HONDA fórum
2024. november 9. szombat, 07:36,  Tivadar Legújabb regisztráltunk: eszgabi1 0 




A válaszok és azok válaszai a hozzászólásra, kifejtve
Téma neve
Autóvásárlás topikja

#32782 integra_type_r 0  2024. augusztus 12. 13:18:21 re: #32732 (grego + )  ←  ‹›  0 | rejt
erre részben itt a válasz...



#32740 Laci-DSI +  2024. augusztus 9. 18:37:47 re: #32736 (grego + )  ←  ‹›  0 | rejt
Én a villanymotorok és az egész elektromos hajtáslánc sebesség/fordulatszám - nyomaték/vonóerő görbén keresném a magyarázatot. Egész más mint az ICE hajtáslánc. Jellegüknél fogva mind nagyon húz kis sebességnél, de nagy sebességnél elfogy a vonóerő - ahol az ICE hajtás meg erős. Itt is az ördög a részletekben rejlik. De a marketing az úr!

2024. augusztus 9. 18:39: Szerkesztve Laci-DSI +  által, megtekintés

#32739 integra_type_r 0  2024. augusztus 9. 18:07:08 re: #32738 (grego + )  ←  ‹›  0 | rejt
nem feltétlen...
de a hülyéket meg kell védeni maguktól...
a k20c is korlátozza magát a hülyéktől...
szóval nincs új a nap alatt, csak a technológia más... [SMIL:/nevet/evilsmile.gif]

#32738 grego +  2024. augusztus 9. 18:04:38 re: #32737 (integra_type_r 0 )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Szóval ez is átbaszás :D
2024. augusztus 9. 18:07:08: megválaszolva integra_type_r 0  által, → #32739 

#32737 integra_type_r 0  2024. augusztus 9. 18:03:48 re: #32736 (grego + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
az oké, az csak egy szám a papír alján...
de kérdés, hogy a rendszer mennyire engedi terhelni az akksit töltöttségtől függően...
100 fölött azért kezd dominálni a menetellenállás...
ergo az akksi védelem miatt csökkentheti a kivett teljesítményt...
ebben azért lehet gyártói megközelítésben jelentős különbség...
2024. augusztus 9. 18:04:38: megválaszolva grego +  által, → #32738 

#32736 grego +  2024. augusztus 9. 17:56:54 re: #32734 (integra_type_r 0 )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Hát de 435 ló összkerék...
2024. augusztus 9. 18:37:47: megválaszolva Laci-DSI +  által, → #32740 
2024. augusztus 9. 18:03:48: megválaszolva integra_type_r 0  által, → #32737 

#32734 integra_type_r 0  2024. augusztus 9. 17:56:34 re: #32732 (grego + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
jó, azért az mg nem a legélesebb fegyver ebben a műfajban... [SMIL:/nevet/evilsmile.gif] [SMIL:/nevet/smoker.gif]
2024. augusztus 9. 17:56:54: megválaszolva grego +  által, → #32736 

#32732 grego +  2024. augusztus 9. 17:52:36 re: #32730 (Tonx + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Múlt héten kipróbáltam az MG4 XPower-t. 0-100 között jót lép, 4 sec alatt mert ugye összkerék meg minden is.
De 100 felett valahogy elfogy, hiába 435 ló...valahogy nem tom.
2024. augusztus 12. 13:18:21: megválaszolva integra_type_r 0  által, → #32782 
2024. augusztus 9. 17:56:34: megválaszolva integra_type_r 0  által, → #32734 

#32730 Tonx +  2024. augusztus 9. 17:47:47 re: #32721 (kisherceg 0 )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Ebben nem lennék biztos. Szinte mindegyik autóm pár napig húú de erős aztán miért nem megy. Így most már olyant keresek ami normális használat mellett nem fogyaszt de ha nyomom neki akkor azért menjen.
2024. augusztus 9. 17:52:36: megválaszolva grego +  által, → #32732 

#32721 kisherceg 0  2024. augusztus 9. 10:11:26 re: #32716 (Tonx + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Teljesítményre elég bármelyik szerintem.
2024. augusztus 9. 17:47:47: megválaszolva Tonx +  által, → #32730 

Téma neve

#322034 Mykee +  2024. augusztus 8. 11:20:19 re: #322033 (ePtOn 0 )  ←  ‹›  0 | rejt
A felhasználás az amit lent írtam a tesla összefoglalóban. 80-90% város 10% autópálya főleg M0-M2. De én padlógázazok mindig és nem 100-110 hanem az M0 130-170 mert sietek és ott sok időt be lehet hozni így :) . Teljes rekuperációra van állítva a kocsi mindig így nem kell fékeznem sem és nagyon hatékony a visszatermelése. Természetesen autópályán lényegesen kevesebb a hatótáv de ez minden elektromos autónál így van. Minél nagyobb a súlya és a légellenállása annál nagyobb a foygasztása mint a normál autóknál. Ergo ha nehéz SUV-ot veszel simán kijön egy 20-26 kWh fogyasztás /100km . nekem a városban egy nyugodtabb napomon klímával zenével stb 11-13 kWh között fogyasztok. Ha nagyon rodeózok a városba akkor 12-15. Autópályán természetesen több mivel nincs visszatáplálás. Gyors töltőkön tud 170 kWh -val tölteni tehát még az sem lenne gond, emiatt döntöttem a kisebb akkumulátor mellett, felesleges még egy csomó plusz súlyt cipelnem. Itthonn konnektorról töltöm jelenleg, se napelem se semmi. Munkahelyen szoktam a 11kWh töltővel tölteni havonta 1x-2x. Csináltam eleinte képeket a fogyasztásokról meg ilyenek, mert tele vagyok elektromos autós ismerősökkel, és ez ilyen farok méregetés volt eleinte nekik, de már elengedték hál istennek. Ha érdekel felt udok rakni képeket ha megtalálom valahol a telefonomon. Ha erre jársz meg is mutatom szívesen ki tudod próbálni, ha mégis ID3/ID4 / Cupra vonalon gondolkozol egyszer. ( nekem a V3 van Augmented - Reality Head-up Display-el, amire a waze is kitehető hál istennek) . Szokott nálam lenni Kona is ha az is megfordul a fejedben. Ezeknek a típusoknak is vannak kisebb faszságaik ezeket is szívesen leírom, de nekem ezek nem számítottak annyit.

