HONDA fórum
2024. július 5. péntek, 22:46,  Emese, Sarolta Legújabb regisztráltunk: jeklizoltan 0 




A válaszok és azok válaszai a hozzászólásra, kifejtve
Téma neve

#321218 Shad 0  2024. február 15. 14:07:29 re: #321217 (Mykee + )  ←  ‹›  0 | rejt
nálam az olaj és a hibrid gari dobja meg. 0w20-ból nem engedek, de lehetne 5w30-al is, szóval ezek nélkül nekem is 70 körül lett volna nyáron az a csomag amit leírtam.

2024. február 15. 14:07: Szerkesztve Shad 0  által, megtekintés

#321217 Mykee +  2024. február 15. 13:10:29 re: #321210 (Shad 0 )  ←  ‹›   →  ↑  +1 | rejt
Én csak pislogok ezeken az összegeken [SMIL:/zavarbanvan/embarassed.gif] . Nekem ez az i30N-re 65.000 Ft hivatalos szervízbe, a 2 éves kocsira...
2024. február 15. 14:07:29: megválaszolva Shad 0  által, → #321218 

#321212 KawaBazsy 0  2024. február 14. 21:05:01 re: #321211 (Adameus + )  ←  ‹›  0 | rejt
Az biztos, hogy ezek már olcsók, főleg sok kilométerrel, ez ugye a magas fenntartási költség miatt van. Az is fix, hogy kitűnőek autópályázni, ha vkinek sokat kell messzire utazni, s belefér, jó választás. Amúgy átlagos felhasználásra én nem látok akkora truvájt benne, legalábbis engem a konkurens 530d BMW (2011-es) egyáltalán nem fogott meg, amikor nálam volt, s árultam. Jól ment, halk volt, ahhoz képest jól is fogyasztott, de semmi plusz érzést nem adott ami miatt ki szeretném fizetni a szervizelési felárat. S ha összehasonlítom monnyuk az ATS-el, az például sokkal inkább kiváltja bennem a sportautós érzést, s azt, hogy akarjak vele csapatni egyet. :-) S itt nem kell tartanom extrém mértékű pénztárca apadástól.. Az én ismerettségemben inkább azok vesznek ilyesmit, akik mutatni akarják, h szalad a szekér, nem pedig a prémium tulajdonságok miatt.

#321211 Adameus +  2024. február 14. 20:41:01 re: #321210 (Shad 0 )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Meg tudom érteni, de összességében ez egy relatíve olcsón is megszerezhető autó, sokat már nem lehet bukni rajta, ugyanakkor olyan dolgokra képes, amikre nem is gondoltam volna előtte. Ad egyfajta élményt, természetesen nem kanyarvadász, de a benne lakozó erő, az összkerékhajtása és a váltója azóta is hiányzik. Amikor megvették, aznapra volt családi programunk egy másik településen. Mindenféle hivatalos és nem hivatalos autókölcsönzőt felhívtam, augusztus első fele, sehol semmi, egyetlen helyen volt nem műszaki hibás bérautó, egy Mitsubishi Space Star lett jobb híján, egy Debrecen melletti településről. Miután kifordultam vele a főútra, mentem pár métert, és hirtelen olyan hangos lett, hogy "ejj, ebben meg mi szállt el" gondolat lebegett bennem. De hamar kiderült, hogy csak annyira nem volt hangszigetelve, hogy az út minőségének megváltozása is kegyetlen módon beszűrődött az autóba... Az egy szintén 2004-es autó volt, de nem akartam vele 90-nel se menni. [SMIL:/smile2.gif] Második-harmadik autónak hibátlan az is, illetve a motorja olyan finoman járt, hogy egyszer azt hittem lefulladt...
Nem igazán szoktam gyorsan hajtani (a 80e km alatt egy csekket sem kaptam), de ezzel az Audival néha nehéz volt megállni, illetve amit imádtam benne, hogy mondjuk városon belül 1-2 mm gázpedál mozgatásra is úgy indult meg mindenféle erőlködés és extra hang nélkül, hogy igazán jólesett. Egyik szintén autószerető barátom kérdezte, hogy na és mennyi a turbólyuk, erre akkor (utólag némiképp megbánva) azt feleltem, hogy nincs, de természetesen van, csak turbótöltés nélkül is már igencsak érezhetően megindul. És ez még csak a 224 lóerős (450Nm), a Bejemves kollégának pedig már elvileg a 239 lóerős verziója van.
2024. február 14. 21:05:01: megválaszolva KawaBazsy 0  által, → #321212 

