Én a villanymotorok és az egész elektromos hajtáslánc sebesség/fordulatszám - nyomaték/vonóerő görbén keresném a magyarázatot. Egész más mint az ICE hajtáslánc. Jellegüknél fogva mind nagyon húz kis sebességnél, de nagy sebességnél elfogy a vonóerő - ahol az ICE hajtás meg erős. Itt is az ördög a részletekben rejlik. De a marketing az úr!
nem feltétlen...
de a hülyéket meg kell védeni maguktól...
a k20c is korlátozza magát a hülyéktől...
szóval nincs új a nap alatt, csak a technológia más...
az oké, az csak egy szám a papír alján...
de kérdés, hogy a rendszer mennyire engedi terhelni az akksit töltöttségtől függően...
100 fölött azért kezd dominálni a menetellenállás...
ergo az akksi védelem miatt csökkentheti a kivett teljesítményt...
ebben azért lehet gyártói megközelítésben jelentős különbség...
Múlt héten kipróbáltam az MG4 XPower-t. 0-100 között jót lép, 4 sec alatt mert ugye összkerék meg minden is.
De 100 felett valahogy elfogy, hiába 435 ló...valahogy nem tom.
Ebben nem lennék biztos. Szinte mindegyik autóm pár napig húú de erős aztán miért nem megy. Így most már olyant keresek ami normális használat mellett nem fogyaszt de ha nyomom neki akkor azért menjen.
A felhasználás az amit lent írtam a tesla összefoglalóban. 80-90% város 10% autópálya főleg M0-M2. De én padlógázazok mindig és nem 100-110 hanem az M0 130-170 mert sietek és ott sok időt be lehet hozni így . Teljes rekuperációra van állítva a kocsi mindig így nem kell fékeznem sem és nagyon hatékony a visszatermelése. Természetesen autópályán lényegesen kevesebb a hatótáv de ez minden elektromos autónál így van. Minél nagyobb a súlya és a légellenállása annál nagyobb a foygasztása mint a normál autóknál. Ergo ha nehéz SUV-ot veszel simán kijön egy 20-26 kWh fogyasztás /100km . nekem a városban egy nyugodtabb napomon klímával zenével stb 11-13 kWh között fogyasztok. Ha nagyon rodeózok a városba akkor 12-15. Autópályán természetesen több mivel nincs visszatáplálás. Gyors töltőkön tud 170 kWh -val tölteni tehát még az sem lenne gond, emiatt döntöttem a kisebb akkumulátor mellett, felesleges még egy csomó plusz súlyt cipelnem. Itthonn konnektorról töltöm jelenleg, se napelem se semmi. Munkahelyen szoktam a 11kWh töltővel tölteni havonta 1x-2x. Csináltam eleinte képeket a fogyasztásokról meg ilyenek, mert tele vagyok elektromos autós ismerősökkel, és ez ilyen farok méregetés volt eleinte nekik, de már elengedték hál istennek. Ha érdekel felt udok rakni képeket ha megtalálom valahol a telefonomon. Ha erre jársz meg is mutatom szívesen ki tudod próbálni, ha mégis ID3/ID4 / Cupra vonalon gondolkozol egyszer. ( nekem a V3 van Augmented - Reality Head-up Display-el, amire a waze is kitehető hál istennek) . Szokott nálam lenni Kona is ha az is megfordul a fejedben. Ezeknek a típusoknak is vannak kisebb faszságaik ezeket is szívesen leírom, de nekem ezek nem számítottak annyit.
58 kWh a nettó kapacitás? Milyen átlag fogyasztásod van, ha 58 kWh-val elmész 400 km-ert? Illetve ez gondolom nem autópályázás, vagy ha igen, akkor nincs ebben 100-110 feletti tempó folyamatosan.
