Iszonyatos árak vannak. De az mindenütt van, egy ilyen kategóriájú autóhoz sosem lesz olcsó alkatrész.
A probléma azzal van, h a rengeteg költségük nem a fenntartási alap dolgokból áll, hanem műszaki hibából adódik.
Tényleg rossz az Artheonok híre, de a két millió önmagában még nem jelent semmit abból kiindulva, hogy az egyik ismerősöm vw tiguanon féktárcsák, fékbetétek cseréjére másfél milliós ajánlatot kapott márkaszervizben...
Akkor gondolom nem kellett kifizetni, belefért a garanciába. Mondjuk ha a 30ezres olajcsere periódust tartják,azzal jó pár szöget vernek az autó koporsójába, flottást vásárolni ezért is necces.
Persze ezer más probléma lehet, nekem a múlkor az OMV Maxxmotion dízel tankolása után,autópályán elkezdett rángatni az autó kegyetlenül, a pillanatnyi fogyasztás az egekbe szökött. Így jöttem vele 35km-t, majd bementem a Shellhez tankolni, 2km után nem szaggatott,azóta sem csinálta, igaz nem is tankoltam ott azóta.
Sajnos az üzemanyag miatt is elég sok gond akadhat, a dízelek igazán érzékenyek rá, de a közvetlen befecskendezéses benzinesek is.
Még 100 ezer sem volt benne, máris valami 2 millás számlájuk volt a legutolsó javításra.Ez csak az övén. A többin is volt baj bőven. Konkrétan nem emlékszem mik voltak a bajok, mert nagyon együtt tudok vele érezni az amarok után, és nem mentem bele, mert a VW szó hallatán is már sírógörcsöt kapok....
Ebben az az érdekes hogy 2 ismerősömnek is van, az egyiknek 2.0TDI a másiknak 2.0TSI. Igaz a TDI még csak fél éve, de 180ezer km felett van már. Ő most havi 4-6ezer km-t megy vele és nem igazán volt vele problémája. A másik az 3 éve van meg, 140ezret futott, ebből 80ezret ő tett bele, kopóalkatrészeken kívül mást nem cseréltek. Utóbbi pedig erősen japán párti, van mellette egy Pajero-ja és egy Mazda 6 MPS-ből ült át az Arteonba.
Egyszer utaztam vele, nekem rohadtul bejön minden téren az Arteon.