HONDA fórum
2025. április 16. szerda, 02:54,  Csongor Legújabb regisztráltunk: Oldschoolcar 0 




A válaszok és azok válaszai a hozzászólásra, kifejtve
Téma neve

#323248 KawaBazsy 0  2025. április 9. 16:29:56 re: #323247 (kibiri 0 )  ←  ‹›  0 | rejt
Akkor lehet, h olyan motor volt a 96-os Békámban. :-)

#323247 kibiri 0  2025. április 9. 10:26:19 re: #323236 (KawaBazsy 0 )  ←  ‹›   →  ↑  +1 | rejt
Anno a D15Z8 nekem is 7200 ig mutatta, ès 115 ig ment 2 esben
ja, ès bìrta tiporva gyàri belsővel a 0.7 - 0.8 bart megfùjva.
2025. április 9. 16:29:56: megválaszolva KawaBazsy 0  által, → #323248 


2025. április 9. 10:29: Szerkesztve kibiri 0  által, megtekintés

#323246 Tonx +  2025. április 8. 19:47:11 re: #323239 (Yakumo + )  ←  ‹›  +2 | rejt
A 3 szelepes üzemmódot nem szeretik mert az injektor a szelepre fújja az üzemanyagot. És ha nem nyit a szelep ott összegyűlik a benya, ami szelepnyitás esetén egyben bekerül az égéstérbe és extrém dús keveréket eredményezne ha egyáltalán begyullad. Így a "nem nyíló" szelep is nyit egy kicsit.


#323245 KawaBazsy 0  2025. április 8. 19:36:55 re: #323242 (Yakumo + )  ←  ‹›  0 | rejt
Vazz kétszer is leírtam, hogy ez NEM 3 stage Vtec, nincs 3500-nál SE semmilyen vtec váltás, meg sehol. Normál bütyök van, s 3500 alatt, ha a feltételek megvannak, akkor átvált takarékos bütyökre, ami az egyik szívó szelepet csak picit emeli (eco). S ennyi, semmi több. Ezt fogadd már el vhogy.

#323244 Yakumo +  2025. április 8. 18:47:45 re: #323243 (grego + )  ←  ‹›  0 | rejt
Így van, a wiki is szar, cikkek is szarok, ebben megegyezhetünk. [SMIL:/smile2.gif]

#323243 grego +  2025. április 8. 18:11:02 re: #323239 (Yakumo + )  ←  ‹›   →  ↑  +1 | rejt
Csak hogy kellemetlenkedjek: ezek az autós cikkek is megérnek pár misét, mert ezekben is nem egyszer pontatlanságok vannak vagy néha hatalmas tévedések, amiktől csak a fejemet fogtam régen de már nem érdekel :D
2025. április 8. 18:47:45: megválaszolva Yakumo +  által, → #323244 

#323242 Yakumo +  2025. április 8. 18:01:16 re: #323240 (KawaBazsy 0 )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Teljesen érthető, amit írsz, csak nem igaz.
Azt nem érted, hogy ez a rendszer bonyolultabb mint ahogy te gondolod vagy tudni véled.

3500 alatt variálja a 3 vagy 4 szelepet, ezzel lehet takarékoskodni, de 3500 felett van a "hagyományos" bütykös meg szelepemelő zárásos nyitás is. Nyilván nem egy nagy szám, nem egy EP3 vagy VTi, de attól még van.
És a lényeg, hogy ez a 2 dolog, nem egy és ugyanaz, hanem két különböző.

Én is feladtam, mert ha ezt nem érted, pláne a cikk után, akkor nem tudom minek magyarázunk egymásnak.

(5000 felett nem történik semmi ilyesmi, sem szelep variálás, sem VTEC nyitás abban tök igazad van)
2025. április 8. 19:36:55: megválaszolva KawaBazsy 0  által, → #323245 

#323241 grego +  2025. április 8. 17:51:27 re: #323238 (KawaBazsy 0 )  ←  ‹›  0 | rejt
Hiba volt :D

#323240 KawaBazsy 0  2025. április 8. 17:47:50 re: #323239 (Yakumo + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Te nem értesz, én feladtam itt. Grego, vagy vki magyarázza már el, hogy érthetőbb legyen, ha az enyém nem világos.
2025. április 8. 18:01:16: megválaszolva Yakumo +  által, → #323242 

#323239 Yakumo +  2025. április 8. 17:45:03 re: #323232 (KawaBazsy 0 )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Na figy, te nagy Hondatudós. Egy Hondánál, amikor megvan határozva, hogy milyen fordulattól van VTEC, akkor az alatt, te kézen állva is vezetheted, meg akármilyen gázt is adhatsz de nem fog nyitni a VTEC. Ez csak 3500-tól történik meg.
Ezt az általad linkelt wiki oldal is írja, csak nem érted vagy nem akarod érteni.