2024. augusztus 8. 11:23: Szerkesztve Mykee +  által, megtekintés
2024. augusztus 8. 11:23: Szerkesztve Mykee +  által, megtekintés

#322033 ePtOn 0  2024. augusztus 8. 09:42:21 re: #322025 (Mykee + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
58 kWh a nettó kapacitás? Milyen átlag fogyasztásod van, ha 58 kWh-val elmész 400 km-ert? Illetve ez gondolom nem autópályázás, vagy ha igen, akkor nincs ebben 100-110 feletti tempó folyamatosan.
2024. augusztus 8. 11:20:19: megválaszolva Mykee +  által, → #322034 

#322029 Mykee +  2024. augusztus 7. 22:30:50 re: #322028 (danithebig + )  ←  ‹›  +1 | rejt
Igen, bocsánat, nem lebaszásból írtam, csak a hangsúly nem megy át :) , sőt nem is neked kellett volna hanem a kérdőnek, csak információ gyanánt egészítettem ki. Merci/bmw/audi garancia tényleg kevés amúgy abban egyetértünk. Alternatívaként írtam be a többi márkát hátha abban is gondolkodik az illető ;)

2024. augusztus 7. 22:31: Szerkesztve Mykee +  által, megtekintés

#322028 danithebig +  2024. augusztus 7. 22:28:44 re: #322026 (Mykee + )  ←  ‹›   →  ↑  +1 | rejt
Nem "hencegésből" vagy magasztalásból írtam. A kérdésre válaszoltam.
2024. augusztus 7. 22:30:50: megválaszolva Mykee +  által, → #322029 

#322026 Mykee +  2024. augusztus 7. 22:19:09 re: #322015 (danithebig + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Hyundai/KIA 5 év teljeskörű és 8 év akkumulátor garanciát ad km korlát ha jól rémlik 400.000 km( évente van kötelező szervíz) . Cupráim ( VW is ) 5 év teljeskörű és 8 év akkumulátor garanciát ad és 3 évente van kötelező szervíz ( benzinesre mondjuk évente ), a Fordnál is hasonló dolgokat mondtak amikor a Mach-e -t néztem. A Nissan mondjuk tényleg keveset ad ha jól emlékszem.
Szóval garancia miatt a többi márka még jobban áll mint a tesla, arról nem is beszélve hogy bármikor mehetsz egy csomó szervízbe, nem kell szenvedned hogy abba az egybe eljuss valahogy , márha lesz hely :(
2024. augusztus 7. 22:28:44: megválaszolva danithebig +  által, → #322028 

#322025 Mykee +  2024. augusztus 7. 22:11:41 re: #322016 (Tonx + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Az ID3 kis akksis ( 58kWh) elmegy 400km sőt még többet is ;) , legalábbis én a Cuprával úgy járok és elvileg egy platform minden ugyan az kivéve a külsőt/futóművet, fedélzeti rendszert meg pár apróságot. Viszont külsőre nagyon konzervatív ezért nálam nem is jött szóba. Ráadásul nem 204 Le hanem 231 Le ha pontosak akarunk lenni.
ui.: tényleg 204 Le az ID3 , érdekes mert a Cupra 231....
2024. augusztus 8. 09:42:21: megválaszolva ePtOn 0  által, → #322033 


