Túrabringa alatt értem: több napos, csomagos . Ha egy gyári állapotú szíjjas bicajt durrantasz meg 20-30 kiló cuccal, akkor pl. az alpesi hágókat biztosan nem tudod megmászni vele, egy igazi kínszenvedés lesz. Leáttételezni meg nem tudod a végtelenségig, mert az agyváltókra adható nyomatéknak van egy nem túl magas maximális értéke. Tehát marad a Pinion.
A másik hátránya nem a szíjból fakad, hanem szintén az agyváltóból, ez pedig a belső hajtási vesztesége. Ez egy láncos bicajhoz hasonlítva nagyon drasztikus, legalábbis számomra az.
Én is túrázni, meg napira használom, s nem látom semmi hátrányát a szíjnak. Az agyváltó viszont kva jó, nem tudnék visszaszokni a láncosra. Azt számoltam, h 5ezret biztos tekerek egy évben, nemtom akkor jó e ez a km a hátsó szíjkeréknek. A szíj lesz a követező gondolom, erre a CDN-re 18-20E km-t írnak.
Őszintén szólva átlagos felhasználóknak a láncot meg a lánckereket egy az egybe el kellene felejteni. Szíjhajtás, agyváltó. Nem értem, hogy miért nem terjed jobban. Mondjuk nem régen a kollégám vett magának egy láncos commutert kicsit drágábban, mint amennyiért én vettem a szíjas cube-ot.
Beszélgettünk, az igényeiről, a felhasználás módjáról, aztán kérdeztem, hogy miért nem szíjast vett. Válasz: hát igazából ezek után már én sem tudom. Igazából azt sem tudta, hogy létezik, valószínűleg ez lehetett a fő ok. A másik, hogy ha tudta is, nem mesélte el neki senki az előnyeit a lánchajtással szemben. A hátrányai meg általános felhasználás mellett irrelevánsak.
Amire még simán használnám, az a túrabringázás, de ahhoz meg Pinion váltással az igazi, ami kokain ár és nagyon ritka.
Öö hát én arra emlékszem, h a Shimano Acera hátsó fogaskerék sor (8 fogaskerék), olyan 10E körül volt anno. Amúgy érdemes lenne kipróbálni, h téllegesen mennyit bír, de sztem már kevés van benne, szinte minden nap felfedeztem egy új fog kopást. :-) Érdekes, h az első is műanyag, de azon semmi elhasználódási jel nix.
Ne már, ez nem rossz pont, hanem jó. Azon szerencsések közé tartozol, akinek a cdn szíjkerék elment négy évet.
A cdx (fém) örök élet lesz, ahhoz képest 30 ezer forint nem is olyan vészes.
Mit szólnál mondjuk ehhez?
Vagy a másik: most vettem egy pár gumit száz euroért... és ez még közel sem a csúcs, illetve nem fogok vele több tízezer km-t menni.
Ne már, ez nem rossz pont, hanem jó. Azon szerencsések közé tartozol, akinek a cdn szíjkerék elment négy évet.
A cdx (fém) örök élet lesz, ahhoz képest 30 ezer forint nem is olyan vészes.
Mit szólnál mondjuk ehhez?
Vennék én, de ennyit nem szánok rá, pedig nagyon tecc. Anno kipróbáltam még az áremelkedés előtt egy láncos speed pedelecet 1.1M értékűt, azt kellett volna akkor megvenni. Csak már be volt akadva a szíjhajtás..
Rohadtul szeretem a szíjhajtást az agyváltóval, de most begyűjtötte a Gates n cég a rossz pontot nálam. Negyedik éve hajtom a cangát probléma nélkül, defektem is csak egy volt, fasza a gumi is. No, véletlen ránéztem a hátsó szíjkerékre, s láttam, h itt-ott ki vannak töredezve a fogak, néhol 3 is egymás mellett. Utána néztem, kiderült, h ez az olcsóbb rendszer, s a műanyag kiskerék nem bírja, ki is vezették. Megvettem a fémet, s 30E Ft volt!! Vazz a Bravohoz ennyi volt a gyári vezérlés szett, vízpumpával, feszítővel, szíjjal.. Rohadjanak meg, h szart gyártanak, s utána meg heroin árban adják a jó alkatrészt!