Az alatt is variál ez a VTEC-E rendszer, az igaz, 3 szelep vagy 4 szelep hengerenként, ezt kapcsolgatja, amikor ég az ECONO lámpa vagy nem ég, de ez nem VTEC nyitás. Mi az, hogy nagyobb gázra ez alatt is átvált? Meg a francot, már bocs.

Olvasd el ezt a rövid cikket, ott is elmagyarázza a működését kicsit lejjebb a cikkben:
KLIKK

De be is másolom Néked:
(Legnagyobb jóindulattal, de ajánlom figyelmedbe az általam kiemelt végét a szövegnek, na azt hívják VTEC nyitásnak és hidd el bazdmeg, hogy az 3500-tól történik meg, ha tetszik neked, ha nem. [SMIL:/szetvert.gif] [SMIL:/szetvert.gif] [SMIL:/smile2.gif] )

"A motor minden Honda legjobb pontja, mivel a legtöbb verzióban megtaláljuk a híres változó szelepvezérlést, vagyis a VTEC rendszert. A próbált példány egy 1.5i LS, D15Z6 motorkóddal, más néven az egyik korai VTEC-E rendszerű, egy vezérműtengelyes SOHC négyhengeres benzinmotor. A technika nem valami egyszerű, bár kevésbé összetett, mint a dupla vezérműtengelyes VTEC motorok, ez is hasonlóan működik. Hengerenként négy szeleppel dolgozik, ha éppen szükség van rá, ám a váltózó szelepvezérlés miatt folyamatosan variálja a szelepemelőket. Alacsony fordulaton képes hengerenként csak három szelepet használni, de az SOHC amúgy is csak szívó oldalon variálja őket. Magasabb fordulaton összezárnak a szelepemelő himbák és a vezérműtengely nagyobb bütykének megfelelően nyitnak."
2025. április 8. 19:47:11: megválaszolva Tonx +  által, → #323246 
2025. április 8. 18:11:02: megválaszolva grego +  által, → #323243 
2025. április 8. 17:47:50: megválaszolva KawaBazsy 0  által, → #323240 

#323238 KawaBazsy 0  2025. április 8. 17:34:57 re: #323237 (grego + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
2016 nyarán adtam el, miután megvettem a kitűnő Sharant. :-)
2025. április 8. 17:51:27: megválaszolva grego +  által, → #323241 

#323237 grego +  2025. április 8. 17:22:51 re: #323236 (KawaBazsy 0 )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Gyere nézzük meg :D
2025. április 8. 17:34:57: megválaszolva KawaBazsy 0  által, → #323238 

#323236 KawaBazsy 0  2025. április 8. 17:21:27 re: #323235 (grego + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Nem. A fordulatszámmérő 7200-at mutatott, a km óra meg 115-öt 2-esben, amikor elvette.
2025. április 9. 10:26:19: megválaszolva kibiri 0  által, → #323247 
2025. április 8. 17:22:51: megválaszolva grego +  által, → #323237 

#323235 grego +  2025. április 8. 17:19:12 re: #323234 (KawaBazsy 0 )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
HDS-el mérted?
Az óra nagyon pontatlan pláne fent.
EP3-nál már 8700-at mutatott mikor cut volt és tudjuk, hogy nem ott van a valóság.
Szal én az órában egyáltalán nem bízom, pláne hogy azokban is van szórás autóról autóra.
2025. április 8. 17:21:27: megválaszolva KawaBazsy 0  által, → #323236 

#323234 KawaBazsy 0  2025. április 8. 17:16:37 re: #323233 (grego + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Az én kocsimnál is 7200-nál volt cutout, szal alátámasztja a tapasztalataim.
2025. április 8. 17:19:12: megválaszolva grego +  által, → #323235 

#323233 grego +  2025. április 8. 17:00:12 re: #323232 (KawaBazsy 0 )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Azért a Wiki adatok se 100% megbízhatóak amúgy.
Futottam már bele ilyenbe nem egyszer.
2025. április 8. 17:16:37: megválaszolva KawaBazsy 0  által, → #323234 

#323232 KawaBazsy 0  2025. április 8. 16:41:24 re: #323231 (Yakumo + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Vazz..
Nem tudom, a tiedben milyen váltó van, lehetőségként írtam csak. Az enyémben meg pontosan tudom, meddig lehetett pörgetni. Nincs már meg, így nem tudom bizonyítani.. De a Wikipédia szerint IS 7200-nél veszi el az üzemanyagot (6800-tól piros a ford. mérő).

