Ahogy írtam voltam pár "vidéki" nagyvárosban, Kyoto, Osaka, Nagasaki, Fukuoka, meg az ezeket összekötő, tényleges vidéken. Ha A Bambusz erdőre gondolsz Kyotóban (Arashiyama), az tényleg káprázatos, de bm én a hét órás nyitásra érkeztem oda és már tömeg volt (július). :-) Értsd alig lehetett olyan fotókat lőni, amin nincsenek emberek. Az Inari Jinja is lenyűgöző, több ezer torii vezet a hegytetőre, leírhatatlan látvány és hangulat.
Ha különleges, évszakhoz kötött látványt szeretnél vannak Hanami térképek, amelyek megmutatják északról-délre haladva hol és mikor csíphető el a cseresznyefa-virágzás. Az őszi megfelelője, a Momijinél ugyanez. De alapvetően sokkal barátibb a klíma, én most november végén 19-20 fokos napsütésben lubickoltam.
A vidéki emberek külön történet, ahogy maga a japánok lélektana is, ez egy hosszabb írást igényel.
Addig is. 2016-ban Nagaszakiban beültem egy blues kocsmába ebédelni, a tulaj kérdezte honnan jövök, meg a többi szokásos, 10 perc után (látva a hangszerhegyeket) rátértünk arra, hogy alapból ő a helyi zenekar gitárosa, én meg ugye már akkor több mint 20 éve doboltam és mondta, hogy jöjjek le este és dzsemmelünk. Este 9 körül lementem, teltház, az első szünet után hallom a nevem, hogy szólítanak és olyan 10 perces dzsemmet nyomtunk, hogy állva tapsoltak a végén! Japánban! Ezt mondjuk Tokióban nem tudnám elképzelni.
A Banda. Crazy Horse. A basszeros vak volt! Az énekes-gitáros BB King japán megfelelője. Hatalmas megtiszteltetés volt! A fényképem ki is került a falra. :-)
Japánban még nem voltam, remélem sikerül egyszer eljutni. De ha nem európai hangulatú természetet keresel, esetleg USÁban, akkor nagyon tudom ajánlani a következőket.
Hihetetlen méretű fák:
-Sequoia
-Redwood
Kő/szikla/hegy:
-Grand Canyon
-Arches
-Canyonlands
-Brice canyon
-Death valley
Vulkáni:
-Yellowstone
-Lassen Volcanic (talán valaki itt ajánlotta a fórumon, és a Cinder Cone nagyon tetszett)
...nemzeti parkok.
Ha az összesből kettőt kellene kiemelnem, amit nem szabad kihagyni, az a Sequoia és a Grand Canyon. Ami ezek mellett személyes kedvencem volt az a Crater lake NP Oregon, de ugyanúgy, mint a Yosemite az tud emlékeztetni az Alpokra, vagy Skandináviára. Teszem hozzá, úgy sikerült ezekre a helyekre eljutni, hogy tavasz vége volt, tehát még nem volt borzasztóan sok túrista, kivirágzott a természet, és pl. a hegyekben volt még hó, ami gyönyörű kontrasztot adott
A japán vidékről vannak olyan részleteid, mint Tokióról? Hogyha az ember természetszeretőként nézné meg a szigetet, mit ajánlanál? Az elképesztő japán kertek és erdők (Hitachi park, Bambusz erdő, Virág alagút, stb) ezek csak képen ilyen szépek, vagy az év adott "pillanataiban", pár napot kell kifogni, mikor tényleg ilyen különleges? Vagy jó esély van rá, hogy lásson ilyet az ember, ami nagyon nem európai hangulatú? (Engem tényleg azért érdekel japán, hogy valami nagyon más legyen)
Köszi a beszámolókat! Sokra értékeljük az első kézből kapott infókat!
Nekem ilyen trailstormom van, ennek a talpa sokkal jobban bejött, mint a firebanksé. Azt konkrétan visszaküldtem Most gondolkodok rajta, hogy 1 év után még egy magasszárút is veszek ebből a trailstormból.
Ellenben most sikerült nikeba is beleválasztanom, sajnos ami eddig jó volt 46-os, az air jordanből nem elég nagy...
Oversize, szóval mindenképp próbálj. Nekem egy teljes mérettel kisebb kellett, mint mondjuk a nike méretem.
A 2023-as modellem van, a középmagas, ami az első fotón van.
Hehe... nekem is van itthon kb 7 db pegasus-om. 83, 89, 35 turbo, 37, 38, 39, stb....
A linkelt new balance szerintem gatya. Hátul merev, kényelmetlen.
