A mazda ezért jó.. Abban nem érzem a váltást, de ugy dobálja mintha autóversenyző lennék... Lejtőn ha haladósan megyek fékezve visszarak 3 fokozatot, ne melegedjen el a fék, egyszerűen tökéletes.. csak kevés a fokozat..
Én átérzem a helyzetet. De nekem a smart ilyen. Ha túl gyorsan jövök a kereszteződéshez és nagyot fékezek úgy 15-re majd indulni akarnék, na olyankor jön a lécciléccilécciválccsámánamivannebasszkicsináldmáraku
rvaanyád,
és kb ezután rakja vissza 1-be és indul el.
Normálisan megy eco-ban is, csak vhogy olyan kényelmesen, visszaváltani is úgy. Korábbí típusokat vezettem ugyanezzel a motorral (X5, 730d, 530d), azoknál ez nem volt.
Ezekkel én nem tudnék együtt élni. Az F11 530D BMW váltója nem tűnt túl aktívnak elsőre, szép komótosan pakolgatott, csodálkoztam is, mer nagyon dicsérik. A kulcs az volt, h meg kellett nyomni a SPORT gombot, onnantól ugrott. Csak a fordulatot is feljebb tartotta.. Érdekes, h a pickupban hiába egy ősi, 4-es fokozatú olajkavaró van, már ez is adaptív, öntanuló, s pont azt csinálja, amit szeretnél. Csak a fokozatok számát keveslem, mert így nagyon hosszúak.
Én anno a lexus rc 200t sofőreként éltem meg ilyet, ismerős bedobta hozzám hogy kapott egyet pár napra de nem kell neki. Ejj de örültem de szép autó, bele is ültem, jött a kereszteződés, á mondom picit gyorsítani kell és megoldom. Padló neki, mert ugye kupé hadd repüljön, az meg nem csinál semmit, a fordulatszámmérő 1600on röcög, a motor kerreg és semmi.
Szerencsére nem lett baleset, ezt egy szivo 1.6ossal 2300as fordulaton megoldom, itt nem ment..
Számolgattam utána, 3 és 5 másodperc között (random érték) jött rá arra hogy mit kellene kezdeni, és utána más volt egy visszafogott esemény.. De egyszerűen életveszélyes volt.
Még a mercinek volt egy kabriója olyan 2015ös lehetett de nem jegyeztem meg.. Az meg olyat csinált hogy nem tudott dönteni, pilisvörösvár felé menve rákezdett:
Víí-vűű-vííí-vűűűű . és szépen csinálta, azt se tudta hogy hova váltson és dobálta a fokozatokat..
Azt mondjuk nem értem, h ilyen testületnél mi az indok h automatát válasszanak, ami ugye drágább, a legtöbb esetben rontja a menetteljesítményt (kivéve persze a dupla kuplungosok, meg a jó, sok fokozatú olajkavarók), s plusz hibaforrás..?
Jópár hagyományos, 4-es automata váltós kocsim volt eddig, és ugye most is az van. Ilyen késlekedést soha nem tapasztaltam, nem is jellemző az olajkavarókra. Inkább az, hogy lassabban váltják a fokozatot, ha az ember kézzel nyúlna bele, illetve lassabban váltanak vissza padlógáznál. De olyan, hogy letaposom a gázt, s 1, de akár 2 másodpercig ezt nem követi érdemi gyorsulás, csak a Kia csinálta nálam.. Már eladtam, úgyhogy nem tudom megmutatni, de a tesztekben is írják, hogy ilyen. Fel lehetett rá készülni, s előbb lenyomni a gázt, de akkor is idegesítő volt.
Ez a késlekedés a régebbi autómatákban volt jellemző.
A mai új autókban nincs ilyen. Normál módban sem, viszont ha berakom sport módba, a pillanat töredéke alatt ugrik. Munállal kb esélyed sincs úgy elindulni, ahogy egy autómatával tudsz.
