Ehhe... vezérlés a tűzfal felőli oldalon. Ami nem lenne baj, ha a vezlánc feszítők nem lennének hajlamosak meghalni. Szóval motor ki. Igaz, csak egyszer kell megcsinálni.
Ja meg olajpumpa betegségre hajlamos, cserébe ha kint a motor, azt is lehet preventíve cserélni.
Azt hiszem a katalizátor cseréhez is ki kell venni, de lehet, hogy az 2.7T-nél volt.
Amúgy priceless.
ui.: és ahogy egy megrögzött Audi-s haverom mondja, "én gyújtótrafó meg VAG nélkül már nem indulunk nyaralni".
Ez nem főtengely hanem vezérműtengely. És az a sz@r, hogy hacsak nem történik optikai ellenőrzés, akkor nem tudhatod mikor lyukad ki a kupak, Ha épp 5000rpm-nél akkor a fémdarabokat megeszi a hengerfej > tűztér ... tovább is van mondjam még?
Szóval ilyenkor jön az átlag halandó számára a sanax+folyószámlahitel cseking.
Akkor a kompresszoros ok?
Amúgy a legjobban egy - szintén - 6.2 motoros, 12 gen F-150 kéne, de az nagyon ritka, itthon még nem is láttam. Kintről meg ugye nem lehet a COC papír miatt.
The M156 engine's alleged defects include defective camshaft adjusters and the engine's camshaft lobes made of iron are incompatible – through extended use – with the engine's valve lifters, which are made of harder steel.
Vagyis:
Perszövetség is volt az USA-ban miatta a Merci ellen.
Illetve korai példányoknál hengerfejcsavarok.
Ezen túl csak a szokásos.
Gyűrődő zóna egy új Yaris-ban vagy egy új Twingo-ban sincs mégis erősek. Már rég nem attól erős egy autó, hogy mennyi vas van az elejében.
Általánosságban az újkori amerikai autók nem rohadnak jobban mint pl. a németek. (saját példáimból kiindulva pedig egyáltalán nem de az nem minta)
6M-ért fiatal USA szedán nem egyszerű de biztos lesz más is itt aki tud nálam okosabbat:
- Mopar vonalon 300C/Magnum az 5.7-es Hemi-vel nem sz@r, faék autó, ha nem évjárat elejéről van akkor szelepfészek probléma is ritka, váltó a legendás 722.6-os merci váltó (nag1) ami rengeteget bír. Hengerlekapcsolós ami ügyesen és szépen dolgozik, ha nem egy félmilliót futott példány akkor rendben működik. (tapasztalat). Van hozzá minden mivel a motoron kívül kb minden megegyezik a dízel verziókkal. Cserébe öregecske merci alapokból épült ami sok szempontból inkább előny. Jól törik, lehet vele hüjjegyerek módjára pörögni vagy nagypapásan kocogni. SRT8-at (6.1) is tudsz venni ennyiért de jót inkább a kínálat aljából és kintről.
- GM vonalból Cadillac STS játszhat 2001-2005 között, hátul kapar, (a korábbiak évjáratok elöl) 4.6-os NS motor ami tud meglepit okozni de ha rendben van (vagy olyan hüjjétől veszed mint én aki tökéletesre építette majd eladta) akkor egy tökéletes utazó autó, csendes, jól megy, rengeteg a lufi meg a kényelmi bizbaz hiszen annó a merci-bmw vonal ellen indították (pl valódi hud amit nagyon szerettem). Alkatrész ellátottság jellemzően kintről de minden van fingért (mint általában az amerikai autókhoz).
- GM vonalból még érdekes lehet a Chevy SS avagy Pontiac G8 (ami igazából egy Holden) és az LS3-as 6.2-es motort hordva az orrában igazi sleeper, pusztítóan erős és kutya sem nézi ki belőle amúgy faék autó. Európában sajnos ritka de simán lehet hozatni kintről. (
- Ford-okat nem ismerem de ha jól tudom ők CrownVic-el kivezették a V8-at a szedánokban.