Igen, bocsánat, nem lebaszásból írtam, csak a hangsúly nem megy át , sőt nem is neked kellett volna hanem a kérdőnek, csak információ gyanánt egészítettem ki. Merci/bmw/audi garancia tényleg kevés amúgy abban egyetértünk. Alternatívaként írtam be a többi márkát hátha abban is gondolkodik az illető
Hyundai/KIA 5 év teljeskörű és 8 év akkumulátor garanciát ad km korlát ha jól rémlik 400.000 km( évente van kötelező szervíz) . Cupráim ( VW is ) 5 év teljeskörű és 8 év akkumulátor garanciát ad és 3 évente van kötelező szervíz ( benzinesre mondjuk évente ), a Fordnál is hasonló dolgokat mondtak amikor a Mach-e -t néztem. A Nissan mondjuk tényleg keveset ad ha jól emlékszem.
Szóval garancia miatt a többi márka még jobban áll mint a tesla, arról nem is beszélve hogy bármikor mehetsz egy csomó szervízbe, nem kell szenvedned hogy abba az egybe eljuss valahogy , márha lesz hely
Az ID3 kis akksis ( 58kWh) elmegy 400km sőt még többet is , legalábbis én a Cuprával úgy járok és elvileg egy platform minden ugyan az kivéve a külsőt/futóművet, fedélzeti rendszert meg pár apróságot. Viszont külsőre nagyon konzervatív ezért nálam nem is jött szóba. Ráadásul nem 204 Le hanem 231 Le ha pontosak akarunk lenni.
ui.: tényleg 204 Le az ID3 , érdekes mert a Cupra 231....
Teljesen más érzet a két autó. És itt nem csak a hézagokra gondolok - ami annyira nem vészes, mert a Leaf-en is van.
A Nissan Leaf (2. gen), Skoda Octavia (új), vagy Sharan (ezeket vezetem huzamosabb ideig) érezhetően jól összerakott, csendesebb hatást kelt. Az M3 futóműve alapvetően sokkal keményebb és szerintem nem a jó értelemben. Lehet erre mondani, hogy sportos, de inkább csak kemény, nincs megfelelő csillapítása. Ez viszont lehet kihozza azt, hogy a belső összeszerelés érzete amolyan 90-es 2000-es évek körüli hatást nyújt (talán zörgősebb a rossz utakon), valamivel jobb, mint anno az EK4 Civic-em. Nincs olyan zajcsillapítás, a csomagtér és az összes ajtó olyan, mintha egy 2107-es Lada ajtaját csuknád be. (a dupla üveget a 2022-es modelleknél már megoldották és a többi zajszigetelést, ajtócsukódást az új M3-nál javították).
Teljesen más érzet ugyanazon az úton végigmenni pl az Octavia-val, Leaf-vel, (ott nincs akkora különbség, de az Octavia még csendesebb a futómű- / szél- zajok tekintetében). Biztos van olyan, akit ez zavar. De mondom, az új modell messze jobb, ha valakinek ez fontos, akkor az már sokkal mai autósabb, komfortosabb. Szóval az összeszerelést nem feltétlenül szó szerint kell szerintem érteni, annak ellenére, hogy sokan a hézegokat szokták említeni.
Ezt az "összeszerelés"-t kifejthetnéd. Mi nincs jól összeszerelve a tesla-ban? Nem kötözködés, tényleg tudni szeretném, hogy ez mit jelent. Lehet nem vagyok elég vájt szemű (mondjuk ilyen szó nincs), de rohadtul nem látom azt a nagy különbséget, amivel jobban van "összeszerelve" egy VW, Ford, akármi.
Szerintem ez csak elindult valakitől, aztán rajta maradt.
A Leaf 40-esben 130e km van, az akku az autó kijelzője szerint még 100%-os (helyesebben 12 / 12 pálcás, tehát még 87,5% felett van, és inkább ehhez közel lehet).
Amúgy Tesla M3 LR-ből (2019) van spéci kivitel is, ami csak hátsókerékhajtású és a futóműve szerintem elég strapabíró, de a két autó között összeszerelési minőségben van különbség a Nissan javára. Minden másban fényévekkel jobb az M3.
Amiket én nézegetek ott a long range 140-160e km körül van a SR+ meg valahol 80-100e körül. Viszont ha veszek akkor valamiért a LR-t választanám, nem azért mert 500km felett tudhat és mert majdnem 500Le és mert 4WD, és mert 200 felett megy, és 4 másodperc körül van 100-on, hanem mert csak
ID3 is van ebben az ártartományban de ugye az csak 300km körül tud viszont nekem valahogy nemgyerebe. Viszont 204Le és hátul hajt. A leaf meg nem tetszik mert formailag nem.
