Nekem 5 hengeres még csak dieselben volt. Elsőnek 27 éve egy Audi 100 Avant, 2.0 szívódénessel, 69 ló. :-) Alapjáraton is jobb a hangja, nem kopácsolós, hanem inkább morgós. Forgatva meg még jobb. Érdekes, h a karakterisztikának is jót tett, pörgősebb volt az a motor, mint a 4 hengeresek. A cégnél lett véve akkor újan egy VW LT max, abban a legendás 2.5 TDI volt, na az is jó hanggal forgott le, s jól is fogyasztott. Meg volt picit Touareg az R5-el, az is rendben volt hangilag. De persze, hogy a benzines szól jobban, de ha vmi miatt diesel kell az embernek, akkor min 5 henger, s akkor kevésbé fáj. :-)
Utánanézegettem régebben ennek az 5 hengeres témának, hogy mit lehetne venni, hogy kipróbálja az ember Az első gondolat valószínűleg mindenkinél az Audi, aztán van Volvo (ugyanaz: RS Ford), VW, Lancia/Fiat gyártóknak mind van 5 hengerese, aztán az ember rátalál a Hondára is Nekem a dízel 5 henger nem tetszik, az alfa 159-ben van 5hengeres dízel, de hogy jól szóljon, _szerintem_ kell a fordulat, és akkor meg benzines kell
Nem sámli, életemben nem hallottam még a típusról, sem 5 hengeres Hondáról. Nekem is V8, meg sor 5 a kedvenc hang, főleg dieselnél kell min 5 henger, h normális hangja legyen. :-)
Nekem az 5hengeres motorhang a kedvencem Kár, hogy ilyenhez nehéz hozzájutni Európában. Tudom-tudom, lehet találni, de már sikerült elhessegettem a birtoklási vágyat
Érdekes adalék, hogy első középmotoros, akárcsak az S2k, csak ez elöl hajt.
Igen, a gr yarisban a 3hengeres turbó van. Hosszútávú megbízhatóság kérdéses, de én személy szerint ezen egy toyota tervezésű motornál nem aggódom.
Ellenben mint jelenlegi és múltbéli Subaru tulajdonos a boxer tartósságával kapcsolatban megvannak az aggályaim
Az amúgy jól hangzik, hogy a BRZ kényelmes magas embernek is. Az STi is rendben van, de az ülés lehetne kényelmesebb, egy hoszabb ülőlapnak és még egy kb 3 centi hátrafelé ülés-sínhelynek tudnék örülni.
Pár hónapja leírtam, de szívesen leírom még egyszer.
Egy '97-es Full Time 4WD Legacy Wagon Limitedből ültem át a BRZ-be. A nyilvánvaló fizikai meg korbeli különbség mellett is teljesen más galaxis, boxermotor ide vagy oda. De abban a szaksajtó és az autókhoz nálam jobban értők is azt mondják, hogy ez a páros (GR86/BRZ) az uccsó fáklyavivő ebben az agyonvillanyozott, SUV-osított, teljesen fenntarthatatlan 'zöldbuzi' hájpolásban. Mármint a megengedhető kategóriában.
Fél éve van meg, a dugóban való kalippózást leszámítva öröm minden egyes kilométer. Végiggondolt, céltudatos és minden túlzást nélkülöző. Nyilván elfogult vagyok, de külsőre is eszméletlen szép lett, főleg a segge. Vannak hibái, de melyik autónak nincsenek? Top gyártás és összeszerelés (Made in Japan), jóllehet a belső műanyagjai helyenként a bóvli kategóriát súrolják. A két méteres magasságommal hibátlanul elférek, hosszú távon sem fáradok el, a csomagtartója meg bődületesen nagy! A belseje, mint egy cockpit, körém van építve az egész, minden karnyújtásnyi távon belül, letisztult műszerfal és kijelzők.
Egyébként a BRZ-nek az első sárvédői, az ajtajai és a teteje is alumíniumból vannak! ;-) Úgy hajt hátulról, hogy a Clark Ádám téren hármasban is észnél kell lenni. :-) A négyhengeres FA24-es új motor baszott jó, alul már jön a nyomaték és magas fordulaton sem lankad. Sikerült mostanra 9.5-re levinnem az átlagfogyit az első két hét 18 literes átlaga után.
Nem állítom, hogy nem dobna az élményen egy összkerékhajtás, de ez ugye a Trueno/Levin örökséget viszi tovább...... :-)
A Yarisban tudtommal 3 hengeres van turbóval, vannak kételyeim mind a hosszútávú, mind akár a középtávú tartósságot illetően.
Élőben ugye még nem lehetett megnézni, mert új modell, de nekem a képekről nincs bajom a műszerfallal, az tetszik, hogy a vezető felé van fordítva, és engem emlékeztet az mk4 Suprára.
Nekem a BRZ és a GR Yaris közül a Yaris kellene, de én alapvetően rallybolond vagyok, és kedvelem a 4kerék hajtást. A GR Yarisban ott a megerősített bódé, a kézifékre leoldó hátsó hajtás, karbontető, alumínium "nyílászárók" szerintem sportautós az eléggé. De mindezenáltal a BRZ is egy jó autó lehet, ha valaki azt érzi magáénak.
Szerintem ne irigyeld öket. A müszerfalát láttad? Persze Rally és funkcionalitás, kilátás meg minden, de szerintem így 2024-ben az új Yaris kabinja egy vicc. Pont mint egy autó paródia. Az autó persze biztos jó, de a BRZ ledcsík nélkül is sportautóbb.
Valahol irigylem az új GR Yaris tulajokat, hogy a Toyota ennél meglépte azt, amit a GR86/BRZ-nél nem, hogy egy LED-csíkkal egybeérnek a lámpák középen.
Nekem a BRZ-nél ehhez 200k-t kéne rálcsolni. -___-
De milyen érdekes, hogy bő 25 év után újra ez lett a trend, hisz a 97-es Legacy kombimnál (meg utána is) is már megvolt ez a design. :-)
Ha a civicen oldalt lenne az egy,akkor oké. De így középen az a kilógó pöcs nagyon hányás szerintem. De ez legyen a legnagyobb baja, bárkitől elfogadnám még így is.