HONDA fórum
2024. június 15. szombat, 03:36,  Jolán, Vid Legújabb regisztráltunk: MDRBcivic 0 




A válaszok és azok válaszai a hozzászólásra, kifejtve
Téma neve
Autóvásárlás topikja

#31988 Gergice +  2023. május 16. 21:32:56 re: #31987 (bejemves 0 )  ←  ‹›  0 | rejt
Minél jobb felszereltségűt szeretnék. Próbálom a lehető legfiatalabbat kihozni a keretből, bár nincs konkrét keret. Egyelőre még inkább csak nézelődök.

Eddig a Kia Optima volt a befutó nálam benzines esetleg hibrid kivitelben. 2.4-es lenne a legtutibb, de az szinte nem is nagyon van a piacon, tudtommal nálunk nem is forgalmazták.
Aztán szembe jött ez a 6-os. Árban nagyjából ugyanott vannak, nagyobb a választék, nagyon tetszik a formája, még kombiban is (mondjuk az az Optimából is tetszik). És ebből van 2.5-s szívó.
Úgyhogy most hajlok ebbe az irányba, főleg, hogy többen megerősítették, hogy ezeknél már nem áll fenn a korróziós probléma.


Az eredeti hozzászólás
#31987 bejemves 0  2023. május 16. 21:13:37 re: #31965 (Gergice + )  ←  ‹›   →  ↑  +2 | rejt
Van ilyen a családban, én választottam a típust és a konkrét autót is a vásárlónak. Gyakorlatilag pontosan ugyan olyan, mint az első: szín, motor, váltó, felszereltség.
Ezek már sokkal jobb korrózióvédelemmel vannak ellátva, mint a korábbiak. Nem csak a gyenge alváz- és üregvédelem volt azokkal a gond, hanem inkább konstrukciós: a ponthegesztett élek nem voltak normálisan tömítőzve, nem voltak visszaperemezve, erre a szokásos japán hoki lemez, stb.

A motor nagyon jó konstrukció, megbízható, ismert gyakori problémája nincsen. 0w20 olaj való bele, "gyári" mazdat szoktam venni (ami total), anyagárban normális szűrőkkel 40-45 körül megúszható az olajcsere.
A váltó egy modern Aissin turbinával szerelt, klasszikus hidrodinamikus darab, megbízható, egész gyors is, ezzel ajánlott venni az autót. Valami apró gond a fokozatválasztó körül rémlik (talán a P állás pozíció érzékelője, de nem vagyok benne biztos), tudtommal emberi áron beszerezhető. Fogyasztás vegyes üzemben nem igazán tudatos használat mellett nyáron 8 alatt kicsivel, télen 8,5 környéke. Csak autópálya szabályosan, megpakolva szintén 7,9 környéke. Ezzel a motorral, bódéval szerintem kifejezetten baráti. A fedélzetije egyébként decire pontos.

Adaptív tempomat radarja (illetve előtte a műanyag embléma) nem fűtött, emiatt nagy havazásban letilthatja.
Az adaptív ledes automata fényszóró világbajnok, de kanyarfény nincs.
A középső könyöklő ergonómialiag elbaszott. Ha valaki rövidebb lábú és előrébb húzott üléssel vezet, akkor elfelejtheti.
A startstopot alapból nem lehet örökre kikapcsolni. Ha zavar, akkor minden indításnál nyomkodhatod a gombját. Nem tudom, hogy számítógéppel ki lehet e iktatni.
A bele való akksi elég drága még utángyártottban is, mert hülye méret, így ritka. Gyárija Yuasa, utángyártottban talán Varta és Exide létezik. Agm/efb való bele, de tanítani nem kell.
Az első linken lévő felni lakkozása gyenge, sérülékeny. Gyakran málik, ez lehet alkualap.
Gumiméret ritka => drága.
Sávtartója elég idegesítő, kóvályog, gyakran hisztizik, nem túl kiforrott.
Az ajtaját közepes lendülettel becsukva úgy zeng, mint egy barkaszé. Szerintem kiábrándító, valaki észre sem veszi.
Futóműve ezekkel a malomkerekekkel autópályán fasza, szar úton kín.

Minden apróbb hibája ellenére egy nagyon jó autónak tartom (ismét kiemelem, hogy az első linken szereplő és felszereltségű példányt) bár nálam igen komoly súllyal számít, hogy megbízható és viszonylag olcsón üzemeltethető.



2023. május 16. 21:32:56: megválaszolva Gergice +  által, → #31988 



Felhasználói lehetőségek
Felhasználói neved:
Jelszavad:







Get Firefox!

 A weboldal tartalmának másodközlése, felhasználása csak a jogtulajdonos engedélyével lehetséges.
Moderáció és szabályok

Szerver load: 0.38, 0.43, 0.6
Oldalgeneráláshoz felhasznált idő: 0.25 mp, 8 query