A mazda ezért jó.. Abban nem érzem a váltást, de ugy dobálja mintha autóversenyző lennék... Lejtőn ha haladósan megyek fékezve visszarak 3 fokozatot, ne melegedjen el a fék, egyszerűen tökéletes.. csak kevés a fokozat..
Én átérzem a helyzetet. De nekem a smart ilyen. Ha túl gyorsan jövök a kereszteződéshez és nagyot fékezek úgy 15-re majd indulni akarnék, na olyankor jön a lécciléccilécciválccsámánamivannebasszkicsináldmáraku
rvaanyád,
és kb ezután rakja vissza 1-be és indul el.
Normálisan megy eco-ban is, csak vhogy olyan kényelmesen, visszaváltani is úgy. Korábbí típusokat vezettem ugyanezzel a motorral (X5, 730d, 530d), azoknál ez nem volt.
Ezekkel én nem tudnék együtt élni. Az F11 530D BMW váltója nem tűnt túl aktívnak elsőre, szép komótosan pakolgatott, csodálkoztam is, mer nagyon dicsérik. A kulcs az volt, h meg kellett nyomni a SPORT gombot, onnantól ugrott. Csak a fordulatot is feljebb tartotta.. Érdekes, h a pickupban hiába egy ősi, 4-es fokozatú olajkavaró van, már ez is adaptív, öntanuló, s pont azt csinálja, amit szeretnél. Csak a fokozatok számát keveslem, mert így nagyon hosszúak.
Én anno a lexus rc 200t sofőreként éltem meg ilyet, ismerős bedobta hozzám hogy kapott egyet pár napra de nem kell neki. Ejj de örültem de szép autó, bele is ültem, jött a kereszteződés, á mondom picit gyorsítani kell és megoldom. Padló neki, mert ugye kupé hadd repüljön, az meg nem csinál semmit, a fordulatszámmérő 1600on röcög, a motor kerreg és semmi.
Szerencsére nem lett baleset, ezt egy szivo 1.6ossal 2300as fordulaton megoldom, itt nem ment..
Számolgattam utána, 3 és 5 másodperc között (random érték) jött rá arra hogy mit kellene kezdeni, és utána más volt egy visszafogott esemény.. De egyszerűen életveszélyes volt.
Még a mercinek volt egy kabriója olyan 2015ös lehetett de nem jegyeztem meg.. Az meg olyat csinált hogy nem tudott dönteni, pilisvörösvár felé menve rákezdett:
Víí-vűű-vííí-vűűűű . és szépen csinálta, azt se tudta hogy hova váltson és dobálta a fokozatokat..
Azt mondjuk nem értem, h ilyen testületnél mi az indok h automatát válasszanak, ami ugye drágább, a legtöbb esetben rontja a menetteljesítményt (kivéve persze a dupla kuplungosok, meg a jó, sok fokozatú olajkavarók), s plusz hibaforrás..?
Jópár hagyományos, 4-es automata váltós kocsim volt eddig, és ugye most is az van. Ilyen késlekedést soha nem tapasztaltam, nem is jellemző az olajkavarókra. Inkább az, hogy lassabban váltják a fokozatot, ha az ember kézzel nyúlna bele, illetve lassabban váltanak vissza padlógáznál. De olyan, hogy letaposom a gázt, s 1, de akár 2 másodpercig ezt nem követi érdemi gyorsulás, csak a Kia csinálta nálam.. Már eladtam, úgyhogy nem tudom megmutatni, de a tesztekben is írják, hogy ilyen. Fel lehetett rá készülni, s előbb lenyomni a gázt, de akkor is idegesítő volt.
Ez a késlekedés a régebbi autómatákban volt jellemző.
A mai új autókban nincs ilyen. Normál módban sem, viszont ha berakom sport módba, a pillanat töredéke alatt ugrik. Munállal kb esélyed sincs úgy elindulni, ahogy egy autómatával tudsz.