HONDA fórum
2024. június 2. vasárnap, 01:17,  Kármen, Anita Legújabb regisztráltunk: gyulko 0 




A válaszok és azok válaszai a hozzászólásra, kifejtve
Téma neve
Autóvásárlás topikja

#32531 JohnyFirpo +  2023. november 16. 21:27:19 re: #32530 (Kázmér + )  ←  ‹›  +2 | rejt
Nekem nagyon tetszik! Mocsok jól néz ki! Remélem nem fogom megbánni! :)
Legközelebbi GT lesz, az biztos, ha beválik a járgány! :)

#32530 Kázmér +  2023. november 16. 21:18:25 re: #32525 (JohnyFirpo + )  ←  ‹›   →  ↑  +1 | rejt
Én ismerem a tulaját, de már döntöttél, úgyhogy tök mindegy! [SMIL:/szetvert.gif]
2023. november 16. 21:27:19: megválaszolva JohnyFirpo +  által, → #32531 

#32528 KawaBazsy 0  2023. november 16. 14:34:43 re: #32524 (gotti + )  ←  ‹›  +1 | rejt
Ezért járnak a profik jó állapotú, öreg szarokkal. [SMIL:/szetvert.gif]

#32526 gotti +  2023. november 16. 14:13:40 re: #32525 (JohnyFirpo + )  ←  ‹›  0 | rejt
Nekem most 24.000 km van benne, ez része most jött elő pár napja. [SMIL:/smile2.gif]

Amúgy nagyon jó autó, nagyon szeretem, kár ilyenekkel elrontani...

#32525 JohnyFirpo +  2023. november 16. 12:47:01 re: #32524 (gotti + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Mihelyt megkapom, megkereslek és mehetsz egyet vele, aztán meg tudod állapítani, hogy azokkal van baj, vagy az összessel. :)
A környékünkön talán ha egy hófehér. Teljesen alap gt line sport van csak és a tulaját sem ismerem. Nem tudok semmit sem érdemben erről a problémáról. Van még egy GT, de az más liga, annak a tulaját sem ismerem.
Majd kiderül mennyire lesz nyavajás a miénk, de remélem, hogy nem lesz az. Már nagyon várom!!! :)
2023. november 16. 21:18:25: megválaszolva Kázmér +  által, → #32530 
2023. november 16. 14:13:40: megválaszolva gotti +  által, → #32526 

#32524 gotti +  2023. november 16. 12:27:41 re: #32479 (JohnyFirpo + )  ←  ‹›   →  ↑  +2 | rejt
Újabb fejlemények vannak a Kia rángatással kapcsolatban, amiről múltkor elég hosszan panaszkodtam. Sajnos nem mondanám, hogy pozitívak a fejlemények, de legalább úgy néz ki nem én vagyok a hülye és felejtettem el vezetni...

Ugye volt az az induláskori rángatózás, amire mindenki azt mondja ezek ilyenek. Ezzel már kezdtem megtanulni együtt élni, de pár napja kis fordulaton egyenletes haladásnál, 1500 és 2000 között jelentkezett, hogy folyamatosan rángat picit. Mindegy, hogy tartott gáz, vagy tempomat és mindegy, hogy milyen fokozat.
Ma voltam a Kia szervizben, mondom kérek időpontot egy ellenőrzésre, hogy ők is tapasztalják-e, meg tudnak-e rá mondani valamit.
Az időpontig sem jutottunk el, a szervizes már befejezte a mondatomat, hogy tudják, ez a jelenség több autónál előfordul, de nem tudnak vele mit kezdeni amíg nincs rá hibakód, addig járjak vele. Várják a gyártól a visszajelzést, hogy mi legyen a megoldás ezekre a hibákra.

Hihetetlen, hogy minden új autóval van valami baj... Végre tavasszal sikerült elérnem a cégnél, hogy az eddigi német vonalat engedjük el, erre tessék...

