Akkor is lekapcsol ha utcai lámpákat érzékel a kamera. Távfény hibátlanul használható autópályán is 90%-ban a kamionokra is lekapcsolt ha fent volt akár csak 1-2 helyeztjelző is a tetején.
Hát igen, az infotainment rendszere a Hondának borzasztóan le van maradva minden téren sajnos . Amikor átülök a 2022-es HRV-be egy téridő ugrás a múltba . Viszont még mindíg nem annyira szar mint a 2019-es Ford kugánk . Na az az igazi 2000 évek
Pont mint a 10gen. Mazda 6-om, Ioniqom azonnal lekapcsolja a távfényt ha településre érünk. Vagy navi, vagy amit gyanítok az a közlekedési tábla leolvasóval lehet kapcsolatban. Ahogy felvillan az 50-s a műszerfalon, azonnal lekapcsol. Civicem baszott rá. Szembejövőkre is. Ioniq-nál tökéletesen működik ez is.
Hát a 9gen nonfl-nél az ablaktörlő mikor esni kezd még jól működik aztán meghülyül, aztán meg bevadul és max sebességgel törli a száraz szélvédőt. Az E-nél szintén szar az automata fényszóró, simán felnyomja városban ha jönnek szembe. Pedig tök egyszerű lenne, a navi adataiból ki lehetne olvasni hogy lakott terület vagy sem, és akkor nem erőltetné a fényszóró kapcsolgatását.
De nem csak a tesla-nál, bármelyik más gyártónál így működik. Honda valahogy lemaradt az elektronika terén, míg egy szar vw klímájának minden porcikáját ki lehet olvasni addig egy Honda annyit tud diagnosztikán keresztül megjeleníteni, hogy be van-e kapcsolva vagy sem.
valószínű egy külön elektronikai modul vezérli aminek a kalibrációján utólag nem lehet módosítani mivel nincs kapcsolata a központi vezérlőrendszerrel amin keresztül lehetne frissíteni...
ez az óriási különbség technológiai filozófiában a tesla-hoz képest...
ott éles teszt van folyamatosan, de ha kell, tudnak korrigálni rajta...
Szokták ezeket tesztelni forgalomba hozatal előtt nem keveset, már ott kibukhatott a dolog csak basztak rá ezek szerint...
Amúgy meg lehetett volna SW frissitéssel vagy szenzor cserével orvosolni, mondjuk az FL ben...
Ezen mindig csodálkozom, hogy a Honda miért lépett vissza vagy négyet az ablaktörlő meg a távolsági fény automata szabályozásával.
9 gennél tökéletesen működnek, meglepő módon.
nem olaj fogyi, hanem olajszint növekvés...csak a korrektség kedvéért
mondjuk most egy 2020-s PHEV Ioniq-ot hajtok, ahol minden elektromos kütyü tökéletesen és pont a megfelelő mértékben működik. Automata fényszóró kapcsolás is. Akkor is leveszi, ha pl lakott területre érek. Civic ezt nem tudta. Mondjuk ezt a Mazda 6-om is tudta...De ez az Ioniq sokkal jobb a Mazdánál is. Mármint az elektromos kütyük (sávtartó már már autonóm).
A sávtartó nálam tökéletes. Nem csipog, teszi a dolgát.
Az ablaktörlő az szar. Konkrétan nem is értem mi volt a fejekben amikor ezt programozták. Semmi összefüggést nem tudtam észrevenni a sűrűség állító tárcsa/sebesség/eső intenzitás között.
Érdekes módon azt láttam autópályán még vannak jó pillanatai, de városban használhatatlan. Konkrétan én vagy járatom, vagy kézzel eveztetek néha ha alacsonyabb a sebesség. Hogy ezt hogyan nem sikerült azóta sem megoldani végképp rejtély...
Az automata távolsági kapcsolást el kell felejteni. Sztem nem tartunk ott még hogy az tudjon olyan előzékeny lenni mint én. Nem is lát el olyan messze érzésre.
Üléssel kapcsolatban nem toom mit mondjak. Egyedül használom/nem bőrülésem van, az rendben van.
Olajfogyi/higulás: Mivel keveset megyek (65e és augusztusban lesz 5 éves) majdnem mindig évente jelez be, hogy vigyem cserére, szóval nálam nem jött elő. Nem is igen figyeltem őszintén szólva. Valahogy hondásként nem is erre vagyok szocializálva. De ha ez ilyen akkor az erőteljes szopatásnak tűnik.
Amit viszont azóta sem tudok megemészteni az a menetfény. Bakker 2023-ban, tök led-es kocsikban hogy a tökbe gondolja (az össze többi gyártó is), hogy hátulra nem kapcsol fényt csak előre, ezt nem tudom.