Megmondom neked a megoldást, ha Pegasus kényelmet akarsz. Én is több 100 cipőt teszteltem, mire megtaláltam. Columbia firebanks
Könnyű, meleg és sportcipő kényelem. Emellett nem ázik be, stb.
Ebből van az omni heat modell is... na az már tényleg durva. -10 fokban is kint álldigálhatsz órákat.
Más, természetesen. Tokió olvasztótégely, multikulti, megvannak az alap japán jellemzők, de sok a turista és a reggeli-esti csúcsban a metrókon, vonatokon, boltokban, utcákon van tömeg. Iszonyúan szabályozott.
Nekem a kedvencem Nagasaki. (Pedig megvolt már Fukuoka, Sasebo Ashiya is).
Alig vannak nem japánok, 280 ezren lakják kb, sokkal szellősebb, élhetőbb, csendesebb, elképesztő helyen fekszik, az emberek sokkal kedvesebbek és lazábbak, nincs agyonszabályozva. Imádtam.
Kyoto is káprázatos. Mellette Osaka. Ezért a képért 3 órát sétáltam.
Van ötletetek esetleg az alábbi keresési feltételekre?
Már egy ideje hétköznapi cipőnek is Nike Pegasusokat hordok, nem tudom, hogy ez milyen kategória, nekem kényelmes Na valami hasonlóan kényelmes téli cipő kellene, nem futásra, hétköznapra. Egyszerűen egy olyan kényelmes talpú cipő, mint a Pegasus csak mondjuk bélelt és nem beázós, de legalábbis ami víztaszítós, magasabb szár nem hátrány. (Pegasus Shildem van, az amíg mozgok, addig okés, de amint állok benne pár percet kint, akkor már hideg). Márka mindegy, legyen belőle 47es méret, és jó lenne, ha 130 Euróba beleférne. Ötlet?
Valami ilyesmi formára gondoltam, lehet, hogy csak keresnem kellene egy New Balance boltot valahol, és kipróbálni, hogy ezek mennyire kényelmesek...
A 19-20 stb szeles talpu nepeknek van, nem nagyon van kulonbseg kenyelemben. Evek ota csak ilyet hasznalok, sosem volt gond a boost talppal, szoval szerintem kicsit tulzas amit irtal. De mindenkinek mas a kenyelmes, ki kell probalni. Yeeze 350-ek se kenyelmesebbek szamottevoen.
Én azt szeretem, h ha érzem, h rugózik. :-) Sose felejtem, h 30 éve a katonaságánál milyen jó volt a kurva katonai bakancs után belebújni az Nike Air-be..
Én nyűttem el már Nike, Asics, UnderArmour futócipőket, aztán felvettem egy HOKA Clifton-t. Egyelőre úgy vagyok, hogy soha többet mást. Bár van, akinek már sok a csillapítás, de nekem egyszerűen egy új szint a futásban. És ez tényleg nem a hype.
Mindig öröm nézni a képeket, és olvasni a beszámolóid, szerintem simán megérhetne egy külön blogot A nagy álmom már valószínűleg nem fog összejönni ebben az életben (erről írtam még évekkel ezelőtt, szerettem volna kimenni, kint venni egy autót, és lábon hazahozni), de úgy néz ki, jövőre sikerül végre kiutazni. Januárban házasodunk és március-áprilisban szeretnénk Japánba utazni nászútra.
Kb. két hétre lenne lehetőség, vakarom is a fejem rendesen, mert már most látom, hogy nagyon kevés azokra, amiket szeretnék megnézni, de bízok benne, hogy jól sikerül, és lesz még alkalom később bepótolni azt, amire most nem lesz időnk. Tokióra kb. egy hetet terveznék, mindenképp szeretnénk elmenni Oszakába meglátogatni egy ismerősünk, és ha már arra járunk akkor Narát és Kiotót is útba ejtenénk.
Ez egy alap boost cipő, a kényelemtől olyan messze van, mint égtől a csillag.
Mindamellett még a lábboltozat emelést is kispórolták belőle.
Ha szereted a boost hatását, ami amúgy hamar elillan, és a szellősebb cipőt, akkor próbáld ki az ultraboost 19 vagy 20-at.
19 még lifestyle, 20 már inkább futósabb.
Japán bakancslistás úti cél nálam is de semmiképp sem Tokió, max a kötelezők. Nincs agorafóbiám de rühellem a tumultust.
A vidéki japánt viszont nagyon-nagyon megnézném.
Többször felmerült, hogy most már össze kéne írnom az eddig történt sztorikat, de úgy gondolom, ezzel még várok. Pedig lenne mit. :-) Kezdve a földrengéstől Nagasakiban, vagy hogy beugrottam egy szám erejéig egy helyi blues zenekar koncertjén dobolni.