Azt már csak érdekességképp megemlítem, hogy júliusban vettünk egy Citroen Jumpyt is, 2.0 Hdi-vel. Eddig a Hdi motorokkal csak jó tapasztalataink voltak. Ebbe az autóba eddig 4000 km-t sikerült tenni, 1,5 hónapot volt eddig szervizben, most is ott van, meg se tudják mondani, hogy mikor kapom vissza. Befecskendező és Adblue hiba. Ezt már inkább le sem írom részletesen, hihetetlen, hogy minden újjal csak a szívás van...
2023. november 16. 14:34:43: megválaszolva KawaBazsy 0  által, → #32528 
2023. november 16. 12:47:01: megválaszolva JohnyFirpo +  által, → #32525 

#32493 gotti +  2023. október 29. 21:20:44 re: #32479 (JohnyFirpo + )  ←  ‹›  0 | rejt
Köszönöm a lehetőséget, összefuthatunk majd valahol! [SMIL:/smile5.gif]
Ennél amúgy az az érdekes, hogy a legtöbb, más autónál bevált és megszokott kuplung kezelés, az itt nem igazán működik. Vagyis nagyon sokszor nem működik. Pl azt tapasztaltam ki a lassú gurulásnál, amikor kettesben kellene lassan enni, akkor ez az autó azt nem szereti, ha a kuplung csúsztatása mellett adsz kis gázt folyamatosan ahogy az berögzült az elmúlt pár százezer km alatt, na ekkor tuti a rángatás. Ennél úgy kell, hogy teljesen ráengeded a kuplungot és határozott gázadás utána, mert ha finomkodsz, akkor is rángat.
De gyakran megcsinálja azt is, ha már egyenletesen haladsz lassan, tartott gázzal, akkor is egyszer csak rángat. Ilyenkor hiába adsz gázt, nem segít, kuplung be és újrakezdeni. [SMIL:/smile2.gif]
(Ezzel együtt került még 2 db XCeed is a céghez ugyanilyen motorral, azok is hasonlóan működek.)

#32492 JohnyFirpo +  2023. október 29. 21:10:05 re: #32488 (Kázmér + )  ←  ‹›  0 | rejt
Na és? Én is. Ezt mondom! [SMIL:/szetvert.gif]

#32491 Yakumo +  2023. október 29. 20:49:24 re: #32483 (Gergice + )  ←  ‹›  0 | rejt
[SMIL:/szetvert.gif] [SMIL:/szetvert.gif]

#32488 Kázmér +  2023. október 29. 20:01:16 re: #32481 (JohnyFirpo + )  ←  ‹›   →  ↑  +2 | rejt
Jólvan papa, kettesben 30-cal a lányom is símán legurul vele.... [SMIL:/smile5.gif] [SMIL:/smile2.gif]
2023. október 29. 21:10:05: megválaszolva JohnyFirpo +  által, → #32492 

#32484 KawaBazsy 0  2023. október 29. 08:17:30 re: #32481 (JohnyFirpo + )  ←  ‹›  0 | rejt
Jah, s ez a 4 henger érdeme, pedig ennél a ccm-nél már prüntyögök, h miért nem 6.. de ez így jó.

#32483 Gergice +  2023. október 29. 07:59:24 re: #32478 (Yakumo + )  ←  ‹›   →  ↑  +3 | rejt
Az 1.6 szívó Sportage-ben nem érezni, hogy be van kapcsolva a klíma. Így is, úgy is gyenge.
2023. október 29. 20:49:24: megválaszolva Yakumo +  által, → #32491 

#32481 JohnyFirpo +  2023. október 29. 07:35:44 re: #32480 (KawaBazsy 0 )  ←  ‹›   →  ↑  +1 | rejt
Qrva jó a motorféke! :)
Mecsekben lejöttem a tetőről fékezés nélkül. :)
2023. október 29. 20:01:16: megválaszolva Kázmér +  által, → #32488 
2023. október 29. 08:17:30: megválaszolva KawaBazsy 0  által, → #32484 

#32480 KawaBazsy 0  2023. október 29. 06:58:22 re: #32479 (JohnyFirpo + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Ugye motorfék is egy nagy semmivel egyenértékű.

