HONDA fórum
2024. június 9. vasárnap, 05:28,  Felicián, Félix Legújabb regisztráltunk: gyulko 0 




A válaszok és azok válaszai a hozzászólásra, kifejtve
Téma neve
Autóvásárlás topikja

#32090 Mykee +  2023. június 1. 12:23:00 re: #32089 (patopal 0 )  ←  ‹›  0 | rejt
Nem :) , a DCT-s Fastbackem matt szürke.

#32089 patopal 0  2023. június 1. 09:54:13 re: #32088 (Mykee + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Te nem szoktál a Mátrába járni, és nem egy halványkék N? Az automatára gondolok, párszor már belebotlottam a Parádi Patkó környezetében. Én is néha felmegyek, hol ezzel, hol azzal, (pl a lúddal) de az N mozgása hangja baromira tetszik ;)
2023. június 1. 12:23:00: megválaszolva Mykee +  által, → #32090 

#32088 Mykee +  2023. június 1. 09:23:59 re: #32079 (patopal 0 )  ←  ‹›   →  ↑  +2 | rejt
Az N-ben nincs késlekedés, ugyebár a szürkében nekem egy 8 sebességes olajfürdős duplakuplungos (DCT) váltóm van, és van a fehér N ami meg kézi 6 sebességes. A DCT majd 1 másodpercel gyorsabban van 100-on. Az automata ugyebár valami 0.3- másodperc körül vált felfelé sebességet. (Gearshifts are completed in about 0.2 seconds with...) Ráadásul vannak benne igen érdekes opciók is N Grin Shift, N Power Shift and N Track Sense Shift, valamint egy Knight Rideres "Turbo" fokozat :D :D :D [SMIL:/szetvert.gif] [SMIL:/szetvert.gif] ( NGS gomb) amikor egy ideig van még 15-20LE plusz és a váltások is megváltoznak.
Az a helyzet hogy rohadtul automata ellenséges voltam, hisz van a családban többek között egy Ford Kuga 6 sebességes valami hulladék automatával, na az pont olyan mint amit @KawaBazsy írt. Rá kell készülni egy-egy kigyorsításra vagy besorolásra, mert baromi nagy a késlekedése, mert felbőg először, majd utána kezd el haladni :( . Isten átka a ford automata váltó.
Viszont már főleg az automata N-el járok mert nagyon jól kezeli a helyzeteket. Ha menni akarok és berakom Customba a városban szépen tartja a fordulatot 4-6 ezer között anélkül hogy nagy gázt adnék, van hogy leheletnyi gázzal tartom a fordulatot 4000-en hogy amint van hely kilövök/előzők. És nem vált fel , nem kapcsol bele, valahogy nagyon eltalálták. De ha mégse tetszene valakinek amit csinál, kézi módban tökéletesen teszi a dolgát akár. Ki lehet kapcsolni menüben a kúszást például és abszolút olyan mint egy kézi váltós. A hungaroringen nyílt napokon vagy az euroringen is van hogy automata módban megyek mert tudja a pályarajzot és amikor jön a kanyar nem vált feljebb hanem képes beforgatni a pirosba, hogy 1mp múlva ne kelljen leváltania. 1szómint100 :) a kézi váltó még mindig jó de már csak akkor ha élményautózásra vágyom és egy kis "bűvészkedésre". Ha az idő eredmény számít akár a pályán akár a gyorsulásban a DCT jobb, és a mindennapokban városi közlekedésben is perfekt. Ha elutazunk járjuk európát családdal 6.5-7 körül fogyasztok autópályán/autóúton így azért meg lehet tenni vele egyszerre 600 km körül , és nem kell sokszor megállni a kis benzintartály miatt.
2023. június 1. 09:54:13: megválaszolva patopal 0  által, → #32089 

#32087 KawaBazsy 0  2023. június 1. 08:04:13 re: #32086 (patopal 0 )  ←  ‹›  0 | rejt
Jah, 7 gangos duplakuplungos volt benne. Lehet h a Hyundai-t sportosabbra hangolták. :-)