2024. augusztus 7. 22:12: Szerkesztve Mykee +  által, megtekintés

#322021 ePtOn 0  2024. augusztus 6. 23:14:26 re: #322019 (danithebig + )  ←  ‹›  0 | rejt
Teljesen más érzet a két autó. És itt nem csak a hézagokra gondolok - ami annyira nem vészes, mert a Leaf-en is van.
A Nissan Leaf (2. gen), Skoda Octavia (új), vagy Sharan (ezeket vezetem huzamosabb ideig) érezhetően jól összerakott, csendesebb hatást kelt. Az M3 futóműve alapvetően sokkal keményebb és szerintem nem a jó értelemben. Lehet erre mondani, hogy sportos, de inkább csak kemény, nincs megfelelő csillapítása. Ez viszont lehet kihozza azt, hogy a belső összeszerelés érzete amolyan 90-es 2000-es évek körüli hatást nyújt (talán zörgősebb a rossz utakon), valamivel jobb, mint anno az EK4 Civic-em. Nincs olyan zajcsillapítás, a csomagtér és az összes ajtó olyan, mintha egy 2107-es Lada ajtaját csuknád be. (a dupla üveget a 2022-es modelleknél már megoldották és a többi zajszigetelést, ajtócsukódást az új M3-nál javították).
Teljesen más érzet ugyanazon az úton végigmenni pl az Octavia-val, Leaf-vel, (ott nincs akkora különbség, de az Octavia még csendesebb a futómű- / szél- zajok tekintetében). Biztos van olyan, akit ez zavar. De mondom, az új modell messze jobb, ha valakinek ez fontos, akkor az már sokkal mai autósabb, komfortosabb. Szóval az összeszerelést nem feltétlenül szó szerint kell szerintem érteni, annak ellenére, hogy sokan a hézegokat szokták említeni.

Téma neve
Autóvásárlás topikja

#32716 Tonx +  2024. augusztus 6. 22:50:13 re: #32715 (kisherceg 0 )  ←  ‹›   →  ↑  +1 | rejt
Most első körben a mezei változatot akarom kipróbálni, mert hátha az is elég, már most tudom hogy nem de hátha.
2024. augusztus 9. 10:11:26: megválaszolva kisherceg 0  által, → #32721 

Téma neve

#322020 Tonx +  2024. augusztus 6. 20:08:27 re: #322019 (danithebig + )  ←  ‹›  0 | rejt
Hézagok. Nyikorgó alkatrészek. Mintha csak úgy össze lenne hányva. De a teljesen új is ilyen.

#322019 danithebig +  2024. augusztus 6. 19:41:21 re: #322018 (ePtOn 0 )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Ezt az "összeszerelés"-t kifejthetnéd. Mi nincs jól összeszerelve a tesla-ban? Nem kötözködés, tényleg tudni szeretném, hogy ez mit jelent. Lehet nem vagyok elég vájt szemű (mondjuk ilyen szó nincs), de rohadtul nem látom azt a nagy különbséget, amivel jobban van "összeszerelve" egy VW, Ford, akármi.
Szerintem ez csak elindult valakitől, aztán rajta maradt.
2024. augusztus 6. 23:14:26: megválaszolva ePtOn 0  által, → #322021 
2024. augusztus 6. 20:08:27: megválaszolva Tonx +  által, → #322020 


2024. augusztus 6. 19:41: Szerkesztve danithebig +  által, megtekintés

#322018 ePtOn 0  2024. augusztus 6. 19:11:09 re: #322014 (maudelux + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
A Leaf 40-esben 130e km van, az akku az autó kijelzője szerint még 100%-os (helyesebben 12 / 12 pálcás, tehát még 87,5% felett van, és inkább ehhez közel lehet).
Amúgy Tesla M3 LR-ből (2019) van spéci kivitel is, ami csak hátsókerékhajtású és a futóműve szerintem elég strapabíró, de a két autó között összeszerelési minőségben van különbség a Nissan javára. Minden másban fényévekkel jobb az M3.

2024. augusztus 6. 19:41:21: megválaszolva danithebig +  által, → #322019 

#322017 Tonx +  2024. augusztus 6. 18:37:24 re: #322015 (danithebig + )  ←  ‹›  0 | rejt
A futómű a gyenge pontja a 3-asnak. Viszont minden is van hozzá.

#322016 Tonx +  2024. augusztus 6. 18:36:39 re: #322014 (maudelux + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Amiket én nézegetek ott a long range 140-160e km körül van a SR+ meg valahol 80-100e körül. Viszont ha veszek akkor valamiért a LR-t választanám, nem azért mert 500km felett tudhat és mert majdnem 500Le és mert 4WD, és mert 200 felett megy, és 4 másodperc körül van 100-on, hanem mert csak:)

ID3 is van ebben az ártartományban de ugye az csak 300km körül tud viszont nekem valahogy nemgyerebe. Viszont 204Le és hátul hajt. A leaf meg nem tetszik mert formailag nem.
2024. augusztus 7. 22:11:41: megválaszolva Mykee +  által, → #322025 

#322015 danithebig +  2024. augusztus 6. 16:36:01 re: #322014 (maudelux + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Pénztárca és kompromisszum kérdése. Az M3 LR 80k km-ig és/vagy 4 évig teljeskörű garis. Az akksira és a hajtásra 192k km-ig és/vagy 8 év gari van. Igazából az M3 akksik nem nagyon mennek tönkre. A motor se tönkremenős. Annyira lutri, mint bármelyik normális autó. Igazából a 3-4-5 éves bmw/merci/bármire se nagyon van semmilyen gari, nemhogy 192k km/8 év. Szóval ha beüt a krach, akkor annyi a költség, mint egy benzinesnél a motorcsere. Én 125k-val vettem.
2024. augusztus 7. 22:19:09: megválaszolva Mykee +  által, → #322026 
2024. augusztus 6. 18:37:24: megválaszolva Tonx +  által, → #322017 

Téma neve
Autóvásárlás topikja

#32715 kisherceg 0  2024. augusztus 6. 11:43:59 re: #32713 (Tonx + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Kar nincs benne, viszont csendesebb az utastér és kényelmesebb a futóműve. Próbáld ki hoszabb úton. ;)
2024. augusztus 6. 22:50:13: megválaszolva Tonx +  által, → #32716 

Téma neve

#322014 maudelux +  2024. augusztus 6. 10:14:46 re: #322011 (danithebig + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Milyen km állással "szabad" ezeket még megvenni? Az a baj fogalmam sincs mi számít soknak/kevésnek elektromosnál, nameg nyilván felhasználófüggő is az autó állapota.

