Végülis... nem egy rossz bringa kezdésnek azoknak, akik komolyan gondolják.
Viszont ezekből a bringákból két okból szerintem viszonylag gyorsan ki(le) szoktak szállni:
1. komolyan gondolta, de nem sikerült, ezért luxus a kamrában tárolni ennyi pénzt => eladó.
2. Komolyan gondolta, sikerült is, beszippantja a sport => eladó, mert kell a karbon váz, a 11 (12-es) rendszer, az elektromos váltás, a karbon kerék, stb.
A másodikkal már elég sokszor találkoztam első kézből.
Komoly célokra nálam már kizárólag karbon váz jöhet szóba. Volt alu gravelem: nagyon könnyű volt, nagyon gyors volt, de a belem kirázta bármilyen gumin.
Egyébként meg minden másban teljesen egyetértek veled.
Aki nem hobbiszerű sportolásra használja a kerékpárt, hanem csak elugrani a boltba vagy pár km-rel odébb elmenni fagyizni, az úgysem fogja megérteni miért nem alkalmas egy 70 ezer Ft-os kerékpár (jelenleg kb ennyibe kerül legolcsóbban egy ÚJ, felnőtt méretű bringa) hetente 3-4 alkalommal napi 120 km-es távok leküzdéséhez, megmászni Dobogókőt vagy Kékest 50-60 km távolságból (és persze haza is tekerni), esetleg fél nap alatt körbetekerni a Balcsit.
Az is szép teljesítmény, a Kékesre felfutni!
Az árakról csak annyit hogy egy agyrém valóban az egész, minden terméknek olyan ára van hogy a már nem tudom megállapítani néha hogy most akkor ez komoly vagy sem. 650 ezer Ft nagyjából 1.5-2 havi fizu, kb mindig is ennyi volt egy jó canga ára, amivel már nem csak a szomszéd faluig lehet eltekerni hanem komolyabb célokat lehet kitűzni. Persze a határ a csillagos ég, de az már a profi sportolók és nagyon lelkes amatőrök dimenziója.
De lehet hogy csak már csak ebben a nagy jólétben lettünk ilyen nagyravágyók, suhanckoromban nagyapám vázas Csepel biciklijével tekertem át Aggtelekről Jósvafőre a hegyek között, meg ki az erdőre földutakon, egy szaros kontrafék volt rajta hátul, elől a semmit nem érő dörzsfék, a hajtókarjai biliacélból készült ékekkel volt rögzítve, emelkedőn tekerve nyikorgott-recsegett az egész. Nagyapám is ilyen biciklivel járta a hegyeket amikor telefonszerelő volt, nem volt váltó meg ilyen úri huncutságok, szóval keménynek kellett lenni és kész.
Ugyanígy vagyok én is. Nem tudom hány éve, de nagyon régen vettünk a Hervisben akciósan saját márkás (X-Fact) bringákat: egyet nekem, egyet a páromnak. Azóta sem kellett hozzájuk nyúlni, tökéletesen teszik a dolgukat. Mondjuk nincsenek agyon nyüstölve, eléggé ellustultam sajnos, de régen viszonylag sokat használtam. Azért mai napig néha előkapom, ha helyben kell menni valahova, páromét meg a nagyobbik lányom használja már inkább. Mindig jót mosolygok ezen a 100e alatt csak hulladék kapható szövegen... Nekem tökéletesen megfelel, mások az igények.Ki nem adnék 5-600e Ft-t egy bicikliért...
Értelek, persze, de embertelen dolog ennyi pénzt kiadni bringára.
Nana! Kikérem magamnak a hulladék jelzőt a bicajra. Azóta is azt nyüstölöm és még gyári rajta minden.
A Kékest futva hódítottam meg. Na jó, onnan ezért nem futottam haza!
Arrébgurulni meg boltba járni talán még jó lehet egy 48 ezres canga (nyilván használtan, egy új 48 ezres canga 12 évvel ezelőtt is selejt kategória volt ), de mondjuk a Balcsit körbetekerni vagy a Kékestetőt meghódítani 60 km távolságból (meg természetesen haza is tekerni onnan ), nos arra egy teszkós bicikli már nagyon kevés.
11 éve 100 ezerért vettem egy alap cangát, akkor az volt a minimum, amennyiért már olyat kapsz, ami vmennyire bírja a strapát. Persze ha nem használod, akkor ez nem annyira fontos szempont.. :-)
Idehaza egy Giant Revolt 1 - ami ugyan nem hi-tec cucc, de már egy egész elfogadható bringa - 650-ért kapható. Egy ilyen gép bőven elegendő átlagos felhasználásra, nyilván aki komolyabban űzi a cangázást annak ez kevés lehet.
Hát, jó kis technika van akkor alattad, az én cangám sokkal egyszerűbb szerkezet. 99.9%-ban aszfalton tekerek, előzőleg egy belépő szintű Kellys trekking cangám , 4-5 ezer km-t lenyomtam vele, de valami masszívabbra vágytam mert a 90++ kilóm alatt kicsit nyeklett-nyaklott amikor bele kellett kapaszkodni egy jobbféle emelkedőn felfele. A legszívesebben valami outi cangát vettem volna, de az vékony gumi nem ezekre a fosch utakra való, majd ha az Alpokban fogok lakni, veszek egyet. Akkoriban a gravel cangák még nagyon kezdeti fázisban voltak, így a legjobb választás egy 29er merev vázas canga lett, jó ballonos gumikkal, ezek adják a rugózást lényegi részét. A hidrós tárcsafék már alapkövetelmény volt, az előző gépen nagyon bejött. Alapvetően hosszú távokat megyek -minimum 80 km- illetve régebben melózni jártam 20 km távolságra, így mindenféle kiegészítővel felszereltem a gépet hogy magammal tudjam vinni a holmimat, meg a szükséges szerszámokat, tartalék belsőt, stb.
Hát sajna pár éve nem olcsók a bringák..... Főlegm ikor divatba jött már szerintem a covid előtt is....
Én jó pár éve vettem egy 2011-es kiadású TREK 8500 bringát, nem gyári felszereltséggel. Kéz alól.
Pár dolog butított rajta, felnik, ülés, nyeregcső stb. Szóval nem a gyári Bontrager cuccok vannak rajta.
A teló is egy butább Manitou rugós. Épített bringa volt.
De nem bántam meg, mert eleve a vázba beleszerettem és a hajtás is Deore XT Hollo II (FC-M771 asszem)
Egyedül az a kurva press fit középcsapágy megoldás ami sosem hagyott nyugodni. De remélem sosem lesz baj vele
Persze azóta kicseréltem rajta jó pár dolgot, RS Reba SL dupla kamrás légrugós teló ment bele többek között (egy évig vadásztam rá) meg másik pedál, stb.
De kurva jó váz. Szerintem az egyik legjobb Alu váz ami elérhető volt talán árban is. Bírja a terepezést, egy kis CC, túrázásra is jó, nagyon jó a geója kapaszkodáshoz is. Állat, imádom
Méghogy leestek a bicikli árak? 6 évvel ezelőtt vettem egy Giant bringát 300 ezerért, ugyanez a modell 500 ezerbe kerül jelenleg, úgy hogy koppra ugyanaz a technika, nem fejlesztettek rajta semmit. Már egy ideje gondolkodom hogy benevezek egy gravel cangára, de egy normális, hidraulikus tárcsafékes gravel 600-650 ezertől indul.