Pénztárca és kompromisszum kérdése. Az M3 LR 80k km-ig és/vagy 4 évig teljeskörű garis. Az akksira és a hajtásra 192k km-ig és/vagy 8 év gari van. Igazából az M3 akksik nem nagyon mennek tönkre. A motor se tönkremenős. Annyira lutri, mint bármelyik normális autó. Igazából a 3-4-5 éves bmw/merci/bármire se nagyon van semmilyen gari, nemhogy 192k km/8 év. Szóval ha beüt a krach, akkor annyi a költség, mint egy benzinesnél a motorcsere. Én 125k-val vettem.
Milyen km állással "szabad" ezeket még megvenni? Az a baj fogalmam sincs mi számít soknak/kevésnek elektromosnál, nameg nyilván felhasználófüggő is az autó állapota.
Amikor a Model 3 mellett tetted le a voksot mik voltak még a perifériában? Model 3 / Leaf / ID3 hármasfogatban vergődöm.
Jók ezek a beszámolók, Májkié is, legalább képbe kerül az ember. Ha villanyautó, én is a Model3-at próbálnám ki, az á/érték aránya miatt.
Az ülés vegánbőr. Olyan, mint bármelyik bőr. Rajta ülés szempontjából legalább is.
Hát pedig nem, keress olyan autót, amiben jó minőségű, valósi bőr van, zongorázni lehet a különbséget. Tudom, h ma már csak a felső prémium kategóriában van, ott is felárért..
ha neked a vényolc az isten
Még szép. De második autónak teljesen praktikus egy ilyen. Még nem váltunk, Prius lesz a következő. amire a zasszonyét cserélem, csak szép fokozatosan. :-)
Elektromos autó keresgélés, lévén baszomsok napelem van a házon. Mindenképp 10M alatt akartam megúszni, illetve szüleim meg anyósék is ~200km-re laknak, így olyan kellett, ami BÁRHOGYAN tudja ezt úgy is, hogy esetleg teszek kitérőt. Tehát nem 90-nel autópályán nyáron 40fokban klíma nélkül, télen meg 5 fokban fagyoskodva, nehogy fűteni kelljen. Az volt az alap tézis, hogy úgy kell, hogy tudjon 300km-t, hogy úgy vezetem, mint egy bármilyen benzinest. Ha kell nyomom neki stb...
Első választás lett volna egy ioniq (nem az 5-ös, az nem az én pénztárcámhoz való), volt is full extrás, de az alulról karcolja a 300km-t. Volt több lehetőség is, azokat most nem részletezném.
Úgy döntöttünk, hogy Tesla lesz. Model S: Régebbi az problémás lehet beázó motor, megfolyó kijelző, régebbi HW és egyéb dolgok. (14-15 körül nyilván lett volna problémamentesebb). Y nekem nem tetszik, pedig az 5 ajtós autókat nagyon szeretem, de valahogy nem az én stílusomhoz való. X nagyon drága, és vannak vele problémák.
Maradt a model 3. Ez az én szememnek gyönyörű, 2 gyerekkel is elég nagy, bőven belefért az iker babakocsi+az összes cuccunk is. A legproblémamentesebb Tesla.
Nagyplénum által emlegetett dolgok, mellette az én véleményem:
- Zörög. Hát az enyém csendes, mint a sír. Ebben semmi nem kopog/zörög. Pedig félve ültem be, hogy kvázi egy trabant lesz, de nagyon meglepődtem (kellemesen).
- Hangos. Nem hangosabb, mint egy ford mondeo, vagy hasonló.
