De neked ugye 2.4-es volt, az simán lekezeli a 225-öt, (ha szekér, ha nem, legalább tudsz kanyarodni) nekem csak a 2 literes. Nem mondom, hogy élhetetlen volt, közlekedni simán lehetett azzal is, de ahhoz már én is hiányoltam némi kraftot.
Tudomásul vettem, csak leszarom.
(persze a mérték nem mindegy, de az általam eddig használt eltérések nem az ördögtől valók, ezért formálom csak meg a jogot magamnak)
Bocs a nyegle reakcióm miatt, de már múltkor is megtalált valaki ezzel, amikor leírtam milyen gumi volt az Accord-omon és már a makkom ki van tőle. Pont nem én vagyok az, aki egy adott gumiválasztását ne gondolná át alaposan.
Elmagyarázom: Amikor elhoztam az Accord-ot, akkor 18-as felni volt rajta és ha jól emlékszem 225/40-es gumikkal. (akkor megnéztem pontosan, de már csak emlékezetből írom most)
A lényeg, hogy akkor megnéztem, hogy ennek a pontos váltója a 215/50R17.
Mivel a 18-asok nem értek bele sehol, teljesen jók voltak, stb., így ez a méret került fel.
De nem csak ezért. Azért is, mert 205-öst kevésnek gondoltam az autóra, (télre persze jó a 205/55R16) a 225-öt meg soknak. Ezért 215 lett. Ennél viszont a tököm se akart /45-öt, mert jópár éves tapasztalatom szerint, ami /50 alatt van, az biza pattog, számomra kezd erősen kényelmetlen lenni. Ezért IS lett a /50-es.
Akkor amúgy megnéztem és igen, a km óra ilyenkor csal, de 100-nál kb. 3km/h-t. Na ez engem tényleg nem tud zavarni, sem érdekelni, hogy őszinte legyek.
A balesetes dolgot meg értem, de ez alapján az utakon közlekedő autósok kb. 30-40%-át börtönbe zárhatnád. Nem mondom, hogy nem történhet meg adott esetben, de ez szimpla faszhegyezés, amire szarok.
Az autó viselkedése meg: A gyári 205/55R16-hoz képest kb. ezerszer stabilabb volt az autó (fékezésnél nem kérdés) és kanyarban is az én képességeimmel és bátorsági szintemmel egyszerűen nem tudtam kicsúsztatni a seggét, de az eleje se lett nagyon alulkormányozott sosem, pedig egy "wagon" volt, mert ugye nekem Tourer-em volt.
Ja igen, és utólag szólok, a 7gen Civic-emen is 205/50R17 szett volt (ami nem gyári, mert maximum a 205/45R17 lenne az, de az is csak a Type-R-re került fel) és olyan stabil volt az autó tőle mint a beton.
Pátkai Zsoltitól (aki nem egy kutyaütő gyerek) vásárolt CW 7gen CTR-en is 215/45R17 szett volt és rohadt jó volt tőle az autó. Persze ejnye-bejnye, mert nem gyári méret, az csak a 205/45R17 lehetett volna. Botrány, dobjuk tűzbe őt is.
Előre pedig arról is szólnék, hogy az 5gen-emre is 195/50R16 gumik kerülnek majd, (kint 205/50R16-ot is tesznek rá simán) ami szintén nem gyári méret és szintén botrány lesz. De azt már tuti nem írom majd akkor be, nehogy én legyek a közellenség.