Az tök vicces, h az ATS-nek milyen motorfékje van, nem gondoltam, h ilyesmi is lehet mókás egy viszonylag nagy ccm-es négyhengeresben. Volt már hasonló ccm, 4 hengeres autóm, de vagy automata (Subaru Outback 2.5i), vagy nyomórudas kövület volt (Jeep Wrangler 2.5i), amit nem forgatott az ember 2000 fölé. Ezek után kivi lettem a Porke 968-ra, ami ugye 3 literes, 4 hengerrel. :-)
2023. október 29. 07:35:44: megválaszolva JohnyFirpo +  által, → #32481 

#32479 JohnyFirpo +  2023. október 29. 05:53:32 re: #32459 (gotti + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Hahó!
Kia automatáját nem próbáltam, ellenben kíváncsi voktam a Ssangyong Torres-re, arra rápróbáltam, elvileg ugyanazzal a váltóval van szerelve. Semmi rosszat nem tudok mondani róla, úgy 25 perc vezetési tapasztalat alapján. Ami élményem van az automatákról (személyes tapasztalat), azt egy 1.6 szívó Vitara és egy 2.2 dízel Navara adta. Azok valami botrányosan szarok, szóval azokhoz képest a Ssangyong váltója egy álom volt.
A kézi váltós tapasztalataid ismerősek a céges, manuálisokból (Skoda Rapid 1.0T, Skoda Octavia 1.4T). Nálam ami bevált, hogy ha araszolni kell, bizony kuplung be, adsz egy pici gázt, kuplung finomat hozzáenged (szúsztat), aztán ha kell, vissza a kuplungot... Ha nem, akkor mákod van és mehetsz tovább. Nem rángat az, ha egy picit bátrabban nyomod le a gápedált. Amúgy valóban borzasztóak tudnak lenni. Én a kis ccm, erőtlen motor, relatíve nagy súly, hármasának számlájára írnám. Ugye motorfék is egy nagy semmivel egyenértékű. Turbó nélkül halottak, szóval valahol ott lehet a qtya elásva.
Ha meglesz, úgyis tervezek menni vele, elugrok arrafelé, aztán kipróbálod. :)
2023. november 16. 12:27:41: megválaszolva gotti +  által, → #32524 
2023. október 29. 21:20:44: megválaszolva gotti +  által, → #32493 
2023. október 29. 06:58:22: megválaszolva KawaBazsy 0  által, → #32480 

#32478 Yakumo +  2023. október 28. 23:05:26 re: #32459 (gotti + )  ←  ‹›   →  ↑  +1 | rejt
Baszki, az 5gen nem rángat így sosem, pedig abban nem tegnapi a kuplung. (így is hidegben reggel csinálja csak főleg)
A 6gen szintén nem rendelkezik zsír új kuplunggal, de abban már tuti volt cserélve és abban ugye van klíma, de semmit nem ront ha bekapcsolom sem a vezetésen, de pláne nem rángat jobban, persze némi teljesítmény esés van, de nem is drámai egyáltalán. '99-ben sikerült a Hondának megoldani, (meg sok másnak is szerintem) Kia-nak meg nem évtizedekkel később se, ez van. [SMIL:/szetvert.gif] (tényleg meleg azért, hogy egy sima manuálist nem tudtak összehozni, ami jól működik..... [SMIL:/mosoly.gif] )
2023. október 29. 07:59:24: megválaszolva Gergice +  által, → #32483 


2023. október 28. 23:06: Szerkesztve Yakumo +  által, megtekintés

#32477 Yakumo +  2023. október 28. 22:58:24 re: #32474 (KawaBazsy 0 )  ←  ‹›  0 | rejt
Ilyen robotizált sima kuplungos van ugye a 8gen UFO-ban is, anyámnak az van. Sima A-ban használva igencsak bólogatós, limbó-hintós a váltás, az ember jobban teszi, ha váltáskor, mintha kézivel váltanál, leveszi a lábát a gázról, mert akkor nem olyan durva a "limbózás".