#32086 patopal 0  2023. június 1. 07:56:51 re: #32080 (KawaBazsy 0 )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Az enyém az se az újabb modell volt, 2019 év végi. Én is úgy tudom, hogy a Kia-Hyundai ugyanaz a technika, csak más az embléma.
A tied is 7 sebességes automata volt? Az általad leírt késlekedés nekem nem volt, esküszöm.
A régi merci automata meg ugye más liga, nyilván a maga sajátosságaival, és szerethető karakter, ha megszokod, simán együtt élsz vele.
2023. június 1. 08:04:13: megválaszolva KawaBazsy 0  által, → #32087 

#32080 KawaBazsy 0  2023. május 31. 17:24:51 re: #32079 (patopal 0 )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Úgy tudom, h a Kia Sportage meg a Hyundai Tucson ugyanaz a kocsi, csak az embléma más.. az itteni 2020-as volt, nem a legújabb modell. Lehet h a mostani jobb. Amúgy teljesen jól ment, ha megvolt a fokozat, csak ez a késlekedés volt idegesítő. Hiába nyomtam be a sport gombot, akkor is ugyanúgy volt várakozás, csak közben jobban bőgött a motor..
W124-ben 260E-vel mászkáltam, abban 4-es automata volt, akkor (1997) teljesen okénak tűnt. Slip term a pickupnál is van, csak az utsó fokozatot zárja le, de ez 5.4 literes, 2500-nál 475 Nm-t szolgáltató erőforrásnál nem akkora probléma. :-)
2023. június 1. 07:56:51: megválaszolva patopal 0  által, → #32086 


Az eredeti hozzászólás
#32079 patopal 0  2023. május 31. 16:03:21 re: #32072 (KawaBazsy 0 )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Nem emlékszem késlekedésre, duplakuplungos volt, és nyilván kézi módban is (triptronic) használható volt. Sport módban eléggé agilis volt.
Egyszer kollégámmal (neki 6-os kézi volt, ugyanaz a motor) siettünk valahová, több tíz km-re mentünk, kanyargós-egyenes vegyes úton. Persze Németországban :D Jópárszor eltoltuk 200 környékéig, egy dekával se gyorsult rosszabbul a 7-es automata, sőt, középső tartományban mintha egy árnyalattal jobban ment volna, valószínű a sűrűbb váltófokozatok miatt.
De azóta se vágyok túlzottan automata autóra, ahhoz kell egy egyéniség.
A w124-emben 3,2 benzin motor volt, 5-ös (akkor még über ritka) automatával. Az szerethető karakter volt, csak egy váltót kiikszelt az erős motor, nem volt megfelelően méretezve, az őskövület 4-eshez képest ipari hulladék volt. Viszont a fokozat kiosztás nagyon passzolt a motorhoz, csak ott még jelentős volt a slip.
Azért milyen volt már, hogy pl 180-nál lepadlóztam, visszaváltott 4-be, és majd 10 cm-t emelt az orrán, úgy elkezdett tolni... Ellenben a bmw-k után nem tudtam szeretni, hiába volt erős gép.
A Tucson az szerethető karakter.
2023. június 1. 09:23:59: megválaszolva Mykee +  által, → #32088 
2023. május 31. 17:24:51: megválaszolva KawaBazsy 0  által, → #32080 


2023. május 31. 16:05: Szerkesztve patopal 0  által, megtekintés
2023. május 31. 16:04: Szerkesztve patopal 0  által, megtekintés



Felhasználói lehetőségek
Felhasználói neved:
Jelszavad:







Get Firefox!

 A weboldal tartalmának másodközlése, felhasználása csak a jogtulajdonos engedélyével lehetséges.
Moderáció és szabályok

Szerver load: 0.37, 0.4, 0.4
Oldalgeneráláshoz felhasznált idő: 0.069 mp, 13 query