Mire gondolok? Ennél az autónál sokkal nagyobb a tempónövekedés egy-egy előzésnél, vagy autópályán egy sávváltással összekötött gyorsításkor. A beállítható legkisebb távolság ellenére is lehetetlen előzni, mert beleáll a fékbe az asszisztens a sávváltás esetén is. Ezt már a sokkal kisebb presztízsű gyártók is megoldották, hogy előzés/kerülés esetén az index használatakor lekapcsolja a tempomat ezen részét, így nem ugrik bele a fékbe a rendszer az előzés/kerülés során.

Fényszórók, világítás. Automatán hagyva a világítás kapcsolót, az autót leállítva is folyamatosan világít sötétben, vagy mélygarázs esetén a teljes világítás, egyéb esetben a nappali menetfény, ami csak a vezető oldali ajtó kinyitása és becsukása után alszik el. De akkor mindent lekapcsol. Szintén más alsó kategóriás gyártók ezt úgy oldották meg, hogy leállításkor fényszóró lekapcs, helyzetjelző bekapcs, majd autó bezárása után 10-15-ig még hazakísérő funkcióként világít a helyzetjelző (led, vagy normál világítás mind1).

Elkezdtek ciripelni/zörögni -most már tudom- a hátsó ajtópanelba épített csipogók. Ennek örömére nemrég megszólalt a bal oldali első ajtóban lévő is. Ráadásként a műszerfal közepén lévő hangszóró két oldalán valami műanyag elem is meg-meg zörren. (Gyári a kipu, semmi plusz zaj-, rezgéskeltés nincs)

Végső soron vannak hibái de melyik autónak nincs. Ez egy nagyon, de tényleg nagyon jó hot-hatch, amire nem tudtak eleget költeni a japánok, hogy tényleg minden része jó legyen.

Mert lássuk be az USA-ban 2021-ben még 263.787 db Civic ment el, 2022-ben már csak 119.023 db (decemberi adatok nélkül). Európában 2021-ben 14.417 db, 2022-ben 4744 db!!!! (decemberi adatok nélkül) Ez a 2017-es megjelenésekor 377.000 db és 41.000 db volt. Igen tudom, mindenkinél, chip, meg acélhiány volt és a Honda elnöke is bejelentette, kb. 250.000 db autó hiányzik a gyártásból, de ez így is nagyon marginális. A németeknél 0,5% volt a piaci részesedése a Civic-nek nem a CTR-nek eladás szempontjából.
Szóval örülni kell, hogy egyáltalán még a Honda tud gyártani és fejleszteni Civic-et és CTR-t. És igen, súlyos kompromisszumokkal megy mindez. És ha innen nézzük mindezt, akkor ahhoz képest egy elbaxott jó autót raktak össze. És sikerült kifejleszteni is a 11 generációt.

Források:
Honda Civic European sales figures (carsalesbase.com)
Honda Civic US car sales figures (carsalesbase.com)
Honda 2022 Digital FactBook (hondanews.com)
HONDA EUROPEAN ANNUAL ENVIRONMENTAL REPORT 2022 (hondanews.eu)
2023. szeptember 26. 15:19:39: megválaszolva Laci-DSI +  által, → #186921 
2023. szeptember 26. 11:43:51: megválaszolva teletxt 0  által, → #186920 
2023. szeptember 26. 06:50:32: megválaszolva KawaBazsy 0  által, → #186919 
2023. szeptember 26. 02:18:40: megválaszolva Ivóke 0  által, → #186918 



Felhasználói lehetőségek
Felhasználói neved:
Jelszavad:







Get Firefox!

 A weboldal tartalmának másodközlése, felhasználása csak a jogtulajdonos engedélyével lehetséges.
Moderáció és szabályok

Szerver load: 0.31, 0.31, 0.31
Oldalgeneráláshoz felhasznált idő: 0.086 mp, 28 query