Ha már eltérő lebonyolítás, idén az F1 újabb kísérletbe kezd. Két – egyelőre meg nem nevezett – versenyhétvégén a megszokottól eltérő időmérő edzést fognak lebonyolítani. Tesztjelleggel teszik próbára, hogyan működik a kvalifikáció, ha annak Q1-es, Q2-es és Q3-as felvonásait eltérő gumikeverékeken (kemény, közepes és lágy lesz a sorrend) kell teljesítenie a mezőnynek.
E hétvégéken a megszokott 13 helyett 11 gumiszett áll majd a versenyzők rendelkezésére, és a megszokottnál jobban fog számítani, melyik autó és versenyző képes a legjobban bánni mindegyik gumitípussal.
Technikai változások:
A leglényegesebb technikai változást a padlólemezek és a diffúzor földtől számított magasságának növelése jelenti. 15 milliméterrel kellett emelni. Az intézkedést az autók delfinezésre való hajlamának csökkentése indokolta az FIA szerint. Emellett szigorítják a padlólemezek rugalmasságát és kopását vizsgáló teszteket, követelményeket is. Mindez önmagában nagyjából fél másodperces lassulást eredményezhet, ám a csapatok jelezték, a tél folyamán sikerült visszahozniuk ezt a veszteséget.
További technikai újdonság, hogy az új autóknak az eddiginél nagyobb a visszapillantó tükre. A cél: javítani a kilátást. A versenyzők 2022-ben (is) sokat panaszkodtak, hogy bizonyos balesetekben szerepet játszott az úgynevezett holt látótér: bizonyos szögekből egyszerűen nem látszanak a hátul haladó autók a tükörben.
A gumik terén is lesz változás. A kerékmelegítő paplanok használati idejét 3-ról 2 órára fogják csökkenteni a gumik előkészítésekor. Emellett az eddigi 5 helyett már 6 különböző gumikeverék áll rendelkezésre. A Pirelli az eddigi legkeményebb (C1) és a C2-es típus közé iktatott egy újabb típust. A gyártó emellett módosított az első gumikon, hogy csökkentse az alulkormányzásra való hajlamot. A versenyzők szerint az intézkedés a korai tesztek alapján hatásosnak mutatkozott.
Motorfronton már tavaly befagyasztották a fejlesztést, ám egy lényeges változás itt is lesz. Míg tavaly 5 lehetőségük volt a gyártóknak az év során használt szoftverek módosítására, idén csak egy, vagyis tovább szűkülnek a teljesítményjavítás lehetőségei.