Nah, most kitúrtam 2 db 7 gen teszet az Autóteszt magazinból. Az egyikben 1.6 Sedan Civic van, ott hátulra kettős keresztlengőkart írnak. A másikban hot hatch-ek, including Type-R, ott pedig multilink a hátsó (elöl mindkettő MacPherson). Érdekességképp a másik 2 kompakt csúcsmodellben egyaránt occsós, csatolt lengőkar van (Corolla TS, Stilo Abarth).
Bescannelni lusta vagyok.. :-)
Attól még érkezhetsz kelet felől. Meg nálad ki tudja éppen hol vagy a világban.
És jah, a pontatlanság meg az újságírás kéz a kézben járnak és egyre nagyobb a barátság köztük manapság.
(Ha csak a nyelvtant és helyesírást nézzük, már akkor is... )
A 195/60R15 pl a 7gen dizel alapmérete volt. Ami helyett jó volt télre a 185/65R15 nyárra meg a 195/65R15. Így nyáron csak 2km/h-t csalt az óra 100nál.
Eskü nem tudom, egy autós újságban vagy oldalon olvastam ezt akkoriban, nem én találtam ki. Meg konkrétan nem értek hozzá, csak megjegyeztem ezt, de akkor faszság, ez van. Majd akkor elfelejtem.
(amúgy számítottam jöttödre kelet felől, hogy megmondd a tutit )
Mi az a MacPherson híd???
Elől van MacPherson futómű.
7 gen civic-ben hátul független felfüggesztés van.
8 genben jött be a csatolt lengőkar hogy lehessen Magic seat és a tank is a vezető és anyós ülés alá került.
9 genben maradt ez mert tulképpen 90%-ban a 8 gen padlólemeze.
10 genben lett újra fasza a hátsó futómű
11 gen meg alapban 10 gen padlólemez és maradt az ami a 10 gen
Mert akkor a 90-es éveket írták és akkor az volt, ennyi. Meg olcsóbb volt, ami egy polgári (civic) autóhoz inkább illett, mint egy drága méret.
Bazz, a 2001-ben kijött első 7gen Civic-hez is az első gyári méret a 185/70R14 volt. (ezzel is kaptam én is akkor)
Volt persze 195-ös méret is hozzá, de az alap nem azzal jött persze. Meg később lett Sport is, ahhoz volt a gyári 205/55R16-os gumi, ami elsőként volt alkalmas arra, hogy kihasználja annak az autónak is a képességeit végre, mert egyébként nagyon jó volt az a futómű is, hiába volt hátul "csak" MacPherson híd. (a Sport változatban nincsen külön futómű, ugyanaz van mint a többiben, nem véletlenül)
Jaja, csak nekem facelift van, ahhoz már az ajtón belül lévő címkén nincs is feltüntetve a 175/65R14-es méret, egy méret van, ami a 185/60R14.
Ehhez képest persze 15-öst használok, mert jobb, meg mert ezzel tényleg sokat megyek.
Ez van, neked is 20 éves a Jazz, nekem egy 25 meg egy 31 éves autóm van, abból kell válogatni, ami van.
De szerintem azért egy ideig lesz még a legyártott készletből utánpótlás ezekben a méretekben is.
Más nem, ha ugye az esetleges nem javítható defekttől tartasz, (ami érthető) akkor vagy vállalsz némi kockázatot, hogy nem lesz utánpótlás (de szerintem azért lesz) vagy fogod és veszel biztonság kedvéért egy ötödiket pótkeréknek, ha hosszú távra tervezel még az autóval, akkor megérheti a dolog.
(mert adott esetben, ha tényleg kapsz egy csúnya oldalfal kivágásos defektet mondjuk, ami nem javítható, akkor cserélhetsz minimum 2 gumit, hogy szabályosan ugyanolyan gumi legyen egy tengelyen)
Szerencsére nekem a 6gen-en van gyári méret 15-ös is, azt használom nap mint nap munkára úgyis, a másik 5gen pedig hobby, arra egyszer úgyis 16-os kerül, azzal sem lesz ilyen bajom.
Amúgy: a Jazz-re is létezik 15-ös gyári alufelni méret, ha nagyon leragadsz fejben ennél a problémánál, akkor szerezz egy olyan szettet és vegyél rá ahhoz való garnitúrát, para letudva.
Pont ma rendeltem amúgy ebben a méretben a kis 5gen Civic-re Sailun Atrezzo 4Seasons-t 185/60R14-es méretben.
Kimúlt a téli szett, (jó gumi, van még bőven profilmélység, de öreg már sajnos) a nyárit meg eleve használtan és kicsit öregen vettem és mivel sajnos egyelőre nagyon nem jutok el odáig sem időben, sem anyagilag, hogy feltegyem az amúgy már garázsban dobozában tárolt 16-os felniket rá (ésatöbbi) így most először életemben én is a 4 évszakos mellett döntöttem.
Erre is az egyik gyári méret a 175/65R14 pont (nyári ilyen is volt) de a téli garnitúra 185/60R14-es volt, amit kaptam hozzá és mivel jóval jobb volt vele az autó, annak ellenére, hogy téli és kicsit öreg volt, így a 4 évszakosnál is ennél a méretnél maradtam inkább.
(nem említve azt, hogy volt ugyanez a gumi 185/65R14-es méretben is, de abban drágább volt. De nem ez döntötte el amúgy)
Tudom, sokaknak az ördögtől való dolog, de semmit nem változtat az autón, (vagy inkább jobb is lesz) ha egy kicsit eltérő méretet nézel, azokban hátha van. Testvérem is 185/65R14-es méretet használ, de a 185/60R14-el sem jársz rosszul, sőt mindkét esetben a magasság alig változik, de a fékutat és kanyarodási sebességet, stb. egyértelműen pozitívan érinti.
Ezekben a méretekben újabb típusok is tudtommal jobban elérhetőek, főleg a 185/60R14-ben.
(mert nem igazán a perrel (/60-65) meg a felnimérettel (14-es) van a gond, hanem azzal, hogy a szélesség 175-ös, mert az ma már kicsit veszélyesen keskeny és már-már vicces, mert a fékút egy 165-175-ös gumival igencsak gyász, pláne egy adott és lehetséges vészfékezés esetén.....)
ja, nem így értettem, nem irtam le pontosan: ugy ertettem, hogy uj tipus nem jelenik meg ebben a meretben (uj darab, de regebbi tipus van sok)
mivel kevesebbet megyek, attérnék 4evszakosra,
megjelent a Nexen Nblue 4 Season 2 - de ebben a meretben nincs, pedig az elödnel allitolag jobb, es az is eleg jo volt ar/ertekben
megjelent a Continental AllSeasonContact 2 - de ebben a 175/65 R14-ben nincs, pedig az elöd szep kiegyensulyozott volt tesztekben es ez a tesztekben jobb
Michelin CrossClimate-böl ugyanigy csak a regi van azt hiszem 175/65 R14-ben
lassan pedig kellene vennem, a Nexen Nblue 4season, Vredestein Quatrac (z ujabb Qautrac 5 szinten nincs ekkoraban), GoodYear Vector 4Seasons Gen-3 -bol valasztanék ma
epp ma gondoltam ra: aztan ha regebbi tipusu gumival olyan defekt lenne (katyu, szalszakad, ..), ami nem javithato, lehet egy regebbi tipusubol nehez lesz ujat talalni