Amikor a Model 3 mellett tetted le a voksot mik voltak még a perifériában? Model 3 / Leaf / ID3 hármasfogatban vergődöm.
2024. augusztus 6. 19:11:09: megválaszolva ePtOn 0  által, → #322018 
2024. augusztus 6. 18:36:39: megválaszolva Tonx +  által, → #322016 
2024. augusztus 6. 16:36:01: megválaszolva danithebig +  által, → #322015 

#322012 KawaBazsy 0  2024. augusztus 6. 07:36:14 re: #322011 (danithebig + )  ←  ‹›  0 | rejt
Jók ezek a beszámolók, Májkié is, legalább képbe kerül az ember. Ha villanyautó, én is a Model3-at próbálnám ki, az á/érték aránya miatt.

Az ülés vegánbőr. Olyan, mint bármelyik bőr. Rajta ülés szempontjából legalább is.

Hát pedig nem, keress olyan autót, amiben jó minőségű, valósi bőr van, zongorázni lehet a különbséget. Tudom, h ma már csak a felső prémium kategóriában van, ott is felárért..

ha neked a vényolc az isten

Még szép. De második autónak teljesen praktikus egy ilyen. Még nem váltunk, Prius lesz a következő. amire a zasszonyét cserélem, csak szép fokozatosan. :-)

#322011 danithebig +  2024. augusztus 5. 22:45:43 re: #322008 (maudelux + )  ←  ‹›   →  ↑  +4 | rejt
Elektromos autó keresgélés, lévén baszomsok napelem van a házon. Mindenképp 10M alatt akartam megúszni, illetve szüleim meg anyósék is ~200km-re laknak, így olyan kellett, ami BÁRHOGYAN tudja ezt úgy is, hogy esetleg teszek kitérőt. Tehát nem 90-nel autópályán nyáron 40fokban klíma nélkül, télen meg 5 fokban fagyoskodva, nehogy fűteni kelljen. Az volt az alap tézis, hogy úgy kell, hogy tudjon 300km-t, hogy úgy vezetem, mint egy bármilyen benzinest. Ha kell nyomom neki stb...

Első választás lett volna egy ioniq (nem az 5-ös, az nem az én pénztárcámhoz való), volt is full extrás, de az alulról karcolja a 300km-t. Volt több lehetőség is, azokat most nem részletezném.

Úgy döntöttünk, hogy Tesla lesz. Model S: Régebbi az problémás lehet beázó motor, megfolyó kijelző, régebbi HW és egyéb dolgok. (14-15 körül nyilván lett volna problémamentesebb). Y nekem nem tetszik, pedig az 5 ajtós autókat nagyon szeretem, de valahogy nem az én stílusomhoz való. X nagyon drága, és vannak vele problémák.
Maradt a model 3. Ez az én szememnek gyönyörű, 2 gyerekkel is elég nagy, bőven belefért az iker babakocsi+az összes cuccunk is. A legproblémamentesebb Tesla.
Nagyplénum által emlegetett dolgok, mellette az én véleményem:
- Zörög. Hát az enyém csendes, mint a sír. Ebben semmi nem kopog/zörög. Pedig félve ültem be, hogy kvázi egy trabant lesz, de nagyon meglepődtem (kellemesen).
- Hangos. Nem hangosabb, mint egy ford mondeo, vagy hasonló.
- Rossz anyaghasználat. Nekem tetszik a puha anyag az ajtókon, illetve a plüss szerű anyag is. Nekem még az elsőgenerációs M3 van, így a zongoralakk középkonzol valóban bazári. Ezen mondjuk egy fólia tud segíteni, tehát a nagy fanyalgást nem értem. Az ülés vegánbőr. Olyan, mint bármelyik bőr. Rajta ülés szempontjából legalább is. Ha forró, ráég a picsád. De ugye ezt ki lehet küszöbölni az előhűtéssel, amit bárhonnan bármikor el tudsz indítani telóról. Ha nem csupasz bőrfelülettel érintkezik, akkor nem izzadok össze vele. Nekem nincs bajom vele egyáltalán. Nyilván lehetne lyuggatott, meg akár ülésszellőztetés, de ebben még nincs. A későbbiekben van, csak ugye az nekem már drágább lett volna.
- Összeszerelési hézagok borzasztók. Hát... Láttam már szarabbat mercinél, erről ennyit. Semmi eget rengető ótvarság nincs. Én nem rejszolok a milliméterekre, aki viszont igen, azt le kell törjem: más márkánál se jobb a helyzet. Tudom, mert egy nagyon jó barátom fényező. Biztos lehet méricskélni, nekem szemre tök jó.
- Órákig tart a feltöltés. Otthon 11kWh-val töltöm, ha 20% alatt van, 80-ra 5 óra környékén fellöki. A Superchargeren meg nagyjából 5 perc alatt belelöki a 100-120km-nyi hatótávot. Összesen nagyjából 25 perc alatt tele van.
- Milyemmmá', hogy nincs műszerfal meg HUD!?!?! Nekem kiváló. Nem bassza ki a szemem semmi szemből a sötétben. 3 nap alatt úgy megszokod a "tabletet", hogy olyan, mintha mindig ilyet vezettél volna. Akit zavar, hogy le kell nézegetni ha keresni kell valamit, akkor gondolkodjon el, hogy milyen, amikor egy bármilyen új/idegen autóba beül. Meg kell szokni/ismerni és kész. Nagyon okos módon testreszabható, de ha nagyon lusta vagy, amúgy hangvezérléssel is tudsz egy csomó dolgot csinálni, akár még a kesztyűtartót is ki tudod nyitni. Ha azt mondod neki hogy fázik a segged (angolul, de szó szerint), akkor emel a hőfokon, és bekapcsolja az ülésfűtést. ÉS HA EZT AZ ANYÓSÜLÉSRŐL MONDJA VALAKI? Akkor ott kapcsolja baszod :D Ki van ez találva.
- Majd jól kigyullad! - Hülyékkel nem foglalkozom.
- És ha lemerül, akkor, hogy mész tovább? Ha kifogy a benya a kocsidból, mert olyan gyökér vagy, akkor te, hogy mész tovább?
- Csak 400km-t megy el? Parancsolsz? Mikor mész te egy seggel 400+km-t? Én évente max 1-2x. Akkor meg kibírom azt a 20 percet, amíg tolok egy gyrost, vagy pisálok egyet.
- Ez is környezetszennyező. Nyilván. De még mindig jobb, mint a városban a füstöt kipufogni, ahol mások élnek.
- Ez nem megoldás, nem ez a jövő. Lehet, de most kurvajól érzem magam, hogy nem kell tankolnom pénzért (csak nagyon ritkán, akkor is töredék áron.) Meg amúgy se akarom megváltani a világot.
- Dodzsem! A lada az igazi autó, nem ez a villanyszar. Aha, szóval még nem ültél egyben sem, és még Nokia 3210-esed van, nehogy haladj a korral.

