Ilyen robotizált sima kuplungos van ugye a 8gen UFO-ban is, anyámnak az van. Sima A-ban használva igencsak bólogatós, limbó-hintós a váltás, az ember jobban teszi, ha váltáskor, mintha kézivel váltanál, leveszi a lábát a gázról, mert akkor nem olyan durva a "limbózás".
Viszont ha úgy használod, hogy előre-hátra tologatod te magad a sebességeket a váltókarral, (van ilyen fokozat is) akkor sokkal elviselhetőbb a váltás és gyorsabb is. Abarth-nál akkor ez nem sikerült, pedig legalább Sport módban illene úgy váltania, főleg egy ilyen kis mini seggrakétának.
Gondolom típusonként más a hangolás, én is vezettem olyan tiptronicot ami jó volt, de azzal a 2,5 tdivel szörnyű volt.
Az Abarthban viszont nagyon lassú, gondolkodott csak még sport módban is. Fürge kis autó a kis turbo motor pörög, közben nagyon jó hang, durrog meg minden, aztán sportban lazán elforgatja leszabályzásig szinte, aztán a váltás meg olyan lassú, hogy csak bólogatsz, leesik a fordulat, majd vársz és jön az újabb rúgás.
Én még olyan igazán szar automatával nem találkoztam, ez a Kia is csak meglepő volt, mert nem ezt vártam. A Sharanunkban is 5-ös tiptronic volt, mint abban a Superb-ben, s az hibátlan volt..
Köszönöm a lehetőséget, egyszer talán összefutunk! Sokat járok amúgy is Pesten, vagy majd valami autós rendezvényen esetleg.
Amúgy nekem a legrosszabb automata élményem, ami nagyon beégett, az régebben egy első generációs Superb 2,5 TDi Tiptronic, meg nem olyan régen egy Abarth 500 automata.
(Imádom az Abarthot, de az automata teljesen hazavágja az élményt.)