Hondám még nem volt 2000-es. De pl az Alfa 147 az volt, s majdnem úgy húzott alulról, mint a diesel Fiestám, csak a móka kedvéért kellett visszakapcsolni. A Celicám ugyanez, de 1.8-ból.. sz'al nehezen hinném, h olyan lomha az a kocsi. Lehet, az igények túlzóak, turbóst kell venni. :-)
Teljesen jók, nekem is van itthon 7G Civic VSA (K20A3) meg egy Stream 2.0 (K20A1), plusz egy 5G Civic K20A3 ami még nincs teljesen kész. Itthon egyébként nem láttam még, hogy valaki nekiállna komolyabban hozzányúlni egy K20A3/A6/Z2 motorhoz, kénytelen leszek én kitapasztalni mit bírnak
Igen tudom, hogy nem éppen egy szakmai kifejezés, inkább konyhanyelv a "lent gyenge" avagy "alul gyenge" pongyola megfogalmazások.
A lényeg, hogy 4000-res fordulat alatt (de minimum 3500) nem igazán tudsz előzni vele. Hiába az egyenletes nyomaték kb. 2500-tól, az nem elég egy ekkora autó boldogulásához, (értsd: normális mértékű kigyorsításához) ahhoz össze kell szedni a lovakat is, ami meg ugye nagyobb fordulaton jön meg. (de ezt mind tudjuk, egy Honda, de mondhatjuk úgy is, hogy a legtöbb benzines szívó sosem nyomatékból operál, hanem lóerőből)
Arra elég az a 2500-tól jelentkező nyomaték, hogy normálisan mozgassa a bódét, mondjuk városban, de ha meg kell indulni vagy kiugrani és/vagy előzni, arra kevés. De mint mondtam, nem is erre van egy K20A6. Attól még teljesen jó szerintem.
Őőőő... ez a "lent gyenge" mindig fura megfogalmazás. Minden autó gyenge lent, hisz a csúcs teljesítményt csak magas fordulaton adja le. Ellenben ha a nyomatékot nézed akkor egy K20A3/A6/Z2 max 2000-2500-as fordulat, azaz VTEC (2200) alatt gyenge, onnantól szinte vízszintes a görbe egész 6000-ig ahonnan azért durván elkezd esni.
Biopon kérdésére válaszolva pedig, hogy hol van elfojtva:
kb mindenhol. K20A2-höz képest szinte minden más. Komplett hengerfej, dugók, szívósor, leömlő....stb. Ha olyan autó kell ahol nem kell visszapakolni akkor dízelt vegyél, mert minden szívó benzinest vissza kell pakolni ha azt akarod, hogy jól menjen.