Viszont ha úgy használod, hogy előre-hátra tologatod te magad a sebességeket a váltókarral, (van ilyen fokozat is) akkor sokkal elviselhetőbb a váltás és gyorsabb is. Abarth-nál akkor ez nem sikerült, pedig legalább Sport módban illene úgy váltania, főleg egy ilyen kis mini seggrakétának. [SMIL:/smile1.gif]

#32476 gotti +  2023. október 28. 22:28:46 re: #32474 (KawaBazsy 0 )  ←  ‹›  0 | rejt
Lehet, nem néztem utána, hogy mi van benne, 2 alkalommal vezettem csak, de működése alapján simán elképzelhetőnek tartom.

#32474 KawaBazsy 0  2023. október 28. 22:20:56 re: #32472 (gotti + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Az nem lehet, h sima, robotizált egykuplungos volt? Általában azok a legszarabbak, de olyat még - szerencsére - nem vezettem.
2023. október 28. 22:58:24: megválaszolva Yakumo +  által, → #32477 
2023. október 28. 22:28:46: megválaszolva gotti +  által, → #32476 

#32472 gotti +  2023. október 28. 22:15:58 re: #32470 (KawaBazsy 0 )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Gondolom típusonként más a hangolás, én is vezettem olyan tiptronicot ami jó volt, de azzal a 2,5 tdivel szörnyű volt.
Az Abarthban viszont nagyon lassú, gondolkodott csak még sport módban is. Fürge kis autó a kis turbo motor pörög, közben nagyon jó hang, durrog meg minden, aztán sportban lazán elforgatja leszabályzásig szinte, aztán a váltás meg olyan lassú, hogy csak bólogatsz, leesik a fordulat, majd vársz és jön az újabb rúgás.
2023. október 28. 22:20:56: megválaszolva KawaBazsy 0  által, → #32474 

#32470 KawaBazsy 0  2023. október 28. 22:08:46 re: #32469 (gotti + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Én még olyan igazán szar automatával nem találkoztam, ez a Kia is csak meglepő volt, mert nem ezt vártam. A Sharanunkban is 5-ös tiptronic volt, mint abban a Superb-ben, s az hibátlan volt..
2023. október 28. 22:15:58: megválaszolva gotti +  által, → #32472 

#32469 gotti +  2023. október 28. 21:44:42 re: #32465 (Mykee + )  ←  ‹›   →  ↑  +1 | rejt
Köszönöm a lehetőséget, egyszer talán összefutunk! Sokat járok amúgy is Pesten, vagy majd valami autós rendezvényen esetleg. [SMIL:/smile5.gif]
Amúgy nekem a legrosszabb automata élményem, ami nagyon beégett, az régebben egy első generációs Superb 2,5 TDi Tiptronic, meg nem olyan régen egy Abarth 500 automata. [SMIL:/szetvert.gif]
(Imádom az Abarthot, de az automata teljesen hazavágja az élményt.)
2023. október 28. 22:08:46: megválaszolva KawaBazsy 0  által, → #32470 

#32465 Mykee +  2023. október 28. 20:56:06 re: #32459 (gotti + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Ha BP-i vagy valami környékén járaz valahol fussunk össze, megmutatom az automatát ( hibátlan az ;) ), meg megnézzük a kézivel mizu. Nekem volt 2 kézi váltós is, és most dupla kuplungos automata van. Van még egy Ford is automatával, na azt is szívesem megmutatom milyen egy igazán szar váltó [SMIL:/szetvert.gif] .
2023. október 28. 21:44:42: megválaszolva gotti +  által, → #32469 

#32462 KawaBazsy 0  2023. október 28. 20:21:09 re: #32459 (gotti + )  ←  ‹›  +1 | rejt
Ami még ezt tudja fokozni, ha bekapcsolod a klímát. Érezhetően gyengébb az autó

#32455 [SMIL:/szetvert.gif]


Az eredeti hozzászólás
#32459 gotti +  2023. október 28. 19:54:53 re: #32445 (JohnyFirpo + )  ←  ‹›   →  ↑  +1 | rejt
Érdeklődnék, hogy próbáltál kéziváltósat és automatát is belőle esetleg? Ha igen, akkor nagyon kíváncsi lennék a tapasztalatodra. Ha nem, akkor majd írj légy szíves, ha már használod egy ideje, hogy milyen automatával.
Azért kérdezem, mert én fél éve használok egy Ceed SW-t azonos motorral, kéziváltóval. Nem Gt line, de az alatt a legmagasabb felszereltség, Platinum szint Ada és Luxus csomaggal. Ezzel nincs is semmi baj, nagyon jól felszerelt autó, pár apró dolog van ami nem tetszik, de semmi panaszom nem lehetne rá.

