Persze tele volt a face mentegetőkkel, hogy nem is ő volt a hibás.
Mellesleg nem tudom miért de valahogy mindig ezek az AMG Mergák (ez is, az Árpád hídi pasas is, meg valamilyen Richárdnak is Mercije volt) a problémásak pedig a BMW a sportosabb prémium márka. M3-ast, M5-öst nem látsz így törni.
Ekkora tempónál 67m-t megy 2 másodperc alatt 2 útszéli jelzőt hagy el. Ja szabályosan megy és 100m-ről észreveszi, hogy kikanyarodik elé valaki simán megáll és még marad is egy 20-30m. Sőt lehet meg sem kell állnia.
Viszont 240-ről kb 50m után kezd el lassulni az autó és még legalább 300m kell mire megáll. Így kb esélye sem volt egyiknek sem.
Nekem is van oszágúti bringám, bár már nagyot tekerni nem annyira bírok tataként Igazából nem sok hely van, ahol ki bírnád magad tekerni. Az ilyen kitekerés, mindent beleadás pont jó lehet stressz levezetésre, amit helyhiány miatt nem tudsz megoldani.
Kb ugyanaz, mint autóval adrenalin forrást találni, kivezetni magadból a feszültésget, de nem tudod úgy, hogy ne veszélyeztess másokat. Bringával jóval kisebb a halálveszély.
Jelen történetben a mercis és az audis is keményen felelős, kíváncsi leszek az audssal szemben hogy járnak majd el. Nem fogták fel a veszélyét a gyorshajtásnak.
Ha nincs szerencséd rutinos sofőrként is beszophatod. Azért 2 kilo felett jön, index, belepillantasz a tükörbe, fordulsz és 2 másodperc múlva már bumm. Ahol ekkora mértékű a sebességtúllépés ott tapasztalt sofőrként is bajba kerülhetsz....
Sajnos a patkány megdöglött.
Pedig megédemelt volna egy nyaktól lefelé lebénulást.
A Merci egyesek szerint 240-nel ment legalább. Ki lehet számolni másodpercenként hány métert tett meg, mi ennek az észlelési ideje, és egyáltalán észrevehette-e a mamika, hogy itt baj lesz, vagy csak rutinból ment?
Ez igaz, ahogy írtam, a vegyes használatú, gyalogos/kerékpáros úton max 20-al lehet tekerni. Viszont:
-A gyalogosok egy része szarik arra a szabályra, h az út szélén menjen úgy, h a többieket ne zavarja, próbálom őket kikerülni, de párszor már azért taknyoltam majdnem, mert juszt is elém lépnek, úgyhogy beszereztem egy hangos dudát. Ill. már 7végén inkább az úton tekerek, ahol nincs ilyen bringaút.. persze ahogy jön a nyár, hamar ki fog ürülni, tapasztalat.
-Ahogy a többi járművön, a biciklin is kötelezővé tenném a tükröt. ÉS - ahogy írtam - a kanyarodási szándékot mindig jelezni kell.
Zsúfolt bringaúton ahol családok gyerekekkel, és valóban sokan tekernek, szó szerint sokan, nem úgy mint a fővásor felesleges bringasávjain, hanem szó szerint nagy a forgalom ott ilyen frekventált időben nem okos ötlet edzést tartani 30-as átlag tempóval...
Kerékpár sebességhatárok. Amiről mi sem tudunk pedig van jogsink:
- 10 km/h a maximum sebesség határ a “járdán” és „Gyalogos övezetben (zónában) miközben a gyalogosokat nem veszélyeztetjük.
- 20 km/h a maximum sebesség határ a „Gyalogos és kerékpáros övezetben (zónában)”, de ez a sebességhatár ezen belül a kerékpáros útra vonatkozik, melyet út burkolati jellel vagy eltérő színű burkolattal különítenek el. Lakó-pihenő övezetben is maximum 20 km/h a megengedett.
- 30 km/h a maximum sebességhatár a kerékpárúton.
- 40 km/h a maximum sebességhatár lakott területen kívül az úttesten (ennél a sebességhatárnál még nem kötelező a fejvédő sisak) és lakott területen belül az úttesten.