Az első utamon Snoop Doggal és a sleppjével utaztam Bécsbe, meg vagy 50 kiló fűvel a fedélzeten.
Aztán volt, hogy Neymar nekem ütközött a vámvizsgálaton (első képen ő az eset után) és volt, hogy Sir Eric Clapton ült le elém a reptéren.
Megrögzött Nike-os vagyok több, mint 30 éve. Viszont idén csalódtam, mert elengedett az Air Max-em légbetétje, szerencsére gariban cserélték, de ilyen még sose volt, 4-5 évet alaphangon bírt mindegyik (utcán is azt hordom főleg). Vettem egy Salomon futócipőt próbának, egyelőre fasza, tök jól csillapít, vízálló, begyere. A tartósság meg majd kiderül..
Először nekem is soknak tűnt, pláne úgy, hogy 18 éve Asics futócipőket használok. Melóra vettem első körben, kellett egy teljesen fekete, szellőző, könnyű cipő, amiben talpalni lehet egész nap. Három hónap meló után inkább befogtam futni, most már utcai, mert belevertem már 2000 km-t, már nem olyan a csillapítása.
Csak bátorítani tudlak a próbára!
A birkó cipők között unicum.
Eleve Asics-et nagyon kevés sportban használnak komolyabban. A futás és a birkózás használja inkább.
Még sehol sem láttam OT cipőket itthon! Hol lehet találni? Filléres? Nagyon szívesen hordom utcára az ilyesfajtákat, ahogy a Mizuno futócipőmet is, nagyon kényelmesek.
Kérek szépen OT elérhetőségeket, ahol nem valami koppintást akarnak rámtukmálni!
Köszi!
Baszki! Nálunk akkor sem néz ki így egy betonkeverő, amikor újonnan megveszik, nemhogy használat után... Pont a napokban néztem egy előttem haladó teherautón, hogy milyen szakadt, lelakott szarokkal járnak az utakon. Lógott minden róla, tiszta mocsok volt, stb.
Erre beraksz egy ilyen képet...
Követem FB-n az autós oldaladat, de ez a mindenre kiterjedő helyszíni beszámoló egészen lebilincselő.
Szintén FB-n követem a Heletiből Hongkongba utazóblogot, lehet ismered Te is. A fiatalember nagyszerűen mutatja be az utazásai állomásait ételektől kezdve, járművek, szokások, városkép, történelem minden-minden-minden. Rendkívül szórakoztató.
Hasonló lelkesedéssel szoktam olvasni a Te beszámolóidat is, de sajnos csak ritkán. Pedig biztos vagyok benne, hogy ezernyi képed van Japánról és ezernyi történetet tudnál mesélni. Persze tisztában vagyok vele, hogy ez idő és az senkinek nincs.
Ők teljesen más mentalitású emberek. Aminek vannak előnyei és hátrányai is, de inkább előnyei.
Magyarországon élő emberek ezt a szintet sosem fogják elérni.
És itt most nem arra gondolok,h. egy betonkeverőnek úgy kell kinéznie mintha a genfi autószalonra készült volna.
Csak alap dolgokra.
Nálunk az olyan fogalmak,h. hagyomány, tisztelet, korrektség stb. már réges régen a feledés homályába veszett...
Csak hogy értsd, kint teljesen más a járművekhez való viszonyulás. Ezerszer leírtam, hogy kint nincs füstölgő autó, nincs dízel, hibrid van vagy kismotoros kei vagy pár nagyobb dög, de a többség tömegközlekedik. Kint egy autónak az összes kiegészítője megvan, zömmel persze olyanok, amik az amerikai vagy európai piacon nem is voltak kaphatók. Kint szent a tulajdon, ha egy autó 10 éve ott rohad (mert most is láttam ilyet), nincs kibelezve, megvan mindene, embléma, dísztárcsa, sárfogó, stb. Persze cetlik borítják a szélvédőt, de alapvetően nem nyúl hozzá senki.
Kint az autók átlag életkora 5 év, itthon 18.
A ritkaságokról most írtam lejjebb, az egyik kedvenc képemet meg évenként felrakom, hogy értsétek.
Ez. Egy. Betonkeverő. :-)
A sofőr Onitsuka Tigert visel, élére vasalt munkaruha sisakkal, olyan krómlökhárító, hogy borotválkozhatsz benne. ahogy a felnikben is, egy kurva sárfolt, esőcsepp nincs a járművön, a tisztára törölgetés után csipesszel felrakva a rongyok, és ez nem egy kivétel, hanem MINDEGYIK ILYEN: :-) Az egész ország egy mozgásban lévő autószalon és múzeum.
