Túrabringa alatt értem: több napos, csomagos . Ha egy gyári állapotú szíjjas bicajt durrantasz meg 20-30 kiló cuccal, akkor pl. az alpesi hágókat biztosan nem tudod megmászni vele, egy igazi kínszenvedés lesz. Leáttételezni meg nem tudod a végtelenségig, mert az agyváltókra adható nyomatéknak van egy nem túl magas maximális értéke. Tehát marad a Pinion.
A másik hátránya nem a szíjból fakad, hanem szintén az agyváltóból, ez pedig a belső hajtási vesztesége. Ez egy láncos bicajhoz hasonlítva nagyon drasztikus, legalábbis számomra az.
Én is túrázni, meg napira használom, s nem látom semmi hátrányát a szíjnak. Az agyváltó viszont kva jó, nem tudnék visszaszokni a láncosra. Azt számoltam, h 5ezret biztos tekerek egy évben, nemtom akkor jó e ez a km a hátsó szíjkeréknek. A szíj lesz a követező gondolom, erre a CDN-re 18-20E km-t írnak.
Őszintén szólva átlagos felhasználóknak a láncot meg a lánckereket egy az egybe el kellene felejteni. Szíjhajtás, agyváltó. Nem értem, hogy miért nem terjed jobban. Mondjuk nem régen a kollégám vett magának egy láncos commutert kicsit drágábban, mint amennyiért én vettem a szíjas cube-ot.
Beszélgettünk, az igényeiről, a felhasználás módjáról, aztán kérdeztem, hogy miért nem szíjast vett. Válasz: hát igazából ezek után már én sem tudom. Igazából azt sem tudta, hogy létezik, valószínűleg ez lehetett a fő ok. A másik, hogy ha tudta is, nem mesélte el neki senki az előnyeit a lánchajtással szemben. A hátrányai meg általános felhasználás mellett irrelevánsak.
Amire még simán használnám, az a túrabringázás, de ahhoz meg Pinion váltással az igazi, ami kokain ár és nagyon ritka.
Öö hát én arra emlékszem, h a Shimano Acera hátsó fogaskerék sor (8 fogaskerék), olyan 10E körül volt anno. Amúgy érdemes lenne kipróbálni, h téllegesen mennyit bír, de sztem már kevés van benne, szinte minden nap felfedeztem egy új fog kopást. :-) Érdekes, h az első is műanyag, de azon semmi elhasználódási jel nix.