Annyit tudok, hogy a gyári "penta" 17*7-es az 9.9 kg vagy kereken 10 kg. De inkább a 10-re emlékszem. Valahol egy Honda oldalt túrtam még annak idején és ott a gyári 17-eseket mind 10 kg-ra mondták
Én télen a gyári 16-os 205/55R16 gumimérettel rendelkező felnivel megyek ,nyáron meg 17-esre váltok. A 17-esem olyan széles mint a gyári csak az ET száma más. Én amit észreveszek az az, hogy míg a 16-ossal talán-talán kényelmesebb az ilyen-olyan utakon a gördülés addig kanyarban a 16-os sokkal alulkormányozottabbnak tűnik. Nekem a 17-essel azzal az ET számmal sokkal kiegyensúlyozottabb. De ez szubjektív. Sok versenyen ahol még ilyen accordokkal indultak mindenhol 17-es felnikkel mentek, most ilyen túraautó szerű versenyekre gondolj. A 18-asat azt meg határozottan nem ajánlom. Annyira megfogja a kocsit, hogy az nem igaz. A 17 egy jó és ideális megoldás. Mondjuk annyi még, hogy az én 17-esem jó 1.6 kg-val könnyebb mint a gyári 17-es. ez is sokat számít gondolom. Így furcsa de mérlegen a nyári 17-esem picit könnyebb gumival mint a gyári 16-os télivel...
Vezetgetek az Accord mellett mindig más autókat is. Most már eljutottam vagy jutottunk oda, hogy az Accord egy kifejezetten könnyű autónak számít a maga kb 1400 kilójával. Az enyém amúgy is gyári sportfutóműves, ültetett és a gyárinál sokkal kijjebb lévő ET számú felnivel használom. Évek óta mondogatom, hogy semmivel nem kanyarodok olyat mint az Acdorddal, egyik autó sem tudja úgy bevenni a körforgalmat... Nos igen. Ha meg olyat akarsz ami meg mégjobb akkor már eegy eleve a sportosságnak épített márkatársánál kell keresgélni pl egy TypeR civic. De a mostani elhízott ilyen-olyan rugózású átlagautókhoz képest ég és föld...
Igen, ez igaz, én is megszámoltam, hányat tekeredik.. :-) De amúgy mindenben hozza a sportkupés feelinget, totál a Celicámban érzem magam, ha megyek vele, csak itt elférnek a kölkök is, meg a szánkó a csomagtartóban. :-) De nem szeretnék Euro-R-t, pont az tetszik ebben, hogy nem kell szénné forgatni, hogy jól menjen, már a közepe is mindenre elég, a teteje csak mókának van, ha az ember meghallgatná a hangját.
Nekem van egy olyan érzésem, hogy az Accord sosem fog ugy kanyarodni, mint a hivatkozott off autók, akármilyen gumival és futómüvel. Amit szerintem hiányolsz belöle az a sportos áttételezésü kormány. A hagyományos olajos szervóval emlékeim szerint vagy 3 és felet forgott a kormánya a két véghelyzet között. Ebböl nem lesz sosem penge, azonnali kanyarodás. De próbáld ki. Vagy vegyél Type R-t. Azok jól kanyarodnak. :-)
Az ATS nagyon jól hozza a sportos autóim (MX-5, Celica, Eclipse) tulajdonságait limuzinként, de azt a nagyon penge, azonnali kanyarodást nem érzem, mint azokban. Eddig a tengelytáv, meg a súly számlájára írtam, de eszembe jutott, h azok is a peres, nyárig gumikkal voltak jók ebben, a ballonos télivel már nem. S ugye itt a gyári méret 205/55, mint pl a VW Sharanomnál.. Az Alfa 147 is pengén kanyarodott, ott is ugyanez volt a futómű szerkezetileg, de ugye a 215/45R17 gumival, nem padiga téli, 15 collossal. Kinézet kevésbé érdekel, majd Gergice kerekén megnézzük, h van e változás.
Teljesen más a kettő. Nekem télen ATS “penta” 16”, nyáron 8gen Civic Sport 17”. Nehezebb is jóval a 17-es, így simán érezni a rugózatlan tömeg növelés miatt is a különbséget. Irányíthatóság és komfort is jobb a 16-ossal. A 17-es meg jól mutat. Budapesten egyértelműen a 16” kényelmesebb. 17 éve van meg a kocsi, ebből az első két évben futott csak 16-ossal télen, nyáron.