Ez ne szegje a kedvedet mert nem kötelező! Náluk több évtizedes hagyomány, az első utam során a baszott kánikulában is sokan hordták.
Ehhez ismerni kell a japán lélektant, mindent imádnak, amivel kiválthatják a társadalmi konvenciót és elszigetelhetik magukat a többiektől. Japán a legbiztonságosabb város ilyen szempontból is, ott öregem még a mozgólépcső korlátját is óránként mossák, és bazmeg a 27 milliós városban jobb levegő van, mint a Normafán. :-)
Én azért viseltem mert a páros súlyos tüdőbeteg és nyilván kevés az esélye annak, hogy OTT bármit elkapjak, mint mondjuk itthon a villamoson, amikor a sok göthös paraszt teleprüszköli az éccel meg a flúval az utasteret és baszik a többiekre. -__-
Tehát ezért hordom itthon is a boltokban meg BKV-n. ;-)
Köszi a leírást!
Nagyon jó lehet, mi is agyaltunk egy ilyen kiruccanáson, természetesen bemindenezve, hogy kibírjam élve a repülőutat, de ez az állandó és kötelező maszkosdi, azonnal elvette mindentől a kedvem. Egy normális, mély levegőt nem lehet venni abban a szarban, fel nem fogom, hogy miért és kinek jó ez... Mindenhol így van a távolkeleten? Ha igen, akkor erősen szűkül a látogatnivalók köre.
És nem ez volt a legritkább autó, amivel találkoztam, bár kétségtelenül a legdrágább.
Talán a FEEL'S FD2 CTR volt az, de beleszaladtam az 500 példányba gyártott ilyen-olyan Subarukba, sőt TommyKaira Legacy kombiba is, amiből egy tucat ha maradt, a 300 darabos Mugen RR-be, az überbaszott ritka TommyKaira R32 GTR-be és a 100 (!) példányban se gyártott Zagato MR2-be. :-)
Egy főre lebontva forintban: a repjegy mondjuk 350k, a szállás egy hétre olyan 120k, 6 nap napijegy 15k, kaja napi szinten szerintem 10 rongyból megvan, ilyen-olyan belépők sem több pár ezernél. Legyen fél misi.
Amire viszont nem tudsz felkészülni!
Akihabara......ha szereted az animét, a videójátékokat, autómodelleket, cuki dolgokat egy bőröndnyi pénzt hagyhatsz ott. Meg az ilyen-olyan szuvenírek, kipörgethető kapszulák (gashapon), az Autobacsban úgy hagysz ott egy vagyont, hogy azt gondolod még a felét se vásároltad meg a kinézett cuccoknak. :-) Egy valag STi-s kiegészítőt szereztem most be, amiket Japánon kívül nem is lehet rendelni.
Több éve már ott vásárolom a ruháimat. Legjobb minőség, egyediség és nem drága.
Maradjunk Tokiónál de ha érdekel a vidék, azt is megírom ha időm engedi.
Megnéztem, ha mondjuk áprilisban mennél egy főre 350k körül már van jegy (oda-vissza természetesen). Egy átszállás tuti, olyan 18-25 óra alatt kijutsz. Alap, hogy minél előbb foglalsz, annál olcsóbb. 5 éve ez 160k volt.
Szállás, ez, mint sok minden, az igényedtől függ. Én állandóan egy 10 nm-es lyukban lakom, "Ágy,asztal, tv......", fürdő, légkondi (kint mindenhol és mindenben alap), hisz csak aludni meg fürdeni járok "haza". Hogy a város melyik részében képzeled el, ez is rád van bízva.
Utazás. Én a metrót ajánlom, vagy feltöltős kártya (PASMO), applikáció és van napijegy korlátlan átszállással 900 yen, én ezt szoktam. Két nagy társaság üzemelteti, de lefedi az egész várost a külkerületekkel együtt. Ahogy a vonatnál is, mindenhova eljutsz ezekkel és mondanom se kell pár percnél tovább nem kell várni és beszarsz tisztaságon, pontosságon, felszereltségen. Meg az egész országon, magyar szemmel elsőre felfoghatatlan az egész és komplett sokk. :-)
Két repülőtér jöhet ugye szóba, Haneda és Narita. Haneda Jokohamában van, közelebb is van, 1000 yen körül behoz a gyorsvasút (ami csomószor metróvonalba kapcsolódik). A Narita simán 2600 is lehet akár Uenóig.