Ami viszont nagyon bosszantó, ezért lennék kíváncsi majd a tapasztalataidra, az az elinduláskor és a kis sebességgel való araszoláskor tapasztalható rángatás. Ez valami botrányos sajnos. Pedig régóta vezetek, sokat megyek, nagyon sok féle autóval és eddig soha nem tapasztaltam ilyet. De sajnos a Kianál is annyit mondtak, hogy ezek ilyenek...
Aki ismerősnek van ilyen kéziváltósban, az szintén mind ezzel a problémával szenved.
Én nem vagyok automata párti, de már azon vagyok, hogy ehhez az autóhoz lehet az kéne.

Ha induláskor nem találod el azt a nagyon-nagyon szűk fordulatszám tartományt és kuplung adagolást amivel normálisan el tudsz indulni, akkor rángat és nem akar menni akármit csinálsz, csak ha újra kuplungolsz és játszol a gázzal. Amúgy meg nagyon finom a motor, de érzékeny a gázpedál, ha kicsit több gázt adsz, akkor meg már nagyon pörög a motor. Ez hatványozottan igaz, ha lépésben kéne gurulni, azt pl kettesben alapjárat környékén kis gázzal, amit a legtöbb autó simán visz, azt ez nem tudja, csak remeg, rángat...
A legrosszabb az, amikor pl odaérsz egy kereszteződéshez, de nem kell megállni teljesen, de már csak picit gurul az autó, nyilván azt egyesben próbálnád, de az megoldhatatlan feladat neki. Ilyenkor inkább meg kell állni és úgy elindulni.
Ami még ezt tudja fokozni, ha bekapcsolod a klímát. Érezhetően gyengébb az autó és sokkal jobban rángat. Azt gondolná az ember, hogy egy mai modern, 160 lóerős autóban a klímát már nem venni észre ennyire.

Lassan ár elhiteti velem ez az autó, hogy béna vagyok és nem tudok autót vezetni...
Akinek eddig kölcsönadtam az mindenki sokkot kapott és mint a bakkecske kb úgy indult el vel.

Nagyjából meg lehet szokni, meg vannak trükkök, amivel már sokszor ki tudom ezeket kerülni, de nem mindig és persze a legrosszabbkor rángat mindig. De elég bosszantó, hogy minden elinduláskor rendesen koncentrálni kell, hogy mivel kerüld el a rángatást.

Amúgy nagyon finom autó, jó vele utazni, nem is eszik sokat, de a turbo ellenére eléggé pörgetni kell, kicsit szívó jellegű a motorkarakterisztika. Van német TSI-nk is a cégben, az sokkal nyomatékosabb alul teljesen másképp viselkedik. De azért nem bánom, hogy nem németben ülök. [SMIL:/szetvert.gif]
2023. október 29. 05:53:32: megválaszolva JohnyFirpo +  által, → #32479 
2023. október 28. 23:05:26: megválaszolva Yakumo +  által, → #32478 
2023. október 28. 20:56:06: megválaszolva Mykee +  által, → #32465 
2023. október 28. 20:21:09: megválaszolva KawaBazsy 0  által, → #32462 



Felhasználói lehetőségek
Felhasználói neved:
Jelszavad:







Get Firefox!

 A weboldal tartalmának másodközlése, felhasználása csak a jogtulajdonos engedélyével lehetséges.
Moderáció és szabályok

Szerver load: 0.22, 0.38, 0.35
Oldalgeneráláshoz felhasznált idő: 0.036 mp, 31 query