65 fokos vízzel vigyázz, nem véletlenül nem tekerik feljebb. Azért az már éget, egy véletlen csap eltekerés és megvan a baj, az égésnek meg örökre megmarad a nyoma.
Nekem mindegy, hívhatod aminek szeretnéd, én csak azt mondom, amit a szakember mondott nekem. Én is keringetésről hadováltam neki, aztán ráncolta a homlokát. Majd kinyögte, hogy "áá, cirkulációt szeretnél". Illetve ha rákeresel bármilyen szakmai oldalon, akkor is cirkulációnak hívják. Mert a keringetést/keringtetést/keringetetést azt a szivattyú végzi, vagy ha nagyon tetszik, akkor te végezteted vele. De a rendszer/technológia/találmány neve cirkuláció.
Amúgy nem keringetőnek hívják, hanem cirkulációnak. Nekem van, és ha nem lenne, akkor sírnék. 53 fokos víz van egy indirekt tárolóban, abból cirkuláltat. Úgy csináltam meg, hogy a cirkulációs csonkra, amin ugye a cirkuláció keringető szivattyúja van, tettem egy hőmérős kapcsolót, ami akkor kapcsolja be (helyezi áram alá) a keringetőt, amikor eléri az általam beállított értéket. Nálam 32 fokra van állítva, tehát a ház összes csapján ha csutkára nyitom a melegvizet, akkor minimum 32 fokos vizem van. Télen nem fagy le a kezem, illetve nem kell 2 percig folyatni a vizet, hogy tudjak kezet mosni, vagy fogat mosni (öblíteni) stb. Valamint energiatakarékoa is, mert azt a pár liter vizet gyorsan megtekeri, aztán sokáig tart mire lehül.
a keringtetőt simán lekapcsoljátok azt kész. persze soha nem lesz az igazi mert ha a legrövidebb nyomvonalon húzta volna el a csövet, sima leágazásokkal, sőt mi több ahol nincs nagy vízhozam igény vékonyabb csővel, akkor máris brutálisan csökkenthető a feleslegesen elfolyatott víz. De a vízszerelők fétise a 20as cső , ami méterenként kb 2 deci belső térfogat, a 16os elég 1 fürdőre semmi eltérés és pont a fele 1 deci vizet tartalmaz.. Namost 10 méter esetén már 1 litert lehet spórolni azzal ha olcsóbb csövet használunk.
Az egész keringetető rendszer ez faszság, én mikor még ilyennel foglalkoztam sokszor könyörögtem hogy NE akarják. Ha rövid nyomvonalat használnak és megfelelő vastagságú csöveket, akkor a legtávoláabbi pont esetén is max 1.5 liter víz meg a kukába, ellenben utána az összes többi csap esetén már csap pár deci a veszteség és ott a meleg..
Én már megbántam ezt a keringtető rendszert, mert azt mondták, hogy így nem kell annyi hideg vizet kiengedni, mire megjön a meleg víz, de ez se nagyon működik. Így is elég sokáig kell engedni.
Viszont most már sokat nem tudok tenni, mert az egész falban van, ráadásul, aki csinálta az el is ment Angliába, így csak komoly bontással lehetne véghez vinni, de azt meg nagyon nem szeretnék 3 évvel a felújítás után.
Első körben kipróbáljuk tényleg, hogy feljebb vesszük a bojler hőfokát. A kazán 60 fokos vizet csinál, a bojler eddig 65 fokra volt állítva, de ez megér egy próbát. Ez tényleg nem kerül semmibe.
A kazán kiiktatására javasoltam a bypass szelepes megoldást ami csak akkor iktatja ki a kazánt, ha éppen nagyobb vízhozam kell mint amit a kazán le tud kezelni.
Ennek le is írtam a hátrányát, mégpedig azt, hogy ha van nagy vízhozam ki is használjátok, tehát a kazán ritkán kellene hogy fűtsön.
A vezérelt áram pont ezért rossz nektek, mert bár olcsó, de ha elfogy a bojlerben levő víz amit felmelegített elekromos módban, akkor a kazán által melegített vizet kapjátok ez kb az ami éppenhogy elég meleg zuhanyzáshoz. Ezt tapasztaljátok.
Ha azt akarod hogy amikor a bojlerből kifogyott a meleg víz, és csak akkor menjen át a gázkazánon az is megoldható csak akkor az több szeleppel... De létező megoldás, kérdés az, ha lenne egy 200 literes bojler magas víz hőmérséklettel akkor is kellene ?? Szerintem akkor már nem igazán.. Bár igaz, a keringtető rendszer rengeteg hőt elvesz a használati melegvíztől...