- Rossz anyaghasználat. Nekem tetszik a puha anyag az ajtókon, illetve a plüss szerű anyag is. Nekem még az elsőgenerációs M3 van, így a zongoralakk középkonzol valóban bazári. Ezen mondjuk egy fólia tud segíteni, tehát a nagy fanyalgást nem értem. Az ülés vegánbőr. Olyan, mint bármelyik bőr. Rajta ülés szempontjából legalább is. Ha forró, ráég a picsád. De ugye ezt ki lehet küszöbölni az előhűtéssel, amit bárhonnan bármikor el tudsz indítani telóról. Ha nem csupasz bőrfelülettel érintkezik, akkor nem izzadok össze vele. Nekem nincs bajom vele egyáltalán. Nyilván lehetne lyuggatott, meg akár ülésszellőztetés, de ebben még nincs. A későbbiekben van, csak ugye az nekem már drágább lett volna.
- Összeszerelési hézagok borzasztók. Hát... Láttam már szarabbat mercinél, erről ennyit. Semmi eget rengető ótvarság nincs. Én nem rejszolok a milliméterekre, aki viszont igen, azt le kell törjem: más márkánál se jobb a helyzet. Tudom, mert egy nagyon jó barátom fényező. Biztos lehet méricskélni, nekem szemre tök jó.
- Órákig tart a feltöltés. Otthon 11kWh-val töltöm, ha 20% alatt van, 80-ra 5 óra környékén fellöki. A Superchargeren meg nagyjából 5 perc alatt belelöki a 100-120km-nyi hatótávot. Összesen nagyjából 25 perc alatt tele van.
- Milyemmmá', hogy nincs műszerfal meg HUD!?!?! Nekem kiváló. Nem bassza ki a szemem semmi szemből a sötétben. 3 nap alatt úgy megszokod a "tabletet", hogy olyan, mintha mindig ilyet vezettél volna. Akit zavar, hogy le kell nézegetni ha keresni kell valamit, akkor gondolkodjon el, hogy milyen, amikor egy bármilyen új/idegen autóba beül. Meg kell szokni/ismerni és kész. Nagyon okos módon testreszabható, de ha nagyon lusta vagy, amúgy hangvezérléssel is tudsz egy csomó dolgot csinálni, akár még a kesztyűtartót is ki tudod nyitni. Ha azt mondod neki hogy fázik a segged (angolul, de szó szerint), akkor emel a hőfokon, és bekapcsolja az ülésfűtést. ÉS HA EZT AZ ANYÓSÜLÉSRŐL MONDJA VALAKI? Akkor ott kapcsolja baszod Ki van ez találva.
- Majd jól kigyullad! - Hülyékkel nem foglalkozom.
- És ha lemerül, akkor, hogy mész tovább? Ha kifogy a benya a kocsidból, mert olyan gyökér vagy, akkor te, hogy mész tovább?
- Csak 400km-t megy el? Parancsolsz? Mikor mész te egy seggel 400+km-t? Én évente max 1-2x. Akkor meg kibírom azt a 20 percet, amíg tolok egy gyrost, vagy pisálok egyet.
- Ez is környezetszennyező. Nyilván. De még mindig jobb, mint a városban a füstöt kipufogni, ahol mások élnek.
- Ez nem megoldás, nem ez a jövő. Lehet, de most kurvajól érzem magam, hogy nem kell tankolnom pénzért (csak nagyon ritkán, akkor is töredék áron.) Meg amúgy se akarom megváltani a világot.
- Dodzsem! A lada az igazi autó, nem ez a villanyszar. Aha, szóval még nem ültél egyben sem, és még Nokia 3210-esed van, nehogy haladj a korral.
Részemről: Sose volt még ilyen jó autóm, de soha nem is tehettem meg, hogy egy új, felsőkategóriás autót vegyek. A model 3 nem is az, de nem is akar az lenni. Aki ezt képzeli róla, az nagy tévedésben van. Musk is direkt "olcsó" népautónak szánta az S után. Van összehasonlítási alap, van a közvetlen környezetben (igazából a családban) Újabb E merci és Luxury 5-ös BMW is. A külső relatív, belül nyilván van különbség, de nekem nem biggyed le a szám, mikor azokból átülök a model 3-ba. Más. De az említett két autó tulajdonosa amikor lepadlózta a tesla-t, akkor az "aztakurva" meg a "hűbaszdmeg" volt a reakció. Mocskos erős, nagyon más dimenzió. Persze én nem e miatt vettem. Ebből már kinőttem. De azért néha jól esik. Meg az összkerék is tetszik. Viszont nem ajánlom, ha nem tudsz otthon tölteni, mert úgy drága.
