Két imbusz van a váz alján, az szorítja ezt az excenteres betétet. Azt fellazítod, utána tudod minden speckó szerszám nélkül feszíteni vagy lazítani. Van rajta talán egy furat, abba lehet, hogy szintén imbusz kell, már nem emlékszem pontosan.
Az excenter az vmi feszítő? Mer olyanom nix.. A szíjjal nem foglalkozom, próbálgattam már az appot, de mindig más eredményt adott.. Ha majd elszakad, cserélem. :-)
Amikor kicseréltem a hátsó fogaskereket, akkor kiakasztottam a váltó bowdenjét, majd utána vissza, s ugyanúgy működik.
Négyszögtengelyes monoblokk, magával a csapággyal nem kell foglalkozni. Ahogy Yaroslav is írta, ahol fém a fémmel érintkezik, onnan kattogás jöhet. Ez a te bringádnál lehet a váz és az excenter között, vagy lehet az excenter és a monblokk között. Mindkettő szereléséhez kell hajtókar lehúzó szerszám, a középcsapágyhoz egy másik is. A szíjfeszességet a gates telefonos applikációjának segítségével tudod beállítani.
Az agyváltóhoz ne nyúlj, ha nincsen rá panasz. Ha pedig van, vagy csak szeretnéd megnézetni, akkor Choma Dávidot ajánlom. Én mondjuk szétszedtem a sajátomat, de az én vagyok ????.
Nem tudok mémet linkelni de szerintem mindenki ismeri vmilyen formában a "Nem romlott el, ne akard megjavítani" örök igazságot!
Jó eséllyel vmi monoblokk rendszerű középcsapágy van benne. Ez egy komplett, zárt egység, érdemben egyben cserélendő.
Viszont előfordulhat, hogy recsegős-ropogós hangok jönnek onnana lentről, de ilyenkor érdemes először, egy kiszedés->menetek tisztítása/zsírozása->visszarakással kezdeni. Viszont ehhez már célszerszámok kellenek a kialakítás függvényében.
Én nem azt mondtam,h. ez soha nem mehet tönkre, csak azt,h. kurva sokat kibírnak. Főleg amelyik jó minőségű.
És a kopásból adódó problémák is kiküszöbölhetőek. Ipari csapágynál nem.
Volt "gyagyi" bringám, abban pl. konkrétan eltört 1-2 golyó. Szó szerint.
Aztán volt Scwinn, Merida, meg most TREK bringám. Mindben shimi kónuszos csapágy volt. Soha egyikkel sem volt semmi gond, pedig a Schwinn-ben és a Meridában sem volt soha szétszedve az agy
De végül is tök mindegy, kinek mi jön be.
AZ viszont tény,h. az ipari csapágyat könnyebb cserélni, mint a kónuszost beállítani Arra rá kell érezni
Jut eszembe, a bringa specje az első, s hátsó kerékagyra írja, h Shimano, a közepére nem írja, csak hogy Gates a hajtókar.. Itt kellene akkor vmit karbantartanom? Mer én még nem szedtem szét semmit zsírozni, vagy bármi mást, a kezelési sem írja..
Kónuszkulcs a Shimano agyak szereléséhez célszerű. Ezt betekered a hajtókarba és kész (előtte zsír a menetre).
Arra kell figyelni, hogy az egyik oldal balmenetes, így nem mindegy, hogy melyiket melyik oldalra rakod. Lazításánál is illik figyelembe venni . Szemből nézve óramutató járásval megyező irányba lazul mindkét oldal.
Köszi! 28 Nm-ről indul a nyomatékkulcsom, úgyhogy ezt nem tudom b.ogatni. :-) Az a kónuszkulcs mihez kell, itt úgy látom elfér a 15-ös villás..?
Megjött amúgy a cucc pikkpakkra, a kiírt jó áron, úgyhogy lehet nyugodtan rendelni attól a cégtől. Egyet nem értek, bár nem fontos, h miért nem volt prizma a dobozban? Azért külön kell fizetni Shimanoéknál??
Szerintem a pedálra gondolsz itt, amire a válasz szintén igen. Exploded view - 8. oldal
De ne tarts tőle ha már megrendelted!
Karbantartás:
Kormány- és középcsapágyakra nézz rá néha, hogy nem lógnak-e. Kölkök hajlamosak nem szólni elég durva kotyogásokról sem, és sosem értem miért!
Igen, az összes shimano kerék kónuszos. A szervizeléséhez érdemes venni a dekában kónuszkulcsot, vagy elköszörülsz egy villásat.
A hauser bringákon szerintem pont elég az, amit jelenleg is csinálsz. Hamarabb fogják kinőni, minthogy valami a sok használat miatt letérdeljen rajta.
Akkor az én Shimanom is ilyen kónuszos lesz?
Ill. ha már karbantartás.. a kölkönek ilyen egyszerű, Hauser Puma cangáik vannak. Ok, h láncot kell olajozni, de mit csináljak még karbantartás gyanánt, mit szedjek szét, s zsírozzak meg?
Ez nem igaz, a golyók is el tudnak kopni/törni, és a csésze is gyakran berágódik. Két gyártót ismerek, aki még baszakodik ezzel a kónuszos témával kerekeknél: a Shimano és a Campagnolo. A campi egy sokkal jobb konstrukció, az egy minimális odafigyeléssel nagyobb eséllyel örök élet, Shimano kónuszt és golyót én már cseréltem jópárat, pedig csak vagyok és magamnak meg az ismerőseimnek szerelek.
...és nem, nem kell hozzá túlhúzni.
A gördülési ellenásban a differencia meg pont annyi, ami a legérzékenyebb, legpontosabb műszer hibahatárát sem éri el, tehát placebó hatás esetleg van, a valós előny ebből a szempontból pedig nulla. Ez egyébként a kerékpáriparra nagyon jellemező az utóbbi néhány évben, gyakran igyekeznek is a gyártók (brandek) elhallgattatni vagy tartalmat letiltatni azoktól a hobbista mérnököktől, akik erre néha rámutatnak.
Pont azért vettem szíjas, agyváltós cangát, h ne kelljen kenegetni, meg állítgatni a váltót állandóan. Sz'al nekem ok, ha kva sok tekerés után szétmegy, majd csere. :-) Nem tom mennyit kell bírni a pedálnak, de az előző cangámat 7 év után a gyárival adtam el, pedig az egy alap, akkor 100 rugós canga volt..
Ráadásul a kónuszos hiába kopik kicsit, ha rendszeresen szétszedi szervizeli az ember a beállításnál kiküszöbölöd a kopást és szinte a végtelenségig használható.
Az ipari csapágyas ha kicsit megkopik akkor kuka és csere.