HONDA fórum
2024. május 31. péntek, 12:37,  Angéla, Angyalka Legújabb regisztráltunk: gyulko 0 




A válaszok és azok válaszai a hozzászólásra, kifejtve
Téma neve

#139738 Gergice +  2023. október 20. 08:04:49 re: #139737 (johnny576 0 )  ←  ‹›  0 | rejt
A beépítést én is hallottam. Van prése a szerelőnek, úgy tudom préselni kell.

#139737 johnny576 0  2023. október 19. 22:58:38 re: #139731 (Gergice + )  ←  ‹›   →  ↑  +1 | rejt
Lengéscsillapítót szerintem akkor kell cserélni, ha mérés alapján rossz vagy ha dől belőle az olaj. Hamár szét van szedve alapon én tuti nem cserélném a gyári gátlókat valami lutri utángyártottra.

Milyen márka talpas... Jó kérdés... Nekem 10 évvel ezelőtt a Civic-be Lemförder került, még mindig bírja. De hogy most milyen a Lemförder, ki tudja... (10 évvel ezelőtt vett Denso gyertya japán gyárból jött, múlt héten amit vettem kínai) Facebookos csoportokban a 555 és a Hardrace a sláger. Azt is írták, hogy a Febi dobozában is 555 van. Mintha azt is olvastam volna, hogy nagyban befolyásolja az élettartamot a beépítés módja.
2023. október 20. 08:04:49: megválaszolva Gergice +  által, → #139738 

#139736 admin +  2023. október 18. 20:13:55 re: #139731 (Gergice + )  ←  ‹›  +2 | rejt
"...ha már szét lesz szedve, akkor már érdemes a lengéscsillapítókat is cserélni."

Ez baromság. Ellenőrizni kell, ha jó akkor ki ne cseréld már a gyárit, az még lehet 200ekm után is ugyanolyan jó lesz.

#139735 Kázmér +  2023. október 18. 12:15:59 re: #139731 (Gergice + )  ←  ‹›  +1 | rejt
Lemfödert használtam a nivákba, ott nagyon jó volt. Aztán a mitsukba is azt raktam, abban viszont nem muzsikáltak túl jól. Pedig elhasználtam belőlük egy raklapnyit.... [SMIL:/smile2.gif] Aránylag azért a jobbak közé tartoznak.
Viszont Hondába csak gyárit rakok. [SMIL:/szetvert.gif]

#139734 JohnyFirpo +  2023. október 18. 11:21:32 re: #139731 (Gergice + )  ←  ‹›  +3 | rejt
Gyárit.

#139733 Gergice +  2023. október 18. 11:10:56 re: #139732 (KawaBazsy 0 )  ←  ‹›  0 | rejt
Biztos, az enyém 120e km-ig szinte csak városban volt használva.

#139732 KawaBazsy 0  2023. október 18. 11:09:02 re: #139731 (Gergice + )  ←  ‹›   →  ↑  +1 | rejt
Én is megnéztem mindkét oldalt, megemelve krokival a lengőkart, s én nem láttam holtjátékot, pedig ebben 204E van.. Lehet h a hosszútávok miatt kevéssé kopik.
2023. október 18. 11:10:56: megválaszolva Gergice +  által, → #139733 

#139731 Gergice +  2023. október 18. 10:59:35 re: #139687 (johnny576 0 )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Ma cseréltettem stabilizátor pálcákat, és megnéztük ezzel a módszerrel a gömbfejet.
Minimálisan megmozdul, talán 1 mm-t se, de akkor betervezzük a cserét mostanában. Egyúttal szilenteket is kell majd cserélni, meg azt mondta a szerelő, ha már szét lesz szedve, akkor már érdemes a lengéscsillapítókat is cserélni.