Szerintem ha igy nezed, akkor ne Lexust nezz. Nekem van/volt egy utolso generacios LS400-am, 4liter v8. A Lexus v8 nagyon kulturalt, ha nem csinalsz kipufogo nyitast, arra az ilyen dobot megkerülö täviränyitható kipufogo vegzödesre gondolok, akkor a nagyobb szivo nyomatekon kivül szinte semmi nem fogja elarulni, hogy v8-ban ülsz. Egy teljesen kulturalt luxus jellegü közlekedöedeny iszonyat jo hangrendszerrel, ahogy jóbarátom hivja: szanatórium. Ha kipuf.kivagast csinalsz, az meg nem tudom mennyire jo. Nekem eltört a kipufogo egyszer, a hangja nagyon "fasza" lett magasabb fordulaton, megsem nagyon hangos, ellenben meguntam fel nap alatt, mert nem az auto hangulatahoz passzolt. Ami a Lexusban es a toyota v8 UZ motorjaiban a megbizhatósagon tul jo, hogy tud sokat is pörögni, tehät fasza hangot lehet belöle csinälni, ha valakinek az a vägya, ellenben szerintem az nem nagyon passzol a lexus karakterehez. Talän az SC-hez, de nem LS-hez. Mondjuk az a lentebbi GS forma nekem is tetszik, de a GS az meretben valahol egy 3as es 5ös BMW között lehet. A lexus egy toyota, rendelhetö hozza gyäri alkatresz neten olcsobban, mint a szalonbol, de persze azert egy europai autohoz mindig lesz több utangyärtott alkatreszvasarlasi lehetöseg, ha esetleg az kellene.
Ha a v8 miatt akarnek ilyen autot, akkor en biztosan egy amerikai v8-at neznek, egy rotyogósat.
De azert az e38 formaja sem rossz
Sajnos nem igazán ismerem őket. Nem sokat tudok sajnos róluk. Ami biztos, hogy a fogyasztása nehezen tolerálható, illetve ilyen korban már eléggé bele tud nyúlni az olajba. Előbbi szerintem bármelyik V8-ra igaz, utóbbi meg mindegyik autónál nagyban függ az állapottól is.
Viszont ha családot is viszel, akkor én beletenném a kalapba a biztonsági tényezőt.
2022-ben egy új Fiat 500 kiüti alólad a csodás bimmert ráadásul csak a csatt pillanatában derül ki, hogy az a néhány 20+ éves légzsák nyílik-e vagy sem.
Azt nem írtad, hogy öreg nem érdekel.
Egyetlen bajuk a rozsda, de szerintem a manapság kapható példányokra ez egyre kevésbé jellemző, mivel már szinte csak a szerelemautók léteznek (ezt tükrözi az áruk is). Ha meg hetes, akkor E32, ami az E34-re is rátesz egy lapáttal.
Elég szubjektív, de szerintem ezerszer karakteresebb autók, mint pl. a lentebb linkelt volvo a szétporladó utasterével, meg az elöl keresztbe beépített elmebajjal.
Pedig egy 540i kell neked. Leginkább egy feszes E34, bár őszintén szólva nem tudom, hogy az ennyiből megvan-e (mivel majdnem biztosan kintről kellene hozni).
Igen, valami ilyesmi lett a vége. A 2.0 civic is eszik 10 felett a Vényóóc meg bőven és valahogy nehezen magyaráztam volna meg hogy miért is jó az nekem.
Jah, ott szól, ahova hangolva van. A pickup meg alul szól jól, nem kell pörgetni, érdekes, h 2000 felett elhalkul, s csak szép, simán leforog.. 1700-nál a leghangosabb. :-)
Hát igen, a tiéd is még a régi iskola terméke. Ami jó, az Escal is egy őskövület pedig 2013-as gyártás.
btw nem véletlenül állt földbe az amerikai autógyártás…
A motorrral nem szokott baj lenni, a balance tengelynél lehet árulás de nem feltétlenül.