Nem tudom a "tömeg" szó hallatán mi jut eszedbe, de ezt felejtsd el. :-) A reggeli meg esti csúcs brutális. Viszont fel van festve a megállókban a várakozók helye és időrendi sorrendben szállnak be ugye! Készülj arra is, hogy a maszkviselés állandó. Én is szoktam metrón meg épületekben.
Első alkalommal bő egy hetet javaslok, de 2 nap után látni fogod, hogy ez is kevés. Ha látni szeretnéd a Fujit, 2-3 óra vonatozással elérhető, csak akkor az egy full nap.
Szinte minden ki van írva angolul, de nem szívesen állnak szóba külföldiekkel, erre készülj. De alapból segítőkészek.
Nincs klasszikus értelemben vett belváros vagy városközpont, negyedek vannak, amik rájuk jellemző dolgokat kínálnak. A világ legbiztonságosabb városa, ha emlékeztek egy éve lefotóztam egy kulcscsomót az utcán, ami 6 nap után is ott volt. :-)
Kint dominál a készpénz, de szinte mindenhol fizethetsz kártyával is, sőt, a sima boltok többségében van ATM, ahogy a metrómegállókban is.
DOHÁNYOZNI TILOS az utcán is! Én már nem bagózom, de a kint barátom igen és nagyon kevés erre kijelölt hely van már csak.
Autós programok.....a Honda központja Aoyamában, a Spoon műhelye, a Nissan Yokohamában, a Subaru központi szalonja, ezek könnyen látogathatók. Egy Daikoku-Tatsumi triphez autót kell bérelni, ennek érdemes utánanézni. Engem állandóan kivittek, szóval erről fogalmam sincs.
Gyönyörű parkok tömkelege van, akár a Meiji vagy a Császári palota körül, érdemes legalább SkyTree vagy valamelyik Meiji torony kilátójába felmenni, hogy szembesülj a döbbenetes látvánnyal. Hogy nincs fizikai határa a városnak, ameddig a szemed ellát.
Kaja.....a legfrissebb MINDENBŐL. Akár a bolti, akár éttermi, a legmagasabb minőség, felfoghatatlan. Tokió is olvasztótégely, találsz mindent, amit csak szeretnél. A legjobb helyi kajáldák nincsenek angolul kiírva és csak 8-10 személyes lukak. :-)
Kezdésnek ennyi meg egy mostani kép.
Érdekesség, kétszer adtam eddig interjút helyi tévéknek. :-) 2017 és 2022
Az a Toyota 2000GT a végén komoly.. A Wikipédia szerint 351-et csináltak. 1967-ben 150 ló, 6 henger, ötös váltó.. Az autóskártya szerint picit jobban megy, mint az utsó szériás, vvti Celicám. :-) (8.4 vs 8.7 0-100, ill. 205 vs 220 végsebesség)
Nem a pénztárcádban szeretnék turkálni, de nekem (is) nagy vágyam egy japán út.
Megkérdezhetem, hogy mennyi időre / mennyibe kerül úgy cakumpakk, tényleg mindenestől egy ilyen utazás?
Ahogy a pénztárca engedi. Ezeket az utazásokat a spórolt pénzemből fizetem, nincs gazdag nagybácsi, tehetős feleség, örökölt porcelán, csak vér és veríték. :-)
A Covid bebaszott a tengerentúli utakba és simán a kétszeresét kell fizetni egy repjegyért, mint mondjuk 5 éve. Három év kimaradt a beutazási tilalom miatt, egy éve decemberben, közvetlenül a nyitás után mehettem ki először, az valami megindító és euforikus volt.
Most nem volt tervben de úgy leakciózták a maradék pár repjegyet, hogy le kellett csapnom rá. Gyors egyeztetés a párommal, és tűz. A szabadság hónapok óta igényelve volt, de jó, hogy erre égettem el. Hogyhogy nem elcsíptem a Stance Nation Japant, amin 5 éve nem voltam, illetve alig hittem el, de uccsó nap beleszaladtam a Coppa Di Tokyo-ba, na az is elég hárdkór volt. :-)
Japánban nem érződnek a "háborús szankciók", a szállásom (8 éve ugyanaz), a kaják, az utazás, a belépők, nagyjából minden annyiba került, mint mikor először kiutaztam (2012).
Talán egy éve értekeztem, hogy évről-évre fogyatkoznak a klasszikus autók az utcákról. Soha ilyen kevés utcai képet nem csináltam autókról, mint most. OK, hogy hétvégén kigurítják az ékszerdobozokat, de a hétköznapokból teljesen eltűntek. Egyet azért elcsíptem, enjoy.