Nekem a motor gyári karakterisztikája teljesen megfelel mind menetteljesítmény, mind fogyasztás ügyileg. Csak arra voltam kíváncsi, hogy ha lejjebb jön a vtec váltás, akkor kisimul e a nyomaték beesés 5000-6000 fordulat közt, ami az általam berakott görbén látszik (139661 hsz).
Visszatérve a témára. Én sima reflash-t nem nagyon csinálok már, csak full programozást most már saját padon. Egy Accordnál nem annyi a programozás, hogy lejjebb van hozva a VTEC. Az eleve úgy van változtatva, hogy csak nagy terhelésnél/kigyorsításnál vált a VTEC sokkal lejjebb, kis terhelésnél minimálisan kerül lejjebb, hogy lehessen pályán VTEC nélkül közlekedni. Fordulatszám tiltás feljebb kerül és gyorsabb lesz, gázreakció jobb lesz, optimálisabb üzemanyag és lehet full closed loop, VTC fokolás erőteljesebb nagy terhelésen. Igény esetén alapjárat emelés, hibakód kikapcsolás, "pops and bang" meg rajtprogram (mindkettőnek 0 értelme). Lehet változtatni mikor lépjen "WOT (Wide Open Throttle)"-ba az autó, mikor hogyan és meddig legyen motorfék, speed limiter kiszedve ...stb ..stb. Szóval azért ez egy picit komplikáltabb dolog, hogy legyen is értelme nem csak lejjebb hozzuk a VTEC-et. Azért a K-s motorokban van bőven tartalék.
Esetleg olyan nyomatékgörbéd van a K24A3 motorhoz, ahol csak egyetlen változtatás van a gyárihoz képest, hogy lejjebb jött a Vtec váltás 6000 fordulatról (4500-5000-re monnyuk)?
Sehova. Saját műszerem van. Igaz nem pad (még, de jövőre ez változik), de szöggyorsulás alapján mér és egész pontos ha a súly és egyéb adatok pontosak.
"* A mérés kerékre szerelhető inercia / szöggyorsulás elven működő DynoPro műszerrel történik. Mivel a pontos súly nem minden esetben ismert, így a maximális teljesítmény és nyomaték adat eltérhet, a mérés során a programok közötti teljesítmény különbség a mérvadó. A fordulatszám értéket a műszer a kerék forgásából 3000-es fordulaton kalibrálva számolja, mivel programozás során az OBD csatlakozóra szükség van a többi paraméter logolására, így a fordulatszám tiltás elérésekor esetenként 1-2LE-s kiugrás látható a méréseken."
A nagy nyomaték öl. A motort öli meg. Így viszont elmegy több százezer km-t ,amerikában már millió mérföldes bontatlan k24-esek vannak. Vagy-vagy. Ha nyomaték kell majd veszel BMW-t ,aztán 150 ezrenként megnyúlt lánccsere meg csapágycsésze meg kutyafasza...
Elég az a 200 Nm, a Fiestám egész fickós volt ennyivel. Csak csodálkozom, h ennyire elmarad a gyári ígérettől.
Azt néztem, h a TC erőmérőben volt előző Type-R, 7 gen 2.0i meg 2.2 d is, csak 2.4 nem. Lehet, jelentkeznem kéne.. :-)
Igen ez valóban így van, már gyári állapotában is jobb az autó a magasabb oktánszámú benyával.
A nyomatékos témához annyit hogy anno mértük padon a flashelt, leömlős sport légszűrős typeS-t és a 200 nm. már 2000-es fordulattól megvan és kitart egész 7000-ig. Tudom nem sok ez a 200nm. (még a kis 1.6 dezsőm is 300 nyútont tud ) de azért ez a széles tartomány ahol használható a módosított Acc. elég jó
Találtam egy érdekes cikket ugyanabban a 2003-as Autóteszt újságban, ahol az akkor új 7gen Accordot bemutatták. Kipróbálták 95-ös, ill. prémium benzinnel is, s mérhető a különbség, nem csak placebo hatás, nem véletlen, h csak 100-asat tolok bele. Ill. van még egy érdekesség, a nyomatékgörbén világosan látszik, amit használat közben érzek is, h 3000 és 5000 közt a legerősebb, itt is használom, ha dinamikusan akarok haladni. Tovább lehet pörgetni, 6000-nél látszik, h picit rátesz, de ez már végig a nyomatékcsúcs alatt van.. Ill. azon csodálkoztam, hogyhogy nem hozta a gyári nyomaték értéket. Linszter olvtársnak biztos van mérése szintén stock K24A3-ról, kivi vagyok, ott mit mutatott..