Nem követem a vallását...Ő meg nem szereti,ha olyan stílusban válaszolnak neki,ahogy ő válaszolt az amúgy kulturáltan feltett kérdésre.Ahogy az sem,mikor megjegyeztem,hogy méregdrága termékeket reklámoz egy olyan ország lakóinak akik elvileg mélyszegények!lásd elektromos biciklit ami 2 millió ft ,tesla,meg úgy az elektromos autók általában.Az se tetszett neki,hogy bár kifejezetten utálja a hibrideket,de ha egy pénzes csemete vesz egyet,vagy kap aputól,akkor persze lehet forgatni a dologról,már már egymás kezét fogva a sráccal! De hát ilyen ez a pop szakma ha pénzes kapcsolati tőkére alapozol.
Mint youtuber,neki is büdös a munka,az,hogy nagyon szépen vág videókat..pffff....haverom a váci ES-tv-nél is vágott,szerkesztett,stb...1x kipróbáltam,én állítottam össze az öreg mamiknak az esti műsort! Csak engem ez annyira érdekel,mint a gőzfürdő.De biztos sok,ügyes srác van,akik tudnak vágni,akár nála is jobban,csak nekik nincs meg a háttér,hogy "valakik" legyenek.Mikor hiába van tehetséged,ha csak az van,mert baszhatod.
A villanyautó pedig egy bizonyos rétegnek jó,én se tartozok bele,pedig majdnem vettem egy model 3 long range-t a járvány előtt.Majd ha lesz olyan ami 1:1-ben kiváltja a mostani szaromat,vagy a hibridet ár,egy seggel megtehető táv ólomlábakkal,mindez mondjuk az új civic árán,na akkor majd érdekel a dolog.
Haverom az ioniqqal viszont jól járt,sikerült jó áron megvennie,van töltő a garázsában...neki van garázsa is ,és anno mikor tesztelgették a villanyautókat,sikerült olyan kártyát leszerződnie amivel 40 centért tölt most is villámban.Persze azóta az az akciós kártya már nem elérhető,viszont amég a szerződése él addig neki annyi,az amennyi.lehet később korrigálnak az árakon...
Inkább az egy pedálos üzemmódot használom, de csak annyira engedem fel az amperpedált hogy a mini E-n ne világítsanak a féklámpák Amúgy nagyon eltalálták az egypedálos módot. De sajnos 36-38 alatt elkezdi használni a normál fékeket is, szóval városban bár visszatölt de magasabb sebességnél jobban ki lehet használni a visszatöltést. Amire viszont kényes a domborzati viszonyok. Ott könnyen megeszik 1km alatt 3-4km-t, szóval most már megpróbálok inkább kisebb kerülővel de emelkedőt kikerülve közlekedni.
13 az már egész jó...
azzal tudsz játszani, hogy amikor csak lehet próbálsz majdnem vitorlázni...
ha a kijelző jobb oldalán a power - charge vízszintes vonala felett tartod kb. 1,5-2mm-re a leadott teljesítmény vonalát akkor nagyon minimális hajtást ad csak rá, a sebességet tartja, fogyasztásban pedig valahol 6-8kwh körül fogyaszt ilyenkor...
ebben a melegben lámpánál induláskor simán becsúsztatja a fenekét, ha ráadod a tüzet normálban is...úgy hogy a kipörgés gátló be van kapcsolva...
bár nem néztem, de sztem 0-60-ra simán veri az FK8-at...
Igen, sikerült. Nem volt egyszerű de meglett. Az autó osztrák tesztautó volt, 2 éves és most már 6300km van benne, fehér, és advance felszereltséggel. Igen ő vette meg vagyis én csúsztam le róla mert csak másnap telefonáltam oda De nem baj, így is jó lett.
Úgy tűnik lemaradtam. Ezek szerint végül neked is sikerült egy E-t becserkészned. Volt itt téma már korábban? Csak arra emlékszem, hogy kerestél, és végül talán Integra cartárs vette meg előled az utolsót Szolnokon. Hol sikerült végül megvenni? Magyarországon, milyen szín, motor, felszereltég....stb...?
A Hunyadival eltöltött kilóméterek tapasztalataim azt mutatják, hogy a hatótávot jelentősen befolyásolja a külső hőmérséklet változása illetve a domborzati viszonyok.
Ez mindig legyen benne a 'dióban', mert érhetnek kellemetlen meglepetések.
Az áprilisi választás hétvégéjén csurig töltve indultunk el egy Bp-Tar-Nagybátony-Bp útra, ami ~200km. Simán bírnia kellett volna az akksinak. Elvileg.
Hazafelé a Gödöllői dombság és a 10C fok alá beeső hőmérséklet miatt ki kellett állni a gödöllői Lidl-pitstopba és rátölteni, hogy biztosan hazaérjünk.
Városi közlekedéssel az elméleti hatótáv klíma nélkül nálam el tudja érni a 270 km-t is.
Kkfháza-Budapest M5-M0 (132km) 130 km/h ill. 110 km/h valós sebességgel, 25,5C fokra klímázva (külső hőmérséklet 38C fok) 21km maradt az akksiban.
Majd egyszer kipróbálom otthon teljes fetöltésnél.
A vezetési stílus már javul de még mindig nem olyan mint kellene, habár 13kw jött ki most városban és 5km fogyott a 10km alatt.
Majd ha asszony is használja akkor még lejjebb megy, remélem. Mert mindegyik másik autónál kapásból 1-2 literrel kevesebbel eljár mint én. Meg kb mindenki kevesebbel eljár mint én
Esőben nem nagyon illik padlóáramot/feszültséget adni, mert simán elpattog a hátulja, legalábbis 30 körül nagyon könnyen.
azt vettem észre, hogy 200 fölé akkor megy, ha 20-30%ról indulsz...
csak úgy rátöltögetve 180-190 körülig megy...fali töltőről...
persze ez ettől függetlenül nem jelenti, hogy ne tudna többet elmenni adott esetben...
mert a megtehető km az tulajdonképpen egy tippelő óra...
sokszor 5-10kmt is elmegy úgy hogy nem változik a megtehető táv...(pl. rekuperál, vagy átlag alatt 8-10kwh fogyaszt)
ezért szoktam a napit 100%nál nullázni...így a kettőből azért elég jól össze lehet rakni mennyi az annyi...
de az igazán jó hatótáv kihasználáshoz tényleg újra kell tanulni vezetni...
egy benzines autónál ahol mondjuk kerékre levitt teljesítmény hatékonysága 15-25% között van (motor veszteség, hajtáslánc, egyéb veszteség), egy elektromosnál ez valahol 85-90%...ami óriási különbség...
ergo egy benzinesnél a vezetési stílus "pedál kezelés hibáit" a rossz hatékonyság teljesen elmaszkolhatja...
egy elektromosnál ezek pedig felnagyítódnak...
így egy benzines autó vezetési stílusával nem feltétlenül hozhatóak az elméleti hatótávok...
185 fölé még sosem ment. Mondjuk 99 és 100% között általában 4-5 percet ír lidlinél. Itthon még nem töltöttem 100%-ig sosem, amíg van ingyen töltési lehetőség ha lehet azt is használom.
a 38 fokos külső hőmérsékletnél (kint állva 2 órán keresztül a napon) elég jelentős az akku temperálás (-34km hatótáv) amíg vissza nem hűti az akkumlátorokat normál üzemi tartományba...(23-32 fok)