- 50 km/h a maximum sebességhatár lakott területen kívül az úttesten de csak abban az esetben, ha a kerékpáros fejvédő sisakot visel és utast vagy gyereket nem szállít. Vagyis most már mindenképp érdemes beszerezned egy bukósisakot, ha száguldozni szeretnél.
És igen ha balra fordulok bele kell nézni a tükörbe, de tegye a szívére a kezét aki nem szopna be 10 ilyen esetből legalább egyet. Ha akkora sebességgel közelít a gyökér hátulról, h belepillantasz a tükörbe, a következő pillanatban meg a 200-al versenyző ökör kivágódik előzni....
Legutóbb bringaúton tekertem, szemből jött egy kissrác, megvártam míg elhalad és rögtön fordultam balra, a mögöttem érkező versenyző (országútival tempót tekerő ökör) Majdnem belém jött. Mert neki a zsúfolt, gyönyörű árteres részen tekergő bringaúton hétvégén kora délután a rengeteg családos meg kisgyerek között kell tempót tekernie országútival..... Az ilyen ugyanakkora kretén mint az úton autóval versenyző....
Nézd, szerintem az alap dolgokat megtanuljuk a szüleinktöl, illetve a társadalomtól. Hogy kelj át a zebrán, a piros az tilos, már óvodában is szajkózzák. Valamint nagyon lényeges, hogy a mi generációnk többnyire már az autós korszakba született, a hátsó ülésben ülve megtanultunk közlekedni, vezetni, sokkal jobban is csináljuk. Pl. 1900-as évek első felében születettek jó eséllyel is fiatal felnőttként látták először autót, szerencsésebbeknek később lett is, de óriási hátránnyal indultak. Arányaiban véve sokkal több is köztük a rossz sofőr, hiszen gyerekként még lovakhoz voltak szokva.
Az értelmes ember az alapszabályokat külön KRESZ oktatás nélkül is tudja már gyerekkorban, az idiótákkal, telefonnyomkodókkal, aranyláncos kopaszokkal meg nem lehet mit kezdeni.
Ha nem is RID/ADR kellene, de a KRESZ-hez hasonlóan minimális veszélyes anyag ismeret sem ártana, pl hogy mit jelentenek a különböző jelölések a termékek csomagolásán, járműveken. Én megtanítom ezeket a saját gyerekeimnek ADR tanácsadóként, de a legtöbb embernek (beleértve a felnötteket is) fogalmuk nincs ezekről.
Ugyanígy lehetne pénzügyi ismeret, pl mi az hogy adó, ÁFA, hitel, kamat, stb.
A gyerekeimnek fogalmuk nincs ezekről, tőlem kérdezik állandóan. Simán lehetne az alapismeretek része, hasznosabb lenne, mint az évszámok, versmagolás, másodfokú egyenlet, meg a többi hülyeség, amivel a gyerekek fejét tömik.
De lehetne még folytatni: egészséges életmód, önvédelmi ismeretek, környezetvédelem, internet és veszélyei, illemtan...
Szerinted (szerintetek) száz gyalogosból/bringásból hány szegi meg úgy a kreszt, hogy nincs annak tudatában? Meg persze rendszámot a biciklire is. A jobbkezet leszaró nénike nem jogosítvánnyal a zsebében ült a rendszámos autóban?
Piroson áthajtó, tilosban előző, szabálytalanul parkoló (stb. stb.) rendszámos autót, motort, furgont nem látott még senki? Na, ugye...
Nem változtatni hanem pl általános iskolába 7-8. osztály körül kötelezően egy 10 órás kresz oktatást tartani, csak az alap dolgokról, nem kell a veszélyes áruszállításról vizsga elég ha tudják a táblákat és hogy hogyan kellene viselkedni gyalogos- és biciklisként.
Dehogynem! A követési távolság végett ökör voltam, ezt nem is vitatom, de ott ami nyáron van, az állatkert. Végig a seggemben voltak és toltak engem is, így esett meg a kocc. Ha nincs az a majom bringás vagy ha esetleg méltóztatott volna a STOP tábláját figyelembe venni, akkor nem történt volna ilyesmi, de ez már a múlt.