A váltót megeszi a motor ha ütik, ahogy jellemzően az összes Volvo-ban.
De amúgy tucat S80, bármelyik Volvo szervízben elboldogulnak vele, van hozzá minden.
Biztos van bonyolultabb is, de én mindig meglepődök, h a pickupot milyen egyszerű szerelni, minden logikusan van elrendezve, hozzáférhető, nem kell sokat szarakodni vele.
Jó, de pl egy GM NS motorhoz már nem ugrik neki bárki vagy egy Mopar Hemi MSD-t sem fog bárki megbarkácsolni. Noha egyik sem szívsebészet csak nem ismeri az átlag szerelő és nem biztos, hogy van kedve nekiállni. Ahogy a Jag -hez sem akar egy vállalkozó kedvtől mentes szaki nekiugrani.
A szoftveres baszkurálásról már nem is beszélve.
Nekem eddig amerikai a Jeep Wrangler volt, aztán egy Buell Ulysses motor, most meg az F150. Mindegyik egyszerű szerkezet, könnyen javítható, logikusan felépített. Úgyhogy én nem félnék drága pofontól az Usa járműnél, hacsak az nem, h nincs alkatrész polcon. A német prémiumnál inkább.
Hát ha 6m a kereted de nincs típus spec akkor állapotot vegyél valamiből és ne márkát.
A V8-asok jellemzően prémium gépek prémikum hibákkal. Halmozottan igaz ez a német márkákra. Jók meg szépek meg mennek de azokat tényleg az első tulajnak és a gariidőnek tervezték. Kivétel ez 90-es évek környéke és előtte mert azokat még nem.
Japánból izgalmas V8-ast találni 6M körül nem könnyű mert vannak a steril Lexus szedánok meg az Infiniti suvok. Utóbbiból az FX majd QX széria finom darab (M56 esélytelen) de a motorjuk (4.5 majd 5.0) a hazai ridegtartást sokszor motorhalállal hálálja meg, javításuk pedig fájdalmasan drága.
Aztán vannak a finom és ritka darabok mint pl Jag vagy egy Volvo, Land, esetleg valami amerika. Itt lehet igazán szép pofonba belelépni cserébe egy jó példány tényleg élmény és még karakterük is van és az auchan parkolóban sem kell keresgélni.
Ha nem szeretnél kiógni a sorból és a kihívásokat sem keresed akkor hajrá egy német gépre. Nem feltétlen a megbízhatóság záloga cserébe van hozzájuk minden polcról, sokan értenek hozzájuk.
A japók már nehezebb eset szaki és alkatrész témában lehetnek meglepik, pl az Infiniti szoftveresen rumlis egy ideje.
Az egyediségnek meg az az ára, hogy kell ismerned jó szakit, alkatrész forrást meg kell lennie sok idődnek ha a mester épp azt mondja, 4hét múlva lesz nála szabad csáp.
(a poszt szerzője krónikus betege az utolsó halmaznak már kb xx éve, gyógyulása nem remélt…)
S akkor kell még a 120d? Nálunk amúgy a Bravo a kisebb, szaladgálós városi, de szükség esetén abban is elférünk, tavaly pl elég volt a hszoboszlói nyaralásra. A pickup a nagyobb melóra, s nyaralásra, de ezzel nem megyek be a városba, így nem érdekel, h mekkora parkolóhelyet foglal. S ha látnék vmi szépet, akkor lenne hobby is, ez bármi lehet, sokminden érdekel. :-)
nem városi szaladgálós lenne, arra ott a fiat 500.
Igazából csak annyi ütött be, hogyha lassan úgy is vége a benzinkorszaknak, akkor egy jó V8 még lehetne előtte, mielőtt kihalnak.
Igen, hibrid e-cvt váltóval. Nekem a kényelem igényem elég alacsony, ilyen nagy utazó bálnát kizárólag akkor vennék, ha olyan melóm vagy bizniszem lenne, h nagy távokat kell rendszeresen utazni hozzá, akár Eu-n keresztül... S ezekből ugye akkor is pihenten szállsz ki.