Nekem az egész mentalitás tetszik mögötte, hogy van, hogy hetente jött frissítés, és mindig van újdonság. Néha nagyon aprók, néha bődületesen nagyok is. Az appról bármit meg tudsz csinálni, minden állítható, programozható. ott a sentry, hogy ha valaki pl. meghúzza a kocsidat a parkolóban, akkor látod a felvételen, hogy ki volt az elkövető, mert az egész autó körbe van kamerázva.
Ott az autopilot, amit ugyan meg kell tapasztalni/tanulni, hogy mikor, hogyan érdemes használni, de utána nagyon szuper. Vannak, akik fantomfékezésekre panaszkodnak, ami nálam még nem jött elő, de tudom, hogy létező jelenség. De inkább fékezzen fantom havi 1x, minthogy 1x ne. Illetve ez nem robotpilóta, neked figyelni kell mindenre ugyan úgy, csak kényelmesebb. Fel kell fogni épp ésszel, hogy mi ez, és mire való.
Mykee írásához:
Telótükrözés nincs. Ez számomra is érthetetlen és fájó pont volt az elején. Már nem hiányzik. Elég jó a gyári app felhozatal, ami folyamatosan bővül és frissül.
A panorámatetőre az az egyszerű trükk van, hogy ne sülj meg, hogy felfelé kell irányítani a levegőt és két oldalra, így a fejtér lehűl, és nincs egyből semmi probléma. Még a mellkasod se fázik meg. A hideg meg úgyis lefelé "esik". A klímája szerintem eszméletlen jó.
Röviden: Ha nem luxusautóra vársz, akkor mindent megkapsz. Persze, ha neked a vényolc az isten, vagy benzin a véred, akkor máshol kell nézelődni. Illetve akkor is, ha nem vagy képes élvezni az autózást, és mindenben a hibát keresed. Hozzáteszem, hogy akkor más se fog tetszeni igazán.
Biztos tudnék még írni, ha gondolkodnék. Én most jó ideig teslázom, mert nekem nagyon bevált.
Igen. Jelenleg én is a LR-t ajánlom. A sima SR-ben a hifi se olyan jó, csak egy motor van benne (bár így is rohadt erős). Én techbuzi vagyok, nekem jöhetne a legújabb is, minden újításért odavagyok. Ennél szebb nem is lehetne, hogy eltűnnek a bajuszkapcsolók Javaslom, hogy próbálj ki egyet mindenképp. Engem az győzött meg.
Volt pár villanyautóm, és most is van de ezek is autók, tehát szubjektív döntések is bele játszanak mindenkinél. Nekem sok kisebb és pár nagyobb gondom is volt az Y-al. Nem vettem, kaptam használatra "mint egy céges" autót. 30 km volt benne amikor hozzám került. Nem 1 mindent kiváltó autónak kerestem villany autót, hanem a hobbi benzines sportautó és benzines SUV mellé, ami úgyszintén egy fontos szempont lehet neked a döntéseim megértésében. 4 tagú család vagyunk két nagyobbacska gyerek, feleség. Minden reggel viszem a gyerekeket suliba 4-5 km oda, megállás,dekkolás, aztán indulás. Bemegyek bp-re végig dugóban araszolás, fázósak vagyunk tehát fűtűnk télen a kocsiba nem pózőrködünk sálba sapkába hogy még 10km el tudjunk vele menni, nyáron hűtűnk mert nincs kedvem ázott kutyaként megérkezni a munkahelyre, ahol aztán a légkondival kicsinálnak és megfázok. Állandóan késésbe vagyok tehát a villanyautót is digitálisan vezetem sport módban padlógáz és nagyfék üzemmódban, nem érdekel hogy hány km-t lehet spórolni azzal ha 50km-el hamarabb elkezdek vitorlázni, meg 20-al szarakodni és feltartani mindenkit. Autópályán 140-170 km/h között megyek vele. sokat megy álló helyben is a klíma, fűtés van amikor órákat, mert a gyerekeket várom a délutáni foglalkozásokon és addig a kocsiban zene+film nézés, illetve munka ha úgy adódik. Szóval ebben a felhasználási módban kerestem villanyautót.