Viszont alsó talpasból milyet érdemes, ami ki is bírja egy darabig? Olvastam, hogy akár 1-2 hónap után újra cserélni kellett.
A gyáriról meg az 555-ről halottam jókat, de a szerelőm pl a Lemförder-t javasolja.
Melyiket érdemes beletenni, ami ki is bírja egy darabig?
2023. október 19. 22:58:38: megválaszolva johnny576 0  által, → #139737 
2023. október 18. 20:13:55: megválaszolva admin +  által, → #139736 
2023. október 18. 12:15:59: megválaszolva Kázmér +  által, → #139735 
2023. október 18. 11:21:32: megválaszolva JohnyFirpo +  által, → #139734 
2023. október 18. 11:09:02: megválaszolva KawaBazsy 0  által, → #139732 

#139705 JohnyFirpo +  2023. október 15. 22:00:53 re: #139704 (KawaBazsy 0 )  ←  ‹›  +1 | rejt
Nálam 278-nál még semmi baja sem volt.

#139704 KawaBazsy 0  2023. október 15. 16:25:09 re: #139695 (johnny576 0 )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
A jobb oldalit ellenőriztem a vidiben látható módon, tehermentesítve, az nem kotyog (204E van a kocsiban). A balt is meg kellene nézni, bár gondolom ezek hasonlóan kopnak.. :-)
2023. október 15. 22:00:53: megválaszolva JohnyFirpo +  által, → #139705 

#139696 KawaBazsy 0  2023. október 11. 07:10:12 re: #139695 (johnny576 0 )  ←  ‹›  0 | rejt
Szétszedni még ok, de olyan nagy pillanatszorítóm nincs amivel préselgetni lehet.. Bár ha ennyire számít, megoldanám.

#139695 johnny576 0  2023. október 10. 23:47:15 re: #139692 (Gergice + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Meg kellene nézni egy szerelési utasításban, hogy mi a helyes ellenőrzési mód. De ha elhisszük amit az általam linkelt videóban látunk, akkor ahogy a szerelőd ellenőrzi nem jó. Befeszült állapotban nem fogja tudni megmozdítani a pajszerral, még ha lóg is a gömbfej. Vagy ellenőrizni kell mindkét módszerrel, abból baj nem lehet :)
Én is olvastam pár sztorit a kitört kerekekről. Nekem az jött le, hogy:
1. gyári gömbfej elhasználódott, de nem érezték vagy a szerelő nem vette időben észre, kitört.
2. kicserélték a gömbfejet (mindegy hogy gyárira vagy utángyártottra), majd hosszabb-rövidebb időn belül kitört. Valószínűleg nem az újonnan beépített alkatrész volt a ludas, hanem szerelési hiba. Lehet hogy megsérült a porvédő. Vagy mintha valaki írta volna, hogy a kalapálás-préselés nem jó, hűteni ill. melegíteni kell a csonkállványt ill. az új gömbfejet és úgy összerakni.

Én ellenőriztem magam a videó alapján, lóg-e az Accord-om gömbfeje. Ha lógott volna, kerestem volna egy olyan szerelőt, aki nem nagy kalapáccsal veri ki a régi gömbfejet, hanem szakszerűen kicseréli. Ja és vagy gyárit vagy valami nagyon jó minőségű utángyártottat tetettem volna bele. Csere után többször ellenőrizném, hogy nem hullott-e szét a porvédője (csodálatos környezetvédelmi normák alapján gyártott "parádés" minőségű gumialkatrészek....), illetve nem kezd-e el lógni. (5gen Civic-el jártam úgy jó sok éve, hogy az alsó polcos gömbfej porvédője széthullott pár hónap alatt. Kicseréltem a porvédőt, de hiába, kb 1 év múlva cserélni kellett a gömbfejet mert lógott. Az eset után Lemförder-t tettem bele, azóta is bírja.)

Azt meg sajnos nem tudom, hogy honnan tudod ki tudja jól megcsinálni. Én az utóbbi időben mindig rácsesztem bárkivel bármit csináltattam, úgyhogy jobban jársz ha nem ajánlok senkit :D
2023. október 15. 16:25:09: megválaszolva KawaBazsy 0  által, → #139704 
2023. október 11. 07:10:12: megválaszolva KawaBazsy 0  által, → #139696 

#139694 Kázmér +  2023. október 10. 20:56:30 re: #139692 (Gergice + )  ←  ‹›  0 | rejt
240 Ekm-rel adtam el,előtte átnézettem az utolsó csavarig, hibátlan volt az összes.