Te nem szoktál a Mátrába járni, és nem egy halványkék N? Az automatára gondolok, párszor már belebotlottam a Parádi Patkó környezetében. Én is néha felmegyek, hol ezzel, hol azzal, (pl a lúddal) de az N mozgása hangja baromira tetszik
Az N-ben nincs késlekedés, ugyebár a szürkében nekem egy 8 sebességes olajfürdős duplakuplungos (DCT) váltóm van, és van a fehér N ami meg kézi 6 sebességes. A DCT majd 1 másodpercel gyorsabban van 100-on. Az automata ugyebár valami 0.3- másodperc körül vált felfelé sebességet. (Gearshifts are completed in about 0.2 seconds with...) Ráadásul vannak benne igen érdekes opciók is N Grin Shift, N Power Shift and N Track Sense Shift, valamint egy Knight Rideres "Turbo" fokozat ( NGS gomb) amikor egy ideig van még 15-20LE plusz és a váltások is megváltoznak.
Az a helyzet hogy rohadtul automata ellenséges voltam, hisz van a családban többek között egy Ford Kuga 6 sebességes valami hulladék automatával, na az pont olyan mint amit @KawaBazsy írt. Rá kell készülni egy-egy kigyorsításra vagy besorolásra, mert baromi nagy a késlekedése, mert felbőg először, majd utána kezd el haladni . Isten átka a ford automata váltó.
Viszont már főleg az automata N-el járok mert nagyon jól kezeli a helyzeteket. Ha menni akarok és berakom Customba a városban szépen tartja a fordulatot 4-6 ezer között anélkül hogy nagy gázt adnék, van hogy leheletnyi gázzal tartom a fordulatot 4000-en hogy amint van hely kilövök/előzők. És nem vált fel , nem kapcsol bele, valahogy nagyon eltalálták. De ha mégse tetszene valakinek amit csinál, kézi módban tökéletesen teszi a dolgát akár. Ki lehet kapcsolni menüben a kúszást például és abszolút olyan mint egy kézi váltós. A hungaroringen nyílt napokon vagy az euroringen is van hogy automata módban megyek mert tudja a pályarajzot és amikor jön a kanyar nem vált feljebb hanem képes beforgatni a pirosba, hogy 1mp múlva ne kelljen leváltania. 1szómint100 a kézi váltó még mindig jó de már csak akkor ha élményautózásra vágyom és egy kis "bűvészkedésre". Ha az idő eredmény számít akár a pályán akár a gyorsulásban a DCT jobb, és a mindennapokban városi közlekedésben is perfekt. Ha elutazunk járjuk európát családdal 6.5-7 körül fogyasztok autópályán/autóúton így azért meg lehet tenni vele egyszerre 600 km körül , és nem kell sokszor megállni a kis benzintartály miatt.
Az enyém az se az újabb modell volt, 2019 év végi. Én is úgy tudom, hogy a Kia-Hyundai ugyanaz a technika, csak más az embléma.
A tied is 7 sebességes automata volt? Az általad leírt késlekedés nekem nem volt, esküszöm.
A régi merci automata meg ugye más liga, nyilván a maga sajátosságaival, és szerethető karakter, ha megszokod, simán együtt élsz vele.
Úgy tudom, h a Kia Sportage meg a Hyundai Tucson ugyanaz a kocsi, csak az embléma más.. az itteni 2020-as volt, nem a legújabb modell. Lehet h a mostani jobb. Amúgy teljesen jól ment, ha megvolt a fokozat, csak ez a késlekedés volt idegesítő. Hiába nyomtam be a sport gombot, akkor is ugyanúgy volt várakozás, csak közben jobban bőgött a motor..
W124-ben 260E-vel mászkáltam, abban 4-es automata volt, akkor (1997) teljesen okénak tűnt. Slip term a pickupnál is van, csak az utsó fokozatot zárja le, de ez 5.4 literes, 2500-nál 475 Nm-t szolgáltató erőforrásnál nem akkora probléma. :-)
Nem emlékszem késlekedésre, duplakuplungos volt, és nyilván kézi módban is (triptronic) használható volt. Sport módban eléggé agilis volt.