https://en.wikipedia.org/wiki/Honda_D_engine

S, azt is írja, hogy max 3500-ig hajlandó eco-ban menni, innen mindenképp normál, 4 szelepes üzemmódba vált. De ez terhelésfüggő is, tehát kövér gázra alacsony fordulaton is ugyanúgy átvált. Ilyenkor kialszik az eco lámpa. Tehát NEM 3500-nál van, és kész!!!! Bármikor átvált normálra. Azt értsd meg vhogy, hogy itt nem normál bütyök, s fordulatszámhoz kötött hegyes bütyök van, hanem takarékos, és normál. Takarékosra meg csak bizonyos üzemi körülmények közt vált (3500-nál alacsonyabb fordulat, meleg motor, részterhelés). ÉS NEM!!! történik semmi nyitás 5000-nél, ezt is leírtam, ilyet csak a D15Z7 motor tud (3 stage vtec), ott van mindjárt a listán a másik alatt. Egyszerűen úgy van hangolva a motor, hogy ott lesz erősebb.
Igen, közlekedni elég a motor alul is, de ha szoros előzés van, akkor 5E fölött megy.
2025. április 8. 17:45:03: megválaszolva Yakumo +  által, → #323239 
2025. április 8. 17:00:12: megválaszolva grego +  által, → #323233 

#323231 Yakumo +  2025. április 8. 16:27:52 re: #323224 (KawaBazsy 0 )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Francot nem ugyanaz a váltó. [SMIL:/smile2.gif] Az 1.4-esét lehetne beletuszkolni, (de plug&play, úgy tudom) akkor viszont nem menne 2-esben, csak 90-et.

Ma CSAK Neked kihúzattam tiltásig 2-esben, kiemelném, hogy mutató szerint, de 105-nél jött a tiltás, majd a mutató belement (belerezgett inkább [SMIL:/smile2.gif] ) a 110-be. Ha Te bármikor mentél ezzel 115-tel, az vagy lejtőn lefelé tiltásban történt vagy nálad az ki volt véve, mert ki lehet venni és úgy persze bele lehet menni a 115-be is akár.

Rev limit pedig hivatalos adat szerint a D15Z6-nál 6800-nál történik, sehol se pörgetted te azt 7200-ig, max. mutató szerint.
Másik hivatalos adat, hogy VTEC 3500-nál van és kész. Nem 3300, nem 3000, hanem 3500.
Az, hogy 5000 körül történik egy nagyobb nyitás, azt elhiszem, mert ott valóban történik egy kisebb lórúgás, de hogy csak ott lehet haladni, ahogy írod..... nos, furcsa lenne, ha így lenne. [SMIL:/smile2.gif]
Érdekes lennék városban, ha mindig és csak azért hogy "haladjak" 5000 és 6800 között kéne tartanom a fordulatot... 2-esben is úgy be lehet húzni a sor elé 5000 alatt bőven, ha akarsz éppen, mint a szél.
Bár lehet te mindig rally sisakban vezetted a verdát, úgy persze értem. ;) [SMIL:/smile2.gif]

Na, de tényleg mindegy amúgy, szarok én rá, de maradjunk annyiban, hogy ez az 1.5 és a hozzá pakolt váltó az egyik legjobb húzása és konstrukciója a Hondának. Nem egy lomha szar, de persze nem is versenyautó, (de mégsem "csak" egy sima 90 lovas) rendkívül optimális mind a teljesítménye, mind a fogyasztása.

Ha egyszer megélem, az egész hóbelebancot szépen átpakoltatom a kis 5gen-be, ott megy majd nyugdíjba hobby autóként ez a blokk, az biztos. A 6gen kasztni meg megy a méhbe, helyette meg veszek egy fasza kis újabb Jazz-t, aztán azzal nyomom tovább a melómat, mert azok még tudnak ilyen jó kis alacsony fogyasztású közlekedőedények lenni. [SMIL:/smile1.gif]
2025. április 8. 16:41:24: megválaszolva KawaBazsy 0  által, → #323232 


Az eredeti hozzászólás
#323224 KawaBazsy 0  2025. április 7. 22:10:53 re: #323222 (Yakumo + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Lehet, h a tiedben nem ugyanez a váltó van. Szokták belerakni a simáét, akkor agilisebb az autó a rövidebb fokozatok miatt.
Vtec nagyon nem úgy van, ahogy írod. Ez nem a power vonulat, hanem a takarékos.. Alacsony fordulaton, kis gáznál az egyik szívószelep csak kicsit nyit ki, így a szegény keverékes üzemmód miatt eszik olyan jól. Ekkor ég az eco lámpa. Ha odalépsz, vagy a fordulat 3300 fölé megy, akkor átvált a vtec, s mindkét szívószelep egyformán nyit. Nagyobb nyitás 5500 felett csak a 3 stage vtec-ben van, de az belpiacos.. A motor van úgy hangolva, hogy 5000-nél indul meg, s nálam pont 7200-nél tiltott.
2025. április 8. 16:27:52: megválaszolva Yakumo +  által, → #323231 



Felhasználói lehetőségek
Felhasználói neved:
Jelszavad:







Get Firefox!

 A weboldal tartalmának másodközlése, felhasználása csak a jogtulajdonos engedélyével lehetséges.
Moderáció és szabályok

Szerver load: 0.52, 0.44, 0.55
Oldalgeneráláshoz felhasznált idő: 0.078 mp, 26 query