#321210 Shad 0  2024. február 14. 19:37:07 re: #321208 (Adameus + )  ←  ‹›   →  ↑  +2 | rejt
nekem ezek az összegek is meredekek [SMIL:/szetvert.gif]

ahhoz képest, hogy a toyotánál 90-bőll meg volt nyáron az olaj+fékolaj+szűrők+hibrid garancia és europe assistance hosszabbítás.
2024. február 15. 13:10:29: megválaszolva Mykee +  által, → #321217 
2024. február 14. 20:41:01: megválaszolva Adameus +  által, → #321211 

#321208 Adameus +  2024. február 14. 17:13:57 re: #321207 (Shad 0 )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Két év és három hónap alatt történt, munka miatt is mentem vele. Volt rizikó a vásárláskor, de pl. csak élőben derült ki, hogy végig vezetett szervizkönyvvel rendelkezik...

Összességében nem költöttem sokat az autóra, bár nem emlékszem mindenre, csak egy-egy apróság volt ahhoz képest drágának tűnő. Előrebocsátom, hogy a szerviz, ahová hordtam, olyan, hogy nagyban miattuk lett utána is VW csoportos autóm, ezekhez értenek, az eddigiek alapján jól.

Első beszaratósabb probléma az volt, hogy az autó egyszer csak nem akart igazán gyorsulni, csak nehézkesen, és eléggé füstölve. Ennek a motornak hengersoronkénti csappantyús megoldású levegőáramoltatása van, az egyik sor elszállt (szerviz tulaja a munka után mondja, hogy ennek darabja 120e, de ne aggódjak, megoldották máshogy), valami csappantyú nélküli megoldás létezik erre, a turbót is áztatták, 3 db valami kipufogó alkatrészt cseréltek és egy izzítógyertyát, a hibajavítás vége 80e lett (erősen tartottam attól, hogy 3-4-szer ennyi lesz).
Egyszer a jobb hátsó lámpám nem akart megfelelően működni (se index, se féklámpa...), csatlakozót kell cserélni, 50e. Gondoltam az úgy egy csöppet erős egy csatlakozóért, de ez csak egy általuk használt név volt, élőben egy komplett panelt cseréltek az autóban, nem a lámpatestben.
Az egyik legnagyobb szopás az elektronikus kormányzár benne, igencsak örültem, hogy otthon romlott el. Ez olyan, hogy be se tudod indítani a hibája esetén az autót. Géppel kell feloldani, majd irány a csere (nem emlékszem pontosan, talán 80e lett volna), vagy ki kell iktatni, mert egyszer, minden előzmény nélkül az új is le fog tiltani. Utóbbit csináltattam, talán 25-50e között volt. Az utolsó váratlanabb kiadás az egyik oldali kézifék kábelköteg csere volt, 57e rémlik erre. Ekkor gondoltam arra, hogy lehet újítani kellene autót...
A szokásos, olajcsere átvizsgálással szerintem mindig 100e felett volt, de egyrészt mindig volt valami extra munka is benne, illetve 8 liter motorolaj, szűrők cseréje. Mellékesen többször megjelentem náluk műszerfali vagy egyéb hibajelézés miatt. Gyári géppel megnézték, esetleg törölték a hibát, a legtöbb ilyen műveletért viszont nem kértek pénzt. (Rémlik, hogy egyszer 2-300e közti összeget hagytam a szervizben, de már meg nem mondom miért, lehet motorolajcsere + automata váltó olajcsere?)
A klímával lett valami eladáskorra, de megvették úgy, némi alkuval.

(Még szerviz téma: egyszer egy Accordra kértem árajánlatot a debreceni Honda szerviztől, válaszban szerepelt, hogy a levegőszűrőt meglesik, és az alapján döntik el, hogy cserélik-e. Válaszoltam, hogy azt mindenképpen kérem cserélni, de mondták, hogy majd a szerelő eldönti...)
2024. február 14. 19:37:07: megválaszolva Shad 0  által, → #321210 


Az eredeti hozzászólás
#321207 Shad 0  2024. február 14. 15:46:16 re: #321205 (Adameus + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
"Időnként nem volt olcsó egy-egy hiba"

Valami konkrét? Mert 80e km az tippre olyan 4 év lehetett, de lehet annyi se. Azért az úgy nem túl vonzó.
2024. február 14. 17:13:57: megválaszolva Adameus +  által, → #321208 



Felhasználói lehetőségek
Felhasználói neved:
Jelszavad:







Get Firefox!

 A weboldal tartalmának másodközlése, felhasználása csak a jogtulajdonos engedélyével lehetséges.
Moderáció és szabályok

Szerver load: 0.3, 0.37, 0.37
Oldalgeneráláshoz felhasznált idő: 0.084 mp, 13 query