- Az összeszerelés minősége gyenge. A budapesti utakon zörög elül a műszerfal és az ablak találkozásánál, illetve a hátsó ülés mögül valami nyöszörög.
- A panoráma tető full üveg ami nyáron szétégeti a fejem ( 192cm vagyok ) hiába sötétedik el egy bizonyos szintig eléggé átmelegszik, ami miatt a klímát feljebb kell venni. Így elérem azt hogy a mellkasom fázik a fejem teteje izzad
- Erre ráfűzve, a vegán "bőr" ülései tragikusak. Ahol hozzád érnek ott izzadsz és egy idő után nagyon zavaró. Nekem kényelmetlenek is voltak ( Erre sokan panaszkodnak tehát nem csak én klimaxolok ).
- A műszerfalon végigfutó fautánzat ( ami zörög mint kiderült) nagyon nagyon szarul néz ki. Elsőre a 1997-es angol honda civic műanyag fautánzatos középkonzolja ugrott be róla, de a feleségem megjegyzése találóbb volt, a gyerekek műanyag kardjára hasonlít
- A kormányon nincsenek gombok pedig nagyon kellenének. A görgők minősége hááát... konkrétan a 96-ban kiadott microsoft intellimouse görgőjét tették a kormányba , teljesen az az érzés.
- A műszerfal hiánya ( műszerek) nekem nagyon hiányzott. 90% ban városban és környékén használom az elektromos kocsikat, tehát a belvárosban hogy lássam mennyivel megyek, vagy bármit változtatni szeretnék ahhoz a jobb lábam felett át kell néznem a tabletre ott megkeresni mennyivel megyek, mert tele van 20-30km/h zonával budapest belvárosa. tehát vagy azt nézem mennyivel megyek ne lépjem túl a sebességet ( mert azért 300+ Le-vel alapjáraton is gyorsabban mész... ) vagy bedarálok pár biciklist gyalogost mert az utat nem nézem közbe. NINCS Hud, se semmi ami segítségedre lenne ha már műszerfal sincs
- A tabletre középen telefon tükrözés nincs. Nekem ez fájó pont volt pont azért mert állandóan rohanok és mindig gyorsan megyek. Waze-t folyamatosan használom a trafik miatt és a gödörök/szakadékok miatt is, valamint nagyon jól tervez a forgalommal mikor hova érek oda merre kerüljek. Illetve a zenéimet sem tudom így használni emiatt
- És itt megint egy probléma volt, az Y-nak az első futóműve köztudottan problémás. ( Ha nagyobb sebsségről lassítva kanyarodsz érdekes dolgokat csinál) Erre volt valami megoldás a szervízbe. Nos amíg nálam volt nem lehetett elintézni a szervízt vagy időpont nem volt vagy vlaami más baromsággal fárasztottak. Az elromlott jobb hátsó kilincsemmel együtt akartam garanciába megcsináltatni. Egyiket sem sikerült...
- Nos a másik a fék, jól gyorsul szépen szedi a lábát ( mint minden villanyautó mondjuk) de a megállás nem az erőssége. Tehet erről a nagy súly, és az alulméretezett fékek is.
- Első lámpái a többi autómhoz képest közepesek. Vetítési kép vagy fényerősség miatt nem tudom.
- Nagy fordulókör, városban szar Jöjjön a külső ami már szerintem nem annyira releváns neked, mert ezek az Én szubjektív porblémáim, lehet mást nem zavarnak.
- hát igen azok az illesztések, elnézést az illesztések hiánya. Jobb oldalt volt ami szépen volt illesztve pár mm gap, de például az enyémbe a bal oldala elég látványos volt. Janati erre azt mondta volna még képek alapján is hogy totálkáros volt ne vegye meg senki . Volt ahol kisujjam befért. A kolléga Y-jába meg máshol voltak a rések fene se érti.
- A kinézete szerintem olyan semmilyen totál átlagos.
- Nincs szín fehér/fekete/piros ezekbe a színekbe én nem veszek autót, de ez az én hülyeségem ( A kék jó lenne de sajnos senki nem vette ebben a színben eddig 1db ot láttam bp-en)
- Baromi nagy ( hosszú, széles, magas) és nehéz feleslegesen.