Részemről: Sose volt még ilyen jó autóm, de soha nem is tehettem meg, hogy egy új, felsőkategóriás autót vegyek. A model 3 nem is az, de nem is akar az lenni. Aki ezt képzeli róla, az nagy tévedésben van. Musk is direkt "olcsó" népautónak szánta az S után. Van összehasonlítási alap, van a közvetlen környezetben (igazából a családban) Újabb E merci és Luxury 5-ös BMW is. A külső relatív, belül nyilván van különbség, de nekem nem biggyed le a szám, mikor azokból átülök a model 3-ba. Más. De az említett két autó tulajdonosa amikor lepadlózta a tesla-t, akkor az "aztakurva" meg a "hűbaszdmeg" volt a reakció. Mocskos erős, nagyon más dimenzió. Persze én nem e miatt vettem. Ebből már kinőttem. De azért néha jól esik. Meg az összkerék is tetszik. Viszont nem ajánlom, ha nem tudsz otthon tölteni, mert úgy drága.
Nekem az egész mentalitás tetszik mögötte, hogy van, hogy hetente jött frissítés, és mindig van újdonság. Néha nagyon aprók, néha bődületesen nagyok is. Az appról bármit meg tudsz csinálni, minden állítható, programozható. ott a sentry, hogy ha valaki pl. meghúzza a kocsidat a parkolóban, akkor látod a felvételen, hogy ki volt az elkövető, mert az egész autó körbe van kamerázva.
Ott az autopilot, amit ugyan meg kell tapasztalni/tanulni, hogy mikor, hogyan érdemes használni, de utána nagyon szuper. Vannak, akik fantomfékezésekre panaszkodnak, ami nálam még nem jött elő, de tudom, hogy létező jelenség. De inkább fékezzen fantom havi 1x, minthogy 1x ne. Illetve ez nem robotpilóta, neked figyelni kell mindenre ugyan úgy, csak kényelmesebb. Fel kell fogni épp ésszel, hogy mi ez, és mire való.

Mykee írásához:
Telótükrözés nincs. Ez számomra is érthetetlen és fájó pont volt az elején. Már nem hiányzik. Elég jó a gyári app felhozatal, ami folyamatosan bővül és frissül.
A panorámatetőre az az egyszerű trükk van, hogy ne sülj meg, hogy felfelé kell irányítani a levegőt és két oldalra, így a fejtér lehűl, és nincs egyből semmi probléma. Még a mellkasod se fázik meg. A hideg meg úgyis lefelé "esik". A klímája szerintem eszméletlen jó.

Röviden: Ha nem luxusautóra vársz, akkor mindent megkapsz. Persze, ha neked a vényolc az isten, vagy benzin a véred, akkor máshol kell nézelődni. Illetve akkor is, ha nem vagy képes élvezni az autózást, és mindenben a hibát keresed. Hozzáteszem, hogy akkor más se fog tetszeni igazán.

Biztos tudnék még írni, ha gondolkodnék. Én most jó ideig teslázom, mert nekem nagyon bevált.