Egyszer kollégámmal (neki 6-os kézi volt, ugyanaz a motor) siettünk valahová, több tíz km-re mentünk, kanyargós-egyenes vegyes úton. Persze Németországban Jópárszor eltoltuk 200 környékéig, egy dekával se gyorsult rosszabbul a 7-es automata, sőt, középső tartományban mintha egy árnyalattal jobban ment volna, valószínű a sűrűbb váltófokozatok miatt.
De azóta se vágyok túlzottan automata autóra, ahhoz kell egy egyéniség.
A w124-emben 3,2 benzin motor volt, 5-ös (akkor még über ritka) automatával. Az szerethető karakter volt, csak egy váltót kiikszelt az erős motor, nem volt megfelelően méretezve, az őskövület 4-eshez képest ipari hulladék volt. Viszont a fokozat kiosztás nagyon passzolt a motorhoz, csak ott még jelentős volt a slip.
Azért milyen volt már, hogy pl 180-nál lepadlóztam, visszaváltott 4-be, és majd 10 cm-t emelt az orrán, úgy elkezdett tolni... Ellenben a bmw-k után nem tudtam szeretni, hiába volt erős gép.
A Tucson az szerethető karakter.
A Kia szalonban mondták, h a hagyományos, olajkavarós automata az nem ilyen szar, csak ez sikerült vhogy ilyen tohonyára. Pályán nem tűnik fel, de városban tök idegesítő. Vazz a hombárban egy tök hagyományos, tiptronic mentes 4-es olajkavaró van, de ha rápöckölök a gázra, az azonnal elkezd rombolni.
Hát a szar automata nekem se az esetem, de a jó az nagyon jó. Nekem eddig a Ferrari Californiában levő 7 gangos duplakuplungos a csúcs, az kva gyors, s hibátlan, de állítólag a Porsche PDK is jó. Átlag autóban a BMW 8 gangosa igen fasza még, amit próbáltam.
Amúgy sem szeretem az automatákat, de egyik legrosszabb élményem egy 500-as Abarth automatával volt. Na amennyire nagy élmény egy Abarth, annyira tönkre teszi az automata.
Nálam a legrosszabb automata élményért még versenyben van az első szériás Superb 2,5 TDI a tiptronic automatával.
Nálunk most lett pár céges Kia nálunk, én egy 1,5 T-GDI-t használok. Nagyon jó kis autó minden szempontból, egy idegesítő tulajdonsága van. Induláskor ha kicsit is leesik a fordulat akkor rángat, nagyon nehéz vele finoman elindulni. Pedig nagyon sokat és sokféle autót vezetek, soha nem volt gondom semmivel. A Kia szalonban is mondták, hogy az összes új benzines Kia ilyen.
Na ezért gondoltam, hogy ez az autó akkor lehet jobb automata váltóval, pedig én sem szeretem az automatákat. De ezek szerint amit írtál mégsem...
Na a Fiat 500 automatája az tud ilyet (ok, robotizált kézi), a BMW automatái sokkal jobbak (8-az ZF meg pláne), ennél egy fokkal lassabb az Aisin 8-asa...
Annak is késett az automatája? Mer a Kia olyan volt, h ha ráléptél a gázra, akkor 1 sec hatásszünet után indult el. De ha már gurultál, monnyuk egy körforgó felé, s amint meggyőződtél, h nem jön semmi, s a gázra léptél, inkább 2 másodperc volt a késlekedés.. Nem is dicsérik azt a duplakuplungost, a szervizükben sem.
Nekem Tucson 1,6 T-GDI volt egy darabig a céges autóm, 7 sebességes automata. Semmi gond nem volt vele, és eléggé tetszett, még ha nem is vagyok automata párti, akkor is