Most csak a rossz doglok egy része jutott eszembe. Természetesen van sok előnye is azokat most nem hoztam fel, illetve nem létezik tökéletes villanyautó mindegyiknek vannak problémái és másokban is találtam olyan dolgokat ami miatt nekem nem kellettek. El kell dönteni mik azok a dolgok amik fontosak és kevésbé fontosak neked és úgy kell választani, a legfontosabb tényező mellett ami az ár természetesen. Elektromos modellekből ezek voltak nálam több/kevesebb ideig, Tayacan ( ez az ára miatt volt esélytelen, amúgy biztosan ezt választanám ), Niro, Ioniq 5, Kona, tesla Y, Renault E-tech, Mazda, Cupra
Azt néztem hogy a long range használtan már nem annyival drágább mint egy sima, és ugye dual motoros és erősebb is plusz messzebb mész vele. FL változatot nem akarok az már nagyon megszokás kérdése nincs egy sima index vagy ablaktörlő kapcsoló sem benne. De ahogy ismerem magam addig variálok míg valami más lesz belőle.
Hitvitába nem szeretnék belemenni. Én teljesen elfogulatlanul kötöttem ki egy model 3 mellett már egy jó ideje. Ha van igény tudok írni sok dolgot róla. Összességében: ha nem egy luxusautóból ülsz át, akkor tetszeni fog. Szerintem egy rohadt jó autó. Nagyon szerethető. Itthon ingyen töltöm, szóval ennél nagyobb fegyvertény nincs.
Mindenkinek: a hívőknek, meg a fikázóknak sincs igaza. Aki elvakult, azzal nem kell foglalkozni, aki meg divathater, azzal se.
Ez jó mert a 3-as vagy az S van képben. Tudom tud más gyártója is ilyen autót gyártani de ugye az mind suv és valahogy felesleges az a nagy légellenállás, plusz ezek már elérhető árban vannak 4-5 évesen, nem itthon mert itt mindegyik 200e körül futott nyugaton meg 100-150e körül teljesítettek.
Tyű, múltkor BMW i3 csopiban feltettem egy kérdést, vagy hárman is azt írták miért nem Model3-at veszek, alig bírtam ki, hogy csak normálisan válaszoljak, a vége az volt, hogy ha azt akarnék venni, nem BMW csoportban lennék.
Igen, és a felszopás az egy enyhe kifejezés rá ami ott zajlik. Mint a farkasfalka úgy ugranak rád hacsak azt mered mondani, hogy valaki nézzen meg egy másik modellt is. Benne vagyok az ilyen villanyautós csoporttokban, tudom.
A legdurvább, hogy van pár elvetemült amelyik bejár más márkák csoportjaiba is csak azért, hogy ott fényezze a Teslát.
Mindenki elfogult a saját autójával szemben egy kicsit hisz azért választotta mert abban találta meg azt ami jó neki. De azért kellene lennie egy határnak, meg némi önkritikának.....
Nekem volt tesla Y-om de már meséltem itt többször hogy ilyen rövid ideig sose volt autóm mint az. Illetve messze a legnagyobb csalódás volt számomra. Pedig szeretem a kocsikat, a tech cuccokért meg vagyok őrülve, van villanyautóm most is, és volt sok típus is a benzinesek mellé, de ez a tesla.... hát nem tudom pár mondtaba összefoglalni mekkora melléfogás volt számomra. Ráadásul a villanyautós topikokba akkora felszopás van az összes tesla tulajok részéről hogy hihetetlen. Személyes támadásnak veszik ha valaki nem teslát akar venni, vagy csak azt mondja nem erre gondolt. Ne tudd meg milyen durva hülyézést és lehurrogást kap. Cserébe folyamatosan kamuznak minden adattal, és tulajdonsággal hogy jobb színbe tüntessék fel a teslájukat .
Tisztában vagyok vele, mikor autót néztem akkor elmentem a Model 3-at is megnézni. A tesztvezetés kimaradt annyira silány az egész autó belseje, hogy ki is szálltam belőle egyből.