2024. augusztus 6. 10:14:46: megválaszolva maudelux +  által, → #322014 
2024. augusztus 6. 07:36:14: megválaszolva KawaBazsy 0  által, → #322012 

#322010 danithebig +  2024. augusztus 5. 22:45:10 re: #322008 (maudelux + )  ←  ‹›  0 | rejt
Semmi... :D

2024. augusztus 5. 22:46: Szerkesztve danithebig +  által, megtekintés

Téma neve
Autóvásárlás topikja

#32714 danithebig +  2024. augusztus 5. 22:43:01 re: #32713 (Tonx + )  ←  ‹›  0 | rejt
Igen. Jelenleg én is a LR-t ajánlom. A sima SR-ben a hifi se olyan jó, csak egy motor van benne (bár így is rohadt erős). Én techbuzi vagyok, nekem jöhetne a legújabb is, minden újításért odavagyok. Ennél szebb nem is lehetne, hogy eltűnnek a bajuszkapcsolók :D Javaslom, hogy próbálj ki egyet mindenképp. Engem az győzött meg.

Téma neve

#322009 Mykee +  2024. augusztus 5. 18:31:36 re: #321999 (Tonx + )  ←  ‹›  +6 | rejt
Volt pár villanyautóm, és most is van de ezek is autók, tehát szubjektív döntések is bele játszanak mindenkinél. Nekem sok kisebb és pár nagyobb gondom is volt az Y-al. Nem vettem, kaptam használatra "mint egy céges" autót. 30 km volt benne amikor hozzám került. Nem 1 mindent kiváltó autónak kerestem villany autót, hanem a hobbi benzines sportautó és benzines SUV mellé, ami úgyszintén egy fontos szempont lehet neked a döntéseim megértésében. 4 tagú család vagyunk két nagyobbacska gyerek, feleség. Minden reggel viszem a gyerekeket suliba 4-5 km oda, megállás,dekkolás, aztán indulás. Bemegyek bp-re végig dugóban araszolás, fázósak vagyunk tehát fűtűnk télen a kocsiba nem pózőrködünk sálba sapkába hogy még 10km el tudjunk vele menni, nyáron hűtűnk mert nincs kedvem ázott kutyaként megérkezni a munkahelyre, ahol aztán a légkondival kicsinálnak és megfázok. Állandóan késésbe vagyok tehát a villanyautót is digitálisan vezetem sport módban padlógáz és nagyfék üzemmódban, nem érdekel hogy hány km-t lehet spórolni azzal ha 50km-el hamarabb elkezdek vitorlázni, meg 20-al szarakodni és feltartani mindenkit. Autópályán 140-170 km/h között megyek vele. sokat megy álló helyben is a klíma, fűtés van amikor órákat, mert a gyerekeket várom a délutáni foglalkozásokon és addig a kocsiban zene+film nézés, illetve munka ha úgy adódik. Szóval ebben a felhasználási módban kerestem villanyautót.

- Az összeszerelés minősége gyenge. A budapesti utakon zörög elül a műszerfal és az ablak találkozásánál, illetve a hátsó ülés mögül valami nyöszörög.
- A panoráma tető full üveg ami nyáron szétégeti a fejem ( 192cm vagyok ) hiába sötétedik el egy bizonyos szintig eléggé átmelegszik, ami miatt a klímát feljebb kell venni. Így elérem azt hogy a mellkasom fázik a fejem teteje izzad :)
- Erre ráfűzve, a vegán "bőr" ülései tragikusak. Ahol hozzád érnek ott izzadsz és egy idő után nagyon zavaró. Nekem kényelmetlenek is voltak ( Erre sokan panaszkodnak tehát nem csak én klimaxolok :D ).
- A műszerfalon végigfutó fautánzat ( ami zörög mint kiderült) nagyon nagyon szarul néz ki. Elsőre a 1997-es angol honda civic műanyag fautánzatos középkonzolja ugrott be róla, de a feleségem megjegyzése találóbb volt, a gyerekek műanyag kardjára hasonlít :D
- A kormányon nincsenek gombok pedig nagyon kellenének. A görgők minősége hááát... konkrétan a 96-ban kiadott microsoft intellimouse görgőjét tették a kormányba :( , teljesen az az érzés.
- A műszerfal hiánya ( műszerek) nekem nagyon hiányzott. 90% ban városban és környékén használom az elektromos kocsikat, tehát a belvárosban hogy lássam mennyivel megyek, vagy bármit változtatni szeretnék ahhoz a jobb lábam felett át kell néznem a tabletre ott megkeresni mennyivel megyek, mert tele van 20-30km/h zonával budapest belvárosa. tehát vagy azt nézem mennyivel megyek ne lépjem túl a sebességet ( mert azért 300+ Le-vel alapjáraton is gyorsabban mész... ) vagy bedarálok pár biciklist gyalogost :) mert az utat nem nézem közbe. NINCS Hud, se semmi ami segítségedre lenne ha már műszerfal sincs
- A tabletre középen telefon tükrözés nincs. Nekem ez fájó pont volt pont azért mert állandóan rohanok és mindig gyorsan megyek. Waze-t folyamatosan használom a trafik miatt és a gödörök/szakadékok miatt is, valamint nagyon jól tervez a forgalommal mikor hova érek oda merre kerüljek. Illetve a zenéimet sem tudom így használni emiatt
- És itt megint egy probléma volt, az Y-nak az első futóműve köztudottan problémás. ( Ha nagyobb sebsségről lassítva kanyarodsz érdekes dolgokat csinál) Erre volt valami megoldás a szervízbe. Nos amíg nálam volt nem lehetett elintézni a szervízt vagy időpont nem volt vagy vlaami más baromsággal fárasztottak. Az elromlott jobb hátsó kilincsemmel együtt akartam garanciába megcsináltatni. Egyiket sem sikerült...
- Nos a másik a fék, jól gyorsul szépen szedi a lábát ( mint minden villanyautó mondjuk) de a megállás nem az erőssége. Tehet erről a nagy súly, és az alulméretezett fékek is.
- Első lámpái a többi autómhoz képest közepesek. Vetítési kép vagy fényerősség miatt nem tudom.
- Nagy fordulókör, városban szar
Jöjjön a külső ami már szerintem nem annyira releváns neked, mert ezek az Én szubjektív porblémáim, lehet mást nem zavarnak.
- hát igen azok az illesztések, elnézést az illesztések hiánya. Jobb oldalt volt ami szépen volt illesztve pár mm gap, de például az enyémbe a bal oldala elég látványos volt. Janati erre azt mondta volna még képek alapján is hogy totálkáros volt ne vegye meg senki :D . Volt ahol kisujjam befért. A kolléga Y-jába meg máshol voltak a rések [SMIL:/smile3.gif] fene se érti.
- A kinézete szerintem olyan semmilyen totál átlagos.
- Nincs szín fehér/fekete/piros ezekbe a színekbe én nem veszek autót, de ez az én hülyeségem ( A kék jó lenne de sajnos senki nem vette ebben a színben eddig 1db ot láttam bp-en)
- Baromi nagy ( hosszú, széles, magas) és nehéz feleslegesen.

