Hát igen, különbözőek vagyunk. Engem HONDA nem tudott felidegesíteni - mindig pont úgy jó, ahogy van. Nem mindig minden tökéletes, de a hibákat elnézem nekik. Nem tudom elképzelni, hogy saját összegyűjtögetett pénzemet bármilyen más autóra költeném. De én elfogult vagyok már 1986 óta, amióta az első Prelude ott parkolt a szomszédban a Balatonon és HONDA motor uralta az F1-et.
Hát a civic és az új hrv is mellé ment nekünk is. Nekem pont a CVT váltó, a 100 évvel lemaradt fedélzeti rendszer hiányosságok és problémák, az elbaszott hrv elektromos csomgatérajtó ( megállás után akkor nyílik ki amikor ő akar, 4-5x megnyomod a gombot és semmi, majd megmozdul de nem nyílík ki hanem megragad és se visszazárni se tovább nyitni nem lehet). Nincs értelmes szín ( csak rohadt sötét színek és 1 fehér van), nincs csak 1 típusú motor, létezik 1 belső szövetkárpit és slussz, és még sok dolog .
Civic el lett adva fél év után, a hrv még megvan de, most akarom beszámíttatni ( vagy a Kugát ) egy elektromos autóra ( koreai vagy kínai lesz nem német ) szülőknek. Igen, tudom, én nem vagyok mérvadó már egy ideje fújok a hondára hogy lehetett így elbaszni a palettát az elmúlt 10+ évben . Hosszú idő után most az FL5 type-r végre felkeltette az érdeklődésemet, de az ára vicces lett
De ezeket nehéz leírni, szóban jobban össze lehet foglalni, és rámutatni a bosszúságokra amikkel nem tudtam együtt élni, pláne nem úgy hogy például közben ott áll mellette egy koreai típus ( vagy másik is ) amiknél ezeknek nyomát sem látod. És akkor inkább azokkal megyek, tökömnek sem hiányzott hogy megyek valahova és az indulás után 10 percel még mindig nem indultak el a dolgaim a kocsiba, pedig már megy az egyeztetésem, de az a szar még nem tudta felfogni, hogy melyik telefon van nálam és azt kellene kihangosítani, és bőszen nyomkodom miközben lavírozni próbálok a forgalomban, és egyszercsak beleüvölt a rádió a beszélgetésbe mert rájött 3-4 perc után hogy a párosítás nem fog létrejönni és elindítja a rádiót , Vagy rohanok meccsre odaérek van még 2-3 percem kezdésig és akkor az a buzi csomagtartó nem nyílik. Nem lehet vele sehova sietni nem arra lett kitalálva ezzel a "bőgető" motorral-váltóval .Igen, van akiket ez nem zavar, én sajnos elég impulzív vagyok engem ezek nagyon felbasznak. Nah mind1 egy kicsit csapongó volt de remélem érthető. Mindenkinek mások a mindennapjai és olyan járművet próbál választani ami az életritmusához életviteléhez passzol. Nekem MOST nem, de késöbb bármi változhat, a remény hal meg utoljára.
A Subaru azért tudott ott jól elterjedni mert összerék hajtással adták sok modelljüket. Főleg a hegyes meg havas területeken mentek jól, pl. Colorado-ban is az a vezető márka a mellett, hogy a téligumit nem ismerik és nem használják olyan széleskörűen mint az EU-ban.
Ez így van, nagyon jól ment, nagyon jól fogyasztott, CVT csodálatos volt. Futómű pazar, kormányzás kiváló. Ezek a jók.
És van a többi, ami számunkra élhetetlenné tette. Főleg a kényelmetlensége keserítette meg az utazásokat. Ettől még másnak lehet minden szempontból kiváló autó, ahogyan pl. Sanyi bácsinak is az.
A CIVIC mellé ment??? Ne mondd, én csak a agjobbakat olvastam róla itt a fórumon tőled. Jól ment, keveset fogyasztott, élmeny volt a CVT váltó...stb....stb.. Mi volt a gond? El nem tudom képzelni mi nem tetszett benne. És annyira, hogy VW-t és KIA-t vennél utána??? Ez nagyon kíváncsivá tett itt a HONDA fórumon.
A Subaru durva azzal az USA-Canada piaci résszel, nem kicsit elsöprő a piaca ott. Amerikában nem tudom, de Canadában volt ismerős és valóban azt mondta, hogy annyi Subaru van mint égen a csillag.
A Hondának sem gondoltam a kínai piacát ilyen nagynak, persze ez gondolom csak a saját piacuk százalékos elosztása, így a Toyotának valószínűleg nagyobb ott a része globálisan, hiába arányosan kevesebb önmagán belül.
A Daihatsu nem szarozik sokat: ÁZSIA, kész, slussz-passz miközben az összes többinek az export piaca jóval nagyobb az otthoninál.
Ne is beszéljünk a németekről, VW, SKODA és Ford elég jól letarolja a piacot. De azért itt van ám Korea is rendesen, az is éppen leköröz többszörösen darabszámban. Valamit bizonyára igen jól csinálnak.
Én meg nem vagyok mérvadó abban, hogy egy Golf-ot egy lapon említsünk-e egy CIVIC-el. Nálunk a CIVIC eléggé mellé ment, tudod nagyon jól. Az összes eddigi autóink közül csak azt nem sikerült megszeretni sosem. Bizton állíthatom, előbb vennénk KIA-t és bizony VW-t is, mint újra HONDA-t. Soha ne mondjad, hogy soha, de szerintem soha többet nem fogunk HONDA-t venni mi (meg persze VW és SKODA autót sem).
egyik oldalról tényleg drágák lettek az autók és ez vélhetően szűkíti a piacot...
a másik oldalról a honda egész egyszerűen nem tud autót szállítani európának, mert vélhetően más, üzletileg fontosabb piacokra koncentrálnak...
ami pedig nincs, azt nem lehet eladni...
a civic hybridből "hegyeket" tudnának eladni, de egész egyszerűen nincs autó, nem rendelhető...
a kereskedők is "dühöngenek" miatta, de nem tudnak mit csinálni, nincs kontingens itthonra, de az eu-ra se sokkal több...
itt látható, hogy melyik piac a "fontos" a hondának...hát nem a szürke...
A Honda mindig is rétegautó volt, soha sem volt olyan óriási piaca.Európában mindig is a német autó volt a favorit, mégha szét is esik alattuk háromszor, akkor is az az isten.
Ha jól nézem, egy kb. a hondával egyenlő felszereltségű szaros 150 lovas hibrid golf 13-14 millió között van. Valahol itt volt a civic ára is.
Ne mond nekem, h azt a kotla golfot egy lapon tudnád említeni a civic-kel. És így is az európai vásárló azt fogja megvenni, mert német autó jó autó a szlogen......
A mazda sem tud nagy tömegben megjelenni, a nissan sem, a subaru sem, a daihatsu sem...... Sosem lesz tömegautó az EU-ban japán autó. Egyetlen üde kivétel a toyota, de sztem az egymaga nagyobb, mint az előbb említettek összesen.
Nekem nem úgy tűnik, hogy el lehet adni. Alig látni az utakon újabb HONDA-t. Ha ez értékesítési siker, akkor örülök a sikerüknek. Jó, viszonylag szűk területen van alkalmam pásztázni, Magyarország, Olaszország és Ausztria. A látott mennyiség említésre sem méltó kerekítési hiba őszintén szólva.
Az én olvasatomban ez az jelenti, hogy ennyiért nem lehet nagyobb mennyiségben eladni, ennyiért az emberek nem HONDA-t vesznek javarészt.