minden EBC betétre írja, de mindegy is, mert sztem maradok a gyárinál
"Minden új fékalkatrészt be kell járatni, de ez különösen igaz az EBC fékbetéteire. Bármely EBC fékbetétet is választja, minden betét „pluszos betét” vagyis megtalálható rajta egy speciális bekoptató réteg (Brake-in)....."
Úgy van. Saját tapasztalat: mint említettem egyszer "verseny" féket tettem az EP3-ra.
Ez tavasszal volt, tök jó volt, telt-múlt az idő, majd jött a tél. Szépen megyek Pesten, majd egy lámpánál kicsit hamarabb kellett megálljak mert éppen pirosra váltott de én meg lendületben voltam.
Na taposom a féket.....semmi....kocsi megy tovább mintha semmi nem történt volna. Már két lábbal nyomom a pedált kocsi alig lassul...
Szépen ahogy kell begurult a kosi a kereszteződés közepére és mázli hogy éppen még nem jött keresztbe senki.
Na másnap rendeltem a gyári féket bele...akkor fogadtam meg, hogy soha többet semmilyen sport vagy verseny féket nem teszek fel utcára, Jó a gyári vagy azzal megegyező minőség. FK2-n gyári facelift FK8 van ami majdnem versenynek mondható ugyan, de utcán is jó.
Engem ez a mondat fogott meg: " A megfelelő bekoptatás után, viszont egy sokkal tartósabb féket kap és a fékbetétre megadott hőtartományban 100% fékhatás érhető el."
Ez a megadott hőtartomány mennyi? Én pl. igen szomorú lennék, ha valaki mondjuk autópályán azért ér utol, mert a csúcsszuper versenyfék jéghideg és 150 °C alatt fing, így első pedál lenyomásra 30%-kal nagyobb fékutat eredményez, mint a leghitványabb, utángyártott, olasz szar.
Én csak azt nem értem hogy az új betétnek és az új tárcsának miért kell 3-6000km ahhoz hogy pontosan felfeküdjenek egymásra? Ha újak és minden jó akkor a felrakás után max 5-10 fékezés után tökéletesnek kellene lennie. Ami még érdekel hogy ha hosszú távon használom akkor is elég a 6000km holott esetleg csak 200x fékezek vagy ha városban teszem bele a 6000km amikor kb 20000x fékezek
"Mit érdemes tudni az EBC sport fékbetéteiről?
Minden új fékalkatrészt be kell járatni, de ez különösen igaz az EBC fékbetéteire. Bármely EBC fékbetétet is választja, minden betét „pluszos betét” vagyis megtalálható rajta egy speciális bekoptató réteg (Brake-in), melyre azért van szükség, mert az EBC betétek sokkal keményebbek más fékbetét gyártók termékeihez képest. Ezen bekoptató réteg (Brake-in) segítségével, viszont hamarabb elérhető az új féktárcsa és fékbetét összekopása, ill. használt féktárcsa esetében, ezen rétegnek köszönhetően a féktárcsa teljesen lesimul.
Az EBC Brakes ezt a bekopási időszakot saját weblapján kb. 8000 kilométernek tünteti fel, de saját tapasztalunk alapján kb. 3000-6000 km alatt ez megtörténik. Ezen időszak alatt, természetesen kerülni kell a füstölésig való fékezést, hisz ezzel csak felégetjük fékbetétünket és „üvegessé” válik a felülete.
Nagy ritkán előfordulhat, hogy EBC fékbetét vásárlása után, visító hangot ad a fékbetétünk, de itt szeretnék megnyugtatni mindenkit, hogy ez a bekopási idő után teljesen megszűnik. A megfelelő bekoptatás után, viszont egy sokkal tartósabb féket kap és a fékbetétre megadott hőtartományban 100% fékhatás érhető el."