Most csak a rossz doglok egy része jutott eszembe. Természetesen van sok előnye is azokat most nem hoztam fel, illetve nem létezik tökéletes villanyautó mindegyiknek vannak problémái és másokban is találtam olyan dolgokat ami miatt nekem nem kellettek. El kell dönteni mik azok a dolgok amik fontosak és kevésbé fontosak neked és úgy kell választani, a legfontosabb tényező mellett ami az ár természetesen. Elektromos modellekből ezek voltak nálam több/kevesebb ideig, Tayacan ( ez az ára miatt volt esélytelen, amúgy biztosan ezt választanám ;) ), Niro, Ioniq 5, Kona, tesla Y, Renault E-tech, Mazda, Cupra

Téma neve
Autóvásárlás topikja

#32713 Tonx +  2024. augusztus 5. 17:17:08 re: #322003 (danithebig + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Azt néztem hogy a long range használtan már nem annyival drágább mint egy sima, és ugye dual motoros és erősebb is plusz messzebb mész vele. FL változatot nem akarok az már nagyon megszokás kérdése nincs egy sima index vagy ablaktörlő kapcsoló sem benne. De ahogy ismerem magam addig variálok míg valami más lesz belőle.
2024. augusztus 6. 11:43:59: megválaszolva kisherceg 0  által, → #32715 
2024. augusztus 5. 22:43:01: megválaszolva danithebig +  által, → #32714 

Téma neve

#322008 maudelux +  2024. augusztus 5. 16:03:45 re: #322003 (danithebig + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Van, ki vele :)
2024. augusztus 5. 22:45:43: megválaszolva danithebig +  által, → #322011 
2024. augusztus 5. 22:45:10: megválaszolva danithebig +  által, → #322010 

#322003 danithebig +  2024. augusztus 4. 23:41:00 re: #322002 (Tonx + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Hitvitába nem szeretnék belemenni. Én teljesen elfogulatlanul kötöttem ki egy model 3 mellett már egy jó ideje. Ha van igény tudok írni sok dolgot róla. Összességében: ha nem egy luxusautóból ülsz át, akkor tetszeni fog. Szerintem egy rohadt jó autó. Nagyon szerethető. Itthon ingyen töltöm, szóval ennél nagyobb fegyvertény nincs.

Mindenkinek: a hívőknek, meg a fikázóknak sincs igaza. Aki elvakult, azzal nem kell foglalkozni, aki meg divathater, azzal se.
2024. augusztus 5. 17:17:08: megválaszolva Tonx +  által, → #32713 
2024. augusztus 5. 16:03:45: megválaszolva maudelux +  által, → #322008 

#322002 Tonx +  2024. augusztus 4. 19:35:22 re: #322001 (integra_type_r 0 )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Ez jó mert a 3-as vagy az S van képben. Tudom tud más gyártója is ilyen autót gyártani de ugye az mind suv és valahogy felesleges az a nagy légellenállás, plusz ezek már elérhető árban vannak 4-5 évesen, nem itthon mert itt mindegyik 200e körül futott nyugaton meg 100-150e körül teljesítettek.
2024. augusztus 4. 23:41:00: megválaszolva danithebig +  által, → #322003 

#322001 integra_type_r 0  2024. augusztus 4. 18:11:20 re: #321999 (Tonx + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
ez egy elég részletes írás, igaz, a model 3-ról...
2024. augusztus 4. 19:35:22: megválaszolva Tonx +  által, → #322002 

#322000 CharlesPhilip +  2024. augusztus 4. 17:46:16 re: #321992 (Kard 0 )  ←  ‹›  0 | rejt
Tyű, múltkor BMW i3 csopiban feltettem egy kérdést, vagy hárman is azt írták miért nem Model3-at veszek, alig bírtam ki, hogy csak normálisan válaszoljak, a vége az volt, hogy ha azt akarnék venni, nem BMW csoportban lennék.

