Ez nem főtengely hanem vezérműtengely. És az a sz@r, hogy hacsak nem történik optikai ellenőrzés, akkor nem tudhatod mikor lyukad ki a kupak, Ha épp 5000rpm-nél akkor a fémdarabokat megeszi a hengerfej > tűztér ... tovább is van mondjam még?
Szóval ilyenkor jön az átlag halandó számára a sanax+folyószámlahitel cseking.
Akkor a kompresszoros ok?
Amúgy a legjobban egy - szintén - 6.2 motoros, 12 gen F-150 kéne, de az nagyon ritka, itthon még nem is láttam. Kintről meg ugye nem lehet a COC papír miatt.
The M156 engine's alleged defects include defective camshaft adjusters and the engine's camshaft lobes made of iron are incompatible – through extended use – with the engine's valve lifters, which are made of harder steel.
Vagyis:
Perszövetség is volt az USA-ban miatta a Merci ellen.
Illetve korai példányoknál hengerfejcsavarok.
Ezen túl csak a szokásos.
Gyűrődő zóna egy új Yaris-ban vagy egy új Twingo-ban sincs mégis erősek. Már rég nem attól erős egy autó, hogy mennyi vas van az elejében.
Általánosságban az újkori amerikai autók nem rohadnak jobban mint pl. a németek. (saját példáimból kiindulva pedig egyáltalán nem de az nem minta)
6M-ért fiatal USA szedán nem egyszerű de biztos lesz más is itt aki tud nálam okosabbat:
- Mopar vonalon 300C/Magnum az 5.7-es Hemi-vel nem sz@r, faék autó, ha nem évjárat elejéről van akkor szelepfészek probléma is ritka, váltó a legendás 722.6-os merci váltó (nag1) ami rengeteget bír. Hengerlekapcsolós ami ügyesen és szépen dolgozik, ha nem egy félmilliót futott példány akkor rendben működik. (tapasztalat). Van hozzá minden mivel a motoron kívül kb minden megegyezik a dízel verziókkal. Cserébe öregecske merci alapokból épült ami sok szempontból inkább előny. Jól törik, lehet vele hüjjegyerek módjára pörögni vagy nagypapásan kocogni. SRT8-at (6.1) is tudsz venni ennyiért de jót inkább a kínálat aljából és kintről.
- GM vonalból Cadillac STS játszhat 2001-2005 között, hátul kapar, (a korábbiak évjáratok elöl) 4.6-os NS motor ami tud meglepit okozni de ha rendben van (vagy olyan hüjjétől veszed mint én aki tökéletesre építette majd eladta) akkor egy tökéletes utazó autó, csendes, jól megy, rengeteg a lufi meg a kényelmi bizbaz hiszen annó a merci-bmw vonal ellen indították (pl valódi hud amit nagyon szerettem). Alkatrész ellátottság jellemzően kintről de minden van fingért (mint általában az amerikai autókhoz).
- GM vonalból még érdekes lehet a Chevy SS avagy Pontiac G8 (ami igazából egy Holden) és az LS3-as 6.2-es motort hordva az orrában igazi sleeper, pusztítóan erős és kutya sem nézi ki belőle amúgy faék autó. Európában sajnos ritka de simán lehet hozatni kintről. (
- Ford-okat nem ismerem de ha jól tudom ők CrownVic-el kivezették a V8-at a szedánokban.
Viszont ha családot is viszel, akkor én beletenném a kalapba a biztonsági tényezőt.
2022-ben egy új Fiat 500 kiüti alólad a csodás bimmert ráadásul csak a csatt pillanatában derül ki, hogy az a néhány 20+ éves légzsák nyílik-e vagy sem.
Azt nem írtad, hogy öreg nem érdekel.
Egyetlen bajuk a rozsda, de szerintem a manapság kapható példányokra ez egyre kevésbé jellemző, mivel már szinte csak a szerelemautók léteznek (ezt tükrözi az áruk is). Ha meg hetes, akkor E32, ami az E34-re is rátesz egy lapáttal.
Elég szubjektív, de szerintem ezerszer karakteresebb autók, mint pl. a lentebb linkelt volvo a szétporladó utasterével, meg az elöl keresztbe beépített elmebajjal.