Nemrég olvastam egy tesztben, h az LSD helicoil megoldását azért nem hívják torsennek, mert annak a szabadalma egy másik autógyáré, de az elv akkor is ugyanaz. :-)
Ha kanyarban szereted nyomni neki, akkor az LSD kötelező
Nekem az 1.8VTi Civicben volt gyárilag és utána hiányzott a 7g ATS-ből, raktunk bele, érezhető lett, hogy ahol eddig kanyarban azt érezted, hogy hűúúú...kicsit sok...és nem tudtad, hogy merj fékezni (elkönnyül a hátulja és még nagyobb baj lesz) vagy csak tartsd esetleg finoman elvedd a gázt és megpróbálj befordulni, mert gázt adni csak rosszabb volt.
LSD után meg "adjál gázt, adjál ennek a..." és ráhúzza az ívre, elfordul
Ehun e. Konkrétan elektrohidraulikus vezérlést írt.
Amúgy ja, nem egy hibát találni újságírók tesztjeiben. Vazz azon most is kamillázok, h soha, egy tesztben sem olvastam, h a 7gen accord 2.0i motorja az economy, míg a 2.4-es a performance sorozatba tartozik, s teljesen más a szelepvezérlésük (amíg le nem írtátok). Most is kezembe akadt olyan 2.0i teszt, ahol a Vtec szelepvezérlést ecseteli, tehát h magasabb fordulaton nagyobbat nyit. Csak épp azt felejtette el odaírni, h ennél a motornál 2500 fordulat alatt az egyik szelep nyit kisebbet, a másik meg normált, h szegénykeverékkel menjen, majd bő gázra, ill efelett nyit mindkettő normál mértékben (mint a Vtec-E-nél). De ezt gyári prospektusban sem olvastam, meg sehol, nem tom miért nem kommunikálták.
A 6gen Type-R-ben volt vmi jobbfajta cucc, elektronikus vezérléssel, azt minden tesztben dicsérték. Kanyarban, gázadásra ráhúzza a kosit az ívre, s persze havas, csúszós időben is igen jól jöhet. Sztem nem csak versenyautóban van jogosultsága.