a szoftverben nincs különbség és mivel már a gyártást is hamarosan le fogják állítani, vélhetően nem is lesz...
(a honda egyébként sem híres ilyen értelemben a "digitális termék támogatásról"...)
a #730 alatti magyar E-ben van a legtöbb km amiről tudunk...(az elsők közüli, tehát 2020-as...)
egyenlőre probléma mentes az autó...
(bár kevés még a tapasztalat, de biztató, hogy sem a nagy akkuval, sem a töltéssel/töltés felvétellel, sem a szoftverrel sem volt idáig probléma...a mechanikus részekkel meg egyébként sem szokott a hondákkal...)
összesen 3 kis akksit fogyasztott el idáig...
de ez iparági probléma...
Vagy az is lehet, hogy a norvégoknál alapvetően más a szoftver, mert számítanak a -30 fokra. De ez persze csak fantazmagória részemről.
Amúgy, ha az általad említett 3-400k km valós lesz, avagy addig nem változik nagyságrendekkel a valós hatótáv, az már szerintem is egy teljesen elfogadható dolog, pedig én ugye ezt tartom a mostani technika fő gyengeségének, de ez akkor már nem is olyan rossz.
ha túl hideget érzékel, akkor az akku védelem miatt korlátozza a kivehető teljesítményt...(teknős üzemmód...)
a hivatalos gépkönyv szerint, ha a nagy akku hőmérsékete -30 fok alá kerül, akkor nem indítja el az autót...
ennek ellenére norvégiában és svédeknél is bőven -30 alatt használják az autókat...
(most vagy azért mert melegebb helyről indulnak, vagy az akkupakk ennek ellenére sem hül -30 alá, vagy a menet közbeni temperálás nem engedi, stb, stb...)
de összességében ki van azért találva...
nálunk azért ilyen szélsőséges időjárási viszonyokra azért reméljük nem kell számítani...így itt az akkupakk élettartamát alapvetően nem kellene, hogy befolyásolja...
(az E a degradációt részben a 20% pufferrel fedi el -ami iparági szinten is elég magas-, így vélhetően normál használat mellett 3-400e km-ig (?) érdemi degradációt -értsd wltp hatótáv- csökkenést nem fogunk tapasztalni...egyébként nem minden gyártónál van ez így, csak ez nem szokott a selling point-ok között lenni...)
Biztos nekem van túl kevés pénzem és azért nem értem, de sosem tudtam felfogni, hogy eleve valaki úgy vesz elektromos autót, hogy nemhogy fűtött, de még egy alap garázsa sincsen.
Szerény tudomásom szerint a hideg, főleg ha kint áll a verda, nagyon nem tesz jót az aktuális töltöttségnek vagy éppen töltésnek se, de ami lényegesebb, hogy az akkumulátor élettartamának sem. Főleg ha így kint b*szódik Norvégiában pl. az 5 méter hó alatt....
De mondom, nekem nincs elég pénzem valószínűleg, hogy ezt értsem.