Van benne logic, de igen szűrőfajta és szűrő anyagától is függ meg hogy maga a szűrő mire van méretezve.
Mert azért itt is látszik, hogy csak bizonyos méretű részecskéknél van nagy különbség ami pont abból fakadhat hogy maga a szűrő struktúrája meg anyagágól adódik. Más anyagnál más méretű részecskéknél lenne ez a "csúcs" miközben a teljes spektrumon meg semmi difi.
de ha betétes, akkor az apro lukak egy resze porral tömödik (reszben), es igy a nyomasvesztesege = ellenallasa megnö, de kevesebb (nagyméretü) luk marad rajta
...van "iskola", akik szerint siman több 10e km utan jobban szür, de persze nagyobb a nyomasvesztesege is
...a nyomasveszteseg persze csak igen magas motorteljesitmenynel relevans, kisebb teljesitmenyhez, kevesebb levegötömegaram es annak megfelelöen ~negyzetesen kisebb nyomasveszteseg tartozik (fele tömegaram ~ negyede nyomasveszteseg)