#321999 Tonx +  2024. augusztus 4. 12:25:04 re: #321991 (Mykee + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Pedig irhatnál:) Mert erősen gondolkodok hogy cserélni kellene a dízelt egy villanyos kivitelre ami lehetőleg nem eszik annyit és nem is túl drága.
2024. augusztus 5. 18:31:36: megválaszolva Mykee +  által, → #322009 
2024. augusztus 4. 18:11:20: megválaszolva integra_type_r 0  által, → #322001 

#321994 Mykee +  2024. augusztus 3. 13:44:36 re: #321992 (Kard 0 )  ←  ‹›  0 | rejt
A számból vetted ki a szót. Dettó ezt tapasztalom.

#321992 Kard 0  2024. augusztus 3. 13:16:40 re: #321987 (Mykee + )  ←  ‹›   →  ↑  +1 | rejt
Igen, és a felszopás az egy enyhe kifejezés rá ami ott zajlik. Mint a farkasfalka úgy ugranak rád hacsak azt mered mondani, hogy valaki nézzen meg egy másik modellt is. Benne vagyok az ilyen villanyautós csoporttokban, tudom.
A legdurvább, hogy van pár elvetemült amelyik bejár más márkák csoportjaiba is csak azért, hogy ott fényezze a Teslát.
2024. augusztus 4. 17:46:16: megválaszolva CharlesPhilip +  által, → #322000 
2024. augusztus 3. 13:44:36: megválaszolva Mykee +  által, → #321994 

#321991 Mykee +  2024. augusztus 3. 13:07:41 re: #321990 (KawaBazsy 0 )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Húú az egy nagyon hosszú lélegzetvétel lenne. Elmesélem majd személyesen. itt egy oldalt tudnék írni róla :(
2024. augusztus 4. 12:25:04: megválaszolva Tonx +  által, → #321999 

#321990 KawaBazsy 0  2024. augusztus 2. 20:30:28 re: #321987 (Mykee + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Miben volt annyira szar?
2024. augusztus 3. 13:07:41: megválaszolva Mykee +  által, → #321991 

#321989 Mykee +  2024. augusztus 2. 19:36:14 re: #321988 (grego + )  ←  ‹›  0 | rejt
Mindenki elfogult a saját autójával szemben egy kicsit hisz azért választotta mert abban találta meg azt ami jó neki. De azért kellene lennie egy határnak, meg némi önkritikának.....

#321988 grego +  2024. augusztus 2. 19:23:50 re: #321987 (Mykee + )  ←  ‹›   →  ↑  +6 | rejt
Pont mint 20 éve a hondások itt a fórumon :D
2024. augusztus 2. 19:36:14: megválaszolva Mykee +  által, → #321989 

#321987 Mykee +  2024. augusztus 2. 16:28:35 re: #321986 (Kard 0 )  ←  ‹›   →  ↑  +1 | rejt
Nekem volt tesla Y-om de már meséltem itt többször hogy ilyen rövid ideig sose volt autóm mint az. Illetve messze a legnagyobb csalódás volt számomra. Pedig szeretem a kocsikat, a tech cuccokért meg vagyok őrülve, van villanyautóm most is, és volt sok típus is a benzinesek mellé, de ez a tesla.... hát nem tudom pár mondtaba összefoglalni mekkora melléfogás volt számomra. Ráadásul a villanyautós topikokba akkora felszopás van az összes tesla tulajok részéről hogy hihetetlen. Személyes támadásnak veszik ha valaki nem teslát akar venni, vagy csak azt mondja nem erre gondolt. Ne tudd meg milyen durva hülyézést és lehurrogást kap. Cserébe folyamatosan kamuznak minden adattal, és tulajdonsággal hogy jobb színbe tüntessék fel a teslájukat :( .
2024. augusztus 3. 13:16:40: megválaszolva Kard 0  által, → #321992 
2024. augusztus 2. 20:30:28: megválaszolva KawaBazsy 0  által, → #321990 
2024. augusztus 2. 19:23:50: megválaszolva grego +  által, → #321988 


2024. augusztus 2. 16:29: Szerkesztve Mykee +  által, megtekintés


Az eredeti hozzászólás
#321986 Kard 0  2024. augusztus 2. 16:04:26 re: #321983 (Mykee + )  ←  ‹›   →  ↑  +1 | rejt
Tisztában vagyok vele, mikor autót néztem akkor elmentem a Model 3-at is megnézni. A tesztvezetés kimaradt annyira silány az egész autó belseje, hogy ki is szálltam belőle egyből.
2024. augusztus 2. 16:28:35: megválaszolva Mykee +  által, → #321987 



Felhasználói lehetőségek
Felhasználói neved:
Jelszavad:







Get Firefox!

 A weboldal tartalmának másodközlése, felhasználása csak a jogtulajdonos engedélyével lehetséges.
Moderáció és szabályok

Szerver load: 0.15, 0.35, 0.38
Oldalgeneráláshoz felhasznált idő: 0.107 mp, 53 query