A 3 szelepes üzemmódot nem szeretik mert az injektor a szelepre fújja az üzemanyagot. És ha nem nyit a szelep ott összegyűlik a benya, ami szelepnyitás esetén egyben bekerül az égéstérbe és extrém dús keveréket eredményezne ha egyáltalán begyullad. Így a "nem nyíló" szelep is nyit egy kicsit.
Vazz kétszer is leírtam, hogy ez NEM 3 stage Vtec, nincs 3500-nál SE semmilyen vtec váltás, meg sehol. Normál bütyök van, s 3500 alatt, ha a feltételek megvannak, akkor átvált takarékos bütyökre, ami az egyik szívó szelepet csak picit emeli (eco). S ennyi, semmi több. Ezt fogadd már el vhogy.
Csak hogy kellemetlenkedjek: ezek az autós cikkek is megérnek pár misét, mert ezekben is nem egyszer pontatlanságok vannak vagy néha hatalmas tévedések, amiktől csak a fejemet fogtam régen de már nem érdekel
Teljesen érthető, amit írsz, csak nem igaz.
Azt nem érted, hogy ez a rendszer bonyolultabb mint ahogy te gondolod vagy tudni véled.
3500 alatt variálja a 3 vagy 4 szelepet, ezzel lehet takarékoskodni, de 3500 felett van a "hagyományos" bütykös meg szelepemelő zárásos nyitás is. Nyilván nem egy nagy szám, nem egy EP3 vagy VTi, de attól még van.
És a lényeg, hogy ez a 2 dolog, nem egy és ugyanaz, hanem két különböző.
Én is feladtam, mert ha ezt nem érted, pláne a cikk után, akkor nem tudom minek magyarázunk egymásnak.
(5000 felett nem történik semmi ilyesmi, sem szelep variálás, sem VTEC nyitás abban tök igazad van)
Na figy, te nagy Hondatudós. Egy Hondánál, amikor megvan határozva, hogy milyen fordulattól van VTEC, akkor az alatt, te kézen állva is vezetheted, meg akármilyen gázt is adhatsz de nem fog nyitni a VTEC. Ez csak 3500-tól történik meg.
Ezt az általad linkelt wiki oldal is írja, csak nem érted vagy nem akarod érteni.
Az alatt is variál ez a VTEC-E rendszer, az igaz, 3 szelep vagy 4 szelep hengerenként, ezt kapcsolgatja, amikor ég az ECONO lámpa vagy nem ég, de ez nem VTEC nyitás. Mi az, hogy nagyobb gázra ez alatt is átvált? Meg a francot, már bocs.
Olvasd el ezt a rövid cikket, ott is elmagyarázza a működését kicsit lejjebb a cikkben: KLIKK
De be is másolom Néked:
(Legnagyobb jóindulattal, de ajánlom figyelmedbe az általam kiemelt végét a szövegnek, na azt hívják VTEC nyitásnak és hidd el bazdmeg, hogy az 3500-tól történik meg, ha tetszik neked, ha nem. )
"A motor minden Honda legjobb pontja, mivel a legtöbb verzióban megtaláljuk a híres változó szelepvezérlést, vagyis a VTEC rendszert. A próbált példány egy 1.5i LS, D15Z6 motorkóddal, más néven az egyik korai VTEC-E rendszerű, egy vezérműtengelyes SOHC négyhengeres benzinmotor. A technika nem valami egyszerű, bár kevésbé összetett, mint a dupla vezérműtengelyes VTEC motorok, ez is hasonlóan működik. Hengerenként négy szeleppel dolgozik, ha éppen szükség van rá, ám a váltózó szelepvezérlés miatt folyamatosan variálja a szelepemelőket. Alacsony fordulaton képes hengerenként csak három szelepet használni, de az SOHC amúgy is csak szívó oldalon variálja őket. Magasabb fordulaton összezárnak a szelepemelő himbák és a vezérműtengely nagyobb bütykének megfelelően nyitnak."