#139693 Dontwalk +  2023. október 10. 16:55:30 re: #139692 (Gergice + )  ←  ‹›  +1 | rejt
1. Le kell könnyíteni a futómű többi részét csak úgy lehet leellenőrizni rendesen.
2. Arra kell figyelni ,és ezért kell az alapos szerelő, hogy a gumirésze ne sérüljön az alkatrésznek mert ott akkor bemegy a szennyeződés, víz, minden és az teszi idő elött tönkre.
Ha ezekre figyel akkor baj nem lehet. Nekem olyan 300ekm-nél cserélték de lehet több is volt már benne. csak a tisztesség kedvéért cseréltettem mert jöttek a rémképek. De elvileg még ekkor sem volt baja az enyémnek.

#139692 Gergice +  2023. október 10. 15:38:46 re: #139689 (johnny576 0 )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Az a baj, hogy nekem megnézi mindig a szerelő, de nem így. Most honnan tudom, hogy jól nézi-e meg?
Fel van emelve az autó (kerék rajta), és a gömbfejnél ráfeszít pajszerral. Azt mondja meg se moccan, és még jó. Kénytelen vagyok hinni neki, mert én nem értek hozzá, de a fb-on terjedő képek alapján mindig attól rettegek, hogy egyszer kitörik.
Mondanám, hogy kicseréltetem (most van benne 150e km), de ahogy olvasom, bármilyen cserélt soha nem, lesz olyan mint az eredeti gyári...
Meg az se mindegy hogyan van cseréve. Honnan tudom, hogy ki tudja jól megcsinálni nekem?
2023. október 10. 23:47:15: megválaszolva johnny576 0  által, → #139695 
2023. október 10. 20:56:30: megválaszolva Kázmér +  által, → #139694 
2023. október 10. 16:55:30: megválaszolva Dontwalk +  által, → #139693 

#139690 KawaBazsy 0  2023. október 6. 16:45:49 re: #139689 (johnny576 0 )  ←  ‹›  0 | rejt
Néztem ilyen alkatrész cserélős vidiket is, eléggé szét kell szedni, meg nekem nincsenek ilyen préselő szerszámaim, úgyhogy ha cserés, akkor szerelő..

#139689 johnny576 0  2023. október 6. 16:20:35 re: #139688 (KawaBazsy 0 )  ←  ‹›   →  ↑  +1 | rejt
Igen, szerintem nem lehet holtjáték. A baj az, hogy ha rosszul ellenőrzi a szerelő, akkor nem derül ki a probléma. Ezért jó szerintem ez a videó, megmutatja a hibás és a helyes ellenőrzési módot is.
2023. október 10. 15:38:46: megválaszolva Gergice +  által, → #139692 
2023. október 6. 16:45:49: megválaszolva KawaBazsy 0  által, → #139690 

#139688 KawaBazsy 0  2023. október 6. 12:25:45 re: #139687 (johnny576 0 )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Cool! S gondolom 0 holtjátéka lehet, együtt kell mozognia a lengőkarral.
2023. október 6. 16:20:35: megválaszolva johnny576 0  által, → #139689 


Az eredeti hozzászólás
#139687 johnny576 0  2023. október 6. 11:54:43 re: #139685 (KawaBazsy 0 )  ←  ‹›   →  ↑  +3 | rejt
Én így ellenőriztem: video
2023. október 18. 10:59:35: megválaszolva Gergice +  által, → #139731 
2023. október 6. 12:25:45: megválaszolva KawaBazsy 0  által, → #139688 



Felhasználói lehetőségek
Felhasználói neved:
Jelszavad:







Get Firefox!

 A weboldal tartalmának másodközlése, felhasználása csak a jogtulajdonos engedélyével lehetséges.
Moderáció és szabályok

Szerver load: 0.38, 0.37, 0.34
Oldalgeneráláshoz felhasznált idő: 0.037 mp, 24 query